Hello Guest March 29, 2024, 00:14:25 *
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Login with username, password and session length
 
Pages: 1 [2] 3 4 ... 11   Go Down

Author Topic: 3D Schepen  (Read 126255 times)

zilverenmist

  • Forum member
  • Posts: 862
Re: 3D Schepen
« Reply #25 on: July 02, 2010, 22:56:36 »

De bankoverschrijving zit iets tegen, maar ik heb virtual sailor besteld; Grafisch veel minder mooi, maar wel de optie om 3ds bestanden in het spel te importeren, en varend te krijgen. Ik hoop daar een keer wat van te frapsen. Dat is het enige dat ik tekort kom in de SS serie, de mogelijkheid om eigen of schepen van anderen te importeren en gebruiken. Ook vind ik het als gewezen zeeman belachelijk dat ik geen oceaan golven van meer 10 meter kan maken, dat is iets dat ik erg veel ben tegen gekomen.

Als VSTEP naast de missie builder een shipimporter maakt, zou ik het bedrag van een spel overhebben voor die toepassing, exclusief voor SS, en uitsluitend voor eigen gebruik. tenzij een schip het maakt tot de shipyard, dan zou het leuk zijn om het ook te kunnen gebruiken in het online varen. Een mooie manier om mensen in een "eigen" jacht te laten varen, deze extra jachten zouden ook door forum leden op verzoek "gebouwd" kunnen worden. Verder zie ik geen probleem in de weder verkoop door VSTEP van extra modellen, en het zou extra fair zijn als de bouwers hiervan ook beloond werden. De bouwers kunnen ook de handen ineenslaan om samen met VSTEP extra boten te verkopen voor goede doelen. Het aantal licenties SS2006 en 2008 rechtvaardigen dit feitelijk wel.

Maar genoeg gezeurd, ik ben nog maar 2 weken bezig met de 3D "scheepsbouw", als ik er 2 jaar op heb zitten, kan ik vast al iets nauwkeuriger werken :) Ander idee is om een bouwers fonds op te richten, en zelf een licentie Quest 3D aanschaffen, om dan maar buiten VSTEP om extra schepen aan te bieden
9natuurlijk voor geheel eigen risico![ Van ss2006 heb ik de meeste lol gehad van de P6 en de aanpassingen die je er aan kon doen]), wat ik persoonlijk de beste oplossing vindt, want ik spaar en aas zelf op Quest 3d, en hoop daarmee de feitelijke software te hebben om dynamica toe te voegen aan eigen schepen.

Ik moet eigenlijk alleen nog eens een paar keer met de haven kraan "werken", dan heb ik alle rangen compleet, maar op het ogenblik is bouwen leuker dan varen, dat kan ik nu wel, maar zelf bouwen, dat vindt ik eigenlijk een leuker spel, en betere sodoku dan het varen.

En omdat ik een jongetje ben wil ik graag dat er voor alle spellen een patch komt waardoor je de boel lekker kunt slopen! Dat vind ik ook de charme van grand theft, het feit dat je over alles kunt beschikken zonder een verhaal lijn of tijdsdruk; De vrij varen delen vind ik eigenlijk onvoldoende. Het is jammer dat e optie meren niet gewoon in het spel zit, maar dat je dat alleen door middel van de mission editor kan bereiken... Schepen kun je toch in het echt ook aan of afmeren (vastmaken)?

OK het laatste is off topic, maar de rode lijn is toch echt 3D modellers and modelling :)

Vraag voor Fred, zou jij standaard moeilijkje dingen die veel voorkomen zoals kompassen, navigatie lichten telegrafen stuurhandels etc op een disk kunnen zetten, en die verkopen zoals ze bijvoorbeeld bij DAZ3D doen?
Ik zou voor een faire prijs je eerste klant zijn, niet omdat ik het niet wil, maar omdat het enorm veel tijd bespaard, en je dus meer aandacht in het schip zelf kunt steken, maar het interieur van een disk importeert?!.

