Hello Guest March 29, 2024, 16:13:52 *
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Login with username, password and session length
 
Pages: [1]   Go Down

Author Topic: Even ventileren  (Read 5938 times)

moonrider

  • Forum member
  • Posts: 295
Even ventileren
« on: November 06, 2010, 10:07:28 »

Als ik om dat er toch niets anders te doen is, door het forum heen lees kom ik uitspraken van moderators tegen die mij toch wat vreemd klinken.
Herhaaldelijk word er geschermd met het is maar een spel en GEEN simulator of wat kun je verwachten voor 40 euries.
Punt een de letters SSE staan volgens de berichten toch echt voor ship SIMULATOR extremes, er staat toch geen SLECHT SLOOM EXPERIMENT.
De prijs doet er niet toe, als de simulator 100% was geweest en de prijs het dubbele zou menigeen het toch gekocht hebben, dus dit doet niet ter zake.
Ik zou dan ook graag zien dat op welk forum dan ook toch zeker de moderators niet zo negatief richting klant zich uitlaten.
Het is en blijft een SIMULATOR en als deze op de markt gebracht word behoord deze te voldoen aan wat er in de aanbeveling staat, dit is nu niet het geval en we hopen dat dit snel opgelost word.
De uitspraken die dan gedaan worden door mensen die beter zouden moeten weten kunnen dan gerust achterwege blijven, ik hoop dan ook op meer steun richting klanten.

Rider
Logged


Os      : Windows 7 ATI Ultimate 64-bit
Cpu     ; AMD Phenom II X6 1090T Clocked op 6x 4.0 ghz
video   ; 2x XFX HD5970 Black Edition 2048 mb
mem     ; 12 gb ddr3 1333 mhz
HD      ; 2x 1 TB  (2000 gb)
screen ; Dell 27# W

Holland

  • Guest
Re: Even ventileren
« Reply #1 on: November 06, 2010, 19:09:11 »

De spijker op de kop geraakt.

Maar ja , verwacht niet meer kwaliteit van een artikel dan de waarde die de maker er aan geeft.
Logged

Knarkie

  • Forum member
  • Posts: 31
Re: Even ventileren
« Reply #2 on: November 07, 2010, 17:20:40 »

Helemaal mee eens :2thumbs:

Mark
Logged

mario4382

  • Forum member
  • Posts: 65
Re: Even ventileren
« Reply #3 on: November 09, 2010, 11:28:41 »

Hallo moonrider

Ik ben het helemaal met je eens.
Ik speel het spel(simulator) al niet meer.Ik vind ook dat het een simulator moet zijn.
Ik heb er echt meer van verwacht.Het hoeft niet 100% de wekelijkheid te benaderen want dat kan ook niet,maar het moet wel beter dan als dat het nu is.
Foutjes zullen er altijd wel in blijven maar dat is niet erg (SS2008).
Logged

carambole1

  • Forum member
  • Posts: 252
Re: Even ventileren
« Reply #4 on: November 09, 2010, 23:28:48 »

heel jammer dat tot nu toe geen moderator heeft gereageert
ik denk dan zo (no comments) in de regel betekend dit je hebt gelijk geen komentaar

groet

tico
Logged

Platax

  • Forum member
  • Posts: 15
Re: Even ventileren
« Reply #5 on: November 10, 2010, 00:36:52 »

Hallo allemaal,

Na 14 dagen weer eens op het forum te kijken lees ik dat er nog steeds geen nieuwe patch is.
Dat is voor mij gevoel dat er een hele boel niet klopt en het rare vindt ik buiten de moderator die hier misschien ook niks aan kan doen omdat ze ook niet weten hoe het er voor staat.
Maar dat Vstep zelf na al die tijd niks laat weten van de in en outs vind ik het slordig. :doh:
Na de laatste patch vindt ik er niks op verbeter zijn dus lig hij op de plank.
Wacht geduldig af wat er komen gaat wat ik wel jammer vindt maar gelukkig heb ik 2008 nog en speel deze nog regelmatig met plezier.

gr. Karel

Logged

Mad_Fred

  • Administrator
  • Posts: 8689
  • ✝ In Memoriam
Re: Even ventileren
« Reply #6 on: November 10, 2010, 00:42:09 »

heel jammer dat tot nu toe geen moderator heeft gereageert
ik denk dan zo (no comments) in de regel betekend dit je hebt gelijk geen komentaar

groet

tico

Nee hoor,

Wat wil je dat we zeggen dan? Op onzin gaan we normaal gesproken niet echt in.

