Alex, ziet er goed maar nog enigsinds vierkand uit... Ik ben wel blij voor je dat Fred scetchup al goed kent
Ik had ook moeite met het vinden van de juiste schaal, maar als je eenmaal weet hoe de verhoudingen ongeveer zijn is het opschalen een eitje. Het is als alles: je moet klein beginnen, dat was ook mijn ervaring. Ik heb er nooit een screenshot van gemaakt, maar mijn eerste bootje was niet veel groter dan een bad eend in VS
Ik kan wel zeggen dat voor de echte scheepsliefhebbers Virtual Sailor (laatste versie 7) veel beter is dan Vehicle Simulator. Vehicle Simulator is eigenlijk het samengaan van MicroflightSim en Virtual Sailor, met heel erg de nadruk op vliegen. Hierdoor is een aantal bedieningselementen niet vanuit Virtual Sailor over genomen, waardoor je in Vehicle Simulator geen 0 stand hebt in de bedienings hendel, en je dus de motor moet uitzetten met een appart knopje, en er is een knop voor achteruit, echt alleen wel aardig voor een schip als de bellatrix die een direct omkeerbare motor heeft, een walg voor een schip als de Antares, dat een verstelbare schroef had.
Zo krijgt mijn boot gestalte: Voorbeeld de Betelgeuze als loodsboot
Het zusterschip Bellatrix (dat is in ieder geval rechten vrij
)
Elke dag een stukje...
Maar Alex, als je zo een schip kunt maken, dan kun je toch wel een roertje maken? ook even opschalen.
Roer en schroef wel opslaan vanuit het middelpunt! en verlichting zoals het zou zitten in het echt, dus niet vergeten mee te schalen!!!
Nou nog fraps en een youtube account en je kunt ons life laten zien hoe je boten varen
De loodsboot heeft veel details, het afmaken duurd nog wel een paar weken (als ik het netjes wil doen)
nog een PS, let op de foto eens op, het schip had dus toch oerlikons, maar omdat deze zeewatervrij waren verpakt, leken ze groter.