OK, inmiddels wat mee zitten stoeien in de vrij varen modus.
Ik kan slechts vergelijken met SS2006 en de demo van SS2008, dus het is wat beperkt.
Grafisch: prima. Kan zo de default instellingen gebruiken die uit de installatie meekomen. No problem. Het ziet er m.i. ook gewoon best wel OK uit, ik kan het slechts uit de Cowes demomode vergelijken en Cowes is aardig opgekalefaterd.
Wat ik jammer vind: zowel op de N. Waterweg als bij Cowes is de betonning verdwenen. Ik had eigenlijk gehoopt dat die inmiddels verlicht zou zijn, maar niet dus. Jammer, vind ik een misser. De lichtenlijn van De Hoek volgen bij slecht weer zou een leuke zijn. Misschien ben ik daar dan weer te veel oud zeeman voor
Ook jammer is dat je kaart niet meer semi-doorschijnend werkt (kon je bij 2008 instellen).
Het weer tijdens je vaart veranderen is er ook niet bij, nou ja.
Voor zover bekeken: de schepen zelf lijken wel OK te zijn, gedrag bij zwaar weer nog lang niet uitgebreid getest (hooguit de kleine USGC boot bij Dover met harde bries/stormachtig weer maar da's te weinig om echt iets fatsoenlijks over te zeggen. Wel leuk dat binnen de zeewering daar de golven fiks afnemen.
Ik blijk build 1036 te hebben, nog ff updaten naar 1037 en het bonuspakkie erbij installeren en dan gaan we weer lekker verder spelen. Morgen 's ff die VLCC uitvaren met dikke wind en zware deining, kijken of dat een beetje klopt met wat ik van vroegah ken...
Ik weet helemaal niet of je de beladingsgraad daarvan kan instellen want het is wel een verschil of je leeg of iets geballast vaart of met 350,000 ton crude volzit...
All in all: geen miskoop. Alleen hadden ze de installer wel ff mogen uitbreiden met een rebooter na installatie, want bij veel mensen is dat simpel noodzakelijk.