Hello Guest November 23, 2024, 23:29:16 *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length

Pages: 1 [2] 3 4   Go Down

Author Topic: Eerste indruk SSE  (Read 21593 times)

nvanloo97

• Forum member
Re: Eerste indruk SSE
« Reply #25 on: August 28, 2010, 07:47:22 »

bericht verwijdert

Ship Simulator 2008 and Ship Simulator Extremes online name: Captain Flint.

L.garcia

• Forum member
« Reply #26 on: August 28, 2010, 12:02:03 »

Wanneer ik  campagne, verhaal (kern) en de eerste missie doe botst de boot na een stukje varen midden op het kanaal en draait hij uit zich zelf om maar er gaat geen schade van af :-\ terwijl ik niks in het water zie en de radar zegt dat ik gewoon midden op het kanaal vaar.

Is dit al bekend of ben ik de enige?

ps, verder vind ik dat het spel er erg goed uit ziet op hoge kwaliteit.

LucAtC

• Ship Simulator Developer
  • Global Moderator
« Reply #27 on: August 28, 2010, 13:19:07 »

Hallo Kawa knaller,
...
En ik meende te lezen dat dit een sim is? Maar wanneer ik met een luxe sportjacht (weet ff de naam niet) in een tornado op de atlantic zit kan ik gewoon voluit varen en kapseis niet....De golven heel dichtbij kloppen maar verderop doen ze raar (bewegen heel snel) en sosm zie ik een soort witte rand onderaan mijn beeld.
...

Voor sommige schepen werd er inderdaad een limiet gezet voor de rolhoeken, nadat geklaagd werd dat ze "te snel" konden kapseizen, waarschinlijk in vergelijking met 2008. De meeste spelers kennen alleen (hoe zegt men dat? Vollen bak?) volle kracht vooruit en hard over, wat tot catastrofen onvermijdelijk in een paar sekonden leidt.
De hoogte van de golven zijn voor het ogenblik statistisch korrekt zoals ook de gemiddelde richtingen, maar of de correlaties tussen hoogte, lengte, velociteit en richting dezelfde zijn als in de werkelijkheid is meer kunstmatig: hoe sterker de wind, hoe meer de richting van de golven duidelijk zou moeten worden.
Maar hoe moeilijker het wordt om het probleem uit te leggen, hoe het ook moeilijker voor mijn Nederlands wordt...
Voor zover ik toch weet, er wordt aan het probleem van de golven nog gewerkt.

Mvg,
Luc

MokMok

• Forum member
« Reply #28 on: August 28, 2010, 13:48:17 »

Ik heb SSE 2010 al geprobeerd. Wil ik het redelijk vlot kunnen spelen, dan moet ik de kwaliteitsinstellingen op laag zetten om toch nog een redelijke frame rate van rond de 15 FPS te krijgen. Maar wat is de clipping-afstand nu voor iets?

Mijn grafische kaart is een Nvidia 9400 GT. Processor is AMD Phenom X3 720 2,8 GHz.
« Last Edit: August 28, 2010, 13:58:29 by MokMok »

Aad The Pirate

• Forum member
« Reply #29 on: August 28, 2010, 14:00:39 »

Maar wat is de clipping-afstand nu voor iets?
Staat vast en wel in het handleidings-boekje. :doh:
Oeps, is een pdf bestand  :blush:

bericht verwijdert
Als je een bericht wilt verwijdern kan je ook gewoon op de 'REMOVE'-knop klikken. Is wel slecht voor je message-count  :doh:
« Last Edit: August 28, 2010, 14:03:04 by Aad The Pirate »
Feel free to have a look @: http://members.chello.nl/a.vermeulen14/

kawaknaller

• Forum member
« Reply #30 on: August 28, 2010, 14:07:43 »

Hallo Kawa knaller,
Voor sommige schepen werd er inderdaad een limiet gezet voor de rolhoeken, nadat geklaagd werd dat ze "te snel" konden kapseizen, waarschinlijk in vergelijking met 2008. De meeste spelers kennen alleen (hoe zegt men dat? Vollen bak?) volle kracht vooruit en hard over, wat tot catastrofen onvermijdelijk in een paar sekonden leidt.
De hoogte van de golven zijn voor het ogenblik statistisch korrekt zoals ook de gemiddelde richtingen, maar of de correlaties tussen hoogte, lengte, velociteit en richting dezelfde zijn als in de werkelijkheid is meer kunstmatig: hoe sterker de wind, hoe meer de richting van de golven duidelijk zou moeten worden.
Maar hoe moeilijker het wordt om het probleem uit te leggen, hoe het ook moeilijker voor mijn Nederlands wordt...
Voor zover ik toch weet, er wordt aan het probleem van de golven nog gewerkt.

