Hello Guest April 29, 2024, 05:13:23 *
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Login with username, password and session length
 
Pages: [1] 2   Go Down

Author Topic: Wat vinden jullie nouw eigenlijk van shipsim ?  (Read 9567 times)

Eelkon

  • Guest
Wat vinden jullie nouw eigenlijk van shipsim ?
« on: April 19, 2009, 19:49:58 »

Stem even ;)
Logged

Mad_Fred

  • Administrator
  • Posts: 8689
  • ✝ In Memoriam
Re: Wat vinden jullie nouw eigenlijk van shipsim ?
« Reply #1 on: April 19, 2009, 19:54:10 »

Heb je enig idee wat de term "schuttingtaal" betekent?

Poll verwijderd.


Fred

Logged

Eelkon

  • Guest
Re: Wat vinden jullie nouw eigenlijk van shipsim ?
« Reply #2 on: April 19, 2009, 19:58:46 »

Waarom doe je dat ??? was een gewone poll, maak hem opnieuw of pas aan ofsow, fredje
Logged

Mad_Fred

  • Administrator
  • Posts: 8689
  • ✝ In Memoriam
Re: Wat vinden jullie nouw eigenlijk van shipsim ?
« Reply #3 on: April 19, 2009, 20:02:08 »

Dat is niet mijn verantwoordelijkheid, eelkonnetje, je hele poll zat vol met ongepast taalgebruik. Als je een nieuwe wil, maak dan een nette aan.

En ik vermoed een beetje dat je niet echt op eerlijke antwoorden uit was, maar de boel een beetje wilde stangen, aangaande de keuzes.

Ik vermoed dat je beter mijn raad uit het andere topic kunt aan nemen, en laten we eens zien waar je problemen met het spel vandaan komen, misschien dat we er wat aan kunnen doen. Dat is stukken produktiever dan erover 'urineren'.   :P


Groet,
Fred

« Last Edit: April 20, 2009, 08:31:17 by Mad_Fred »
Logged

marcstrat

  • Global Moderator
  • Posts: 2626
Re: Wat vinden jullie nouw eigenlijk van shipsim ?
« Reply #4 on: April 20, 2009, 06:27:03 »

Hoy,

Ik denk dat het beter is dat mensen gewoon opschrijven wat ze er van vinden,inplaats van het met een poll te doen.
Met een poll is het wel meer beperkt,dan gewoon een vrije mening.
Marc
Logged
N

mike415

  • Forum member
  • Posts: 154
Re: Wat vinden jullie nouw eigenlijk van shipsim ?
« Reply #5 on: April 21, 2009, 18:17:17 »

het is wel een beetje raar dat zowat iedereen problemen heeft hea ? hoe zou dat nou komen xP
Logged

Mad_Fred

  • Administrator
  • Posts: 8689
  • ✝ In Memoriam
Re: Wat vinden jullie nouw eigenlijk van shipsim ?
« Reply #6 on: April 21, 2009, 18:26:38 »

Da's helemaal niet waar, eerlijk gezegd. Het overgrote merendeel van de spelers hebben geen problemen. Enig idee hoeveel mensen er dit spel spelen, versus hoeveel er klagen over problemen? En enig idee hoe veel van die laatste groep uiteindelijk daadwerkelijk kunnen claimen dat het aan het spel ligt? Je roep zomaar wat, en je houding word een beetje ergerlijk, als ik heel eerlijk ben.

De meeste mensen met problemen hebben dat vaak aan zichzelf te wijten, net als in jouw geval, maar je snapt het schijnbaar nog steeds niet. Met de wijsneus uithangen is nog nooit iemand geholpen, in ieder geval.

En de rest van de problemen word hier met vrijwel een vlekkeloze staat van dienst door o.a. Terry, allemaal opgelost, tenzij degenen in kwestie de boel zelf niet goed in orde heeft of met ondermaats materiaal probeert te spelen, en we kunnen natuurlijk niet toveren!

Maar een beetje stangen, dat zet geen zoden aan de dijk, dus als je niks te melden hebt dat van toepassing kan zijn om dingen ook daadwerkelijk opgelost te krijgen, is het misschien beter maar niks te zeggen.

Dat de MP software beter kan dat weten nu wel, al weten een hoop mensen schijnbaar het verschil niet tussen 'lag' veroorzaakt door éénieders verbinding en de host's opzet, en een daadwerkelijke bug in de software, maar dat terzijde.

Je andere problemen heb ik aan het licht gebracht, nu moet het ook eens tijd worden de hand in eigen boezem te steken, denk ik zo.

