Hello Guest March 28, 2024, 11:29:55 *
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Login with username, password and session length
 
Pages: [1]   Go Down

Author Topic: Agile solution free download  (Read 8874 times)

mario4382

  • Forum member
  • Posts: 65
Agile solution free download
« on: December 18, 2009, 20:31:54 »

Ik heb de gratis ad on gedownload van de Agile Solution.
Hij vaart vanaf die tijd erg nep.Hij gaat als een auto de bocht in.
Bij 10 graden bak of stuurboord gaat hij gelijk 40 graden de hoek om.
Ik vind dat knap waardeloos en niet leuk.Geen verbetering dus.
Heeft iemand dezelfde mening?
Logged

Ballast

  • Global Moderator
  • Posts: 3490
Re: Agile solution free download
« Reply #1 on: December 18, 2009, 21:00:37 »

Welke bedoel je, de gratis super pack?
Logged
It's the crew that makes the difference

mario4382

  • Forum member
  • Posts: 65
Re: Agile solution free download
« Reply #2 on: December 18, 2009, 21:38:45 »

Ja dat klopt.
Ik vind het niet realistisch.
Logged

Ballast

  • Global Moderator
  • Posts: 3490
Re: Agile solution free download
« Reply #3 on: December 19, 2009, 09:28:08 »

Ik heb de superpack niet gedownload. Je kan overigens de oude instellingen weer terug zetten zoals het eerst was. Opnieuw installeren en dan "restore" oid kiezen  :)
Logged
It's the crew that makes the difference

B-lex

  • Forum member
  • Posts: 41
Re: Agile solution free download
« Reply #4 on: December 19, 2009, 19:05:53 »

Ja ze zeilt niet echt door jammer genoeg..gaat inderdaad beetje vreemd
Logged

marcstrat

  • Global Moderator
  • Posts: 2626
Re: Agile solution free download
« Reply #5 on: December 20, 2009, 09:59:28 »

Hoy,
Ja ik heb hetzelfde gevoel.
Hij vaart niet "echt" meer.
Ze zullen dat toch nog eens moeten nakijken.
Marc
Logged
N

Ballast

  • Global Moderator
  • Posts: 3490
Re: Agile solution free download
« Reply #6 on: December 20, 2009, 11:08:43 »

De superpacks zijn helaas niet altijd een verbetering  :(
Logged
It's the crew that makes the difference

mario4382

  • Forum member
  • Posts: 65
Re: Agile solution free download
« Reply #7 on: December 20, 2009, 16:55:43 »

Hallo

Heb gedaan wat je zei Ballast.Hij vaart weer redelijk normaal.
Bedankt voor de tip.
Bij de laatste superpack voel ik me ook weer een beetje bedondert.
Komen ze met een lelijke boot uit shipsim 2006.
Verzin dan echt iets nieuws.Een oude coaster uit de jaren 50 of 60 of zo iets.
Logged

Ballast

  • Global Moderator
  • Posts: 3490
Re: Agile solution free download
« Reply #8 on: December 20, 2009, 17:16:38 »

Blij dat het weer opgelost is  :)

Het gevoel van de laatste superpack heb ik ook. Het is het net niet geworden, ondanks dat Terry Russel er heel veel moeite in heeft gestoken. Het maken van een model (dat gene wat je ziet) is ongeveer 10% van het werk om een schip in het spel te krijgen.

Op YouTube staat een filmpje van de Fairmount Fjell van Vstep. Er is dus al een model van dit schip, ik vraag me af waarom ze bijvoorbeeld niet dit schip hebben gebruikt ipv het container schip uit SS06. Mijn inziens past het container schip qua kwaliteit niet meer in SS08. Vooral als je kijkt hoe gedetaileerd bijvoorbeeld de Bugsier 2 is.

De overige inhoud van deze superpacks, en alle andere superpacks was al los te downloaden via het Mission Creators Forum.