Ik vindt het ook geen punt om voor andere bouwers elementen van mijn schepen op het i-net te zetten, en eh, mijn eerst geposte 3ds zal ik veranderen, en uploaden met alles er op en er aan, maar het totale model is nog niet af, wie het gebruiken wil, wat ik post is free domain :)

Rob

« Last Edit: July 02, 2010, 23:06:37 by zilverenmist »
Logged

larsdehaan

  • Guest
Re: 3D Schepen
« Reply #26 on: July 03, 2010, 07:28:51 »

@zilverenmist
had vehicle simulator gekocht dan kon je de schepen van virtual sailor daarin gebruiken en nog meer
Logged

zilverenmist

  • Forum member
  • Posts: 862
Re: 3D Schepen
« Reply #27 on: July 03, 2010, 16:33:27 »

Goede tip, stond op mijn lijstje van hebbe dingen, maar dat moet ik betalen met de zelfde tussenpersoon als voor Virtual sailor, en die zegt niets te hebben ontvangen, en de bank zegt dat het is betaald... Ik denk dat die dollars ter hoogte van waar de Titanic ligt uit de lucht zijn gevallen.
Logged

larsdehaan

  • Guest
Re: 3D Schepen
« Reply #28 on: July 03, 2010, 18:33:48 »

heb je het spel gekocht bij simmarket want ik heb dat gedaan en heb toen hetzelfde gehad.(tip: blijven klagen)
Logged

michael_taal

  • Forum member
  • Posts: 786
Re: 3D Schepen
« Reply #29 on: July 03, 2010, 20:34:28 »

mooie schepen allemaal maar hoe maak je foto`s van je model ik heb ook een paar om te showen
Logged

zilverenmist

  • Forum member
  • Posts: 862
Re: 3D Schepen
« Reply #30 on: July 04, 2010, 05:05:48 »

@michael_taal:

De een aantal 3D programma’s hebben de mogelijkheid om zelf schermafbeeldingen en filmpjes te maken. Andere mogelijkheid is een teken editor (programma) of een knip programma (standaard in vista, en voor XP ben ik vergeten of het er in zat; ik gebruikte meestal Paintshop Pro voor mijn scherm afbeeldingen). Zelf webruimte hebben is ook een pre, grote foto’s belasten anders de forum ruimte.

@larsdehaan:

Dat klagen daar ben ik vanaf heden heel druk mee bezig!
Logged

zilverenmist

  • Forum member
  • Posts: 862
Re: 3D Schepen
« Reply #31 on: July 04, 2010, 09:41:58 »

http://www.youtube.com/watch?v=idqH3cPv1KI
De eerste "levende" beelden van mijn pogingen om een schip zonder tekeningen te reconstrueren.

En eh, ik heb toch ook Vehicel Simulator gekocht, en de klacht maar direct gecombineerd met de Virtual Sailor bestelling:) Wel hopen dat het goed komt, het gaat inmiddels om $95! Of REGNOW een eerlijke partner is of werkelijke partner van Digital River moet nog blijken;

Pet af voor VSTEP, als ik daar iets koop, maakt niet uit welke tijd, dan heb ik het direct!

in het filmpje staat SS2006 aangeschaft in 2007, dat moet zijn SS2008!
Logged

michael_taal

  • Forum member
  • Posts: 786
Re: 3D Schepen
« Reply #32 on: July 04, 2010, 17:54:41 »

ik heb sketchup
Logged

zilverenmist

  • Forum member
  • Posts: 862
Re: 3D Schepen
« Reply #33 on: July 05, 2010, 00:53:12 »

Met scetchup kun je toch wel een screenshot opslaan? de pro versie is te duur voor wat de software kan.
Logged

michael_taal

  • Forum member
  • Posts: 786
Re: 3D Schepen
« Reply #34 on: July 05, 2010, 11:27:23 »

ik weet het nog niet heb weer de nieuwste sketchup 7.1
Logged

zilverenmist

  • Forum member
  • Posts: 862
Re: 3D Schepen
« Reply #35 on: July 05, 2010, 20:31:07 »

Kom je vast wel achter... zit toch wel documentatie bij?
Logged

Mad_Fred

  • Administrator
  • Posts: 8689
  • ✝ In Memoriam
Re: 3D Schepen
« Reply #36 on: July 05, 2010, 21:53:04 »

Vraag voor Fred, zou jij standaard moeilijkje dingen die veel voorkomen zoals kompassen, navigatie lichten telegrafen stuurhandels etc op een disk kunnen zetten, en die verkopen zoals ze bijvoorbeeld bij DAZ3D doen?
Ik zou voor een faire prijs je eerste klant zijn, niet omdat ik het niet wil, maar omdat het enorm veel tijd bespaard, en je dus meer aandacht in het schip zelf kunt steken, maar het interieur van een disk importeert?!.