Groet,
Fred

Logged

JoMach

  • Dutch Moderator
  • Posts: 3490
Re: Wat vinden jullie nouw eigenlijk van shipsim ?
« Reply #7 on: April 21, 2009, 19:53:19 »

Hallo Allemaal
Oke mp heeft wel eens kuren, ben nu een jaar er mee bezig, maar wanneer ik bekijk hoeveel mensen met plezier hier praktiisch dagelijks spelen zonder te klagen, dan vind ik het allemaal wel meevallen, in de loop van dit jaar zijn we toch een hoop dingen te weten gekomen waar het door komt,
1: Internet aansluiting van degene die host,
2; Server laten draaien en op zelfde pc gamen ???
3; op de zelfde pc msn, ts en gamen,
4; net binne spec en toch op hoge grafische instelling willen spelen.
5 met meerdere personen op de zelfde plaats in willen loggen zonder overleg, zodat je ergens anders neergezet wordt,
6; chatten over allerlei dingen die totaal niks met varen of game te maken heeft, kun je beter op msn doen.
7; inloggen met een schip en dan van gedachte veranderen toch maar een ander schip, is geen probleem maar dan shipsim helemaal stoppen en even opnieuw opstarten dan heb je veel minders kans op qv errors en bv ongeldige licencie key. ben er zelf door scha en schande achter gekomen, in het begin had ik dat ook en kon ik op mijn eigen server niet inloggen. Het beste is als je maar een gewone internet aansluiting heb met een gewone breedband, een server draaien en geen 2 a 4 .

wat lag betreft, wanneer je met een man of 10 op een kluitje zit krijg je idd dat fenomeen van rare dingen zoals vliegende schepen enz, dat is voor de rest niet zo erg kunnen we om lachen, en mooie foto's maken ;D
Ik wil er maar mee zeggen we kunnen er veel zelf aan doen om de boel een beetje leuk te houden en te laten werken, zonder gelijk met het bewuste vingertje te wijzen.
En in mijn geval is het helemaal niet erg, als het erg wordt vraag de jongens om er even uit te gaan dan kan ik server weer opnieuw opstarten, en het werkt weer prima.
Dus mensen mijn advies is, speel het spel en neem die paar tekortkomingen op de koop toe, want als je eerlijk bent, de meeste mensen hebben enorm veel plezier mee, zonder te zeuren of te morren.
Want je kunt er zelf ook veel aan doen om het toch behoorlijk te laten draaien.
grt
JoMach
Logged

mike415

  • Forum member
  • Posts: 154
Re: Wat vinden jullie nouw eigenlijk van shipsim ?
« Reply #8 on: April 21, 2009, 20:57:11 »

handtekeningen verzamelen ? xP

en jomach als ik er eindelijk in kwam toen heb ik geprobeert om zo lang mogelijk te spelen maar dan kreeg ik een qv xP haha en met die ouwde computer zat ik er de hele dag in :D bij jou dan :D
« Last Edit: April 21, 2009, 21:00:17 by mike415 »
Logged

JoMach

  • Dutch Moderator
  • Posts: 3490
Re: Wat vinden jullie nouw eigenlijk van shipsim ?
« Reply #9 on: April 21, 2009, 21:05:26 »

Ja Mike maar dan klopt er iets niet met die nieuwe pc, even terug naar waar je het vandaan heb, best kans dat het dan opgelost is of kan worden :) heb je tenslotte toch nog garantie op dus niet te lang meer wachten. Maar er wel voor zorgen dat je pc up todate is wat betreft alle updates voor grafische en geluidskaart en eventueel ook codecs installeren.
JoMach
« Last Edit: April 21, 2009, 21:07:58 by JoMach »
Logged

Capt. Jim

  • Forum member
  • Posts: 229
Re: Wat vinden jullie nouw eigenlijk van shipsim ?
« Reply #10 on: April 22, 2009, 00:38:39 »

Hallo Allemaal
Oke mp heeft wel eens kuren, ben nu een jaar er mee bezig, maar wanneer ik bekijk hoeveel mensen met plezier hier praktiisch dagelijks spelen zonder te klagen, dan vind ik het allemaal wel meevallen, in de loop van dit jaar zijn we toch een hoop dingen te weten gekomen waar het door komt,
1: Internet aansluiting van degene die host,
2; Server laten draaien en op zelfde pc gamen ???
3; op de zelfde pc msn, ts en gamen,
4; net binne spec en toch op hoge grafische instelling willen spelen.
5 met meerdere personen op de zelfde plaats in willen loggen zonder overleg, zodat je ergens anders neergezet wordt,
6; chatten over allerlei dingen die totaal niks met varen of game te maken heeft, kun je beter op msn doen.
7; inloggen met een schip en dan van gedachte veranderen toch maar een ander schip, is geen probleem maar dan shipsim helemaal stoppen en even opnieuw opstarten dan heb je veel minders kans op qv errors en bv ongeldige licencie key. ben er zelf door scha en schande achter gekomen, in het begin had ik dat ook en kon ik op mijn eigen server niet inloggen. Het beste is als je maar een gewone internet aansluiting heb met een gewone breedband, een server draaien en geen 2 a 4 .

