Hello Guest March 28, 2024, 21:14:40 *
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Login with username, password and session length
 
Pages: 1 [2] 3   Go Down

Author Topic: multiplayer  (Read 11670 times)

Opaboot

  • Forum member
  • Posts: 254
Re: multiplayer
« Reply #25 on: December 30, 2007, 19:36:39 »

De Elbe en Furie zijn altijd overal bruikbaar bij vrij varen. Bij multiplayer uiteraard alleen op de servers waar het schip is 'aangezet'.
??? ??? :-[ Hoe kan ik " het aanzetten " op de server ?????
Logged
Volunteer and crewmember off the SS Furie

Mad_Fred

  • Administrator
  • Posts: 8689
  • ✝ In Memoriam
Re: multiplayer
« Reply #26 on: December 30, 2007, 19:38:17 »

Dat kan helaas niet, tenzij we straks zelf onze servers kunnen maken en hosten.

Degene die de server runt, dus op dit moment alleen VSTEP, bepaald wat er 'aangezet' is.
Logged

Jerospa.dd

  • Forum member
  • Posts: 7
Re: multiplayer
« Reply #27 on: December 30, 2007, 19:38:36 »

Ik heb net de ss 08 gekocht gister en dus ook meteen de aantal patch toegevoegd.
Maar kan ik nu gewoon ook de add-on van 2006 toevoegen aan het nieuwe spel?
Want ik heb ship Simulator 2006 niet op me pc nu!!! ::)
Logged

Opaboot

  • Forum member
  • Posts: 254
Re: multiplayer
« Reply #28 on: December 30, 2007, 19:40:16 »

Geen reden om de addon NIET toe te voegen bedoel je toch hoop ik?   ;D
idd. je hebt gelijk wat het woordje "niet" voor gevolgen zou kunnen hebben ;D
Bedankt voor de snelle reactie :-*
Logged
Volunteer and crewmember off the SS Furie

Mad_Fred

  • Administrator
  • Posts: 8689
  • ✝ In Memoriam
Re: multiplayer
« Reply #29 on: December 30, 2007, 19:40:50 »

Ik heb net de ss 08 gekocht gister en dus ook meteen de aantal patch toegevoegd.
Maar kan ik nu gewoon ook de add-on van 2006 toevoegen aan het nieuwe spel?
Want ik heb ship Simulator 2006 niet op me pc nu!!! ::)

Nee dat kan niet. De SS2006 Addon is voor SS2006.

Binnenkort komt daarvoor de SS2008 versie uit.

Een gedeelte daarvan is echter al wel beschikbaar voor degenen die ook de SS2006 Addon hebben.
Maar heb je die niet, dan moet je dus nog even geduld hebben, of de 2006 versie kopen, dan kun je alvast een deel voor 2008 dowloaden. Voor ieder die de 2006 versie heeft, is de 2008 versie gratis (omdat het eigenlijk om dezelfde addon gaat)

Heb je dus de SS2006 addon WEL, zet dan in je forum profiel de licensie code voor de addon vast, en als je die, in combinatie met je SS2008 code daarin hebt staan, krijg je vanzelf een link naar de download.
Logged

Mad_Fred

  • Administrator
  • Posts: 8689
  • ✝ In Memoriam
Re: multiplayer
« Reply #30 on: December 30, 2007, 19:43:49 »

@Opaboot:  No problem!  ik dacht al. wat doet ie nu!?  Wil ie "zijn" boot niet promoten?  ;D ;D
Logged

Jerospa.dd

  • Forum member
  • Posts: 7
Re: multiplayer
« Reply #31 on: December 30, 2007, 19:48:35 »

Thnx Mad_Fred
Logged

Mad_Fred

  • Administrator
  • Posts: 8689
  • ✝ In Memoriam
Re: multiplayer
« Reply #32 on: December 30, 2007, 19:53:00 »

Graag gedaan!
Logged

Jerospa.dd

  • Forum member
  • Posts: 7
Re: multiplayer
« Reply #33 on: December 30, 2007, 20:04:21 »

Heb net dus ook maar de ss2006 gedownload kan ik lekker varen voorlopig  ;D :D
Logged

marijn

  • Forum member
  • Posts: 274
Re: multiplayer
« Reply #34 on: December 30, 2007, 21:02:12 »

ik geloof dat jullie zonet een record aantal berichten op dezelfde dag hebben gezet op het forum :D


er zijn geloof ik niet altijd servers met elbe en furie dat is denk ik wel jammer voor de mensen die het willen spelen op multiplayer dus als er nog een patch komt waarin je zelf servers kan hosten (zoals mad_fred al zei) zou dat denk ik erg fijn zijn voor de mensen (al weet ik dan niet of er heel veel servers komen :P)
Logged

member at mmps
made by TJK

Mad_Fred

  • Administrator
  • Posts: 8689
  • ✝ In Memoriam
Re: multiplayer
« Reply #35 on: December 30, 2007, 21:06:25 »

Er is al bevestigd dat we in de toekomst onze eigen servers kunnen maken, dus daar kunnen we ons al wel op verheugen. Ik hoop dat er dan ook samen missies kunnen worden gespeeld, in plaats van vrij varen.