Logged
It's the crew that makes the difference

TerryRussell

  • Guest
Re: Agile solution free download
« Reply #9 on: December 20, 2009, 23:50:54 »

No, you're quite wrong. Not one of the things in any of the Superpacks was available elsewhere, not even on Creators Forum, except for one mission - Solent Summer. Please get your "facts" right. In fact, all of the vessels and missions are checked by very experienced mariners, who provide the input as to the behaviour of the vessels. The checks on the missions are much more intense than the CMMs can do here (although we do use some of the CMMs, we have a much deeper range of checks that are conducted).

The changes to vessels are not just made off the cuff. They are suggested by experienced mariners and the changes made are also tested by a number of experienced mariners. In all cases, a number of fairly significant errors in the existing models were fixed.

It's strange, because on the English speaking forums, they are most enthusiastic about the things included in the Super Packs. But if you feel that they aren't good enough for your high standards, just ignore them. That way you will have exactly what you had beforehand.

You could always ask for your money back. Oh wait, they were absolutely free for you! Isn't this very much like a child complaining that his birthday present from a distant relative wasn't big enough?  ???
Logged

Ballast

  • Global Moderator
  • Posts: 3490
Re: Agile solution free download
« Reply #10 on: December 21, 2009, 12:11:44 »

I am not sure how you translated my post Terry but I think you missed my point, perhaps lost in translation. I am questioning the choice for this model, and why you didnt choose for perhaps the Fairmoint Fjell or any other vessel that already has been modelled since the model is only 10% of the total process. As i said with this sentence ondanks dat Terry Russel er heel veel moeite in heeft gestoken whichs if you translate means despite the fact that Terry Russel has put alot of efford in to it, meaning i don't question your integrity with the superpacks. Perhaps you should get your 'facts' right, before accusing me of that.

I modelled Selsey II on various data I have here, including a book case full of technical specifications, vessel design discussions and hydrodynamics etc, details of every vessel that entered the Solent from 1962 - 1998, etc. Also the data available from several marine scrapping agencies, in the sheets they have where they offer old vessels for sale. These contain the "as fitted" details for lots of similar vessels.

I copied this post from the Christmas gift topic. If you did put all that efford in to it, you could come up with something better than an old model used from SS06 right? The Selsey II was great in SS06 but it doenst fit anymore in SS08 with the high quality ships we have now, e.g. the Bugsier 2 or the Jumbo Javelin. As far as i can tell, the Selsey II doenst have any significant improved shiphandling compared to the SS06 version. I am sure it has cost alot of effort to get the Selsey II in the game, but not all that what you mentioned above. In my opinion its overrated. There are more people with the same thoughts about this like me on the English forum and on Multiplayer; but you don't see them if you read what you only want to read.

Tip of the day: learn to deal with criticism, and don’t freak out like this if someone doesnt say “yes and amen” or sucks up to you. I’ve been on the ShipSimulator forum since june 2006, i have defended ShipSim ever since on other nautical forums and on board because i believe in what ShipSim can become. I think i have the right to place some marks so now and then.
« Last Edit: December 21, 2009, 12:32:10 by Ballast »
Logged
It's the crew that makes the difference

mario4382

  • Forum member
  • Posts: 65
Re: Agile solution free download
« Reply #11 on: December 21, 2009, 20:31:22 »

Hallo Ballast en Terry
Ik doe het in het nederlands want ik denk dat Terry wel een beetje nederlands begrijpt.
Ik ben het helemaal met je eens Ballast.
Ik heb deze topic geopent om te kijken of er meer mensen dit probleem hadden.Ik geloof ook wel dat er veel werk aan deze superpacks zitten.
Maar ik kom uit de scheepvaart en dan wil ik wel dat het de werkelijkheid benadert.En dat deed het dus niet.
Mij maak je niet wijs dat je bij 10 graden roeruitslag gelijk bak of stuurboord uit gaat.En ook het stampen ging niet erg waarheids getrouw.
Ik wil het spel ook helemaal niet af kraken want het is erg leuk om te doen.Maar als je iets verbeter moet het wel een verbetering zijn.
Misschien leggen we lat te hoog.
Verder speel ik ook nog Silent Hunter en daar zie je ook nog dingen die niet kloppen terwijl ubisoft al jaren bezig zijn.




















