Nou ja... Als je goed bent, kun je het overal mee, zo denk ik maar... GSU is veel beter dan menigéén denkt.
Het imago is echter door het gemak en daardoor de vele 'substandaard' modellen die rondzwerven, wat slecht.
Zelfs met de gratis GSU kun je boten maken die in SSE kunnen, mits je weet wat je doet natuurlijk.. maar da's met elke software zo, je moet het kennen en weten te benutten. En je moet soms misschien op zoek naar wat plugins van derden die dan weer (gratis) dingen toevoegen waarmee je je arsenaal uitbreid en het gemak vergroot.
Ik snap niet helemaal wat dat 'GSU kan het niet aan zonder gaten' betekent.. maar je kunt maken wat je maar wilt, hoe je maar wilt, in GSU. Het is immers niet veel meer dan 'de punten met elkaar verbinden' en dat kan hoe je maar wilt, in mijn ervaring met het programma. Soms moet je dan wel even wat automatische functies achterwege laten en het met de hand in details uitwerken, dat zou iets kunnen zijn dat van toepassing is hier, als een auto-fill functie een stuk geometrie niet dicht krijgt of iets dergelijks... maar tekenen blijft tekenen. Sommige volgende stappen zoals textures aanbrengen zijn in GSU niet ideaal, echter wel mogelijk en zelfs ook passend voor het spel.
Maar, iedereen heeft bepaalde voorkeuren natuurlijk, het ene programma pakt de één wel, en de ander niet, en vice versa.