Hello Guest April 20, 2024, 07:49:09 *
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Login with username, password and session length
 
Pages: [1] 2   Go Down

Author Topic: Een hoop ellende met dit spel  (Read 8429 times)

Tony S

  • Forum member
  • Posts: 21
Een hoop ellende met dit spel
« on: November 25, 2007, 20:20:07 »

Tot nu toe ben ik bepaald niet tevreden met dit spel. Voor het dure geld - 100 oude guldentjes - zijn er veel te veel onspeelbare of onbegrijpelijke missies. Daar moet je toch in normaal Hollands je beklag over kunnen doen. Ik heb ook geen zin om hele avonden op anderstalige forums rond te neuzen om te zien of daar oplossingen voor mijn problemen met dit spel staan. Het enige wat ik daar vind is dat meer mensen dezelfde problemen onvervinden, dat er oplossingen aan zouden komen, maar dat al die oplossingen al maanden op zich laten wachten.

Als je van 30 missies er 6 of 7 niet kan uitspelen vind ik dat voor zo'n duur spel ver benedenmaats en als zoveel mensen daarover klagen verwacht ik dat wij klanten vlugger waar voor ons geld krijgen.

De laatste mislukte missie is "Een enorme klus voor de Sherpa". Beide Sherpa's hebben sleeplijnen aan het olieplatform, ik sleep met beide op volle kracht en er is geen beweging in te krijgen. Welk verborgen raadsel moet hier nu weer worden opgelost voordat je normaal kan spelen? ??? ::) :-[ :'(
Logged

Mad_Fred

  • Administrator
  • Posts: 8689
  • ✝ In Memoriam
Re: Een hoop ellende met dit spel
« Reply #1 on: November 25, 2007, 20:54:48 »

Hoi Tony,

Ik ondervind ook aardig wat problemen met sommige missies. Die zijn er schijnbaar ingeslopen na bepaalde "updates". Ik kon eerst bepaalde missies prima spelen, maar na het downloaden en installeren van patches kwamen er meer en meer problemen. Ik denk dat het één en ander beter getest had moeten worden voordat het uitgegeven werd.

Zo is inderdaad het boorplatform niet meer in beweging te krijgen en zijn er wat missies die na het bereiken van de laatste waypoints niet eindigen. Erg jammer en ik baal daar net als jij ook van.

Ik ben het wel met je eens dat dit eigenlijk niet kan bij een product waar je dit soort prijzen voor betaald. Aan de andere kant lees ik wel dat er inderdaad hard aan gewerkt word. En uiteindelijk zal het dus wel in orde komen en ons verder geen extra geld kosten. Helaas zijn dit vaak wel lastige en tijdrovende processen, daar ontkom je bij deze dingen soms niet aan.

Edit: I didnt notice that this was both in the wrong language forum and for the wrong version, should be ss08.. Sorry mods.
« Last Edit: November 26, 2007, 02:44:29 by Mad_Fred »
Logged

Wout

  • Forum member
  • Posts: 753
Re: Een hoop ellende met dit spel
« Reply #2 on: November 26, 2007, 10:27:10 »

Beste Tony,

Heb je het over shipsim 2006 of 2008? En over het olieplatform: als je een olieplatform sleept haal je de 10 knopen nou eenmaal niet. Ook 5 niet. Je mag blij zijn met 3.
Logged
Wout

Tony S

  • Forum member
  • Posts: 21
Re: Een hoop ellende met dit spel
« Reply #3 on: November 26, 2007, 11:41:25 »

Beste Wout,

Geen beweging = 0,00 knopen per uur.
Logged

Tony S

  • Forum member
  • Posts: 21
Re: Een hoop ellende met dit spel
« Reply #4 on: November 26, 2007, 13:16:12 »

Beste Wout,

Ik heb het over Ship Simulator 2008. De verplaatsing naar SS 2006 is dus niet correct.
Logged

marcstrat

  • Global Moderator
  • Posts: 2626
Re: Een hoop ellende met dit spel
« Reply #5 on: November 26, 2007, 21:31:15 »

Hoy,
Bij mij werkt deze missie wel goed.
Weet niet waarom bij jou niet.
Marc
Logged
N

JoMach

  • Dutch Moderator
  • Posts: 3490
Re: Een hoop ellende met dit spel
« Reply #6 on: November 26, 2007, 21:55:07 »

Hallo allemaal,
Nou bij mij werkt deze missie ook niet, zogauw ik binnen de ring van het platform komt, zie je deze zakken, volgens mij is dit de oorzaak dat je het niet kan verslepen. ;)
Logged

JoMach

  • Dutch Moderator
  • Posts: 3490
Re: Een hoop ellende met dit spel
« Reply #7 on: November 26, 2007, 21:57:47 »

Hoy,
Bij mij werkt deze missie wel goed.
Weet niet waarom bij jou niet.
Marc
hallo Marc, welke versie heb jij benelux of internationale, want volgens mij heb je deze problemen alleen maar bij de benelux versie??
Logged

Mad_Fred

  • Administrator
  • Posts: 8689
  • ✝ In Memoriam
Re: Een hoop ellende met dit spel
« Reply #8 on: November 27, 2007, 03:01:32 »

Bij mij valt er ook niet te slepen en ik heb NIET de benelux versie.

