Hello Guest May 12, 2024, 11:45:10 *
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Login with username, password and session length
 
Pages: [1] 2 3 4   Go Down

Author Topic: Eerste indruk SSE  (Read 20782 times)

moonrider

  • Forum member
  • Posts: 295
Eerste indruk SSE
« on: August 27, 2010, 09:13:52 »

Spel mogen aan schouwen bij kennis.
Grafisch steekt het goed in elkaar, niet echt veel op aan te merken.
De Spelbesturing is ronduit gebrekkig, het is of aan of uit, vooruit of achteruit, links of rechts.
Wat schepen betreft denk ik dat er te veel kleine schepen in verwerkt zijn wat de racerij op de servers zal bevorderen, niet echt een extreme waardig.
Maar gemiddeld is het spel zeker niet, je moet er even mee leren om gaan dan werkt het redelijk.
We zullen voorlopig een aantal patches kunnen verwachten denk ik voor het echt een zeewaardig programma is.
Let wel op dit is een eerste indruk.

Rider
Logged


Os      : Windows 7 ATI Ultimate 64-bit
Cpu     ; AMD Phenom II X6 1090T Clocked op 6x 4.0 ghz
video   ; 2x XFX HD5970 Black Edition 2048 mb
mem     ; 12 gb ddr3 1333 mhz
HD      ; 2x 1 TB  (2000 gb)
screen ; Dell 27# W

sparks48

  • Forum member
  • Posts: 37
Re: Eerste indruk SSE
« Reply #1 on: August 27, 2010, 09:43:28 »

Nou, ik wacht nog op de post. Intussen wel de patch en de bonus binnengehengeld. Zal me ff voorstellen, een ex R/O (tegenwoordig een onbekend fenomeen, maar het heette vroeger wel sparks, of marconist   :) Uit de toevoeging achter mijn username kun je mijn geboortejaar opmaken, een ouwe .... dus!).
Enige tijd geleden SS2006 goedkoop opgevist, leek niet onaardig maar het was wel beperkt. Toen de 2008 demo bekeken, zag er al heel wat beter uit en dus besloten SSE maar te pre-orderen (boxed version).
Ik ben geen puntenscoorder, het gaat mij om zo realistisch mogelijk gedrag van de diverse schepen en daar horen de speedboten al helemaal niet bij. Ik hoop dan ook dat zwaar weer in SSE ook echt zwaar weer is met bijbehorend gedrag  :D
En laat meneer TNT of koerier nu maar snel komen!
Logged

Aad The Pirate

  • Forum member
  • Posts: 2431
Re: Eerste indruk SSE
« Reply #2 on: August 27, 2010, 10:02:17 »

Ahoy Sparks48, en welkom op het Forum.
Klein vraagje: Welke patch bedoel jij precies? Ik wacht ook op TNT/DHL/DPD of hoe ze ook allemaal heten tegenwordig.
Ik kan i.d.d.  het bonusship downloade, en heb daar ook al het serienummer van. Maar een patch heb ik niet gezien/kunnen vinden.
Groet
Aad de Piraat (ook al een oudje, bouwjaar '42)
Logged
Feel free to have a look @: http://members.chello.nl/a.vermeulen14/

sparks48

  • Forum member
  • Posts: 37
Re: Eerste indruk SSE
« Reply #3 on: August 27, 2010, 10:07:33 »

Hoi Aad,

sommige boxed versions schijnen build 1035 te zijn en die hebben de patch nodig (te vinden op Shipsim updates). Als je al 1037 hebt is ie niet nodig.
Logged

Aad The Pirate

  • Forum member
  • Posts: 2431
Re: Eerste indruk SSE
« Reply #4 on: August 27, 2010, 10:24:07 »

Bedankt, Sparks. Heb de patch (update)  gevonden en gedownload. Zal wel zien of ik hem wel of niet nodig heb.
Groet
Aad
Logged
Feel free to have a look @: http://members.chello.nl/a.vermeulen14/

svache

  • Forum member
  • Posts: 112
Re: Eerste indruk SSE
« Reply #5 on: August 27, 2010, 12:00:47 »

Mijn eerste indruk is eigenlijk voornamelijk dat ik er niet echt van onder de indruk ben...

Hij is grafisch redelijk, maar het is niet indrukwekkend wat ik wel verwacht had (en nee, dat ligt niet aan mijn systeem, ik kan met gemak de laatste spellen op hoge kwaliteit afspelen, SSE loopt vloeiend en heb echt geen prestatie problemen, het is gewoon niet echt mooi). Ik had er eerlijk gezegd meer van verwacht.

