Hello Guest April 19, 2024, 10:14:15 *
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Login with username, password and session length
 
Pages: 1 [2]   Go Down

Author Topic: Een hoop ellende met dit spel  (Read 8423 times)

Mad_Fred

  • Administrator
  • Posts: 8689
  • ✝ In Memoriam
Re: Een hoop ellende met dit spel
« Reply #25 on: January 15, 2008, 21:17:39 »

Hallo Ed,

Je kunt in versie 1.3 de lijnen van een niet-speler schip niet meer gebruiken. Dit is veranderd met het oog op het realisme, maar helaas betekend dat wel dat de missies waarin statische schepen zijn aangemeerd het tijdelijk niet meer doen. Er word aan gewerkt!

Groet,
Fred
Logged

carambole1

  • Forum member
  • Posts: 252
Re: Een hoop ellende met dit spel
« Reply #26 on: January 16, 2008, 23:20:47 »

Geachte lotgenoten,

De opmerkingen c.q klachten t.a.v. div. missies zijn volledig gegrond en rechtvaardig.
De V.STEP manager heeft mij een uitleg gegeven n.a.v. een door mij geplaatste opmerking m.b.t.
de niet juist werkende missies in deze simulator.
Men is op de hoogte van de problemen in de div. missies en men is bezig met een update die er voor zal zorgen dat deze zogenoemde bucks verweidert zullen worden, echter niet op korte termijn.
Mijn vraag over het niveau m.b.t. het maken van deze software werd naar mijn bescheiden mening een beetje ondermaats beantwoord.
Het schijnt dat een team van oud schippers en loodsen het brein achter de maritieme / nautische insteek is.
Ik heb mijn hulp aangeboden als scheepvaartdeskundige, navigatie, en werktuigbouwkundige maar daar werd niet op gereageerd.
De conclusie van mij is geen waar voor je geld software.

De firma Stentec heeft goedwerkende Simulatieprogrammas die gebruikt worden voor maritiem onderwijs.
Hier krijg je waar voor je geld en er staat een team van echte deskundige bereid voor al je vragen en problemen.

Hallo,
ook ik ken de firma Stentec en heb ook het software van hen maar vind het absoluut niet beter als van VSTEP grafisch komt het zelfs ver achter op, wil niet lullig doen maar waar je dat weg haalt is onzin,bovendien is stentec al jaren bezig in vergelijking met VSTEP.

groetjes,
tico
« Last Edit: January 16, 2008, 23:23:29 by carambole1 »
Logged

Mad_Fred

  • Administrator
  • Posts: 8689
  • ✝ In Memoriam
Re: Een hoop ellende met dit spel
« Reply #27 on: January 16, 2008, 23:25:25 »

Hallo PESK,

Jammer dat je er zo over denkt, maar je moet wel rekening houden met het feit dat die - ondanks het woord 'simulator' in de titel - toch eigenlijk meer een computerspel is dan een hardcore software pakket voor maritiem onderwijs.

Dit kun je ook opmaken als je leest wat dit product is, op de officiele website:
Quote
Ship Simulator is a revolutionary simulation game that puts players at the helm of some of the most varied and detailed ships to be found at sea.

Players will need to perform a multitude of tasks, all set within a stunning 3D environment, taking control of a wide array of ship types - from massive cargo ships and ferries, to speedboats, yachts, water taxis and even the mighty Titanic.

Zoals je ziet, er staat "game" en "players". Niet "trainings software" en "students"

Je kunt ook de missies die bugs hebben niet op één hoop gooien met het spel zelf.
Door upgrades, patches, aanpassingen zijn enkele missies niet meer goed speelbaar. Ook zijn niet alle missies van de hand van VSTEP, dus eigenlijk zijn de individuele missie makers verantwoordelijk. Maar het heeft geen nut deze dingen te repareren als er nog volop aan andere veranderingen word gewerkt die de missies weer kunnen beinvloeden.

Tuurlijk zijn klachten daarover gegrond, maar ik kan je uit ervaring met talloze andere "simulators" in de computergame wereld wel zeggen dat dit zeker niet iets unieks is. Dat komt bij alle sims voor. Als er veranderingen in het spel doorgevoerd worden, blijft helaas alles dat met een oudere versie is gecreeërd soms niet 100% functioneel. Maar zoals ze je gemeld hebben, het is bekend en er word aan gewerkt. En er zijn een hele boel extra missies voorhanden dankzij de missie editor. Dus er is genoeg te spelen.

Met die missie editor, kun je naar hartelust missies maken. Daarmee kun je dus eindeloos combineren. Dat vind ik persoonlijk best waar voor mijn geld als ik eerlijk ben. Ik speel dit spel al maandenlang met veel plezier. Als ik één avondje naar de kroeg ga ben ik dat geld ook kwijt. Hoezo geen waar voor je geld?