Ik vindt het ook geen punt om voor andere bouwers elementen van mijn schepen op het i-net te zetten, en eh, mijn eerst geposte 3ds zal ik veranderen, en uploaden met alles er op en er aan, maar het totale model is nog niet af, wie het gebruiken wil, wat ik post is free domain :)

Rob


Hoi Rob, als ik tijd heb wil ik best wat dingetjes voor je maken, of wat dingen van mijn modellen in een pakketje stoppen voor je. Geen punt hoor. En dat kun je zo van me krijgen. Al heb ik niet heel erg veel interieur objecten nog gemaakt. Laat me maar een persoonlijk berichtje achter met wat dingen die je in gedachten zou hebben en ik zal eens zien wat ik kan doen.

Let wel, ik gebruik sketchup (vergis je er niet in, er zit meer in dan je denkt hehe) dus het moet allemaal wel in een compatible formaat te krijgen zijn. En dat kan ik wel in 3ds zetten, maar is wat gegoochel met conversie programmatjes enzo, omdat ik alleen de gratis sketchup heb. Ook qua textures weet ik niet of alles overeind blijft bij het importeren in een ander programma.


@ Michael;

Als je in sketchup het File tabje opent, en dan naar export gaat, en '2d graphic' aanklikt, kun je een screenshot van je model opslaan.


Groeten,
Fred
Logged

zilverenmist

  • Forum member
  • Posts: 862
Re: 3D Schepen
« Reply #37 on: July 05, 2010, 22:07:03 »

Hoi Fred, heel erg bedankt! maar ik kan de nodige onderdelen nu uit virtual sailor halen... Met het maken van mijn schroef heb ik de meeste moeite tot nu toe, maar ook die zitten er in, dus ik ben voorlopig uit de brand...

Zeg, bedoelen jullie Google Scetchup, de vrije versie? Daar ben ik vanavond mee begonnen...
Logged

Mad_Fred

  • Administrator
  • Posts: 8689
  • ✝ In Memoriam
Re: 3D Schepen
« Reply #38 on: July 05, 2010, 22:10:31 »

Hoi Rob,

Geen probleem!

let wel.. je mag eigenlijk niet zomaar iets van een ander pakken uit die schepen downloads van VS. Da's een overtreding van het auteursrecht, al gebeurt het wel veel. Dus alleen als een readme/leesmij file is bijgeleverd die er toestemming toe geeft bij voorbaat, of als de oorspronkelijke auteur het toestaat, mag je die gebruiken.

En jazeker, google sketchup is dat inderdaad.  :thumbs:

Fred
Logged

zilverenmist

  • Forum member
  • Posts: 862
Re: 3D Schepen
« Reply #39 on: July 06, 2010, 02:30:50 »

Ik heb niet geheel per ongeluk Delftship professional gekocht. Niet geheel overbodig met het oog op mijn toekomst plannen.  Ik heb eerst met DS 3.1 geprobeert om mijn bootje na te maken, dit vond ik een dusdanig succes dat ik de volle versie wilde gebruiken. Na de bestelling zie ik dat er een nieuwe versie 3.2 is, die geheel functioneel is, en in diverse formaten kan exporteren. Die op hun beurt weer door carrara en AC3D zonder moeite kunnen worden gelezen.