wat lag betreft, wanneer je met een man of 10 op een kluitje zit krijg je idd dat fenomeen van rare dingen zoals vliegende schepen enz, dat is voor de rest niet zo erg kunnen we om lachen, en mooie foto's maken ;D
Ik wil er maar mee zeggen we kunnen er veel zelf aan doen om de boel een beetje leuk te houden en te laten werken, zonder gelijk met het bewuste vingertje te wijzen.
En in mijn geval is het helemaal niet erg, als het erg wordt vraag de jongens om er even uit te gaan dan kan ik server weer opnieuw opstarten, en het werkt weer prima.
Dus mensen mijn advies is, speel het spel en neem die paar tekortkomingen op de koop toe, want als je eerlijk bent, de meeste mensen hebben enorm veel plezier mee, zonder te zeuren of te morren.
Want je kunt er zelf ook veel aan doen om het toch behoorlijk te laten draaien.
grt
JoMach

Punt 3 !!! + Windows Media Player haha  :thumbs: Zoals Jomach dit uitleg gaat het ook het is 110% waar...
Logged

mike415

  • Forum member
  • Posts: 154
Re: Wat vinden jullie nouw eigenlijk van shipsim ?
« Reply #11 on: April 22, 2009, 08:37:36 »

+ 5 Jim xP maar jomach je weet dat het gewerkt had bij mij en bij jou kwam ik er soms in en bij de ander  hele maal niet maar ik zit nu op school dus ik stop ermee voordat ik er uit gestuurt wordt xP
Logged

Mercator

  • Forum member
  • Posts: 73
Re: Wat vinden jullie nouw eigenlijk van shipsim ?
« Reply #12 on: April 23, 2009, 08:47:21 »

ik heb nog nooit ergens last van gehad alleen een keer dat ik vanwege key problemen niet online kon komen
ik heb toen overlegd met VSTEP enzelf wat geprobeert en nu werkt alles prima.
maar er zijn nou eenmaal mensen die lopen te klagen om niets en niet verder kijken dan hun neus lang is.
wees eens blij met wat er allemaal is verbeterd
ik geef JoMach groot gelijk

mvg,

Mercator
Logged

marcstrat

  • Global Moderator
  • Posts: 2626
Re: Wat vinden jullie nouw eigenlijk van shipsim ?
« Reply #13 on: April 24, 2009, 06:07:18 »

Hoy Mike 415,
Probeer eerst uw pc eens te updaten,mischien wel met behulp van Mad_Fred of Terry.Als je het uitvoert zoals zij voorstellen,geloof ik erin dat het wel zal werken.
Dit is echt altijd beter dan wat je nu bezig bent.Daar is niemand mee geholpen,integendeel!
Bij mijn computer is nu al een jaar en half alles geupdate,en zelfs vernieuwd.Het was eigenlijk nog een wonder dat de computer toen zelfs het spel kon draaien,maar het ging!Ik heb destijds al mijn gegevens eens doorgestuurt naar Vstep,en die hebben mij bepaalde zaken aan geraden.Dit heb ik dan gedaan,en heb echt geen problemen.met uitzondering van soms QV-problem,maar dat is gekent bij ons en Vstep.
Voor de rest moet je echt eens alles doorlichten,en doorsturen naar de experts(namen zijn ondertussen bekent)of naar Vstep.
Je zal zien dat er echt voor jou een oplossing zal uitkomen.
Groetjes
Marc
Logged
N

Eelkon

  • Guest
Re: Wat vinden jullie nouw eigenlijk van shipsim ?
« Reply #14 on: April 24, 2009, 16:08:11 »

Mad_Fred dus je wilt zeggen dat shipsim van de zelfde kwaliteit zoals bijv. COD4 is, dat draait tenminste soepel zonder crashes. En Ik heb een goed systeem wat shipsim makkelijk draait maar die questviewer moeten ze er uit donderen en op een andere engine verder gaan bouwen zoals de Unreal-Engine om er maar eentje te noemen. Laat het spel dan 10 of 20 euro duurder zijn, dat maakt niet uit.
Logged

