Hello Guest April 20, 2024, 13:34:20 *
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Login with username, password and session length
 
Pages: 1 2 3 [4] 5 6 ... 11   Go Down

Author Topic: 3D Schepen  (Read 126534 times)

zilverenmist

  • Forum member
  • Posts: 862
Re: 3D Schepen
« Reply #75 on: August 07, 2010, 04:08:49 »

Hoi Alex,

Je hebt voor het proefvaren niets nodig, al is het wel handig in het boat.cfg bestandje ongeveer de lengte (in voeten) and de plaats van het roer ongeveer aangeven, anders rekend het programma dat het roer in het midden zit. Ik gebruik meestal boat.cfg bestandjes van andere schepen en pas die punt voor punt aan.
Dat je delen niet ziet is omdat er kennelijk delen zijn die maar 1 zijdig zijn. Dt houdt in dat ze maar vanaf i kant te zien zijn. Ik weet niet of er in scetchup een mogelijkheid is om dubbele zijden aan te brengen, een ander ding dat wil helpen is het triangulaten van de vlakken. Als ik enklezijdige vlakken gebruik en wil ze toch 2 zijdig zien dan gebruik ik de optie triangulate.
Maar ik gebruik AC3D, en dat werkt inmiddels net zoals ik paintshop gebruik.

De roeren kun je van andere schepen lenen, maar ik heb inmiddels mijn programmatje redelijk door en een roer of een schroef is eigenlijk geen punt.

Ik kan met scetchup niet goed uit de voeten, het is aanwezig, maar ik heb eigenlijk geen tijd om uit te zoeken hoe dat programma is te benutten.

Die foto dat is toch je schip in Virtual Sailor? Tof hé eigen bootjes "echt" te laten varen :)

Rob
Logged

B-lex

  • Forum member
  • Posts: 41
Re: 3D Schepen
« Reply #76 on: August 08, 2010, 16:45:18 »

Ben nu al aardig ver ermee, navigatie verlichting erin gezet en op zn plek 8)

Alleen is er een mogelijkheid om je schip groter te krijgen? ter vergelijking, als ik met een jachtje in vs vaar met 6ft golfjes gaat het bootje een beetje heen en weer, bij mijn Olympic lopen ze dan over dek heen..

Ook de schroef en roeren die ik van een ander schip gebruik zijn veel te groot.

Heb in sketchup al omgezet naar ft, 110m komt ongeveer overeen met 360ft. In het boat.cfg bestandje staat wel boat length, maar als ik die verander gebeurt er niks.

Tadaaa
Logged

Mad_Fred

  • Administrator
  • Posts: 8689
  • ✝ In Memoriam
Re: 3D Schepen
« Reply #77 on: August 08, 2010, 16:50:13 »

Hoi Alex,

Als je scheepje in Sketchup 'levensgroot is', dan is ie nog iets te klein voor VS.

Ik las daarover, dat de dan je hele boot even moet selecteren, en dan op S drukken voor 'scale'

Dan één van de hoekpunten van de box die om je model staat aanklikken. En dan op je keyboard 3.33 intoetsen.

Als het goed is komt dan onderin links in hetopen vakje 3.33 te staan, als schaal. Dan enter drukken, en hij gaat je hele schp met factor 3.33 vergroten.

Die dan in het spel nog maar eens testen, dat zou ongeveer goed moeten zijn.

Je kunt ook die schaal handmatig aanpassen door het slepen van één van de hoekpunten, in sketchup, in scale modus.

Hopelijk helpt dit je verder.


Groeten,
Fred
Logged

zilverenmist

  • Forum member
  • Posts: 862
Re: 3D Schepen
« Reply #79 on: August 09, 2010, 15:56:34 »

Alex, ziet er goed maar nog enigsinds vierkand uit... Ik ben wel blij voor je dat Fred scetchup al goed kent :)
Ik had ook moeite met het vinden van de juiste schaal, maar als je eenmaal weet hoe de verhoudingen ongeveer zijn is het opschalen een eitje. Het is als alles: je moet klein beginnen, dat was ook mijn ervaring. Ik heb er nooit een screenshot van gemaakt, maar mijn eerste bootje was niet veel groter dan een bad eend in VS :)

Ik kan wel zeggen dat voor de echte scheepsliefhebbers Virtual Sailor (laatste versie 7) veel beter is dan Vehicle Simulator. Vehicle Simulator is eigenlijk het samengaan van MicroflightSim en Virtual Sailor, met heel erg de nadruk op vliegen. Hierdoor is een aantal bedieningselementen niet vanuit Virtual Sailor over genomen, waardoor je in Vehicle Simulator geen 0 stand hebt in de bedienings hendel, en je dus de motor moet uitzetten met een appart knopje, en er is een knop voor achteruit, echt alleen wel aardig voor een schip als de bellatrix die een direct omkeerbare motor heeft, een walg voor een schip als de Antares, dat een verstelbare schroef had.
Zo krijgt mijn boot gestalte: Voorbeeld de Betelgeuze als loodsboot

Het zusterschip Bellatrix (dat is in ieder geval rechten vrij  :angel: )

Elke dag een stukje...