Mvg,
Luc

Hoi Luc,

Je nederlands is perfect hoor en sowieso vele malen beter dan mijn frans  :thumbs:
Ik kan je dus goed volgen en bedanken voor je uitleg. Jammer dat er idd gamers (en dus geen simmers) zijn die een beetje (willen) begrijpen hoe het varen werkt. Ik ben al diversen keren in Spanje op een toch zeer ruwe zee geweest met een speedcrusher van 12meter lang (beetje zoals in game) maar daar moet mijn pa (ik kan niet varen hoor) toch aardig met gas, stabilisatoren en golven "spelen" om ons behouden op de bestemmingsplek te krijgen.
Nog een andere vraag: lossen jullie het clipping (als dat zo heet) ook op...in SS08 was het best veel aanwezig maar in deze sim nu ook weer.
Een voorbeeld..missie 1 met rbw...achter een schip aan dat aan het lozen is..rbw is e traag dus moeten die rubberen boten  (soort zodiacs) het water in...maar met het orbit view (en view 3 ook) lijkt het net alsof het deels onderwater vaart...heel raar.
Zodra de missie ophoud en ik terug moet naar de rbw dan doet het grote schip in de missie (die illegaal looste) heel vreemd in de verte..soms zittie half onder water, dan weer iets er boven....

Met ASF16 en FSAA16 ziet het echt vet uit.
Sailing home....

LucAtC

• Global Moderator
« Reply #31 on: August 28, 2010, 15:13:22 »

Hallo kawa knaller, ik ben het terug :
Bladzijde 23 van de handleiding is er een beeld van de grafische gevorderde regelingen (ja, waarschijnlijk anders gezegd). Dus menu Opties, Grafisme, gevorderde (hmm of zoiets) ..., en dan de regeling van de clipping zelf.

De rare bewegingen van Vermaas in de verte worden veroorzaakt doordat het schip aan het rand van de kaart geraakt is : Het probeert verder te varen, maar stuit tegen een onzichtbare muur, in de hoop dat je toch komt zeker?

Groet,
Luc

Caesar

• Forum member
« Reply #32 on: August 28, 2010, 19:07:35 »

Jammer, jammer , jammer.
Ik had mij zo verheugd op deze nieuwe versie.
Helaas laat VSTEP zijn trouwe community in de steek.

De boxed versie moet meteen al geupdate worden, verder zit er géén handleiding bij (ik begrijp van andere forum leden dat er wel een bij hoort te zitten, kan iemand dat bevestigen?)
Grafisch vind ik het niet super en verder heb ik maar 1 missie tot mijn beschikking.
2008 begon ook al zo, erg frustrerend!

Uiteindelijk heeft SS 2006 nog de minste problemen gegeven.
Ben benieuwd naar de reacties de komende tijd en hoe snel er patches en updates gaan komen om er een volwaardige game van te maken.

Caesar

• Forum member
« Reply #33 on: August 28, 2010, 19:23:12 »

Oeps, had misschien niets moeten zeggen, nu crashed de game al bij het opstarten.

Ik heb het gehad met dat geneuzel, jammer van de ruim € 40 maar ik stop de game weer netjes in de envelop en dan zo de kliko in.

Nog meer ergernis kan in niet handelen.

Grrrr.

sparks48

• Forum member
« Reply #34 on: August 28, 2010, 20:25:07 »

OK, inmiddels wat mee zitten stoeien in de vrij varen modus.
Ik kan slechts vergelijken met SS2006 en de demo van SS2008, dus het is wat beperkt.
Grafisch: prima. Kan zo de default instellingen gebruiken die uit de installatie meekomen. No problem. Het ziet er m.i. ook gewoon best wel OK uit, ik kan het slechts uit de Cowes demomode vergelijken en Cowes is aardig opgekalefaterd.
Wat ik jammer vind: zowel op de N. Waterweg als bij Cowes is de betonning verdwenen. Ik had eigenlijk gehoopt dat die inmiddels verlicht zou zijn, maar niet dus. Jammer, vind ik een misser. De lichtenlijn van De Hoek volgen bij slecht weer zou een leuke zijn. Misschien ben ik daar dan weer te veel oud zeeman voor  :-\
Ook jammer is dat je kaart niet meer semi-doorschijnend werkt (kon je bij 2008 instellen).
Het weer tijdens je vaart veranderen is er ook niet bij, nou ja.
Voor zover bekeken: de schepen zelf lijken wel OK te zijn, gedrag bij zwaar weer nog lang niet uitgebreid getest (hooguit de kleine USGC boot bij Dover met harde bries/stormachtig weer maar da's te weinig om echt iets fatsoenlijks over te zeggen. Wel leuk dat binnen de zeewering daar de golven fiks afnemen.
Ik blijk build 1036 te hebben, nog ff updaten naar 1037 en het bonuspakkie erbij installeren en dan gaan we weer lekker verder spelen. Morgen 's ff die VLCC uitvaren met dikke wind en zware deining, kijken of dat een beetje klopt met wat ik van vroegah ken...  ;D Ik weet helemaal niet of je de beladingsgraad daarvan kan instellen want het is wel een verschil of je leeg of iets geballast vaart of met 350,000 ton crude volzit...
All in all: geen miskoop. Alleen hadden ze de installer wel ff mogen uitbreiden met een rebooter na installatie, want bij veel mensen is dat simpel noodzakelijk.