Mad_Fred

  • Administrator
  • Posts: 8689
  • ✝ In Memoriam
Re: Wat vinden jullie nouw eigenlijk van shipsim ?
« Reply #15 on: April 24, 2009, 16:29:29 »

Da's appels en peren vergelijken. CoD4 loopt bij mij erg slecht, en Shipsim super... Dus tja, dat kan beide kanten op. Maar op mijn pc zeg ik dan dus, Ship sim is van betere kwaliteit, want ik voldoe aan de eisen voor CoD4, maar hij loopt slecht en bevriest continue. En ik heb geen QV errors of crashes.

Mijn pc kan ook het ene spel perfect draaien, en het andere weer niet, terwijl ze toch ongeveer in dezelfde categorie zitten qua systeem eisen.

Maar soms moet je met drivers en/of codecs aan de gang om toch ook binnen de gestelde systeem eisen je pc compatible te maken met bepaalde software, en kan de één er perfect mee draaien en een ander niet. Zo heb ik ook spellen liggen die ik MAKKELIJK zou moeten kunnen draaien, en toch crashen die steeds. Daar ben ik niet vreemd mee, zo werkt het helaas soms gewoon.

Er zijn miljoenen verschillende mogelijkheden om je pc, zowel op hardware and software front, te configureren, en men kan bij het vaststellen van systeemeisen en sowieso bij het maken van de software zelf, niet voor iedere mogelijke combinatie overal op testen en er rekening mee houden.

Maar wat ik al zei staat nog steeds. Hier blijven na hulp van de 'technische dienst' of vstep zelf, altijd maar héél erg weinig mensen over die daadwerkelijk kunnen zeggen dat het probleem niet op te lossen is zonder dat er ook aan te tonen is dat het aan de pc of de gebruiker ligt.

Dus als je denkt dat er iets niet klopt met je spel, is het beter om je dxdiag te posten en ons te laten meedenken, dan om een poll te beginnen met allerlei schuttingtaal erin om een beetje te lopen rebelleren...

Feedback, suggesties, tips, rapportage van problemen, dat is allemaal van harte welkom, en we zijn graag bereid om naar jou setup te kijken om te zien of iets beter kan..  Maar maak het produktief, dan hebben meer mensen er misschien wat aan!


Groet,
Fred
Logged

mike415

  • Forum member
  • Posts: 154
Re: Wat vinden jullie nouw eigenlijk van shipsim ?
« Reply #16 on: April 24, 2009, 16:50:48 »

naja ik speel nu gta IV en flightsim en die vragen heel veel maar helemaal geen problemen en volgens mij vragen die nog veel meer dan ship sim xp
haha
Logged

Mad_Fred

  • Administrator
  • Posts: 8689
  • ✝ In Memoriam
Re: Wat vinden jullie nouw eigenlijk van shipsim ?
« Reply #17 on: April 24, 2009, 17:14:37 »

Ben je nu echt zo dwars, of doe je voor ons extra je best?  :P

Je pc zit onder de systeem eisen, snap je nou echt niet wat dat betekent?  En waarom die systeemeisen er zijn? 

De rest is allemaal irrelvant.. andere spellen, andere pc's .. whatever..  jij hebt niet het juiste spul om deze sim fatsoenlijk te draaien, en dat is alles dat van belang is.

Hier laat ik het bij, want je snapt het toch niet.



Groet,
Fred

Logged

Eelkon

  • Guest
Re: Wat vinden jullie nouw eigenlijk van shipsim ?
« Reply #18 on: April 25, 2009, 21:06:24 »

Haha, op wat voor instellingen draai je dan GTA 4 en FSX, alles op laag met resolutie van 600x800 ????
Hier is mn DXDIAG, niks mis met mn systeem ;)
« Last Edit: April 25, 2009, 21:08:37 by Eelkon »
Logged

Mad_Fred

  • Administrator
  • Posts: 8689
  • ✝ In Memoriam
Re: Wat vinden jullie nouw eigenlijk van shipsim ?
« Reply #19 on: April 26, 2009, 10:05:44 »

Nou ja, aangezien je het minimum RAM hebt voor Vista (bijna in ieder geval), en dat de videokaart daar 735MB van 'afpakt' kom je dus onder de minimum systeemeisen uit..   Dat lijkt me toch wel iets dat dan mis is, dan...  :-\

En aangezien Ship Simulator maar deels gebruikt maakt van multiple cores, heb je ook nog eens qua processor snelheid niet echt super veel ruimte.