Eerst was er niks aan de hand maar ófwel bij de 1.1 upgrade ófwel bij de 1.2 upgrade, is het platform in die missie niet meer vooruit te krijgen. Inderdaad 0.00 knopen.

Zie de screenshots voor wat er tijdens het slepen gebeurde. Geen beweging en de sherpa's trekken zichzelf onder water. (beetje donkere screens maar het is nog net te doen)

De missie waar je hem op open zee sleept, daarbij krijg ik hem wel in beweging. Dus misschien dat het platform in de haven inderdaad te diep ligt nu? Ik zie het platform ook zakken, net als ik aankom. Lijkt me een logische indicatie.
Logged

marcstrat

  • Global Moderator
  • Posts: 2626
Re: Een hoop ellende met dit spel
« Reply #9 on: November 27, 2007, 07:23:12 »

hallo Marc, welke versie heb jij benelux of internationale, want volgens mij heb je deze problemen alleen maar bij de benelux versie??

Hoy Jomach,en alle anderen
Ik zal eens kijken welke versie ik heb,vanavond als ik terug thuiskom van het werk.Wat ik wel al kan zeggen is dat ik de engelse versie heb.
Marc
Logged
N

saltydog

  • Forum member
  • Posts: 7828
Re: Een hoop ellende met dit spel
« Reply #10 on: November 28, 2007, 22:18:31 »

zogauw ik binnen de ring van het platform komt, zie je deze zakken, volgens mij is dit de oorzaak dat je het niet kan verslepen. ;)

Heel goed opgemerkt JoMach, dit was mij ook opgevallen. Binnenkort zal er een patch komen die hopelijk dit soort problemen oplost. Een ander probleempje is dat de Titanic niet toetert..Zo zijn er wel meer dingetjes
Ach, verder valt er nog zoveel te genieten, ik heb het geduld er graag voor over.. :)
Logged

JoMach

  • Dutch Moderator
  • Posts: 3490
Re: Een hoop ellende met dit spel
« Reply #11 on: November 28, 2007, 22:35:22 »

Heel goed opgemerkt JoMach, dit was mij ook opgevallen. Binnenkort zal er een patch komen die hopelijk dit soort problemen oplost. Een ander probleempje is dat de Titanic niet toetert..Zo zijn er wel meer dingetjes
Ach, verder valt er nog zoveel te genieten, ik heb het geduld er graag voor over.. :)
Ja ik heb er het geduld ook voor over, voor de rest is het echt genieten, ik zit wel met smart te wachten tot er echt meer binnenvaart acties komen, vind ik toch mooier om mee te werken dan met al dat grote. ;D
Logged

devin15

  • Forum member
  • Posts: 130
Re: Een hoop ellende met dit spel
« Reply #12 on: December 24, 2007, 14:03:46 »

ja het gedoe met de olie platform is inderdaad gewoon bagger je moet het rustig op bouwen maar toch kom er geen beweging in en als er wat komt denk je gaan je sleepboten naar elkaar toe en he je schade en dit spel is veel te zwaar voor de meeste computer's shipsim 06 was gewoon leuk grappig niet te moelijk maar deze is stoteren in de rotterdamse havens en als het niet schokt dan is de missie niet te doen .

 ??? ???
Logged

rogerdendokker

  • Forum member
  • Posts: 14
Re: Een hoop ellende met dit spel
« Reply #13 on: December 25, 2007, 03:33:52 »

Hoy allen, wilde juist vragen voor tips om met die slepers te trekken ,tot ik dit even door lees, ben al in totaal 3 uren aan het slepen ! maar ook niets geen meter, hadt even gedacht dat een zware klus zou moeten zijn een geduldige klus haha, maar deze missie zal ik ook maar overslaan , voor de rest geen klagen over shipsim, dit is mijn derde missie die ik niet kan afwerken , maar er zijn nog veel costum missies voor ik die allen afgewerkt heb ,
groetjes Roger

Logged

marijn

  • Forum member
  • Posts: 274
Re: Een hoop ellende met dit spel
« Reply #14 on: January 04, 2008, 19:25:06 »

bij mij werkt de missie tropisch avonturen met de hovercraft het niet: als ik bij het laatste waypoint aankom zegt ie dat ik hem op het strand moet zetten (de hovercraft) en dande motoren uit maar hij doet niks dan is de missie niet afgelopen ???
Logged

member at mmps
made by TJK

Mad_Fred

  • Administrator
  • Posts: 8689
  • ✝ In Memoriam
Re: Een hoop ellende met dit spel
« Reply #15 on: January 05, 2008, 08:29:32 »