Maar Alex, als je zo een schip kunt maken, dan kun je toch wel een roertje maken? ook even opschalen.
Roer en schroef wel opslaan vanuit het middelpunt! en verlichting zoals het zou zitten in het echt, dus niet vergeten mee te schalen!!!

Nou nog fraps en een youtube account en je kunt ons life laten zien hoe je boten varen :)

De loodsboot heeft veel details, het afmaken duurd nog wel een paar weken (als ik het netjes wil doen)

nog een PS, let op de foto eens op, het schip had dus toch oerlikons, maar omdat deze zeewatervrij waren verpakt, leken ze groter.
« Last Edit: August 14, 2010, 23:05:34 by zilverenmist »
Logged

Kobus Post

  • Forum member
  • Posts: 308
Re: 3D Schepen
« Reply #80 on: August 14, 2010, 22:34:46 »

hier ook alvast een plaatje van een werkbootje waar ik mee bezig ben,
hij is nog niet af
mss dat hij volgend weekend vaart, k`ga van de week naar zee dus heb dan niet veel tijd

Grtz Kobus
Logged
MacBook Pro Retina 15"

larsdehaan

  • Guest
Re: 3D Schepen
« Reply #81 on: August 15, 2010, 07:46:03 »

als je wilt kan ik wel helpen test varen stuur maar een pm als iemand van jullie mij nodig heeft
Logged

michael_taal

  • Forum member
  • Posts: 786
Re: 3D Schepen
« Reply #82 on: August 15, 2010, 17:19:30 »

wil je mij misschien helpen om hem vaarbaar te maken ik heb t wel ns geprobeerd maar lukte niet
gr michael
Logged

larsdehaan

  • Guest
Re: 3D Schepen
« Reply #83 on: August 15, 2010, 17:38:23 »

vaarbaar maken kan ik helaas niet
Logged

michael_taal

  • Forum member
  • Posts: 786
Re: 3D Schepen
« Reply #84 on: August 15, 2010, 20:41:40 »

ok
Logged

Kobus Post

  • Forum member
  • Posts: 308
Re: 3D Schepen
« Reply #85 on: August 15, 2010, 21:04:15 »

Kwil wel proberen om hem vaarbaar te maken , maar dan word het vrijdag, want over 2 uur moet ik in het busje stappen en over 4 uur zijn we buitengaats en op de kotter heb ik Niet de programma's die ik nodig heb.

Dus je zult of tot vrijdag moeten wachten of even aan Mad_Fred/Zilverenmist vragen of die het voor je willen doen of je op weg willen helpen.

Groeten Kobus
Logged
MacBook Pro Retina 15"

zilverenmist

  • Forum member
  • Posts: 862
Re: 3D Schepen
« Reply #86 on: August 16, 2010, 21:41:31 »

Ik wil wel helpen, als het voor Virtual Sailor is, voor ShipSim heb ik nog wat meer tijd nodig :)


Rob
Logged

Mad_Fred

  • Administrator
  • Posts: 8689
  • ✝ In Memoriam
Re: 3D Schepen
« Reply #87 on: August 16, 2010, 21:56:46 »

En de hulp van Vstep...  ;D

 ;)
Logged

Kobus Post

  • Forum member
  • Posts: 308
Re: 3D Schepen
« Reply #88 on: August 16, 2010, 22:41:27 »

En de hulp van Vstep...  ;D

 ;)

We proberen het zonder VStep :evil: ;D
Logged
MacBook Pro Retina 15"

Mad_Fred

  • Administrator
  • Posts: 8689
  • ✝ In Memoriam
Re: 3D Schepen
« Reply #89 on: August 16, 2010, 22:46:59 »

Dat zal helaas niet lukken ben ik bang.  :evil:

Logged

Kobus Post

  • Forum member
  • Posts: 308
Re: 3D Schepen
« Reply #90 on: August 16, 2010, 22:49:35 »

Ik denk dat ook,
van SS08 zijn alle .cgr bestanden versleuteld,
van SS06 weet ik dat nog niet, zal daar vrijdag even naar kijken :evil:
Logged
MacBook Pro Retina 15"

Mad_Fred

  • Administrator
  • Posts: 8689
  • ✝ In Memoriam
Re: 3D Schepen
« Reply #91 on: August 16, 2010, 22:54:22 »

Alles is versleuteld in beide games zover ik weet, en er zijn ook tevens tools nodig die enkel 'inhouse' gebruikt worden. Dus dat gaat niet lukken zonder Vstep, vrees ik.

