Hello Guest April 25, 2024, 23:42:44 *
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Login with username, password and session length
 
Pages: [1]   Go Down

Author Topic: Fouten in ship simulator 2008 versie v 1.4.2  (Read 2281 times)

celesta

  • Forum member
  • Posts: 7
Fouten in ship simulator 2008 versie v 1.4.2
« on: February 13, 2009, 17:25:21 »

Vorige week heb ik een mail met de volgende inhoud naar V step gezonden:

Kunt U mij vertellen wanneer er een update komt voor deze versie van Ship Simulator zodat de talloze fouten er uitgehaald worden en we alle spellen kunnen uitspelen ?

Tot mijn verbazing kreeg ik zojuist als antwoord:

Wij zijn niet bekend met talloze fouten in het spel.
Kun je mij vertellen wat er allemaal mis is?
Voor zover mij bekend is kunnen alle missies uitgespeeld worden.
Dat kun je ook zien bij de highscores op het forum:
http://www.shipsim.com/ShipSimForum/index.php?action=profile;u=1;sa=highsc
ore2008

We zetten de beperkte tijd die we hebben liever in voor het ontwikkelen
van compleet nieuwe schepen, omgevingen en functionaliteit voor de nieuwe
versie van de game. Daar wordt bij ons ook harder om gevraagd dan om het
oppoetsen van ShipSim 2008.


Met vriendelijke groeten,

Pjotr van Schothorst
VSTEP BV

Wat moeten wij hiermee, ik heb als advies terug geschreven dat deze mijnheer eens op het forum moet kijken en lezen van diverse reacties.

Vr.Groet,

Paul Gerdes


Logged

Aad The Pirate

  • Forum member
  • Posts: 2431
Re: Fouten in ship simulator 2008 versie v 1.4.2
« Reply #1 on: February 13, 2009, 18:27:24 »

Ahoy Celesta,
Ten eerste, welkom op het Forum.
Aan je rang-pictogrammen te zien heb je al heel wat missies gespeeld. Maar bij mij rijst dan de vraag: Als je talloze fouten (je eigen woorden) in het spel ontdekt hebt, waarom dan direct een email 'op poten' naar Vstep gestuurd, en niet eerst hier op het forum om hulp en/of oplossingen gevraagd?
Ik heb zo'n idee op welke 'fouten' jij doelt, dit zijn, meestal door verderontwikkeling van de simulator, fouten uit de beginperiode. Door de, wat jij noemt fouten, in de vervolgversie's te verbeteren/verhelpen is het bij sommige missies inderdaad het geval dat ze niet meer op de normale wijze, zoals in de basisversie, uitgespeeld kunnen worden. MAAR, en nu komt het, deze missies zijn, mede door toedoen van die bewuste mijnheer (die heus wel tijd genoeg hier op het forum doorbrengt) als gecorrigeerde versis op dit forum te vinden.
Een klein voorbeeld? Sleepvaart in Rotterdam. In de oorspronkelijke versie kon je zonder problemen de Sherpa wegslepen. Nadat de New Horizon versie ontwikkeld was zijn gelijktijdig de echte fouten uit de vorige versie eruit gehaald. Bijvoorbeeld niet kloppende waterdieptes. Tja, en dan kan het gebeuren dat een missie uit de basisversie vanwege een verandering in de vervolgversie niet meer speelbaar is.  Naar aanleiding van diverse opmerkingen, of zoals je wilt klachten, is deze missie herschreven en nu dus wel speelbaar. Zover als het bij mij bekend is, zijn er nog een stuk of vijf missies uit de basisversie op deze manier 'onder handen genomen'.
Als je misschien de moeite had genomen om in het forum daarna te zoeken in plaats van naar de 'talloze fouten' was je email naar Vstep niet nodig geweest.
Tenslotte: Mocht je misschien naar aanleiding van mijn antwoord denken dat ik iets met Vstep te maken heb, behalve dan dat ik een enthousiaste gebruiker van de Vstep producten ben, dan kan ik je daarin gerust stellen. Ik heb géén aandelen bij Vstep of wat dan ook. Het enige wat ik weet is dat alle medewerkers van Vstep deskundig op hun gebied zijn, en dat dankzij hun een simulator als Shipsim 2006/2008 en straks 2010 zon grote gebruikersgroep kent.
Met vriendelijke groet
Aad   
Logged
Feel free to have a look @: http://members.chello.nl/a.vermeulen14/

Mad_Fred

  • Administrator
  • Posts: 8689
  • ✝ In Memoriam
Re: Fouten in ship simulator 2008 versie v 1.4.2
« Reply #2 on: February 14, 2009, 06:15:57 »

Hallo mensen,

Inderdaad zoals Aad ook aangeeft zitten er wat fouten in oudere missies die na updates van het spel niet meer naar behoren functioneerden.