Logged

marcstrat

  • Global Moderator
  • Posts: 2626
Re: Agile solution free download
« Reply #12 on: February 04, 2010, 22:39:43 »

Hoy,
Sorry voor de late reactie.
Ja, er zit waarschijnlijk veel werk in de nieuwe updates voor de schepen.
Toch is de update van de Agile Solution echt een misser.Ik heb er ondertussen wel veel mee gevaren,maar het geeft niet meer hetzelfde gevoel.
Het schip reageert nu vééél te vlug op zijn roer,en ook vééél te hevig.
Er zal natuurlijk wel in de nodige boeken gekeken zijn om de dynamics een beetje juist te krijgen,maar op dit schip werk het blijkbaar niet.
Ik denk dat het best is dat er met de rederij eens over gesproken word,het is trouwens een nederlandse rederij.
Is dat mischien geen goed idee.
Marc
Logged
N

VirtualSkipper

  • Forum member
  • Posts: 2047
Re: Agile solution free download
« Reply #13 on: February 05, 2010, 07:42:08 »

Hallo

Heb gedaan wat je zei Ballast.Hij vaart weer redelijk normaal.
Bedankt voor de tip.
Bij de laatste superpack voel ik me ook weer een beetje bedondert.
Komen ze met een lelijke boot uit shipsim 2006.
Verzin dan echt iets nieuws.Een oude coaster uit de jaren 50 of 60 of zo iets.

Ik geloof niet dat zoiets ooit komt omdat het niets met schepen heeft te maken  ;)
Logged
"There is a plaque laid next to the remnants of the Titanic which reads, "Only Chuck Norris is unsinkable"

mario4382

  • Forum member
  • Posts: 65
Re: Agile solution free download
« Reply #14 on: February 05, 2010, 11:24:07 »

Hallo allemaal

Ik vind het een goed idee van marcstrat.
Alleen het zal bij de Agile Solution niet werken omdat dit een kleine rederij is.
Ik denk dat ze eens met Spliethoff zouden moeten praten.Deze hebben schijnbaar schepen in de vaart voor training van toekomstige zeevarenden.
Hebben wij misschien weer een nieuw schip er bij en maakt Spliethoff een beetje reclame om bij hun te komen varen.
Enige tijd geleden stond er in de Blauwe Wimpel iets over te lezen.
Het zijn de schepen van de s-klasse.

groetjes
Logged

MokMok

  • Forum member
  • Posts: 1204
Re: Agile solution free download
« Reply #15 on: February 05, 2010, 22:56:30 »

Een oude coatster uit de jaren '50-'60 zou ik ook erg mooi vinden in ShimSpim 2008. Lekker een stuk nostalgie.
Logged

VirtualSkipper

  • Forum member
  • Posts: 2047
Re: Agile solution free download
« Reply #16 on: February 06, 2010, 08:11:18 »

Probeer dan het spellen reeks Roller Coaster Tycoon uit  :thumbs:
Logged
"There is a plaque laid next to the remnants of the Titanic which reads, "Only Chuck Norris is unsinkable"

mario4382

  • Forum member
  • Posts: 65
Re: Agile solution free download
« Reply #17 on: February 06, 2010, 10:56:48 »

Ja een oude Nievelt Goudriaan coaster.
Logged

Sam

  • Forum member
  • Posts: 1041
Re: Agile solution free download
« Reply #18 on: February 07, 2010, 16:26:22 »

Ik vind dat Terry Russel een beetje overdrijft.
Hij noemt ons kinderachtig maar hij springt wel meteen op zijn paard.

Ik heb enorm veel respect voor al de moeite die hij in het spel stopt.
Maar vele dingen vind ik ook niet meer realistisch en ik verschiet er van dat alles is goedgekeurt door ervaren zeelui.

Op multiplayer zie ik soms mensen bij het havenhoofd van Rotterdam hun Vermaas 180° draaien tegen 24 knopen. Dat vind ik niet meer realistisch.