Wees er van verzekerd dat ik allen uit het public domain zal putten. Ik lees dat je Carrara hebt. Die heb ik ook, een serial die deelbaar is, maar niet meer ondersteunt wordt, 7 pro, met alles er op en er aan. Het heeft me €6,nogwat gekost om het als premium download op rapidshare te vinden. Als jij interesse hebt dan stuur ik met plezier een kopie. die ik heb is ook een kopie. Dat is juridisch aardig, want als je een kopie download, heb je dan werkelijk gekopieerd, of maak je gastgebruik van andermans licentie? Let wel, Carrara 7 pro is verdwenen (core is verkocht) en in geen enkele winkel meer te krijgen, wel de lagere versies. Ik ben gek op dit soort gaatjes in de wet, want onderons gezwegen, ik vindt carrara beter dan al mijn andere 3D software, al gebruik ik het inderdaad het meest voor het renderen.

Wat een lang verhaal hé? Ik ben echt helemaal in de ban van de virtuele scheepsbouw  :2thumbs:
Met het oog op een stijgende zeespiegel misschien wel de job van de toekomst LOL!

Gelukkig zijn de financiele problemen met Amerika opgelost, morgen krijg ik denk ik mail met licenties, ik wacht het af maar ben hoopvol...
goh, moet nu echt even pitten... tot later, morgen een drukke dag, en geen tijd voor i-net of pc.

Rob

Logged

zilverenmist

  • Forum member
  • Posts: 862
Re: 3D Schepen
« Reply #40 on: July 11, 2010, 12:22:54 »


Yup, het is vooral voor eigen plezier, voor ship simulator zijn mijn modellen niet geschikt helaas. In ieder geval zeker niet in deze huidige vorm. En dus zal dat tweede niet gebeuren helaas. Er komt ook nog héél veel bij kijken hoor, voordat een kaal model een 'levend' schip word in een spel.  ;D

Groet,
Fred


Nou ja, soms in 3 dagen... http://www.youtube.com/watch?v=-bxZTBVAJd4&feature=digest

Met vr. gr.

Rob
Logged

B-lex

  • Forum member
  • Posts: 41
Re: 3D Schepen
« Reply #41 on: July 12, 2010, 00:29:16 »

Waaauuwwww, complimenten Fred, hier kan ik met mijn sketchup tekeningetjes niet tegenop boksen  :thumbs:


Wel weer bezig geweest met een oude Loodsboot te tekenen, zonder voorbeeld.






Grtz, Alex
Logged

Aad The Pirate

  • Forum member
  • Posts: 2431
Re: 3D Schepen
« Reply #42 on: July 12, 2010, 17:42:34 »

En een pilot tender, zogenaamde SWATH.

Die is zo goed als af, op interieur na.
Vanaf de eerste tot en met de laatste:
KWIJL, KWIJL, KWIJL.
Waarom kan zoiets moois niet in SS EX terechtkomen? Het hoeft niet (en kan ook helemaal niet) in een keer, maar eentje in een frquentie van, pak em beet, twee maanden zou toch moeten kunnen?
Logged
Feel free to have a look @: http://members.chello.nl/a.vermeulen14/

larsdehaan

  • Guest
Re: 3D Schepen
« Reply #43 on: July 12, 2010, 18:19:51 »

@mad fred
werken jouw schepen in virtual sailor of vehicle simulator?
Logged

Mad_Fred

  • Administrator
  • Posts: 8689
  • ✝ In Memoriam
Re: 3D Schepen
« Reply #44 on: July 13, 2010, 01:48:40 »

Nou ja, soms in 3 dagen...

Ja in VS gaat het ietsje sneller, da's waar.    ;D :thumbs:
Mooi gedaan!!! Modellen maken is één, maar als je er zo mee kunt spelen is dat toch wel een extra voldoening, kan ik me voorstellen.  :)

Dankjewel voor het carrara aanbod. Ik heb zelf een gratis versie die jaren geleden bij een 3d-design maandblad zat. Wel een oudere, maar doet alles dat ik nodig heb.  :thumbs:


Waaauuwwww, complimenten Fred, hier kan ik met mijn sketchup tekeningetjes niet tegenop boksen  :thumbs:

Wel weer bezig geweest met een oude Loodsboot te tekenen, zonder voorbeeld.