Hoi Marijn,

Dat kan kloppen. Over deze missie is al vaker gepraat. Die eindigt bij mij ook niet. Helaas dus een bug in de missie. We moeten deze, en een paar andere met eenzelfde probleem, dan maar even achterwege laten totdat deze probleempjes zijn opgelost. Gelukkig is er nog genoeg te doen met de andere missies en natuurlijk de custom missies.  :)

Groeten,
Fred
Logged

marijn

  • Forum member
  • Posts: 274
Re: Een hoop ellende met dit spel
« Reply #16 on: January 05, 2008, 09:43:31 »

Hoi Marijn,

Dat kan kloppen. Over deze missie is al vaker gepraat. Die eindigt bij mij ook niet. Helaas dus een bug in de missie. We moeten deze, en een paar andere met eenzelfde probleem, dan maar even achterwege laten totdat deze probleempjes zijn opgelost. Gelukkig is er nog genoeg te doen met de andere missies en natuurlijk de custom missies.  :)

Groeten,
Fred
dat vind ik nou jammer want ik was sneller dan de 1ste plaats in de highscore lijst.. :D
maar ja als meer mensen hem zouden kunnen spelen was ik waarschijnlijk niet (meer) eerste  ::)
Logged

member at mmps
made by TJK

Eelkon

  • Guest
Re: Een hoop ellende met dit spel
« Reply #17 on: January 05, 2008, 16:22:01 »

Ik vind dit anders een relatief goekoop spel.
aangezien andere PC games rond de €50,- zijn.
Logged

marijn

  • Forum member
  • Posts: 274
Re: Een hoop ellende met dit spel
« Reply #18 on: January 05, 2008, 21:18:15 »

Ik vind dit anders een relatief goekoop spel.
aangezien andere PC games rond de €50,- zijn.
was het misschien ook wel in het allereerste begin..
Logged

member at mmps
made by TJK

Eelkon

  • Guest
Re: Een hoop ellende met dit spel
« Reply #19 on: January 06, 2008, 00:32:11 »

http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Start?BOL_OWNER_ID=1004004005423648&Section=GAMES&lgl=1&plid=aMuR5Jsb_KgAAAEXS5cBDExK&lgl_BOL_OWNER_ID=1&lgl_Section=1

Op bol.com bieden ze hem zelfs aan voor €29,99.
En je hebt gelijk dat er best wel veel bugs in de game zitten maar Vstep staat volledig achter hun
product en ze zijn hard bezig om al deze bugs eruit te halen.  ;)
Logged

JoMach

  • Dutch Moderator
  • Posts: 3490
Re: Een hoop ellende met dit spel
« Reply #20 on: January 06, 2008, 09:08:02 »

Hi Eelkon,
meestal gaat dat zo bij alles, als je bij de eerste wil zijn kost het altijd meer, dat is bij praktisch alle games, een paar maanden na het uitkomen liggen ze goedkoper in de winkels en soms zijn dan de bugs en kinderziekten opgelost. ;D
Maar ja bij bepaalde sims wil je zeker bij de eerste zijn ;D zoals deze.
grt
JoMach
Logged

Tony S

  • Forum member
  • Posts: 21
Re: Een hoop ellende met dit spel
« Reply #21 on: January 07, 2008, 17:51:16 »

We moeten deze, en een paar andere met eenzelfde probleem, dan maar even achterwege laten totdat deze probleempjes zijn opgelost.
Groeten,
Fred

Er zijn inmiddels "even" vier maanden verstreken, er is per 21 december 2007 een update uitgebracht, maar verhelpt dat iets aan de "porbleempjes" in de missies? Een opsomming van wat ik nog altijd tegenkom:

In "Levering op zee" komt de Sherpa nooit op de Noordzee. In de Nederlandse versie verschijnt in de derde waypoint wel de zin: "Exit to North Sea", wat aangeeft dat op dat moment zou moeten worden overgeschakeld naar de Noordzee, maar de Sherpa heeft duidelijk problemen met de overgang. Er is geen groene pijl meer die naar het volgende waypoint wijst. Dat volgende waypoint moet liggen bij 51 graden, 58 minuten en 43 seconden Noorderbreedte en 4 graden, 7 minuten en 31 seconden Oosterlengte. Dat punt ligt op het land, 0,55 nM ten zuiden van de 2e Petroleumhaven, waar de Sherpa niet kan komen. Dit probleem is met de update dus niet opgelost.

