Peter,
Startposities kun je niet zo makkelijk instellen als schepen op een server. Daarvoor moet zover ik weet de kaart, dus de haven zelf o.a. worden aangepast.
Ik heb geen idee hoe lang dat duurt, want ik weet niet hoeveel werk ermee gemoeid is, maar het is geen server setting, het is ingebouwd in de omgevingen.
Misschien duurt het een uur om te maken, misschien wel een dag, als er ook nog wat coding bij komt kijken, of misschien nog wel meer, alles moet immers ook getest worden.
Als je daar specifieke praktijkervaring mee hebt met dit spel dan kun je inderdaad zoiets zeggen, maar als dat niet zo is, hoe kun je dan beweren hoe lang het duurt?
En aangezien het niet in de serversoftware zit dus, maar in het vaargebied zelf (het zijn dezelfde als freeroam in het spel) komt dat niet met de nieuwere versie van de server software, maar zou het in een patch moeten komen, logischerwijs. En voor een paar nieuwe startposities maak je niet zomaar even tussendoor een patch.
Je moet je wel realiseren dat jullie niet de enige mensen zijn met bepaalde wensen. De één wil dit, de ander dat, en tegelijkertijd moet VSTEP zich gewoon aan 'het plan' houden en de dingen doen zoals ze op volgorde liggen. Even een server opnieuw opstarten met andere schepen is gauw gedaan, maar als het op veranderingen in het spel aankomt kun je niet zomaar alles aan de kant gooien en zoiets even tussendoor doen. Met alle vragen, voorstellen en 'eisen' die men krijgt, zou de gewone voortgang van de ontwikkeling helemaal stilvallen.
Maar aangezien het al veel vaker ter sprake is gekomen, ben ik er van overtuigd dat het op de lijst staat. Het is alleen wachten tot het aan de beurt is.
Verder als stukje informatie, ik heb mijn bevindingen van de MP test en verder info die van jullie kwam doorgegeven aan VSTEP, en als er wat te melden valt, dan horen jullie het!
Groeten,
Fred