Dankjewel!!!!  Maarre.. die van mij zijn ook gewoon gemaakt in sketchup hoor!  :)
Als je eens wilt dat ik van één of meer van je modellen ook eens met carrara een mooie render maak, dan geef maar een gil!

Die loodsboot is erg mooi!! goed werk!!  :thumbs:


Vanaf de eerste tot en met de laatste:
KWIJL, KWIJL, KWIJL.
Waarom kan zoiets moois niet in SS EX terechtkomen? Het hoeft niet (en kan ook helemaal niet) in een keer, maar eentje in een frquentie van, pak em beet, twee maanden zou toch moeten kunnen?

Hehe.. dankjewel Aad!!!
Tja.. wat betreft mijn modellen, zijn ze bijna allemaal sowieso te  'zwaar' voor het spel, en er moet zoveel meer aan gebeuren om het speelbaar te krijgen.. plus, Vstep zou daar heel veel werk nog in moeten steken wat betreft het functioneel krijgen. Tenzij ik iets kan aanleveren dat zij zelf ook al in de planning zouden hebben en dat helemaal volgens de richtlijnen is gemaakt (wat al niet helemaal gaat met sketchup) dan zou er misschien een kansje zijn. Maar ik heb de skills niet voor een hoop van de klusjes die nog zouden moeten gebeuren, en ook de juiste software niet.


@mad fred
werken jouw schepen in virtual sailor of vehicle simulator?

Op het moment zijn het alleen nog maar kale modellen. Maar ze zijn wel geschikt om te converteren voor VS en/of Vehicle Sim. Wil je het echter helemaal goed doen, en animaties tevoegen enzo, dan komt er nog wel wat meer bij kijken waar ik (nog geen) ervaring mee heb. Plus, sommigen zijn veel te poly-heavy om op een gemiddelde pc in dat spel te gebruiken. Dat komt omdat ik niet echt voor een game modeleer, maar om het maken zelf, en het beter worden in modeleren. Teveel details/polygonen in de meesten.



Dank jullie wel, Heren!


Groeten,
Fred
Logged

larsdehaan

  • Guest
Re: 3D Schepen
« Reply #45 on: July 13, 2010, 06:49:11 »

@mad fred\misschien moed jij be revel modelbouw gaan werken als ontwerper en ik ben bezig om het kustwacht schip de waker te bouwen (nog niet echt begonnen vanwege foute kleuren) €180 moest ik betalen
Logged

thom301

  • Forum member
  • Posts: 217
Re: 3D Schepen
« Reply #46 on: July 13, 2010, 19:38:54 »

Hallo iedereen,

ik zou graag wat foto's van mijn modellen willen plaatsen maar ik heb helaas geen idee hoe ik een afbeelding ervan kan maken.
Zou iemand mij hiermee kunnen helpen?

alvast bedankt

thom
Logged

B-lex

  • Forum member
  • Posts: 41
Re: 3D Schepen
« Reply #47 on: July 13, 2010, 21:20:34 »

@Thom, ik maak eigenlijk altijd een print screen(Prt SC knopje op toetsenbord) en dan plakken in paint, model eruit knippen en weer plakken en opslaan.


@Mad Fred, wat is Carrara? En ik ga even kijken om die loodsboot naar je te sturen(voor een render, wat is het eigenlijk? ;D)

Grtz, Alex
Logged

zilverenmist

  • Forum member
  • Posts: 862
Re: 3D Schepen
« Reply #48 on: July 13, 2010, 22:40:53 »

@ madfred: Als je me 1 van je 3ds bestanden stuurt is er een goede kans dat het heel snel kan varen in Virtual Sailor.

Pico update, hoe een lelijke eend toch nog een mooie meerkoet werd...



en nog wat reklame om gewenste "spel elementen" in geluid en beeld onder de aandacht te brengen:
http://www.youtube.com/watch?v=Fc19Kr_oc5w

Een schip laten varen in VS is niet een hele moeilijke opgave, maar dat hoort hier niet thuis vind ik.
Dit is n.l. het shipsim forum, voor info over VS moet je op het VS forum zijn.