En doet met het op wonderbaarlijke wijze theoretisch gezien misschien toch, dan is er sprake van overtreding van de EULA, ofwel licentie overeenkomst. Want de game mag namelijk niet op die manier beinvloed worden.

Maar VS is er ook nog gelukkig.  ;D

Logged

Kobus Post

  • Forum member
  • Posts: 308
Re: 3D Schepen
« Reply #92 on: August 16, 2010, 23:00:23 »

Ach, ik neem het nooit zo nauw met regeltjes.
Regels zijn er om te overschrijden zeg ik altijd maar...

Misschien kunnen we het zo maken dat we de schepen kant-en-klaar aanleveren en dat VStep het alleen nog maar hoeft toe te voegen. !:)

We mogen de game toch wel positief beinvloeden, met het toevoegen van schepen voegen we meer waarde toe aan Ship Simulator
« Last Edit: August 16, 2010, 23:02:48 by Kobus Post »
Logged
MacBook Pro Retina 15"

Mad_Fred

  • Administrator
  • Posts: 8689
  • ✝ In Memoriam
Re: 3D Schepen
« Reply #93 on: August 16, 2010, 23:06:54 »

Tja, maar die regeltjes worden wel nageleefd, en als je daarmee in de problemen raakt heeft niemand wat aan je harde werk natuurlijk. Plus je loop het risico dat je licentie word geblokkeerd, misschien dat er wel legale stappen worden genomen zelfs.

En, tja, het 'even erin zetten', dat word wel héél erg onderschat. Zo makkelijk/snel gaat dat niet. Het is niet zoals met VS dat je even een configje erin zet en hop, kunt gaan varen.

Zelfs als je de schepen zo kunt aanleveren dat ze bruikbaar zijn voor Vstep, komt er nog héél wat bij kijken.

Zeg nooit nooit, maar het moet dan ook wel precies binnen de plannen vallen die Vstep al heeft en aan vele criteria voldoen. En op dit moment zijn er nog niet eens actuele eisen voorhanden zoals die er voor SS08 waren, met betrekkening tot 3d modellen.

Serieuze professionele 3d modelers die ervaring hebben met dit soort werk kunnen natuurlijk altijd een conversatie openen met Vstep over mogelijkheden.  :thumbs:


Fred.

Logged

Kobus Post

  • Forum member
  • Posts: 308
Re: 3D Schepen
« Reply #94 on: August 16, 2010, 23:13:26 »

We zien wel wat de toekomst(en VStep) brengt,
we houden het voorlopig wel bij VS
Maar goed k`moet nu weer aan dek en ben er met een uurtje wel weer denk ik.

Groeten Kobus

Zeg nooit nooit... :evil:
Logged
MacBook Pro Retina 15"

michael_taal

  • Forum member
  • Posts: 786
Re: 3D Schepen
« Reply #95 on: August 16, 2010, 23:42:55 »

als je wil kubus post of zilverenmist graag voor vs ik heb 6.7
b.v.d michael
« Last Edit: August 18, 2010, 18:49:13 by michael_taal »
Logged

rennie

  • Forum member
  • Posts: 110
Re: 3D Schepen
« Reply #96 on: August 17, 2010, 09:52:30 »

all them boats should be a bit more graphicated with all ALL the details       :o
Logged
Play roblox or you are a noob

Kobus Post

  • Forum member
  • Posts: 308
Re: 3D Schepen
« Reply #97 on: August 17, 2010, 12:16:56 »

all them boats should be a bit more graphicated with all ALL the details       :o

not all the boats are finished yet.

note: this is he dutch section of the forum,please talk dutch ;D
Logged
MacBook Pro Retina 15"

larsdehaan

  • Guest
Re: 3D Schepen
« Reply #98 on: August 17, 2010, 17:49:49 »

mad_fred ga jij ook eens een cruise schip maken?
Logged

Mad_Fred

  • Administrator
  • Posts: 8689
  • ✝ In Memoriam
Re: 3D Schepen
« Reply #99 on: August 17, 2010, 18:16:21 »

Geen idee, Lars, maar ik denk het niet.. dat trekt me niet zo.
Logged
Pages: 1 2 3 [4] 5 6 ... 11   Go Up
 
 


SMF 2.0.14 | SMF © 2017, Simple Machines