(p.s. niet netjes om mensen die hier dagelijks op vrijwillige basis hun best doen om anderen te helpen, uit te lachen..)
« Last Edit: April 26, 2009, 10:09:19 by Mad_Fred »
Logged

Eelkon

  • Guest
Re: Wat vinden jullie nouw eigenlijk van shipsim ?
« Reply #20 on: April 26, 2009, 11:48:31 »

Ik lach jou niet uit.... die gast met z,n GTA 4...
Maar het gaat niet om dat ik het normaal kan draaien, hij loopt wel lekker alleen die questviewer word je niet goed van, die crasht om de haverklap. En ik heb regelmatig nieuwe instalatie van windows en shipsim ;)
Logged

Mad_Fred

  • Administrator
  • Posts: 8689
  • ✝ In Memoriam
Re: Wat vinden jullie nouw eigenlijk van shipsim ?
« Reply #21 on: April 26, 2009, 12:01:34 »

Ah sorry, mijn fout..  dacht dat je het tegen mij had.. al is uitlachen natuurlijk nooit aardig..  :P

Maar je QV errors komen - daar ben ik vrij zeker van - in de meeste gevallen door het tekort aan RAM, omdat je pc en videokaart geheugen delen. Die 700+ gaan van je 2 gig af, en dan hou je te weinig over om boven de minimum eisen uit te komen.

Als je er een gig (of meer) bij in zou drukken, zul je waarschijnlijk een hele grote verbetering zien.

En tussen haakjes, als je een QV error krijgt, betekent dat niet per se dat QV ook daadwerkelijk de 'bad guy' is. Het is de module die je meld dat er iets is fout gegaan. En bij jou is dat denk ik meestal omdat je geheugen 'op is' na een poos. Om het even simpel te zeggen.

Ik vind het netjes dat er telkens weer mensen blijken te spelen onder de eisen, en dat het programma dan - ook al gaat het soms fout - toch draait. Dat krijg ik bij een hoop andere spellen niet voor elkaar, dus in dat licht, is Quest3D toch ook zo slecht nog niet.  ;D  (oké da's verder irrelevant natuurlijk..)

Maar goed.. een RAM update zou ik dus van harte aanbevelen. :thumbs:

Groet,
Fred
Logged

Eelkon

  • Guest
Re: Wat vinden jullie nouw eigenlijk van shipsim ?
« Reply #22 on: April 26, 2009, 12:23:18 »

Dat ga ik na de zomervakantie doen, ga het zooitje upgraden ;)  Ben die vidkaart zat met zn geblaas :P.
Moet eerst sparen, ga in de zomervakantie 8 weken varen op een coaster :D :D :D
Logged

mike415

  • Forum member
  • Posts: 154
Re: Wat vinden jullie nouw eigenlijk van shipsim ?
« Reply #23 on: April 27, 2009, 22:31:37 »

naja het is wat julie vinden maar ik en anderen hebben mijn mening en het blijft zo dus we kunnen er beter mee op houden en wachten op 2010 en hopen dat wel goed draait en ik ben niet dwars maar ik kan het nog steeds niet begrijpen maar waarschijnlijk hoogetallenteerde jij wel xP haha daar ben ik niks bij xP :lol:
Logged

Mad_Fred

  • Administrator
  • Posts: 8689
  • ✝ In Memoriam
Re: Wat vinden jullie nouw eigenlijk van shipsim ?
« Reply #24 on: April 27, 2009, 23:18:41 »

Het is geen kwestie van een mening, maar technische specificaties en harde feiten. Jij en 'anderen' zijn soms gewoon te dwars om dat aan te nemen. altijd maar janken, en met een slechte pc de beste kwaliteit eisen, en raar opkijken als het niet loopt met een pc onder de specificaties en ook nog eens overduidelijk heel slecht onderhouden, software matig.

Maar als je blijft stangen en ook nog eens zo neerbuigend doet, dan heb ik een verassing voor je.. of had ik, moet ik zeggen.  Want als je dit leest zijn we wel een weekje verder, denk ik zo.. 

En als je hierna nog verder advies en FEITELIJKE bevindingen meent te moeten betwisten, zou ik als ik jou was er eerst nog een keertje over nadenken, want de irritatiegrens is wel bereikt, hier verdoe ik mijn tijd niet voor. Ik heb mijn best gedaan.

Fred
« Last Edit: April 27, 2009, 23:20:30 by Mad_Fred »
Logged
Pages: [1] 2   Go Up
 
 


SMF 2.0.14 | SMF © 2017, Simple Machines