Blijft het feit dat ik het met vorige schrijvers eens ben, en ik al MadFreds schepen met terugwerkende kracht zou zillen zien klaargemaakt worden voor SS2006 en SS2008.

Je kunt wel heel trots zeggen dat er van SS2008 meer dan 550 duizend copies zijn verkocht, als er van tevoren rekening was gehouden met de kracht van de gemiddelde computer die mensen in huis hebben staan, dan had die verkoop kunnen verdriedubbelen!
Ik ken nog steeds veel mensen die inmiddels wel een nieuwe computer zeggen te hebben, maar ShipSimulator2006 kunnen ze er nog steeds niet op draaien!
Een shipsim-light voor pc's zonder grote videokaart!
Met vriendelijke groeten,

Rob
« Last Edit: July 13, 2010, 23:57:54 by zilverenmist »
Logged

zilverenmist

  • Forum member
  • Posts: 862
Re: 3D Schepen
« Reply #49 on: July 13, 2010, 23:40:16 »

Toch nog even VS, omdat ik verwacht dat dit in ShipSim het zelfde is; Voor een varend model is de romp met opbouw nodig, deze mag heel erg gedetailleerd zijn, VS draait op Direct.x bestanden, en de conversie naar dit bestand formaat maakt het behoorlijk klein, waardoor volle schepen toch goed draaien.
Zo had ik op een moment een stuurwiel van 23MB, het schip voer gewoon, maar het stuurwiel werd erg traag.
Om maar aan te duiden dat sommige zaken best groot mogen zijn, ze worden toch behoorlijk gecomprimeerd.
Voor de bewegende delen moeten aparte bestanden worden gemaakt, maar inmiddels heb ik al schroeven, navigatielichten en stuurraden klaar die ik overal kan importeren.
@ madfred, als je wel een schip opstuurt, kun je dan het roer en de schroeven los leveren? of er af halen?
Het moeilijkste is om uit een mesh de juiste vertices te verwijderen, daar is tot op heden de meeste tijd in gaan zitten.
De rook is een standaard gegeven in VS, en kun je met oude basic waarden van 0 tot 127 in drie kleuren elke gewenste kleur geven.
Ik probeer ook uit te vinden of ik de rook dikker, en dunner kan krijgen, zoals bij start of naar volle kracht door schuiven.
Ja het bouwen vind ik het leukst, maar een model laten varen, dat is toch de slagroom op de taart   

Mijn interesse gaat dan ook uit naar simulatie in het algemeen, en het 3D voorontwerpen van renovaties en nieuwe inrichtingen (van woningen en bedrijven).
Maar mijn liefde blijft in eerste plaats uitgaan van alles dat drijft, van flessen die de oceaan oversteken, tot papyrus vlotten die het zelfde doen. En zelfs een drijvend ijsstokje is soms intressanter om te zien dan b.v. Nederland Spanje...

Oh ja, ik kom terug op mijn opmerking dat er hier niet over VS zou moeten worden gesproken, omdat het onderwerp 3D schepen is.

En bij de foto in het bericht hierboven, gerenderd met carrara, maar omdat dit een .x bestand was van het varend origineel ontbreken alle bewegende en verlichte delen! In het youtube fimpje zit wel alles op zijn plaats.
Ik ben nu bezig om een andere panel te maken, met een telegraaf, maar daar ben ik nog niet uit.
het gebruikte panel is het default panel, en dat moet een Pico_panel worden, en zo heb ik voor het gemak het defaulte motor geluid overschreven met een stoom geluid, en de hoorn vervangen door een stoomfluit (gratis ringtone van de NS van een loc die ge pitchshift is en in tempo aangepast, waardoor nu ook alle motorbootjes in het spel een stoom geluid en fluit hebben:) tja, ook ik kan maar 1 ding tegelijk, maar zeg zelf, er is duidelijk progressie, toch?

groetjes,

Rob
De rest houd ik voor een ander commentaar :)
« Last Edit: July 14, 2010, 00:08:16 by zilverenmist »
Logged
Pages: 1 [2] 3 4 ... 11   Go Up
 
 


SMF 2.0.14 | SMF © 2017, Simple Machines