Hello Guest July 27, 2024, 04:54:00 *
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Login with username, password and session length
 
Pages: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 11   Go Down

Author Topic: 3D Schepen  (Read 129762 times)

B-lex

  • Forum member
  • Posts: 41
Re: 3D Schepen
« Reply #150 on: May 02, 2011, 00:33:15 »

Hey Zilverenmist!

Tnx voor compliment(zo vat ik het op tenminste) dat jij vind dat ze zo in SSE mag!

Laat eens wat zien van jouw werk?

Grtz, Alex
Logged

zilverenmist

  • Forum member
  • Posts: 862
Re: 3D Schepen
« Reply #151 on: May 02, 2011, 01:19:53 »

Logged

michael_taal

  • Forum member
  • Posts: 786
Re: 3D Schepen
« Reply #152 on: May 02, 2011, 13:37:17 »

mooie kotter

btw; hier de echte sigita de GO-31 Morgenster
Logged

larsdehaan

  • Guest
Re: 3D Schepen
« Reply #153 on: May 02, 2011, 20:52:09 »

mooie kotter

btw; hier de echte sigita de GO-31 Morgenster
ach man die ligt er 4 keer in breskens en vlissingen

EDIT mijn 1000ste post!! hoera
Logged

redjet4

  • Forum member
  • Posts: 30
Re: 3D Schepen
« Reply #154 on: May 04, 2011, 09:19:15 »

Jouw spits zou zo in mijn spel mogen varen...

Mischien wordt mijn scheepje ook spel waard...





Ik heb alleen nog geen stuurman, en de details, daar wordt nog aan gewerkt.
mooie boot in mijn spel zou ik hem wel willen hebben
Logged

zilverenmist

  • Forum member
  • Posts: 862
Re: 3D Schepen
« Reply #155 on: May 04, 2011, 10:46:12 »

Dezeplaatjes zijn van mijn aller eerste 3D model. Ik had toen nog geen Vehicle Simulator en Virtual Sailor.
Deze plaatjes zijn gerenderd in Carara, het model was niet in een goede verhouding voor de simulators,
(te klein) en is nog steeds te downloaden op de VS en VSF download pagina's als s.s. Pico.
http://library.qualitysimulations.com/browse.php?cat=3
Ze is van te lage kwaliteit voor de Vstep Simulators.
« Last Edit: May 04, 2011, 10:53:53 by zilverenmist »
Logged

zilverenmist

  • Forum member
  • Posts: 862
Re: 3D Schepen
« Reply #156 on: May 04, 2011, 11:05:37 »

Hey Zilverenmist!

Tnx voor compliment(zo vat ik het op tenminste) dat jij vind dat ze zo in SSE mag!

Laat eens wat zien van jouw werk?

Grtz, Alex

Ja het was een compliment, ik heb alle hoop dat er ooit een Ship Simulator komt waar de speler veel meer vrijheid heeft in het kiezen van vaartuigen. Een Add-on disk met boten van licentie houders.
Er kan zo veel, jammer dat iedereen zo benepen met dit soort dingen om gaat.
Stel je voor dat bijvoorbeeld Papini en Vstep onderdelen zouden "traden" uit hun software, wat we er dan een schepen en goede simulatoren bij krijgen!
Zelf ben ik geen merk maar gewoon simulator fan, dus heb ik alle SS software. Zo hoop ik ook dat de Furie en de Elbe voor SSE wordt uitgebracht... En jouw schepen mistaan dan ook niet :)
Logged

haas800

  • Forum member
  • Posts: 18
Re: 3D Schepen
« Reply #157 on: May 15, 2011, 22:03:16 »




ik ben even bezig geweest en het begint wel een beetje op te lijken
B-lex bedankt voor de tip zo als je ziet ben ik er mee bezig geweest alleen niet echt netjes.
« Last Edit: May 17, 2011, 11:54:01 by haas800 »
Logged

B-lex

  • Forum member
  • Posts: 41
Re: 3D Schepen
« Reply #158 on: May 17, 2011, 15:18:57 »

Hey Haas, de vorm begint er al aardig in te komen!

Mijn eerste schip zag er ook zo uit, met heel veel lijntjes etc.
Veel oefenen baart kunst, ik ontdek ook steeds nieuwe dingen/nieuwe technieken.