Typ eens 'simulator' in op gamespot en zie eens hoeveel titels je tegenkomt die aan het echte niveau van een commercieële simulator kunnen tippen, en hoeveel er spellen zijn die het losjes nemen met de term. Het is een spel en simulator is maar een woord, geen kwaliteits garantie of gradatie waar je je klok op gelijk kunt zetten wat betreft realisme, en met te hoge verwachtingspatronen kan ik niets. Sorry.

Dat er bugs zijn, en teveel, ja dat zien wij ook wel, daar hoeven we niet nog een keer over te praten. En als mensen ook eens de keerzijde zouden zien en zouden zien hoe sommige mensen waar tegen een moderator misschien wat negatief doet, in pm's naar ons al tekeer gegaan zijn en hoe ze zo'n reactie zelf uitlokken, dan is een wat negatieve houding ook maar menselijk. De klant mag wel koning zijn, maar een beetje respect en fatsoen is toch aan ons allemaal wel besteed dacht ik zo. Wij zijn ook maar vrijwilligers hier en fans van de serie, geen Vstep employees.

Dat de bugs eruit moeten en er iets meer simulatie factor in mag, daar ben ik het mee eens. En daar heb ik geen wijsneuzen opmerking voor nodig van iemand die nog niet zo lang geleden zelf vroeg of ie moderator worden mocht hier en toch al menigmaal zelf ook met negatieve, scherpe en bijtende opmerkingen mensen klem wist te praten hier.. Had je deze post ook geschreven als je toen geaccepteerd was in het team, Rider?

Is dat allemaal niet een beetje hypocriet dan? Of zeg ik dan iets heel geks?  ::)


Groet,
Fred
« Last Edit: November 10, 2010, 01:21:45 by Mad_Fred »
Logged

gradus

  • Forum member
  • Posts: 71
Re: Even ventileren
« Reply #7 on: November 10, 2010, 08:34:17 »

en het is toch zo de simulator deug van geen kant je kan er niets mee
ik snap wel dat er mensen zijn die het zat zijn
we krijgen niks geen info
vstep kan mischien in de leer bij flightsim van microsoft
« Last Edit: November 10, 2010, 08:44:53 by gradus »
Logged

moonrider

  • Forum member
  • Posts: 295
Re: Even ventileren
« Reply #8 on: November 10, 2010, 09:16:02 »

Ten eerste fred had ik dezelfde opmerkingen gemaakt want zo zit ik in elkaar.
Ik heb dit stukje geschreven niet om nogmaals de bugs aan te strepen maar puur om het feit dat er regelmatig te lezen is dat het maar 40 euries kost en geen simulator is en als je er niet happy mee bent terug sturen.
Dit stoord mij en vind ik niet passen en kun je wie of wat je ook bent niet maken tegenover de klanten, het idee dat ik moderator zou willen worden op dit forum stamt uit een tijd dat ik waarschijnlijk een vlaag van verstandsverbijstering had, ik zou niet met je willen ruilen, tussen 2 vuren inzitten heeft me nooit getrokken.
Ik heb veel respect voor de mensen die dit wel doen en hun tijd daar insteken, maar dat wil nog niet zeggen dat ik het daar altijd mee eens ben.

Verder wil ik hier weinig over kwijt ik heb mijn gedachten geventileerd, en wacht gewoon af wat er verder gebeurd, wel krijg ik zo langzaam het kat in de zak gevoel.

Rider
Logged


Os      : Windows 7 ATI Ultimate 64-bit
Cpu     ; AMD Phenom II X6 1090T Clocked op 6x 4.0 ghz
video   ; 2x XFX HD5970 Black Edition 2048 mb
mem     ; 12 gb ddr3 1333 mhz
HD      ; 2x 1 TB  (2000 gb)
screen ; Dell 27# W

mark_nl

  • Forum member
  • Posts: 18
Re: Even ventileren
« Reply #9 on: November 10, 2010, 14:43:54 »

kan je het spel terug sturen?? want bij mij doet het niet meer sinds ik het spel met patch 1.2 van me pc gegooit heb en weer wou installeren. ik ben hier echt boos om dat er niet op gereageerd word!
Logged

mark_nl

  • Forum member
  • Posts: 18
Re: Even ventileren
« Reply #10 on: November 10, 2010, 16:08:58 »

wat ik hierboven heb gezet heb ik niet gezegt(zogenaamd) ik heb het probleem al verholpen
Logged

Knarkie

  • Forum member
  • Posts: 31
Re: Even ventileren
« Reply #11 on: November 10, 2010, 18:25:26 »

Nee hoor,

Wat wil je dat we zeggen dan? Op onzin gaan we normaal gesproken niet echt in.