En alle vragen en problemen worden door een team van vrijwilligers, in samenwerking met de ontwikkelaars zo goed mogelijk beantwoord en opgelost. Door ons moderators komen alle klachten bij VSTEP terecht. Dus men is zich echt wel bewust van de problemen en ze worden ook echt wel aangepakt. Maar deze dingen kosten tijd, dat moet je ook accepteren.

Ik denk dat je verwachtingspatroon gewoon te hoog ligt en dat je niet veel ervaring hebt met andere competer spellen of "simulators" als het je op een paar tijdelijk slecht functioneren missies schuift alleen.  Niet verkeerd bedoeld hoor, begrijp me niet verkeerd.

Het gebruik van het woord 'lotgenoten' vind ik wel cru hoor. Alsof je een vreselijk onrecht is aangedaan door dat een paar missies het niet doen. Beetje positiever mag best, kijk eens rond in op het forum of gebruik de ingame missie download optie en er is genoeg te spelen. De foutieve missies hebben ook verder niks met de prestatie van dit spel te maken, dat is gewoon een onfortuinlijke bijzaak van aanpassingen aan het spel, helaas.

En als je je licensie code zou registeren in je forum profiel, zou je ook kunnen zien dat er een hoop gedaan word op het gebied van ondersteuning, want dan krijg je ook toegang tot forum delen als "technical support". Dan valt er ook het één en ander te lezen over de missies die het niet doen. Dan kun je wat meer van de achtergrond leren voordat je over dingen klaagt. Dat lijkt mij wel cruciaal bij dit soort uitspraken, dat je weet waar het over gaat.

Groeten,
Fred
« Last Edit: January 16, 2008, 23:29:11 by Mad_Fred »
Logged

Mad_Fred

  • Administrator
  • Posts: 8689
  • ✝ In Memoriam
Re: Een hoop ellende met dit spel
« Reply #28 on: January 18, 2008, 23:53:46 »

Hallo PESK,

Graag gedaan hoor. Ik wilde het gewoon even relativeren allemaal. Ik ben blij dat je een beter resultaat behaald nu met de veranderde instellingen.

Je hoeft je verder niet te verontschuldigen. Ikzelf heb ook wel eens iets TE uitgesproken gereargeerd met betrekking tot problemen met het spel. Bot was het niet. Misschien iets te kort door de bocht, maar dat geeft verder niks.

En je hebt gelijk dat 1800 en 40 euro nogal een verschil is.  ;D
Dit is gewoon de 'vereenvoudigde' manier om zowel nieuwelingen als oude rotten op een leuke manier te vermaken met scheepvaart, zoals ik het zie. Maar het zal zeker verder ontwikkelen en realistischer/omvangrijker worden.

Veel vaarplezier met de custom missies. En we zijn druk bezig met het testen van steeds meer nieuwe missies, dus er ligt nog een hoop in het verschiet.

Groeten,
Fred
Logged

evos

  • Forum member
  • Posts: 3
Re: Een hoop ellende met dit spel
« Reply #29 on: January 19, 2008, 12:49:50 »

Hallo Ed,

Je kunt in versie 1.3 de lijnen van een niet-speler schip niet meer gebruiken. Dit is veranderd met het oog op het realisme, maar helaas betekend dat wel dat de missies waarin statische schepen zijn aangemeerd het tijdelijk niet meer doen. Er word aan gewerkt!

Groet,
Fred

Mad_fred

Bedankt voor je antwoordt, want ik begon al aan me zelf te twijfelen, ha ha, ik heb van kinds af gevaren en als mijn vader
zei "leco" dan wist ik de lijnen wel los te zwiepen van de bolders.

Goed wachten we op de update's.

grtjs


Ed
« Last Edit: January 19, 2008, 12:51:23 by evos »
Logged

Mad_Fred

  • Administrator
  • Posts: 8689
  • ✝ In Memoriam
Re: Een hoop ellende met dit spel
« Reply #30 on: January 19, 2008, 17:31:17 »

Graag gedaan.  ;D

We zullen inderdaa dnog maar eventjes wachten..

Fred
Logged

marijn

  • Forum member
  • Posts: 274
Re: Een hoop ellende met dit spel
« Reply #31 on: January 19, 2008, 21:03:25 »

ja ik vind dat je updates wel lang duren :'(  (ik heb niks tegen Vstep hoor, zo`n update maken zal wel niet makkelijk zijn ;))
maar Vstep is nog niet over het eind van de leverings datum heen (januari)
dus.... :) dat is wel goed
Logged

member at mmps
made by TJK

Koboi

  • Forum member
  • Posts: 80
Re: Een hoop ellende met dit spel
« Reply #32 on: February 26, 2008, 20:42:25 »

Duur spel ? Lol.
No offense, maar Shipsim 2008, the Elbe & Furie-add-on, en de nieuwe add-on zijn allemaal erg goedkoop.
Daarbij amuseer ik mij dagelijks met dit 'spel'... die eigenlijk geen spel is.
Klagen over de missies? Djeezzz, maak er gewoon zelf of verander deze van anderen en je kan nog jaren spelen.
De MultiPlayer bestond nog niet als ik het spel kocht en deze update was volledig gratis !
By the way, sinds kort vond ik Ducky om mee te varen, 75 knopen, niet mis om de havens te verkennen en volledig gratis!