Keep it up!


Grtz, Alex
Logged

haas800

  • Forum member
  • Posts: 18
Re: 3D Schepen
« Reply #159 on: May 17, 2011, 17:33:34 »



ik word er langzaam beter in ik ben ook gelijk lastig begonnen door een draagvleugelboot te gaan tekenen.
Logged

zilverenmist

  • Forum member
  • Posts: 862
Re: 3D Schepen
« Reply #160 on: May 17, 2011, 19:50:36 »

Ik vind haar wel stoer worden, en inderdaad een lastiger model dan je aanvankelijk zou denken, ze lijkt gemakkelijk met vele rechte vlakken, maar dat is dichtbij vaak gezichts bedrog.  :2thumbs:
Logged

B-lex

  • Forum member
  • Posts: 41
Re: 3D Schepen
« Reply #161 on: May 17, 2011, 21:28:19 »

Inderdaad makkelijker dan het lijkt altijd! Het is moeilijk de juiste vormen erin te krijgen.

@ Zilverenmist, zou jij eens willen proberen een zo'n render van mijn kotter te maken?


Grtz, Alex
Logged

zilverenmist

  • Forum member
  • Posts: 862
Re: 3D Schepen
« Reply #162 on: May 17, 2011, 22:03:04 »

Ik denk dat ik het niet goed begrijp.
Renderen is normaal een realistisch plaatje maken, ik gebruik VS en VSF als mijn renderers, omdat ik Tubes mooier vind dan plaatjes.
Ik weet niet of dat je bedoeling is.
Ik kan mij een schip herinneren de Alida, die feitelijk opnieuw gebouwd moest worden om het varend te krijgen in VS. Het heeft nog enkele polygons van zichzelf, en de rest is nieuwbouw. (bovenstaande plaatjes zijn in Carara gemaakt, dat heeft erg veel problemen met texturen)
Kortom, het ligt feitelijk aan de uiteindelijke bouw kwaliteit of het lukt met de kotter, ik heb geen tijd om een hele kotter opnieuw te bouwen.
Als het alleen om conversie naar VS of VSF(veel beter) gaat en je model heeft geen nieuw schip nodig (zoals bij Alida), dan kan ik dat voor je proberen.
(het is geen garantie dat het lukt, soms gaan bestanden door bouwfouten niet eens open in andere programma's dan SU, en dan moet ik dus eerst het SU model gaan corrigeren en ook daar heb ik geen zin in.)
« Last Edit: May 17, 2011, 22:07:54 by zilverenmist »
Logged

B-lex

  • Forum member
  • Posts: 41
Re: 3D Schepen
« Reply #163 on: May 17, 2011, 22:34:08 »

Het is inderdaad de bedoeling om er een realistisch plaatje van te krijgen, ik heb al eens op een sketchup forum geprobeerd info te vinden over glimmende lak..maar daar werd geadviseerd om een render te maken met Kerkythea oid..

Dit heb ik uit zitten proberen, maar ik kan er geen eind aan vast knopen.
Het is niet noodzakelijk een mooi plaatje ervan te krijgen, maar wel leuk, mits het niet te veel tijd kost.


Grtz, Alex
Logged

zilverenmist

  • Forum member
  • Posts: 862
Re: 3D Schepen
« Reply #164 on: May 17, 2011, 22:51:06 »

Ik wil het wel proberen. Ik begrijp uit het plaatje dat de kotter nog geen textures heeft, dat kost wel even tijd om uit te zoeken. wellicht het handigst om gewoon het SU bestand te gebruiken. Ik heb SU naast AC3D en 3D Canvas, die naast conv3ds mijn .x bestand makers zijn. Mijn 3ds max heb ik in de wilgen gehangen, ik stap over op Rhino en Bongo, welke van zichzelf excelente x exporters hebben, iets dat in max ontbreekt.
Er zijn meer nadelen gevonden in max t.o.v. rhino, die ik (naast de prijs) voldoende vind om max in de wilgen te hangen.
Hierdoor is het renderen zoals ik deed met Carara nu niet mogelijk. Eind mei hoop ik Rhino volledig draaiend te hebben, en die renderd mooier dan max.
Dus op dit ogenblik kan ik alleen renderen in VS en VSF, houdt in dat ik hoe dan ook een .x moet maken, en dat kan helaas in SU toch (nog) niet.
Dus de bal ligt bij U heer B-lex.
Logged