(kleine edit: ik zag net een topic in het Engelstalige deel van het forum, waarin een hele discussie ontstond over het al dan niet verbeterd zijn van SS.. laat ik dat even voor zijn: ik ben dus wel van mening dat SS enorm verbeterd is, ik had alleen bepaalde dingen beter/anders verwacht dan ze daadwerkelijk zijn)

Net twee missies gespeeld van Greenpeace, en het viel me op dat bij de eerste de Vermeer lekker heen en weer aan het schieten is (scheepslengte vooruit en achteruit in slechts seconden) omdat die het speelveld uit wilt maar dat niet kan, is een beetje slordig. Ook moet je in de tweede level van Greenpeace oppassen dat de Coast Guard niet tegen je aanknalt: De AI is heel erg slecht, hij let niet echt op en gaat met volle snelheid heen en weer. Ook viel me op in de Greenpeace level dat het schip wel erg fragiel is, het lijkt me niet dat als je gaat afmeren en de kant raakt met anderhalve knoop dat je schip direct zinkt, maar dat gebeurd in het spel wel helaas.

Zoals door de OP gezegd, er zullen wel patches komen, en ik hoop dat die dit soort dingen zullen wijzigen want het zijn kleine slordigheden.
« Last Edit: August 27, 2010, 12:50:48 by svache »
Logged

MokMok

  • Forum member
  • Posts: 1204
Re: Eerste indruk SSE
« Reply #6 on: August 27, 2010, 14:37:32 »

Ik heb heb SSE al besteld (Pre-Order), maar ik hem al nog niet binnengekregen vandaag. De postbode is al geweest bij mij in de straat. Zou de verzending vertraagd zijn door al het noodweer van gisteren en vandaag? Verder heb ik de 1.1-patch al gedownload.

Elders op het forum vernam ik dat je SSE 2010 zou moeten activeren via STEAM.
Logged

nvanloo97

  • Forum member
  • Posts: 180
Re: Eerste indruk SSE
« Reply #7 on: August 27, 2010, 17:15:39 »

ja, je moet het via Steam activeren.
maar dat kan pas vanaf 21:00. omdat zijn in een andere tijdzoen zitten (Alaska) is het als het bij ons 21:00 is is het bij hun 9:00, de normale werktijd.
Logged

Ship Simulator 2008 and Ship Simulator Extremes online name: Captain Flint.

JoMach

  • Dutch Moderator
  • Posts: 3490
Re: Eerste indruk SSE
« Reply #8 on: August 27, 2010, 17:26:13 »

Hallo Mannen
Als je de boxed versie heb besteld moet je die gewoon op het forum via je profile registreren, als je de d/l versie besteld heb, ga je naar je profile daar moeten de keys dan al instaan en kun je het d/l, in ieder geval de preorder sigita kun je al d/l indien van toepassing.
grt
JoMach
Logged

michael_taal

  • Forum member
  • Posts: 786
Re: Eerste indruk SSE
« Reply #9 on: August 27, 2010, 17:44:14 »

brengen ze morgen ook pakketjes ik heb hem nog niet :'(
Logged

svrees

  • Forum member
  • Posts: 7
Re: Eerste indruk SSE
« Reply #10 on: August 27, 2010, 17:45:58 »

Nou heb net al een paar missies gespeeld en een server gedraait voor dutchshipsim maar ik vind het jammer dat ze hem niet eerst klaar hebben gemaakt want er klopt nog niet veel van in het spel.
mijn mening is, dat zoals het nu is 2008 nog steeds de betere is zowieso de besturing en zo.
wel jammer want ik had er toch meer van verwacht.
Logged

svrees

  • Forum member
  • Posts: 7
Re: Eerste indruk SSE
« Reply #11 on: August 27, 2010, 17:48:30 »

Oh ja en ik heb de box versie waar dus helemaal geen boekje bij zit?? dus nu maar zelf alles uitvinden geloof ik lol
Logged

Aad The Pirate

  • Forum member
  • Posts: 2431
Re: Eerste indruk SSE
« Reply #12 on: August 27, 2010, 17:52:03 »

Hallo Mannen
Als je de boxed versie heb besteld moet je die gewoon op het forum via je profile registreren, als je de d/l versie besteld heb, ga je naar je profile daar moeten de keys dan al instaan en kun je het d/l, in ieder geval de preorder sigita kun je al d/l indien van toepassing.
grt
JoMach
Moet je de boxed versie wel eerst installeren, en dat gaat een beetje moeilijk als ie nog 'ergens' bij de een of andere bezorgdienst 'rondzwerft'  :doh:

Oh ja en ik heb de box versie waar dus helemaal geen boekje bij zit?? dus nu maar zelf alles uitvinden geloof ik lol

Dan zou ik, als ik jou was, als de gesmeerde bliksem kontact opnemen met VSTEP.
« Last Edit: August 27, 2010, 17:54:06 by Aad The Pirate »
Logged
Feel free to have a look @: http://members.chello.nl/a.vermeulen14/

MokMok

  • Forum member
  • Posts: 1204
Re: Eerste indruk SSE
« Reply #13 on: August 27, 2010, 18:01:06 »

@nvanloo97:
Quote
ja, je moet het via Steam activeren.
maar dat kan pas vanaf 21:00. omdat zijn in een andere tijdzoen zitten (Alaska) is het als het bij ons 21:00 is is het bij hun 9:00, de normale werktijd.

Neemt dan SSE 2010 elke keer met Steam contact op als je het spel wilt spelen? En hoe zit het met de activatie dan als je bijv. over 5 jaar SSE 2010 nog wilt installeren en activeren en wie kan dan nog garanderen dat dat nog zal lukken?
Logged

Rick Folkerts

  • Forum member
  • Posts: 50
Re: Eerste indruk SSE
« Reply #14 on: August 27, 2010, 18:14:01 »

Mijn eerste indruk van SSE was dat ik wel een nieuw computertje kan gerbuiken :doh:

HP Compaq Presario CQ5320-m & ATI Radeon 4850
doet op deze computer shipsim het wel goed
alvastbedankt :thumbs:

Groetjes
Rick,

----
www.tugspotters.com
----
Logged

JoMach

  • Dutch Moderator
  • Posts: 3490
Re: Eerste indruk SSE
« Reply #15 on: August 27, 2010, 18:19:08 »

@nvanloo97:
Neemt dan SSE 2010 elke keer met Steam contact op als je het spel wilt spelen? En hoe zit het met de activatie dan als je bijv. over 5 jaar SSE 2010 nog wilt installeren en activeren en wie kan dan nog garanderen dat dat nog zal lukken?
Hallo mensen, steam versie is de usa versie dus als je het via steam besteld heb ???
Logged

Aad The Pirate

  • Forum member
  • Posts: 2431
Re: Eerste indruk SSE
« Reply #16 on: August 27, 2010, 18:25:28 »

Hallo mensen, steam versie is de usa versie dus als je het via steam besteld heb ???
en via andere, engelstalige bronnen, zoals bijvoorbeeld amazon.co.uk.
ja, je moet het via Steam activeren.
maar dat kan pas vanaf 21:00. omdat zijn in een andere tijdzoen zitten (Alaska) is het als het bij ons 21:00 is is het bij hun 9:00, de normale werktijd.
Ahoy nvanloo97,
De registratie via STEAM is alleen van toepassing als je de boxed versie NIET via ShipSim.com hebt besteld, en dan ook nog geen eens voor alle bronnen. Alléén als het een PARADOX versie betreft en als deze NIET via ShipSim.com is besteld.
Groet
Aad de Piraat
« Last Edit: August 27, 2010, 18:28:47 by Aad The Pirate »
Logged
Feel free to have a look @: http://members.chello.nl/a.vermeulen14/

moonrider

  • Forum member
  • Posts: 295
Re: Eerste indruk SSE
« Reply #17 on: August 27, 2010, 18:52:41 »

Als dit de eerste indruk van de simmers is, word het huilen met het licht aan.
Ja het bezorgen laat te wensen over MAAR als je goed leest is dit niet de schuld van VSTEP maar de distributeur.
Deze kunnen de afspraak niet nakomen helaas, morgen weer een dag.

Dit alles neemt niet weg dat de besturing van het geheel zeer knullig over komt, het was zo goed in 2008 waarom de boel veranderen?
Ronddraaien met de camera rond je schip als er een ander schip langs vaart veranderd je medesimmer in een onzichtbare duikboot, weer eens wat anders hadden we nog niet.
Dit zelfde gebeurt ook met de omgeving.
Te veel mensen op 1 server geeft opnieuw last van vliegende schepen, die konden we al.
Goed nieuws is, geen questviewers meer, als hij het niet meer aan kan zet hij je keurig op je buroblad neer, toch netjes niet waar??
Ik had gehoopt dat VSTEP geleerd had met 2008, tegendeel is waar, het is NOG steeds een puinhoop terwijl er duizenden liefhebbers zijn.

