Hallo Joelski,
Nee, met multiplayer kun je op dit moment alleen nog maar vrij rondvaren, net als de free roam modus in het spel, maar dan samen met anderen, en je kunt dan chatten of elkaar slepen bijvoorbeeld. Maar dat is het nog zo'n beetje op dit moment.
Ook is het vreselijk instabiel en werkt het nog helemaal niet naar behoren. Er zijn heel veel mensen die problemen ondervinden of domweg niet fatsoenlijk kunnen inloggen op servers of erin blijven, omdat het spel veelvuldig crasht.
Nog wat meer bugs zijn al bekend en veelvuldig besproken en hopelijk komt VSTEP na de feestdagen met enkele oplossingen, want zoals het nu gaat is het eerlijk gezegd een beetje een lachertje, als ik heel eerlijk bent.
De mensen die niet veel andere simulators gewend zijn, zijn misschien wat gematigder dan ikzelf, maar ik vind het erg tegenvallen en denk dat er iets uitvoeriger getest had moeten worden alvorens men die uitgaf. Ben er persoonlijk erg in teleurgesteld.
Als het goed is komt er mettertijd ook de mogelijkheid om zelf een spel te hosten maar op het moment zijn er alleen officiële VSTEP servers, die niet echt betrouwbaar zijn. Maar alle begin is moeilijk dus dat komt wel goed.
Ik hoop persoonlijk wel dat we uiteindelijk (officiële of eigen gemaakte) missies kunnen hosten i.p.v. vrij rondvaren, want dat word nogal saai na een poos. Samen een bepaalde missie/taak uitvoeren lijkt me dan veel mooier. En ik hoop ook dat er meer keuze aan schepen komt, want elke kaart heeft nu een van te voren vastgesteld en beperkt aantal type schepen.
Dus er is potentie en het is al wel leuk, maar vergeleken met andere sims heel pril en buggy, dus er moet nog wel het één en ander gebeuren voor het echt interresant word.