Mad_Fred

  • Administrator
  • Posts: 8689
  • ✝ In Memoriam
Re: 3D Schepen
« Reply #165 on: May 18, 2011, 01:59:03 »

Hoi Zilverenmist

Sketchup kan wel naar .x converten, maar je moet alleen dan even een plugje erin drukken. Sketchup word met een variatie aan plugins pas een heel stuk completer, idd zijn standaard soms dingen niet mogelijk die echter daardoor daarna toch gebruikt kunnen worden. Ik gebruikte deze plugin hier al die tijd geleden ook voor mijn GSU models, om ze zo in VS te krijgen.

Hier kun je die vinden:

http://www.3drad.com/Google-SketchUp-To-DirectX-XNA-Exporter-Plug-in.htm


Groet,
Fred
Logged

zilverenmist

  • Forum member
  • Posts: 862
Re: 3D Schepen
« Reply #166 on: May 18, 2011, 02:14:17 »

mijn SU loopt hier op vast/ herstel doet het uiteindelijk, maar ik krijg een micro model
Ook als ik in SU het model scale blijft de x van RAD klein in formaat en heel groot als bestand.
zo wordt het iedere keer vanuit SU:



zo moet het en dat lukt in mijn andere progs wel


Aangepast tijdens uitproberen, sorry was alweer vergeten waarom ik het niet kan gebruiken.
(mijn site host doet onderhoud, de plaatjes zouden tussen 4 en 6 deze ochtend weer werken)
« Last Edit: May 18, 2011, 03:37:01 by zilverenmist »
Logged

zilverenmist

  • Forum member
  • Posts: 862
Re: 3D Schepen
« Reply #167 on: May 18, 2011, 03:34:09 »

Toch heel erg bedankt! ( ik stop met 3ds max, en ga over op Rhino, die heeft een hele goede x exporter)
Logged

saltydog

  • Forum member
  • Posts: 7828
Re: 3D Schepen
« Reply #168 on: May 18, 2011, 04:32:11 »

Lijkt een beetje op Kuifje raket.. ;D

« Last Edit: May 18, 2011, 04:36:41 by saltydog »
Logged

zilverenmist

  • Forum member
  • Posts: 862
Re: 3D Schepen
« Reply #169 on: May 18, 2011, 06:21:38 »

Lijkt een beetje op Kuifje raket.. ;D



Is de kuifje raket. (omdat die in VSF niet vertikaal kan opstijgen heeft ie een onderstel gekregen.)
Logged

Mad_Fred

  • Administrator
  • Posts: 8689
  • ✝ In Memoriam
Re: 3D Schepen
« Reply #170 on: May 18, 2011, 06:34:33 »

Toch heel erg bedankt! ( ik stop met 3ds max, en ga over op Rhino, die heeft een hele goede x exporter)
Geen punt!

Je moet idd even de schaal aanpassen, met factor 3.33 als ik het goed heb, vanuit GSU, om in VS/VSF de schaal goed te krijgen. Stond wel ergens in de welbekende 'hoe zet ik sketchup modellen in VS' tutorial die op de VS homepage staat ergens. Even uit het hoofd iig maal 3.33 vergrootten.

Ligt niet aan het programma, maar je moet het wel allemaal net even weten natuurlijk. Het vastlopen of lang blijven hangen daar heb ik niet zo'n last van eerlijk gezegd. Heel erg complexe modellen kunnen wel even duren, maar in mijn ervaring had ik zelfs met modellen van rond de 600.000+ polys niet echt problemen. Kan per pc veschillen natuurlijk.
Logged

zilverenmist

  • Forum member
  • Posts: 862
Re: 3D Schepen
« Reply #171 on: May 18, 2011, 07:03:04 »