Er komen dan wel veel meer servers, maar dat zal wel loslopen. De meeste mensen kiezen dan toch de servers die het best lopen, de populairste schepen hebben, etc etc. In het begin zal het vast wel even een chaos kunnen worden, maar zoals elke game of sim die deze mogelijkheid heeft, zal het op den duur op zijn plaats vallen en dan blijven gewoon de betere servers over.
Logged

marijn

  • Forum member
  • Posts: 274
Re: multiplayer
« Reply #36 on: December 30, 2007, 21:42:52 »

Er is al bevestigd dat we in de toekomst onze eigen servers kunnen maken, dus daar kunnen we ons al wel op verheugen. Ik hoop dat er dan ook samen missies kunnen worden gespeeld, in plaats van vrij varen.

Er komen dan wel veel meer servers, maar dat zal wel loslopen. De meeste mensen kiezen dan toch de servers die het best lopen, de populairste schepen hebben, etc etc. In het begin zal het vast wel even een chaos kunnen worden, maar zoals elke game of sim die deze mogelijkheid heeft, zal het op den duur op zijn plaats vallen en dan blijven gewoon de betere servers over.
dat van die eigen servers wist ik niet dat het al vast stond dus dat is wel fijn
het zou ook wel leuk zijn ja als je samen missies zou kunnen spelen alleen moet de ander niet weggaan als de missie nog niet is afgelopen....  :P


ja?
zou het op een gegeven moment geen chaos meer zijn?
want er komen natuurlijk steeds nieuwe mensen bij
« Last Edit: December 30, 2007, 21:44:28 by marijn »
Logged

member at mmps
made by TJK

Mad_Fred

  • Administrator
  • Posts: 8689
  • ✝ In Memoriam
Re: multiplayer
« Reply #37 on: December 30, 2007, 21:56:27 »

Nou ja, chaos is misschien wel een beetje een groot woord.

Maar vergelijk het maar met andere spellen die je misschien online doet.

Er zijn altijd heel veel servers, maar meestal maar een beperkt aantal die favoriet zijn bij een hoop mensen en die dus altijd redelijk vol zitten.

En misschien dat er ook nog wel filters in verwerkt gaan worden, zodat je bepaalde servers uit de lijst kunt halen. Bijvoorbeeld degenen die vol zijn, of juist leeg, of die bepaalde locaties hebben of schepen die je niet of juist wel wilt. Zal wel op zijn plaats vallen, dat doet het bij andere games ook altijd.
Logged

JoMach

  • Dutch Moderator
  • Posts: 3490
Re: multiplayer
« Reply #38 on: December 30, 2007, 22:10:58 »

Nou dan hoop ik dat er in de toekomst er een paar zijn die echt gebaseerd zijn op de binnenvaart en aan/afmeren van grote schepen met behulp van sleepboten met bijbehorende hulpdiensten ;D :D
Logged

marijn

  • Forum member
  • Posts: 274
Re: multiplayer
« Reply #39 on: December 31, 2007, 11:51:25 »

En misschien dat er ook nog wel filters in verwerkt gaan worden, zodat je bepaalde servers uit de lijst kunt halen. Bijvoorbeeld degenen die vol zijn, of juist leeg, of die bepaalde locaties hebben of schepen die je niet of juist wel wilt. Zal wel op zijn plaats vallen, dat doet het bij andere games ook altijd.
ok dan  :D
jij zal dat wel beter weten dan ik :P
filter zou wel erg handig zijn ja
is het al bekend of dat ook in het multiplayer komt?
Logged

member at mmps
made by TJK

Mad_Fred

  • Administrator
  • Posts: 8689
  • ✝ In Memoriam
Re: multiplayer
« Reply #40 on: January 01, 2008, 18:54:22 »

Daar heb ik eerlijk gezegd geen idee van, ik dacht gewoon even hardop.
Logged

marijn

  • Forum member
  • Posts: 274
Re: multiplayer
« Reply #41 on: January 01, 2008, 19:16:01 »

ok doe ik ook wel eens.. :P

weet je wat ook heel goed in ss08 zou kunnen: blusboten die vuur blussen
en politie die ook echt mensen aanhoud die de regels overtreden
Logged

member at mmps
made by TJK

Wout

  • Forum member
  • Posts: 753
Re: multiplayer
« Reply #42 on: January 01, 2008, 19:24:04 »

Wat je in de multiplayer wel kunt doen is controles nabootsen van de politie door te vragen of schepen willen stoppen en dan langszij te gaan liggen. Verder kun je imaginaire loodsen afzetten met de pilotboot, zieken ophalen met het KNRM vaartuig en de havendienst een ligplaats laten aanwijzen (o.i.d.). Je zult zien dat mensen online vaak meewerken met dit soort initiatieven.
Logged
Wout

marijn

  • Forum member
  • Posts: 274
Re: multiplayer
« Reply #43 on: January 01, 2008, 19:57:54 »