De nieuwe reduced draft versie van de lattitude is wel leuk, alleen de nieuwe dynamics vind ik ook weer wat TE.
Een tanker die gooi je niet zomaar om tegen 30°/min (binnen een paar minuten)

Wat ik wel een enorme verbetering vind, is de nieuwe versie van het jumbo ponton.
Hiervoor zweefde het 1m in de lucht bij mij, en dat is nu opgelost.

Maar bij al de rest heb ik de dynamics terug gerestored.


Een huisgenoot van mij heeft een half jaar stage gelopen op de fairmount sherpa, en hij zij dat hij een beetje te traag stuurde. Dan komt er een super pak waarin hij nog trager stuurt!

De Jumbo Javelin vind ik heel goed manouvreren, omdat het een echt schip is dat in samenwerking met Jumboship gemaakt is.
Logged

MokMok

  • Forum member
  • Posts: 1204
Re: Agile solution free download
« Reply #19 on: February 07, 2010, 17:47:16 »

Ik merkte ook dat bij de eerste versie van de Fairmount Superpack, dat de Fairmount Sherpa erg stug stuurde. Bij de tweede versie van dat Superpack is het probleem opgelost. Zijn al die nieuwe dynamics van de superpacks dan echt wel beter dan de originele dynamics die in de oorspronkelijke ShipSim 2008 zitten?
Logged

marcstrat

  • Global Moderator
  • Posts: 2626
Re: Agile solution free download
« Reply #20 on: February 10, 2010, 12:48:51 »

Bij de Jumbe Javelin,is het zelfs zo dat je het schip moet opvangen of hij draaid gewoon door.
Ik ben een hele tijd geleden aanboord geweest van dat schip,en heb daar met de kapitein gesproken,op het schip zelf was ook een game aanboord.
De kapitein zei tegen mij,dat het een mooi ontworpen resultaat was in 3-D,maar dat de Jumbo Javelin in het echt wel heel snel reageert op zijn roer,maar dat je hem direct moet opvangen,anders hou je hem niet.

Ook denk ik dat er eens contact kan opgenomen worden met de rederij van de "Deo volente"alias"Agile solution" in de game.
Zelfs een kleine rederij zal wel even de nodige info verstrekken,als ze zien dat één van hun schepen ook in de game zit.
Zo creeer je een meer echte situatie,als het om de besturing van de schepen gaat.Je kan natuurlijk altijd ergens een ander vergelijkbaar schip gaan opzoeken waar dat je dan die dynamics overneemt,maar dat loopt niet altijd goed.
Er zit natuurlijk altijd wel een hoop werk in,en als dat dan terug moet herzien worden,ja,da's niet leuk.
toch vind ik het de moeite waar(d,om te doen
Marc

 
Logged
N

MokMok

  • Forum member
  • Posts: 1204
Re: Agile solution free download
« Reply #21 on: February 10, 2010, 18:35:13 »

@Marcstrat:
Quote
De kapitein zei tegen mij,dat het een mooi ontworpen resultaat was in 3-D,maar dat de Jumbo Javelin in het echt wel heel snel reageert op zijn roer,maar dat je hem direct moet opvangen,anders hou je hem niet.

Dus dat betekent dan dat je dan na een stuuractie om een bepaalde richting op te gaan, je dan meteen ook moet tegensturen?
Logged

marcstrat

  • Global Moderator
  • Posts: 2626
Re: Agile solution free download
« Reply #22 on: February 11, 2010, 12:48:53 »

Ja,dat is wat de kapitein zei.
Het begon gewoon,omdat ik al een paar keer met dat schip op de sim had gevaren,en vond dat dat schip wel heel agressief stuurde.
Wou dat lukken dat ik een week later op het echte schip aanboord moest zijn,en ik sprak over mijn bevindingen.
En daarop antwoorde de kapitein,dat het in de game eigenlijk nog meeviel tegen het echt schip.
Hij zei,als je aan het bochten bent,zeker tegenhouden,want hij loopt door.
Ik zeg maar wat ze mij vertelden.
Marc
Logged
N
Pages: [1]   Go Up
 
 


SMF 2.0.14 | SMF © 2017, Simple Machines