Hello Guest March 28, 2024, 10:02:02 *
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Login with username, password and session length
 
Pages: [1] 2 3   Go Down

Author Topic: multiplayer  (Read 11658 times)

robske10

  • Forum member
  • Posts: 2
multiplayer
« on: December 24, 2007, 16:03:04 »

hey

wil iemand mij uitleggen hoe ik multiplayer moet spelen, ik heb 1.3 hoor

mvg
robin
Logged

marijn

  • Forum member
  • Posts: 274
Re: multiplayer
« Reply #1 on: December 25, 2007, 09:35:03 »

hoi Robin
als je in het hoofdmenu bent dan moet je op multiplayer klikken.... ::)
daarna op een server en dan op verbinden
Maar het kan ook zijn dat je geen online profiel hebt: dan ga je naar profielen en dan klik je op jouw profiel en dan klik je op internet toegang toestaan ofzoiets.
groet,

Marijn
Logged

member at mmps
made by TJK

marijn

  • Forum member
  • Posts: 274
Re: multiplayer
« Reply #2 on: December 25, 2007, 09:37:37 »

ik hoop dat het lukt want het is wel leuk multiplayer
Logged

member at mmps
made by TJK

joelski

  • Forum member
  • Posts: 29
Re: multiplayer
« Reply #3 on: December 27, 2007, 02:22:32 »

Ik was een tijdje inactief geweest op ss, nu ik terug ben zie ik veel over Multiplayer.
Ik probeerde SS08 weer te downloaden, maar winzip zit te zeiken dat er een diagnose fout is opgetreden, dus ik heb het spel een aantalk keer moeten downloaden (jammer).
Met multiplayer kan je toch met ?? aantal mensen samen missie's doen, of moet je zelf missie's bedenken of...??
Logged
LJCommy - ThaLJ

Mad_Fred

  • Administrator
  • Posts: 8689
  • ✝ In Memoriam
Re: multiplayer
« Reply #4 on: December 27, 2007, 02:57:58 »

Hallo Joelski,

Nee, met multiplayer kun je op dit moment alleen nog maar vrij rondvaren, net als de free roam modus in het spel, maar dan samen met anderen, en je kunt dan chatten of elkaar slepen bijvoorbeeld. Maar dat is het nog zo'n beetje op dit moment.

Ook is het vreselijk instabiel en werkt het nog helemaal niet naar behoren. Er zijn heel veel mensen die problemen ondervinden of domweg niet fatsoenlijk kunnen inloggen op servers of erin blijven, omdat het spel veelvuldig crasht.

Nog wat meer bugs zijn al bekend en veelvuldig besproken en hopelijk komt VSTEP na de feestdagen met enkele oplossingen, want zoals het nu gaat is het eerlijk gezegd een beetje een lachertje, als ik heel eerlijk bent.

De mensen die niet veel andere simulators gewend zijn, zijn misschien wat gematigder dan ikzelf, maar ik vind het erg tegenvallen en denk dat er iets uitvoeriger getest had moeten worden alvorens men die uitgaf. Ben er persoonlijk erg in teleurgesteld.

Als het goed is komt er mettertijd ook de mogelijkheid om zelf een spel te hosten maar op het moment zijn er alleen officiële VSTEP servers, die niet echt betrouwbaar zijn. Maar alle begin is moeilijk dus dat komt wel goed.

Ik hoop persoonlijk wel dat we uiteindelijk (officiële of eigen gemaakte) missies kunnen hosten i.p.v. vrij rondvaren, want dat word nogal saai na een poos. Samen een bepaalde missie/taak uitvoeren lijkt me dan veel mooier. En ik hoop ook dat er meer keuze aan schepen komt, want elke kaart heeft nu een van te voren vastgesteld en beperkt aantal type schepen.

Dus er is potentie en het is al wel leuk, maar vergeleken met andere sims heel pril en buggy, dus er moet nog wel het één en ander gebeuren voor het echt interresant word.
« Last Edit: December 27, 2007, 03:04:28 by Mad_Fred »
Logged

marijn

  • Forum member
  • Posts: 274
Re: multiplayer
« Reply #5 on: December 27, 2007, 10:32:37 »

Hey Mad_Fred
Ik vind dat je gelijkt hebt dat het nog een beetje saai is en dat het samen doen van een missie leuker zal zijn, maar ik heb nog geen problemen ondervonden in multiplayer (en ik ben wel wat simulators gewend..... ;))

En er mag nog wel wat aan de multiplayer gewerkt worden betreft schepen en servers bijv. dat je zelf een server aan kan maken zoals in alle andere spellen (of kan dat wel? :-\)