Typ eens 'simulator' in op gamespot en zie eens hoeveel titels je tegenkomt die aan het echte niveau van een commercieële simulator kunnen tippen, en hoeveel er spellen zijn die het losjes nemen met de term. Het is een spel en simulator is maar een woord, geen kwaliteits garantie of gradatie waar je je klok op gelijk kunt zetten wat betreft realisme, en met te hoge verwachtingspatronen kan ik niets. Sorry.

Dat er bugs zijn, en teveel, ja dat zien wij ook wel, daar hoeven we niet nog een keer over te praten. En als mensen ook eens de keerzijde zouden zien en zouden zien hoe sommige mensen waar tegen een moderator misschien wat negatief doet, in pm's naar ons al tekeer gegaan zijn en hoe ze zo'n reactie zelf uitlokken, dan is een wat negatieve houding ook maar menselijk. De klant mag wel koning zijn, maar een beetje respect en fatsoen is toch aan ons allemaal wel besteed dacht ik zo. Wij zijn ook maar vrijwilligers hier en fans van de serie, geen Vstep employees.

Dat de bugs eruit moeten en er iets meer simulatie factor in mag, daar ben ik het mee eens. En daar heb ik geen wijsneuzen opmerking voor nodig van iemand die nog niet zo lang geleden zelf vroeg of ie moderator worden mocht hier en toch al menigmaal zelf ook met negatieve, scherpe en bijtende opmerkingen mensen klem wist te praten hier.. Had je deze post ook geschreven als je toen geaccepteerd was in het team, Rider?

Is dat allemaal niet een beetje hypocriet dan? Of zeg ik dan iets heel geks?  ::)


Groet,
Fred

Voor dat ik reageer, niets dan respect voor jouw hoor ;)

Maar waren SS06 en 08 ook niet als simulator bedoeld?

En zo nee, het blijft raar dat een bedrijf dat zelf simulators ontwikkeld een spel ontwikkeld dat heet ship simulator, en vervolgens beweerd dat het geen simulator is. Maar een game.

Mark

Logged

Mad_Fred

  • Administrator
  • Posts: 8689
  • ✝ In Memoriam
Re: Even ventileren
« Reply #12 on: November 10, 2010, 18:40:17 »

Tuurlijk, maar wat zegt dat woord helemaal en wat mag je daaruit wel of niet afleiden of daarvan verwachten?

Er is niet één ding dat 'simulator' heet met één realisme niveau of één gradatie in details/veelzijdigheid/compleetheid, etc. Dat is zo'n breed iets, dat kun je niet zwart/wit schetsen.

De meeste spellen die de titel simulator dragen, zijn dat ook wel, want ze simuleren iets dat in het echte leven gebeurt, op je pc, maar niet op de zeer uitgebreidde manier die heel veel mensen hier zouden willen zien, en soms niet genoeg om aan de verwachtingen van iedereen te voldoen.

Veel mensen hebben gepost dat het tekort schiet en gaan dan vergelijken met professionele, duizenden/tienduizenden/honderduizenden euro's kostende oplossingen. En dat kan dus gewoon echt niet voor 40 euro. Dat lijkt me logisch.

En of iemand dat nou wel of niet een fijne uitspraak vind, zo is het gewoon. Het is altijd maar appels met peren vergelijken vind ik. Dan heb ik het niet over bugs enzo.. da's ouwe koek. Maar hoe ver een simulatie spel gaat met simuleren is geen constant gegeven of een vaste waarde. Ik koop danwel probeer alles dat het predikaat simulator draagt en vrijwel altijd ben ik teleurgesteld omdat ik ook steevast meer verwacht voor minder dan ik bereid ben te betalen..  :doh:  

Het is uiteindelijk een simulatie spel, maar wel een spel, anders lag het niet in de winkels waar je je spellen koopt. Het is geen product waarmee je mensen opleid, het is entertainment, en het woord simulator word daarin heel erg veel gebruikt, je moet er alleen niet zo zwaar aan tillen en het los zien van 'het echte werk'.  En daar ligt het verschil in. De 'echte' simulators zijn trainings programmas met alles erop en eraan dat men MOET leren.