"Tropische avonturen met de hovercraft" eindigt niet. Het laatste waypoint op het dtrand verdwijnt zodra je het strand opvaart, maar verder gebeurt er niets meer, ook al sluit je alle motoren af, zoals opgegeven. Dit probleem is met de update dus ook niet opgelost.

"Op koerst vanuit de nieuwe terminal" loopt nog altijd vast bij het bereiken van de afmeerplaats voor de Vermaas. De radius van de cirkel lijkt te klein om dichtbij genoeg te komen om de volgende opdracht te triggeren ("Leg aan" of "minder vaart tot minder dan 2 knopen"). In elk geval slaat het scherm op wit als je nög dichterbij de kant probeert te komen. Dit probleem is met de update dus evenmin opgelost.

In "Trossen los in de haven van Hamburg" is het de Vermaas die grote problemen heeft met de overgang. Voorheen tolde hij bij het neerkomen in de haven van Hamburg wel vier maal per seconde rond zijn as. Dat gebeurt nu niet meer, maar de Vermaas landt nog altijd zó onstuimig dat hij tot 80 graden slagzij maakt en in vier pogingen achtereen 1, 59, 33 en 9 % schade opliep. En dat uitlsuitend en alleen door de overgang. Bij 59 en 33 % schade moet je wel afbreken, omdat de gang er totaal uit is. Bij 1 en 9 % schade kun je nog even doorvaren, maar wordt de missie na enkele minuten toch afgebroken, "omdat jouw schip is gezonken". Terwijl de schade nog altijd maar 1 of 9 % is. En het water onder de kiel niet meer dan 20 centimeter diep is! Hoe kan hij dáár nou in zinken? Ook dit probleem is met de update dus niet opgelost.

Bij Opties, Multiplayer staat sinds de update bij mij overal: "Error: not found language", zodat ik daar geen kant meer mee op kan. De update levert dus wel een nieuw probleem op.

Hoe lang moeten we nog "eventjes geduld hebben"?
Logged

Mad_Fred

  • Administrator
  • Posts: 8689
  • ✝ In Memoriam
Re: Een hoop ellende met dit spel
« Reply #22 on: January 07, 2008, 19:42:56 »

Hoe lang moeten we nog "eventjes geduld hebben"?

Daar heb ik helaas geen antwoord op.

Maar bij VSTEP word in ieder geval heel hard gewerkt en je moet ook bedenken dat, wanneer er dingen aan het spel veranderen, er ook dingen met missies, gemaakt in een oudere versie, kunnen misgaan helaas. Dus tot er bepaalde zaken definitief zijn ge-upgrade, heeft het ook nog niet veel nut om missies in orde te maken die daarna misschien toch ook eventueel weer vast lopen o.i.d.

En daarnaast zijn niet alle missies in het spel door VSTEP zelf gemaakt dus zal de missiemaker dat op moeten lossen in sommige gevallen.

Op zich zijn het niet zo heel veel missies die niet lekker lopen vergeleken bij wat er b.v. ook aan custom missies nog voorhanden is. En nu er ook een ingame missie download modus geintroduceerd is en de missies ook van te voren getest worden door de Custom Mission Managers, kun je ook van een zekere kwaliteit uitgaan bij deze missies. Er is gelukkig nog een hoop dat te spelen valt.

Hopelijk worden na de volgende updates die op het programma staan de missies die nu nog fouten bevatten ook aangepakt, men kan nu eenmaal niet alles tegelijk doen.

Wat betreft die error bij multiplayer, daar is in deze thread ook over gepraat en daar is het schijnbaar opgelost: http://www.shipsim.com/ShipSimForum/index.php/topic,3995.0.html

Hopelijk helpt jou dat ook!

Groet,
Fred
« Last Edit: January 07, 2008, 19:45:11 by Mad_Fred »
Logged

rogerdendokker

  • Forum member
  • Posts: 14
Re: Een hoop ellende met dit spel
« Reply #23 on: January 09, 2008, 21:10:41 »

Yes Yes Yes , de missie een enorme klus voor de sherpa is toch gelukt
heb hier ook al eens laten weten dat er geen beweging te krijgen is ,in het boorplatform
maar na blijven volhouden  hier wat fotos
 groetjes roger
Logged

evos

  • Forum member
  • Posts: 3
Re: Een hoop ellende met dit spel
« Reply #24 on: January 15, 2008, 21:03:57 »

is er al iemand die kan vertellen hoe, van de snelle ferry die motorpech heeft en gesleept moet worden door
twee sleepboten, de trossen kunt losgooien?
Als ik op het icoontje van de aanmeerpalen klik gebeurt er niks aan boord van die ferry, terwijl je voor elke
bolder normaal een highlight krijgt om op te klikken.

grtjs

Ed

ps
versie 1.13 build 1018
Logged
Pages: [1] 2   Go Up
 
 


SMF 2.0.14 | SMF © 2017, Simple Machines