Logged

member at mmps
made by TJK

marijn

  • Forum member
  • Posts: 274
Re: multiplayer
« Reply #6 on: December 27, 2007, 10:36:08 »

oh ja nog even dit ik kan in sommige servers niet omdat daar een ship in zit dat ik niet in heb ???
vreemd toch; het was een een of andere sleepboot NIET elbe of furie hij heet Igor K.
Kan iemand mij helpen??
« Last Edit: December 27, 2007, 10:37:55 by marijn »
Logged

member at mmps
made by TJK

rogerdendokker

  • Forum member
  • Posts: 14
Re: multiplayer
« Reply #7 on: December 27, 2007, 17:36:06 »

hey allen, ik heb gisteren avond ook voor de eerste maal  on-line geweest , voor mij liep alles goed , maar een vraagje ! , ik kan niet ( moeilijk ) engels tippen ,ik weet scheepstaal is Engels , maar mag ik daar ook in het NL antwoorden of help vragen  !! ,
alles dat daar rond vaart ???? er lag een Scherpa met zijn voorsteven op de wal , wij lagen met 2 pioneers daar stilletjes te kijken , toen riep ie ons op om hem van de kade te trekken !!!!!!  een rubber pioneer van 800 kg , zou een sleper van duizenden kg  moeten trekken !! , het was een Deen maar een die niets van schepen kent denk ik
Laat aub eens iets horen ,of wij ook NL mogen chatten daar on-line ,  bedankt op voorhand
     Groetjes
        Roger
Logged

marijn

  • Forum member
  • Posts: 274
Re: multiplayer
« Reply #8 on: December 27, 2007, 17:40:28 »

heeeee niet spotten met "de voorsteven op de wal" dat deed ik ook en ik vroeg ook of Arie Visser (in dit geval) mij er af wou trekken en dat lukte hoor
oh ja en het was in Phi Phi

tuurlijk mag je nl prate waarom niet?? doe ik meestal ook tegen nederlanders :P
(misschien eensnelle reactie omdat ik zie dat je nu online bent.... ;))
« Last Edit: December 27, 2007, 17:43:39 by marijn »
Logged

member at mmps
made by TJK

Mad_Fred

  • Administrator
  • Posts: 8689
  • ✝ In Memoriam
Re: multiplayer
« Reply #9 on: December 27, 2007, 19:45:16 »

oh ja nog even dit ik kan in sommige servers niet omdat daar een ship in zit dat ik niet in heb ???
vreemd toch; het was een een of andere sleepboot NIET elbe of furie hij heet Igor K.
Kan iemand mij helpen??


Dat is één van de schepen uit de SS2006 addon, en dus ook de komende 2008 Versie. (Die deels is uitgegeven aan de mensen die die addon al hadden voor 2006)

kijk in deze thread voor screenshots van deze 6 schepen. Niet de beste screens die ik ooit genomen heb, maar goed, ze staan er allemaal op  :P
Logged

marijn

  • Forum member
  • Posts: 274
Re: multiplayer
« Reply #10 on: December 27, 2007, 21:44:00 »

als ik het dus goed begrijp heb jij ss 2006 want de patch is nog niet voor ss 2008
« Last Edit: December 27, 2007, 22:13:09 by marijn »
Logged

member at mmps
made by TJK

Mad_Fred

  • Administrator
  • Posts: 8689
  • ✝ In Memoriam
Re: multiplayer
« Reply #11 on: December 27, 2007, 21:56:19 »

Ja ik heb de SS2006 versie.

Maar de mensen die deze hebben, kunnen al - door hun licensie code van deze addon + die van 2008 in te voeren in hun profiel - het gedeeltelijk afgeronde addon pakket voor 2008 downloaden. Die is echter nog wel wat buggy hier en daar en zijn alleen nog maar de schepen, geen missies.

VSTEP had beloofd hun SS2006 Addon klanten gratis een upgrade naar de SS2008 versie aan te bieden en zo doende krijgen zij die deze addon voor 2006 al hadden hem voor nop (en kregen we alvast een "preview"). Straks als de volledige 2008 addon klaar is zal die dus hetzelfde kosten als die vorige, maar in weze is het gewoon dezelfde addon, alleen wat verbeterd voor 2008.

De aankondiging hierover staat hier
Logged

marijn

  • Forum member
  • Posts: 274
Re: multiplayer
« Reply #12 on: December 28, 2007, 09:11:52 »

Jammer dat het geen patch word :-\
nou kost het geld :'(
maar ja dat heb ik er wel voor over denk ik :D
Logged

member at mmps
made by TJK

Mad_Fred

  • Administrator
  • Posts: 8689
  • ✝ In Memoriam
Re: multiplayer
« Reply #13 on: December 28, 2007, 17:00:39 »

Tja ze kunnen natuurlijk niet alles voor nop doen, dan gaan ze failliet.  :)

Maar het is het geld wel waard hoor.. 6 geweldige schepen en een hoop extra plezier en mogelijkheden. Wel een must-have, vind ik zelf.