TheZenMeister

• Forum member
« Reply #35 on: August 28, 2010, 20:32:09 »

Ik mis de hekgolven, al verschillende schepen uitgeprobeerd.
De instellingen op max. en ook in de nvidia control panel

sparks48

• Forum member
« Reply #36 on: August 28, 2010, 21:57:59 »

Ik zie wel hekgolven, maar minder geprononceerd dan in SS2006 en 2008demo. Net ff de VLCC op de Atlantic losgelaten met windje 7-8, duurt een lekker tijdje voor ie aan zijn 14 kts komt. Rolbewegingen en stampbewegingen vrij aardig. Heb 'm daarna stilgegooid, kijken hoe ie zich stilliggend gedraagt. Bij de boeg komt met 14 kts mooi wat spray los. Het lijkt erop dat ie zich stilliggend met de kop op de wind gooit, da's niet helemaal jofel. Voor het uitlopen heeft ie netjes aardig wat mijltjes nodig, zelfs als je vanaf 9 kts de kar op 60rpm in reverse gooit. Gedraagt zich niet onverdienstelijk, maar naar mijn mening moet ie dwarszees komen te liggen en hij blijft zijn kop op de wind en golven houden  :-\ Voor de goede orde: ik stuurde SW met een 230 graden, de wind is NW 7-8 en nu (ligt al effe stil) is ie opgeloefd naar hdg 305.
« Last Edit: August 28, 2010, 22:06:25 by sparks48 »

TheZenMeister

• Forum member
« Reply #37 on: August 28, 2010, 22:46:37 »

Ik weet nog niet hoe het is in de legale versie, maar in de minder legale versie merk ik dat in de haven het water er minder mooi uitziet dan in de haven.
Op zee word het wat doorzichtig en in de haven lijkt het meer op SS08, ook op zee krijg ik de hekgolven zoals op de screenshots van de shipsim pagina.

LucAtC

• Global Moderator
« Reply #38 on: August 28, 2010, 22:55:51 »

Hallo Sparks48,
Er zijn inderdaad ook echte hekgolven, maar tegenover 2008 zijn die in 3D.
Voor wat de bewegingen met de wind betreft is het nochtans nog zoals in 2008, dat de wind geen rechtreekse invloed op het schip heeft, en dat het de golven zijn die op het schip uitwerken. Het is dus maar een onrechtstreekse uitwerking, en de resultaten zijn natuurlijk ... helaas niet te vergelijken met die van de wind.

@TheZenMeister, inderdaad, maar de gustibus non enz

Vriendelijke groeten,
Luc

sparks48

• Forum member
« Reply #39 on: August 28, 2010, 22:59:36 »

maar in de minder legale versie merk ik dat in de haven het water er minder mooi uitziet dan in de haven.
Leg dat 's uit ZenMeister? Ik bedoel "in de haven" vs. "in de haven"...
Ik voer met de RP08 (of zoiets) op de Waterweg, van de Willemskade tot buiten de Hoekse pieren en ik zag echt steeds zog. Intussen ging de zon onder en het maakte niet uit  ;D

sparks48

• Forum member
« Reply #40 on: August 28, 2010, 23:05:17 »

Kijk, nou ga je in de fout: zou de wind meespelen dan zou mogelijk de accomodatie achterop als windvaan kunnen dienen en de prauw recht op de wind houden. Maar in de praktijk speelt de wind bij een afgeladen VLCC bijna geen rol meer, het is het onderwaterschip wat op het water reageert. Gelijke krachten op voorschip en achterschip en je gaat dwarszees. Nooit anders meegemaakt  :P Intussen ligt mijn VLCC nog steeds stil, nu al meer dan een uur of misschien wel 2 en hij (eigenlijk zij) ligt nog steeds met de kop in de wind en op de golven. OK, voordat een ander het roept: ik ben een muggenzifter!

kawaknaller

• Forum member
« Reply #41 on: August 28, 2010, 23:09:06 »

Hallo kawa knaller, ik ben het terug :
Bladzijde 23 van de handleiding is er een beeld van de grafische gevorderde regelingen (ja, waarschijnlijk anders gezegd). Dus menu Opties, Grafisme, gevorderde (hmm of zoiets) ..., en dan de regeling van de clipping zelf.

