Ahoy Celesta,
Ten eerste, welkom op het Forum.
Aan je rang-pictogrammen te zien heb je al heel wat missies gespeeld. Maar bij mij rijst dan de vraag: Als je talloze fouten (je eigen woorden) in het spel ontdekt hebt, waarom dan direct een email 'op poten' naar Vstep gestuurd, en niet eerst hier op het forum om hulp en/of oplossingen gevraagd?
Ik heb zo'n idee op welke 'fouten' jij doelt, dit zijn, meestal door verderontwikkeling van de simulator, fouten uit de beginperiode. Door de, wat jij noemt fouten, in de vervolgversie's te verbeteren/verhelpen is het bij sommige missies inderdaad het geval dat ze niet meer op de normale wijze, zoals in de basisversie, uitgespeeld kunnen worden. MAAR, en nu komt het, deze missies zijn, mede door toedoen van die bewuste mijnheer (die heus wel tijd genoeg hier op het forum doorbrengt) als gecorrigeerde versis op dit forum te vinden.
Een klein voorbeeld? Sleepvaart in Rotterdam. In de oorspronkelijke versie kon je zonder problemen de Sherpa wegslepen. Nadat de New Horizon versie ontwikkeld was zijn gelijktijdig de echte fouten uit de vorige versie eruit gehaald. Bijvoorbeeld niet kloppende waterdieptes. Tja, en dan kan het gebeuren dat een missie uit de basisversie vanwege een verandering in de vervolgversie niet meer speelbaar is. Naar aanleiding van diverse opmerkingen, of zoals je wilt klachten, is deze missie herschreven en nu dus wel speelbaar. Zover als het bij mij bekend is, zijn er nog een stuk of vijf missies uit de basisversie op deze manier 'onder handen genomen'.
Als je misschien de moeite had genomen om in het forum daarna te zoeken in plaats van naar de 'talloze fouten' was je email naar Vstep niet nodig geweest.
Tenslotte: Mocht je misschien naar aanleiding van mijn antwoord denken dat ik iets met Vstep te maken heb, behalve dan dat ik een enthousiaste gebruiker van de Vstep producten ben, dan kan ik je daarin gerust stellen. Ik heb géén aandelen bij Vstep of wat dan ook. Het enige wat ik weet is dat alle medewerkers van Vstep deskundig op hun gebied zijn, en dat dankzij hun een simulator als Shipsim 2006/2008 en straks 2010 zon grote gebruikersgroep kent.
Met vriendelijke groet
Aad