Nou moet ik eerlijk zijn, ze maken goede patches en het is pas een begin, laten we hopen dat er inplaats van de meldingen van de testers WEL geluisterd word naar de consument.

Rider
Logged


Os      : Windows 7 ATI Ultimate 64-bit
Cpu     ; AMD Phenom II X6 1090T Clocked op 6x 4.0 ghz
video   ; 2x XFX HD5970 Black Edition 2048 mb
mem     ; 12 gb ddr3 1333 mhz
HD      ; 2x 1 TB  (2000 gb)
screen ; Dell 27# W

MokMok

  • Forum member
  • Posts: 1204
Re: Eerste indruk SSE
« Reply #18 on: August 27, 2010, 18:57:45 »

@Moonrider:
Quote
Nou moet ik eerlijk zijn, ze maken goede patches en het is pas een begin, laten we hopen dat er inplaats van de meldingen van de testers WEL geluisterd word naar de consument.

Heb je de 1.1-patch al uitgevoerd dan? Als er klachten blijven komen, dan zal Vstep, als het goed is, weer nieuwe patches uitbrengen. Totdat SSE 2010 volwassen is geworden. Zo ging het ook met SS 08.
Logged

kawaknaller

  • Forum member
  • Posts: 145
Re: Eerste indruk SSE
« Reply #19 on: August 27, 2010, 19:15:28 »

Ik moet eerlijk toegeven dat mijn eerste indruk ook een beetje tegen valt.
Grafisch is het water zeker een stuk mooier dan in SS8 maar euh nog steeds zie ik water in de boot terwijl ik vaar bv, beetje jammer en best sloridg.

En ik meende te lezen dat dit een sim is? Maar wanneer ik met een luxe sportjacht (weet ff de naam niet) in een tornado op de atlantic zit kan ik gewoon voluit varen en kapseis niet....De golven heel dichtbij kloppen maar verderop doen ze raar (bewegen heel snel) en sosm zie ik een soort witte rand onderaan mijn beeld.

Bovenstaand is zeker niet bedoeld om te whinen hoor, spel is net uit en het perfecte spel moet nog gemaakt worden. Ik hoop chter wle dat het dev team hier iets mee kan en doet. Mocht je screenies willen dan heur ik het wel :thumbs:
Logged
Sailing home....

Capt. Jim

  • Forum member
  • Posts: 229
Re: Eerste indruk SSE
« Reply #20 on: August 27, 2010, 21:01:32 »

Steam is echt zo ***************** programma. Je MOET het gebruiken voor COD MW2 en als steam eruit leg kan je het spel ook nie eens spelen  >:( Hoop niet dat zo met SSE is.
Logged

Aad The Pirate

  • Forum member
  • Posts: 2431
Re: Eerste indruk SSE
« Reply #21 on: August 27, 2010, 21:15:31 »

Nogmaals, voordat je een hartaanval krijgt:
Lezen kan geen kwaad: http://80.95.161.114/shipsim/forum/index.php/topic,19847.msg273187.html#msg273187
Logged
Feel free to have a look @: http://members.chello.nl/a.vermeulen14/

kawaknaller

  • Forum member
  • Posts: 145
Re: Eerste indruk SSE
« Reply #22 on: August 27, 2010, 22:22:43 »

Wanneer je in de videodriver nu ook AF16x en FSAA16x aanzet is het echt een plaatje :2thumbs: :2thumbs: :2thumbs:
Logged
Sailing home....

svache

  • Forum member
  • Posts: 112
Re: Eerste indruk SSE
« Reply #23 on: August 27, 2010, 22:51:57 »

Wanneer je in de videodriver nu ook AF16x en FSAA16x aanzet is het echt een plaatje :2thumbs: :2thumbs: :2thumbs:
Maar niet hetzelfde als waarmee geadverteerd is geworden ;)
Logged

MokMok

  • Forum member
  • Posts: 1204
Re: Eerste indruk SSE
« Reply #24 on: August 28, 2010, 07:40:05 »

@Kawaknaller:
Quote
Wanneer je in de videodriver nu ook AF16x en FSAA16x aanzet is het echt een plaatje

Hoe moet ik de AF16x en FSAA16x aanzetten in mijn Nvidia 9400GT regelpaneel?
Logged
Pages: [1] 2 3 4   Go Up
 
 


SMF 2.0.14 | SMF © 2017, Simple Machines