Een simulatie spel laat mensen kennis maken met een scala aan dit soort dingen, maar echter nooit op dat zelfde niveau. Het vliegend personeel van de KLM word b.v. ook iet met FSX opgeleid..  :)

En dankejwel! Insgelijks!

Groet,
Fred
« Last Edit: November 10, 2010, 18:43:42 by Mad_Fred »
Logged

Knarkie

  • Forum member
  • Posts: 31
Re: Even ventileren
« Reply #13 on: November 10, 2010, 19:29:49 »

Ik denk dat ik vooral de focus op het simuleren mis.

Bij SS06 en 08, heb ik me uren vermaakt terwijl de omgeving niet uitermate denderend was. Er is nu meer tijd besteed aan de omgeving (om het er gelikt uit te laten zien), en daarmee zijn er meer fouten in het spel gekomen en is het spel zwaarder geworden, dan aan het water of de schepen. Er zijn verbeteringen in het water en de schepen, er zijn zelfs verschrikkelijk veel schepen (ten minste, vergeleken met SS06). Ik krijg de indruk dat het de bedoeling was deze game aan een breder publiek te verkopen. En daarvoor moest de game (dus niet meer simulator :() worden aangepast...

Misschien dat er minder dat gevoel is (voelen de hardcore ship simulator spelers zich gepaseerd?), en daarbij nog dat er veel bugs in de game zitten. En dat daardoor de onvrede ontstaat.

Hopelijk worden deze punten nog verbeterd in komende patches :)

Mark

Logged

mario4382

  • Forum member
  • Posts: 65
Re: Even ventileren
« Reply #14 on: November 10, 2010, 20:00:37 »

Net wat knarkie zegt.
Zelf heb ik ook uren achter SS08 gezeten.Ik was daar erg tevreden mee.
Ik vond het water er al fantastisch uit zien.Laat de Sherpa maar eens stampen op zee.Dat ziet er gewoon goed uit.
Ik denk ook dat je 2 soorten shipsimmers hebt.Mensen die willen scheuren met een snelle boot.
En (zo noem ik ze maar)de zeevarende.De laatste groep stelt misschien wat hogere eisen aan het spel.
Zoals ik al eerder heb gezegt je kan het niet foutloos maken.En dat hoeft ook niet.
Maar iedereen verwacht een grote verbetering in verhouding met ss2008.
Dan denk ik aan het openen van bruggen of iets dergelijks.
Logged

Knarkie

  • Forum member
  • Posts: 31
Re: Even ventileren
« Reply #15 on: November 10, 2010, 20:05:31 »

Dat is inderdaad een goed voorbeeld wat ik ook graag zou zien.

Misschien echt marifoon verkeer toevoegen? Dat je je bijvoorbeeld moet melden bij de verkeersposten (optioneel)? Het zijn waarschijnlijk de kleine dingen die het hem doen.

Mark
Logged

traveler

  • Forum member
  • Posts: 90
Re: Even ventileren
« Reply #16 on: November 10, 2010, 20:12:48 »

 ;)Inderdaad, het spel heeft nogsteeds fouten vreemde ervan vind ik dat die ook in 2008 zaten en vele waren verbeterd de scheepsbesturing,de schade en de mulite player.
Ik had dan ook de verwachting dat deze extreme waar veel nieuwe dingen in zitten,is ook waar ,nu een spel die bugs had van de vorige versie.
Ook het uitblijven van een reaktie werkt niet mee ook bij mij ligt het [dure] spel nu op de plank.
Ik heb diverse games,elk spel heeft wel een foutje maar niet zoveel als dit spel nu,en dat is jammer.
Ook het geen gehoor op je  mail  krijgen is niet postief.
De mods alhier kunnen hier niets aandoen,dat weet ik al,ook Fred niet. ;)
Het is wachten op de volgende patch, of een berichtje waar v-step nu eens inzet wat ze nu in de volgende patch gaan verbeteren,dan weet je waar je aan toe bent.
Voorlopig heb ik nu rialworks draaien...........

met vriendelijke groet:   traveler
« Last Edit: July 22, 2011, 15:24:51 by traveler »
Logged
Pages: [1]   Go Up
 
 


SMF 2.0.14 | SMF © 2017, Simple Machines