Dank je, ik ben een SU Kluns Pro, misschien komt het door de naam Google...
Op een of andere manier kan ik niet goed wennen aan SU, ik gebruik het regelmatig voor onderdelen en een aantal figuren, waar ik met AC3D niet uit kom. Ik ben erg gewend geraakt aan AC3D en val daar voor veel dingen op terug, ondanks zijn beperkingen vind ik dat nog steeds mijn beste investering.
3dsmax viel naast b-cad in het niets, terwijl b-cad niet eens volledig werkzaam was te krijgen door gemis aan msjava, dat in 2004 om zeep is geholpen. Ik heb eergister voor het eerst met Rhino gewerkt, en na 3 maanden max vond ik het een verademing om mee te mogen werken. De layout van Rhino is bijna het zelfde als b-cad, maar rhino werkt volledig. De prijs van rhino en bongo samen hebben de doorslag gegeven.
Dus na een jaar rondzwerven in 3D software is voor mij Rhino als beste professionele en meest begrijpelijke en betaalbare programma uit de bus gekomen. Het is voor mijn doelen de beste oplossing, en kan ik rustig sparen voor orca, de professionele maritieme plug ins.

Het ligt grotendeels aan mijn laptop, die niet de krachtigste is, daar heb ik ook rekening mee proberen te houden.
Ik heb wellicht iets te snel besloten su te kopen, de vrije versie liep beter. rhino is even snel als ac3d op deze pc, su daarmee vergeleken een ramvreter.
« Last Edit: May 18, 2011, 07:10:02 by zilverenmist »
Logged

Mad_Fred

  • Administrator
  • Posts: 8689
  • ✝ In Memoriam
Re: 3D Schepen
« Reply #172 on: May 18, 2011, 07:10:42 »

 :2thumbs:

Ja het is vaak ook zo dat het gewoon moet klikken tussen jezelf en het programma....  de één zweert bij dit, de ander bij dat. En als je eenmaal ergens aan gewend bent is het soms lastig overstappen naar iets compleet anders, is mijn ervaring.

Zolang je niet tegen problemen oploopt die niet op te lossen zijn met je pakket naar keuze en eventueel plugins, maakt het niet zo heel veel uit. Vele goeie programma's op de markt, van gratis tot betaalbaar, van betaalbaar tot zeer duur. En meestal is het wel zo, de betere dingen kosten gewoon wat meer. Al vlakt dat niet het vermogen uit van de goedkope of gratis programma's om ook gewoon kwaliteit af te leveren, dat hebben we her en der wel gezien ondertussen!  :)

Maar het gemak/plezier dat je aan een programma kunt beleven kan enorm verschillen per persoon/voorkeur natuurlijk.
Logged

zilverenmist

  • Forum member
  • Posts: 862
Re: 3D Schepen
« Reply #173 on: May 18, 2011, 07:29:21 »

Je hebt helemaal gelijk, en het ligt natuurlijk ook aan de persoon achter de computer, ik denk dat dát het belangrijkste is. Blijf ik me toch verwonderen waarom ik het niet voor elkaar krijg om in SU de zelfde kwaliteit te maken als in AC3D. ik denk dat ik de orthografische schermpjes het meest mis in SU, of ik ben te dom en te lui geweest om daar een antwoord voor te vinden. SU maakt voor mij de ronde gaten in vierkante objecten, dat is iets waar de goedkopere software meer moeite mee heeft. AC3D maakt de meeste uren, gevolgd door SU en 3D Canvas. Jammer dat ik met autodesk SU achtige problemen heb, en het een tekortkoming is dat 3ds uit AC3D in max alle faces in backfaces omzet, dat deed rhino b.v. niet. SU heeft ook iets met 3ds, een echte max 3ds wordt door SU min of meer aangerand. en wil ik een goede 3ds met ac3d maken dan moet ik enkelzijdige polygonen gebruiken. Rhino dicht backfaces op import, en exporteerd wat je ziet.

Gelukkig is het resultaat van belang, en mogen we allemaal onze eigen 3D voiture (Frans voor auto) kiezen :)
Met het ene programma ben ik verder als het ander, daar heeft het ook mee te maken, als ik snel iets bedenk, maak ik het in het programma waarmee ik die vorm kan maken.
Logged

zilverenmist

  • Forum member
  • Posts: 862
Re: 3D Schepen
« Reply #174 on: May 18, 2011, 07:39:10 »

Voor het geval iemand de raket hier off topic vindt, het is geen raket, het is een ruimteschip.
(vond hem zelf wel aardig, de opmerking)
Logged
Pages: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 11   Go Up
 
 


SMF 2.0.14 | SMF © 2017, Simple Machines