(darn, daarnet stond hier nog een andere post die blijkbaar is verwijderd, mijn bericht was daar een reactie op)

Captain Koboi
« Last Edit: February 26, 2008, 20:46:07 by Koboi »
Logged

Vincentnoordermeer

  • Forum member
  • Posts: 27
Re: Een hoop ellende met dit spel
« Reply #33 on: November 24, 2008, 22:31:59 »

Het is natuurlijk altijd makkelijker te praten wanneer men zelf iets niet moet klaarspelen.
Los van dit, erken ik ook een aantal problemen met de sim. Maar merendeel werkt en doet het goed.
heb niet echt te klagen en ben blij als zeevaart student dat na de trein en vliegtuigsims nu ook eens
een degelijke shipsim voorhanden is. En alle andere uitgebrachte 'spellen' waarmee je zogezegd kan varen
van max paine tot grand theft auto... maken me ziek, vanwege de beperkingen.
Verder wou ik nog even zeggen dat onze leerkrachten op school de shipsim 2008 goed genoeg vinden ter
voorbereiding van het exaam op een pro simulator, wat een mooi groot compliment is naar VSTEP toe.
Applaus.


Gr
« Last Edit: November 24, 2008, 22:33:47 by Vincentnoordermeer »
Logged
Does it have a touch screen? No. Does it have a screen? No. Then I don't want it.

zilverenmist

  • Forum member
  • Posts: 862
Re: Een hoop ellende met dit spel?
« Reply #34 on: December 04, 2008, 03:36:47 »

Sinds ik een laptopje heb dat voldoende scoort op hardware, heb ik nog geen enkele missie gezien of gedaan waar fouten in zaten of die slecht gingen/niet liepen.

Ik heb in eerste instantie ss2008 besteld, dit wilde niet echt draaien op mijn oude laptop (Fujitsu Siemens met ATI EXpress1100 mobile met 128MB video ram). Ik heb met het uitkomen van de SE editie deze lekker duur besteld bij VSTEP. De werkelijke verbetering zat hem in de aanschaf van een PC die groot en sterk genoeg was om dit grafisch zware spel aan te kunnen. (Acer Aspire 7730G met Nvidia Gforce 9600GS met 512 MB video geheugen)

Ik heb de eerdere versie ss2008 aan mijn vader gegeven. Die heeft ook mijn oude laptop, en daarmee mijn oude problemen gekregen, niet aardig, ik weet het, maar hij is niet zo gek op motor schepen, en doet aan RC zeilen met Micro Magic en Saphyr van Groupner, en wordt daarbij zeeziek van ss2008, en gaat eigenlijk uit zijn bol met ss2006 dat ik op mijn oude laptop heb laten staan.

Met de installatie van SS2008SE op een goede computer, heb ik nog geen probleem kunnen ontdekken.
Behalve een missend kombuis schotje op de Elbe heb ik ook geen fouten kunnen ontdekken in de Furie en de Javelin van Jumbo Shipping.

Ik vraag mij dan ook af of er misschien geen andere Windows onderdelen zijn die de software nadelig beïnvloeden, of dat er misschien door bijvoorbeeld mee draaiende virus programma's te veel ram of processor vermogen vragen.

Wat veel mensen m.i. vergeten is dat processors en ram wel zijn gegroeid, maar dat het conventioneel geheugen van elke PC nog steeds maar 640kb is. Elke programma aanslag op conventioneel geheugen kan dan ook volgens mij een programma beïnvloeden.

Als je echt problemen hebt met het spel, en je bent er van overtuigd dat het zou moeten werken, probeer dan eens met taak beheer (rechtsklikken op de taakbalk/ taak beheer klikken) overbodige programma's uit te zetten, door van onbelangrijke programma's de processtructuur te beëindigen. Misschien hou je dan genoeg geheugen over om zonder problemen ship simulator 2008 te spelen.

Een goede video kaart met minimaal 256MB video geheugen is toch een vereiste om ss2008 te kunnen draaien zonder dat het een snelle of langzame diashow wordt.
Logged

Sgt.martijnvs

  • Forum member
  • Posts: 50
Re: Een hoop ellende met dit spel
« Reply #35 on: January 16, 2009, 14:10:13 »

Als ik de missie redt de zwemmer doe dan vaar ik naar de zwemmer toe en terwijl ik niet in de rring ben zegt ie missie mislukt je hebt de zwemmer overvaren ??? heel raar


groetjes martijn
Logged
Pages: 1 [2]   Go Up
 
 


SMF 2.0.14 | SMF © 2017, Simple Machines