De rare bewegingen van Vermaas in de verte worden veroorzaakt doordat het schip aan het rand van de kaart geraakt is : Het probeert verder te varen, maar stuit tegen een onzichtbare muur, in de hoop dat je toch komt zeker?

Groet,
Luc

Ik heb de d/l versie dus geen idee waar een handleiding is eigenlijk en ook niet echt naar op zoek geweest maar ik heb gevonden wat je bedoeld.
Bij mij staat het clipping helemaal max...heb hem nu 50% gezet en zal binnenkort kijken of ik verschil merk.
Sailing home....

kawaknaller

• Forum member
« Reply #42 on: August 28, 2010, 23:13:11 »

Leg dat 's uit ZenMeister? Ik bedoel "in de haven" vs. "in de haven"...
Ik voer met de RP08 (of zoiets) op de Waterweg, van de Willemskade tot buiten de Hoekse pieren en ik zag echt steeds zog. Intussen ging de zon onder en het maakte niet uit  ;D

Persoonlijk snap ik niet zo goed waarom jij iemand nu ondersteund die gewoon een illegale versie gebruikt...of gaatie hem nog kopen?
Sailing home....

LucAtC

• Global Moderator
« Reply #43 on: August 28, 2010, 23:16:43 »

Hallo Kawaknaller,
Bij mij (Win 7) ligt de handleiding daar :
"C:\Program Files (x86)\Vstep\ShipSimExtremes\Projects\ShipSimExtremes\Docs\Manual_ShipSimExtremes.pdf

grt
Luc

sparks48

• Forum member
« Reply #44 on: August 28, 2010, 23:22:20 »

Persoonlijk snap ik niet zo goed waarom jij iemand nu ondersteund die gewoon een illegale versie gebruikt...of gaatie hem nog kopen?
Kawaknaller, ik ondersteun 'm niet.... ik zeg alleen maar dat ik wel zog heb  :P Misschien heeft ie wel geen zog i.v.m. een illegale versie? Dat zou natuurlijk een reden kunnen zijn alsnog met centen over de brug te komen  :evil: Maar we weten allemaal best wel dat het heel makkelijk is een hoop commentaar te hebben op iets wat je "gratis gekregen hebt"... toch?
« Last Edit: August 28, 2010, 23:25:33 by sparks48 »

TheZenMeister

• Forum member
« Reply #45 on: August 28, 2010, 23:32:53 »

Ik had hem al op de 21e gepreordert, maar nog niet binnengekomen ;)

Met uit de haven gaan bedoel ik bijv. dover, zodra je uit de haven vaart en dan de zee op gaat krijg je dus die 3d hekgolven maar zodra je er weer in gaat verdwijnt het meteen. Probeer maar eens ;)

sparks48

• Forum member
« Reply #46 on: August 28, 2010, 23:46:15 »

Ik ben eerder vanavond met het bekende KNRM bootje Cowes ingelopen, en volgens mij zag ik ter hoogte van de Ferry Terminal nog steeds een hekgolf. Zal het nog eens proberen en maak wel screenshots  8)

compasscard

• Forum member
« Reply #47 on: August 28, 2010, 23:57:40 »

Mijn eerste indruk is niet goed aangezien ik het game niet draaiend krijg. Steeds van die nare questview dll errors.
Hij kan een channel niet vinden en vandaar start het programma niet op windows xp.
Op windows 7 krijg ik hem wel draaiend, doch heb mijn licentie nog niet ingegeven.

Waarom heb ik geen enkel probleem met eender welke gametitle op xp en alleen maar met sse ?
Specs:
Gigabyte MA790X-UD3P stocked with Phenom II X4 940 Black edition @ 3.2 Ghz and 4Gb DDR2 ram
Sapphire Vapor-X Radeon 4890 - 1Gb DDR5
7 HD - 5.6 TB in total
Audigy 2 Sound card

TheZenMeister

• Forum member
« Reply #48 on: August 29, 2010, 00:19:30 »

De .dll naam onthouden, in google typen en dan kom je op een dll download site, dat bestand downloaden en in je Ship sim instalatie map gooien ;)

TheZenMeister

• Forum member
« Reply #49 on: August 29, 2010, 01:09:52 »

Een paar screenshots van de Agile bij dover :)
Pages: 1 [2] 3 4   Go Up

SMF 2.0.14 | SMF © 2017, Simple Machines