Wat je in de multiplayer wel kunt doen is controles nabootsen van de politie door te vragen of schepen willen stoppen en dan langszij te gaan liggen. Verder kun je imaginaire loodsen afzetten met de pilotboot, zieken ophalen met het KNRM vaartuig en de havendienst een ligplaats laten aanwijzen (o.i.d.). Je zult zien dat mensen online vaak meewerken met dit soort initiatieven.
komt dat allemaal in multiplayer?
als dat zo is lijkt me dat een hele vooruitgang en een mooie ook...
Logged

member at mmps
made by TJK

Wout

  • Forum member
  • Posts: 753
Re: multiplayer
« Reply #44 on: January 01, 2008, 20:20:06 »

Dat kan je nu al doen. Ga gewoon in een politieboot zitten en chat naar iemand: 'stop politie', bijvoorbeeld. Met chatten kan je zelf al situaties creeëren en nabootsen.
Logged
Wout

marijn

  • Forum member
  • Posts: 274
Re: multiplayer
« Reply #45 on: January 01, 2008, 20:34:53 »

Dat kan je nu al doen. Ga gewoon in een politieboot zitten en chat naar iemand: 'stop politie', bijvoorbeeld. Met chatten kan je zelf al situaties creeëren en nabootsen.
dat heb ik al een keer gedaan maar ze lachten me recht in mijn gezicht uit (in het engels)
en daar voeren ze met 50 knopen weg terwijl ik maar iets van 16 knopen kan.....
en dan staat bij de beschrijving van de p6 dat het een sterke motor heeft om vluchtende schepen tegen te houden nou als je op een binnnenvaartschip vaart ja maar niet op een motorboot of speedboot :P
« Last Edit: January 01, 2008, 20:36:24 by marijn »
Logged

member at mmps
made by TJK

Opaboot

  • Forum member
  • Posts: 254
Re: multiplayer
« Reply #46 on: January 01, 2008, 21:13:17 »

Wie weet raad ???

Na version 1.3  kan ik eindelijk op multiplayer komen ::)
Echter mijn gekozen schepen blijven stil liggen ook al geef ik vol aan. >:(
Wat kan hier de reden van zijn :-[
« Last Edit: January 01, 2008, 21:15:30 by Opaboot »
Logged
Volunteer and crewmember off the SS Furie

JoMach

  • Dutch Moderator
  • Posts: 3490
Re: multiplayer
« Reply #47 on: January 01, 2008, 21:19:24 »

Heb het ook al aan de hand gehad, pc opnieuw opgestart en toen lukte het wel, 1 x in Hamburg en 1x in de Solent. In hamburg was mijn schip volgens een medespeler gezonken terwijl ik het gewoon kon zien :)
Logged

Mad_Fred

  • Administrator
  • Posts: 8689
  • ✝ In Memoriam
Re: multiplayer
« Reply #48 on: January 01, 2008, 21:25:15 »

Deze problemen heb ik ook al ondervonden. Het lijkt net of het schip ook iets hoger in het water ligt dan zou moeten. En je komt met geen mogelijkheid vooruit.

Ik heb dit probleem vaak in Phi Phi, en vaak gepaard met een andere speler die dan telkens binnen in (of boven op me) spawnt.

Dit hebben een hoop mensen schijnbaar want daar zijn al een hoop meldingen over geweest. Het is dus een bug en zal hopelijk met de volgende update verholpen worden.

Soms kan opnieuw op een server inloggen of een andere server kiezen wel eens helpen. Er zit, zo als ik het zelf beleef, niet echt een logica of patroon in. Dus maar blijven proberen is wat ik doe. En geduldig wachten op wat komen gaat wanneer we de volgende versie krijgen.

Groet,

Fred
Logged

Opaboot

  • Forum member
  • Posts: 254
Re: multiplayer
« Reply #49 on: January 01, 2008, 21:30:12 »

Deze problemen heb ik ook al ondervonden. Het lijkt net of het schip ook iets hoger in het water ligt dan zou moeten. En je komt met geen mogelijkheid vooruit.

Ik heb dit probleem vaak in Phi Phi, en vaak gepaard met een andere speler die dan telkens binnen in (of boven op me) spawnt.

Dit hebben een hoop mensen schijnbaar want daar zijn al een hoop meldingen over geweest. Het is dus een bug en zal hopelijk met de volgende update verholpen worden.

Soms kan opnieuw op een server inloggen of een andere server kiezen wel eens helpen. Er zit, zo als ik het zelf beleef, niet echt een logica of patroon in. Dus maar blijven proberen is wat ik doe. En geduldig wachten op wat komen gaat wanneer we de volgende versie krijgen.

Groet,

Fred

Varen met shipsim blijft dus gewoon een geduldspel :D
Logged
Volunteer and crewmember off the SS Furie
Pages: 1 [2] 3   Go Up
 
 


SMF 2.0.14 | SMF © 2017, Simple Machines