Zover ik ook weet is voor elk geval wel een oplossing gevonden danwel nieuwe missie uitgegeven, maar ja dat is dan wel op het forum geweest en niet in het spel, dus men moet even zoeken. Ik kan me wel voorstellen dat niet iedereen dat zal doen, natuurlijk.

Er zitten dus geen 'talloze fouten' in het spel, maar er zijn wat missies die 'kapot' zijn, en buiten het spel om gerepareerd zijn.

Er word nu verder naar gekeken, zo heb ik vernomen. En misschien valt er nog iets te doen, zoals het integreren van de verbeterde versies in het spel, wie weet.

Maar elke 'probleem missie' zou inderdaad uit te spelen moeten zijn, met de verbeterde versies die op het forum te vinden zijn.

Groeten,
Fred
« Last Edit: February 14, 2009, 06:18:36 by Mad_Fred »
Logged

celesta

  • Forum member
  • Posts: 7
Re: Fouten in ship simulator 2008 versie v 1.4.2
« Reply #3 on: February 15, 2009, 14:02:11 »

Hallo allemaal,

Het was zeker niet mijn bedoeling om mensen voor hun schenen te schoppen maar ik ben genoeg problemen tegen gekomen in verschillende spelletjes waarvan ik ook in dit forum heb gelezen dat andere mensen die problemen ook hebben of hadden, maar hoe los ik dit op, waar kan ik de pach vinden om die problemen op te lossen ?
Hoe krijg ik het lichtgewicht vaartuig van de wal met 2 sleepboten ?
Waarom is horizons in grotendeels in het Engels ?

Ik heb 1.4.2 build 1038.

Vr.Groeten,

Paul ( Celesta )
Logged

Opaboot

  • Forum member
  • Posts: 254
Re: Fouten in ship simulator 2008 versie v 1.4.2
« Reply #4 on: February 15, 2009, 15:37:06 »

Hallo allemaal,

Waarom is horizons in grotendeels in het Engels ?

Ik heb 1.4.2 build 1038.

Vr.Groeten,

Paul ( Celesta )


Indien je op de homesite van Vstep bij DOWNLOADS de UPDATES EN PATCHES en dan de LANGUAGE PATCH gedownload zou hebben
moet je alles in het NEDERLANDS kunnen lezen  :thumbs:
Anders is er iets mis gegaan ;)

Opaboot
Logged
Volunteer and crewmember off the SS Furie

celesta

  • Forum member
  • Posts: 7
Re: Fouten in ship simulator 2008 versie v 1.4.2
« Reply #5 on: February 15, 2009, 17:45:29 »

Bedankt voor U reactie, ik heb de patch gedownload maar bij de missie's is alles in het Nederlands maar bij de custom missie's is het gedeeltelijk in het Nederlands en deels in het Engels.

Vr.Groet,

Paul ( Celesta )
Logged

Aad The Pirate

  • Forum member
  • Posts: 2431
Re: Fouten in ship simulator 2008 versie v 1.4.2
« Reply #6 on: February 15, 2009, 18:04:49 »

Ahoy celeste,
Dat met de language (taal) patch is idd een (flink) schoonheidsfoutje, maar ook niet meer dan dat. De in de winkels (zoals Dixons, Bart Smit etc) verkrijgbare versies van SS08 en New Horizons zijn Nederlandstalig, alleen de in het spel downloadbare 'Custom Missions' zijn in de taal van de Mission Builder van de missieontwerper geschreven.
En dan gaat ook de taalpatch de mist in. Hoe het met de N.H. versie van de website van Vstep zit weet ik niet, maar daar moet achter te komen zijn (belletje of mailtje naar Vstep).
Groet
Aad
 
Logged
Feel free to have a look @: http://members.chello.nl/a.vermeulen14/

gnillis

  • Forum member
  • Posts: 64
Re: Fouten in ship simulator 2008 versie v 1.4.2
« Reply #7 on: March 05, 2009, 19:45:08 »


moet je alles in het NEDERLANDS kunnen lezen  :thumbs:
Anders is er iets mis gegaan ;)

Opaboot

door de spelfoutjes heenlezen dus ;):P
Logged
Pages: [1]   Go Up
 
 


SMF 2.0.14 | SMF © 2017, Simple Machines