Logged

marijn

  • Forum member
  • Posts: 274
Re: multiplayer
« Reply #14 on: December 28, 2007, 22:07:35 »

krijg je er ook missies bij?
Logged

member at mmps
made by TJK

Mad_Fred

  • Administrator
  • Posts: 8689
  • ✝ In Memoriam
Re: multiplayer
« Reply #15 on: December 29, 2007, 04:16:50 »

Ja, er zitten ook missies bij (wanneer ie af is tenminste)..  Bij de voorlopige release nog niet, maar die komen wel.
Logged

marijn

  • Forum member
  • Posts: 274
Re: multiplayer
« Reply #16 on: December 29, 2007, 09:55:37 »

ok bedankt ;D
heb jij trouwens ook de elbe & furie editie?
Logged

member at mmps
made by TJK

Mad_Fred

  • Administrator
  • Posts: 8689
  • ✝ In Memoriam
Re: multiplayer
« Reply #17 on: December 29, 2007, 20:36:45 »

Nee, die heb ik (nog) niet.. maar schaf hem nog wel aan denk ik. Moet er eens even naar kijken.

Ik las links en rechts wel over wat probleempjes met die addon en dat er dan dingen uit 08 negatief door beinvloed werden. (problemen met de sherpa geloof ik, las ik ergens)

Het is het me niet waard als het spel er op achteruit gaat. Dan heb ik zo al wel genoeg om mee te spelen.
Logged

marijn

  • Forum member
  • Posts: 274
Re: multiplayer
« Reply #18 on: December 29, 2007, 22:34:20 »

ja dat is waar  :(
maar ja dat is dan wachten op een betere editie ;D
Logged

member at mmps
made by TJK

Wout

  • Forum member
  • Posts: 753
Re: multiplayer
« Reply #19 on: December 30, 2007, 19:00:07 »

De Elbe en Furie editie komt in Januari uit via de shipsim site. De installatieproblemen i.c.m. versie 1.3 zijn opgelost door middel van een kleine patch die al te downloaden valt. Of je de schepen los koopt of met zijn tweeën en tegen welke prijs is nog niet bekend, daar horen jullie later meer over. We weten het zelf namelijk nog niet :)

Aan de multiplayer wordt hard gewerkt. Het belangrijkste waar we nu mee bezig zijn is met het versnellen en betrouwbaarder maken van de huidige servers en we zijn ervoor aan het zorgen dat mensen hun eigen server kunnen gebruiken. Ook hierover binnenkort meer nieuws.

Groeten,
Logged
Wout

Mad_Fred

  • Administrator
  • Posts: 8689
  • ✝ In Memoriam
Re: multiplayer
« Reply #20 on: December 30, 2007, 19:07:50 »

Dankjewel voor de informatie Wout,

Even een vraagje, heb ik het juist dat de Elbe en Furie ook gewoon in elke andere locatie te gebruiken zijn? Dus in elke haven of zee?  Of zijn die gekoppeld aan de meegeleverde locatie?  Of is dit op de komende versie niet van toepassing en alleen op de alleenstaande?
Logged

Wout

  • Forum member
  • Posts: 753
Re: multiplayer
« Reply #21 on: December 30, 2007, 19:13:33 »

De Elbe en Furie zijn altijd overal bruikbaar bij vrij varen. Bij multiplayer uiteraard alleen op de servers waar het schip is 'aangezet'. Bij missies kan je er alleen mee varen als het schip in die missie voorkomt, maar dat is ook logisch. Beantwoordt dit je vraag?
Logged
Wout

Mad_Fred

  • Administrator
  • Posts: 8689
  • ✝ In Memoriam
Re: multiplayer
« Reply #22 on: December 30, 2007, 19:17:10 »

Jazeker! Bedankt voor je antwoord.
Logged

Opaboot

  • Forum member
  • Posts: 254
Re: multiplayer
« Reply #23 on: December 30, 2007, 19:28:07 »

Nee, die heb ik (nog) niet.. maar schaf hem nog wel aan denk ik. Moet er eens even naar kijken.

Ik las links en rechts wel over wat probleempjes met die addon en dat er dan dingen uit 08 negatief door beinvloed werden. (problemen met de sherpa geloof ik, las ik ergens)

Het is het me niet waard als het spel er op achteruit gaat. Dan heb ik zo al wel genoeg om mee te spelen.

Eindelijk is het me gelukt ss te uploaden naar 1.3 en had gelijk gekeken of de Sherpa was blijven drijven. ::) ::)
Dit was gelukkig het geval  :P
Denk dat er geen reden voor jullie is om de add-on toe te voegen :)
« Last Edit: December 30, 2007, 19:32:03 by Opaboot »
Logged
Volunteer and crewmember off the SS Furie

Mad_Fred

  • Administrator
  • Posts: 8689
  • ✝ In Memoriam
Re: multiplayer
« Reply #24 on: December 30, 2007, 19:34:52 »

Geen reden om de addon NIET toe te voegen bedoel je toch hoop ik?   ;D
Logged
Pages: [1] 2 3   Go Up
 
 


SMF 2.0.14 | SMF © 2017, Simple Machines