Hello Guest April 19, 2024, 19:23:28 *
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Login with username, password and session length
 

Poll

vind jij dat vlaanderen zich moet aansluiten bij Nederland?

ja
nee
ander antwoord (leg uit)

Pages: [1]   Go Down

Author Topic: nederland-vlaanderen  (Read 3719 times)

maritiem

  • Forum member
  • Posts: 409
nederland-vlaanderen
« on: July 20, 2008, 11:20:46 »

hoi

wie vind dat vlaanderen zich bij nederland moet aansluiten, of niet.leg uit waarom.

maritiem
Logged

People can almost do anything, The only thing they can't is forgive each other.

marcstrat

  • Global Moderator
  • Posts: 2626
Re: nederland-vlaanderen
« Reply #1 on: August 15, 2008, 16:02:26 »

Hoy allemaal,
Op zich vind ik dat geen probleem,we hebben dezelfde taal,dus da's al meegenomen.Ikzelf ben alledagen in nederland te vinden,vanwege mijn werk.Ik heb het er wel naar mijn zin.
Als Vlaanderen,mocht aansluiten met Nederland,zouden we wel een rijke staat kunnen worden(bekijk al eens hoeveel havens er dan zijn in vergelijking met het oppervlak).
Het verschil tussen Vlaanderen en Walonie,is zeker al de taal,maar wij worden al wel op school met het frans in contact gebracht,wat ikzelf zeer goed vind.
Als Belgie moest splitsen,zou eerder Walonie naar frankrijk gaan ,dan Vlaanderen naar Nederland(denk ik!!!)
Vlaanderen zou het zeker op zijn eigen proberen,dan ergens bij aan te sluiten.
Deze problemen die jullie nu horen op het nieuws,die er zeker zijn in Belgie.Nu die zijn er al zeker 40 jaar.Ze zijn nu enkel uitvergroot,dank zij minister Leterme.De vroegere ministers hebbe dit probleem alleen maar voor zich uit geschoven,omdat het nu eenmaal zo een moeilijke kwestie is.Minister Leterme heeft hierbij wel zijn moed bewezen,maar mischien ook ergens zijn eigen vonnis getekend.
Eén ding is zeker,dit word nog wel vervolgd hoor.
Groetjes
Marc
P.S.Stemmen heb ik niet gedaan,omdat eerst er een beetje uitleg moest volgen,vind ik.
Logged
N

devin15

  • Forum member
  • Posts: 130
Re: nederland-vlaanderen
« Reply #2 on: August 17, 2008, 11:50:34 »

ik vind dat zot  ;D nee maar ik vind wel leuk de accent de steden laat maar komen
Logged

chris13

  • Forum member
  • Posts: 153
Re: nederland-vlaanderen
« Reply #3 on: August 24, 2008, 22:15:22 »

Hey iedereen,

Ik vind dat geen goeie vraag voor dit forum.  >:(  >:(  >:(  >:(  >:(
Niks mee te makken met schepen!!!
En ik werk ook vaak in Nederland en nog meer in Vlaanderen en ik spreek meer Nederlands dan Frans toch dat ik van Wallonië komt (Namen) en ik won nog steeds daar .
EN IK BEN EERST BELGIË! En dan Europeaan Nooit vergeten.
Denk en beetje op de significatie van Europa, en leeg dat mij uit AUB???

En ik weet dat de Vlaming groot culture hebben maar ze zijn vergeten dat 50jaar geleden het was juist andersom wij warren rijk en niet jullie.

Hier mijn naam CHRIS van Wallonië.

 
  (ik heb en printscreen gedaan)
[/u]
Logged

Il y a trois sortes d'êtres : les vivants, les morts et les marins.

devin15

  • Forum member
  • Posts: 130
Re: nederland-vlaanderen
« Reply #4 on: August 25, 2008, 08:28:12 »

wat heeft dat rijkdom nou mee te maken ? ::)  europa is geen land  maargoed
« Last Edit: August 25, 2008, 08:30:00 by devin15 »
Logged

chris13

  • Forum member
  • Posts: 153
Re: nederland-vlaanderen
« Reply #5 on: August 25, 2008, 09:56:48 »

Ik ga en beetje de uitleg geven want intelligent zijn zeker niet hier.
1 Ik heb niet gezegd dat Europa een land is!!!!!   :o  :o  :o
2 Zijn we op een politik forum of scheppen forum ???  :o  >:(  >:(  :o
In Europa, ieder land verzocht dat her geen ander land problemen heeft economie, oorlog, catastrofen etc.. anders kreeg dat land direct help.

Waarom rijk want nu de Vlaming zagen vaak dat Wallonië veel geld pak van Vlaanderen (in grote lijnen)
Denk een beetje als nu iedereen de zelf de taal spreekt in België dan zijner geen probleem niet meer
Ik kom van een echt België familie –Moeder       Antwerpen
                                              -Vader          Namen
                                              -Ik               Namen
                                              -Klein broer    Morstel   
En we spreken nooit over die problemen want wij kunnen samen leven en dat zijn allemaal K….. politieker  >:( 
(dat is zeker niet het belangrijkste probleem van dit land)

Logged

Il y a trois sortes d'êtres : les vivants, les morts et les marins.

Liopc

  • Forum member
  • Posts: 8
Re: nederland-vlaanderen
« Reply #6 on: August 25, 2008, 10:06:44 »

ce topic n'a pas sa place dans ship simulator, on parle de bateaux et pas de politique.

attention de ne pas froisser certaines personnes avec ce topic.  >:(  >:(  >:(  >:(  >:(
Logged

Mad_Fred

  • Administrator
  • Posts: 8689
  • ✝ In Memoriam
Re: nederland-vlaanderen
« Reply #7 on: August 25, 2008, 10:56:05 »

Nou nou, wat een opwinding hier.  :)

Het topic was helemaal niet verkeerd bedoelt, heb ik de indruk...

Chris13, je hebt gelijk, dit is geen politiek forum. En dit hoorde ook niet op het algemene (SS08) forum thuis, dus heb ik het naar Small Talk verhuist. Daar kan het geen kwaad om dit soort dingen te bespreken, als dat netjes gebeurt tenminste. En als je het niet met een stelling of persoon eens bent, dan is het je goed recht om je eigen mening met de anderen te delen.

Maar waarom je hier nogal heftig op reargeert weet ik niet, niemand heeft zich toch eigenlijk negatief uitgelaten hier, of zie ik dat verkeerd? Jouw posts zijn de enige die misschien wel een beetje politiek incorrect zijn en ook enigszins aan de verhitte kant. Da's toch niet nodig eigenlijk? Waarom dat vergelijken van rijkdom en cultuur tussen Vlaanderen en Wallonië, dat kwam toch verder helemaal niet ter sprake?

En iemands intelligentie aanvallen is ook niet de bedoeling. Niet iedereen is misschien op de hoogte van alle dingen die er spelen en kijkt er anders tegen aan dan jij.

Ik bemoei me niet met de politiek, dat vind ik persoonlijk geen goed onderwerp voor een forum als deze, maar het is niet verboden om er op een beschaafd gesprek over te hebben hier.

En Liopc, gaarne in het Nederlands posten op het Nederlandstalige forum, en de Franse taal toepassen op het Franse forum. Zodat iedereen hier kan lezen wat je te zeggen hebt. Ik zie niet dat iemand hier op de tenen getrapt word in 'jullie' nadeel, behalve de mensen die door Chris13 beledigd worden hier. Je reactie is erg stereotypisch, moet ik zeggen.


Groeten,
Fred

Logged

chris13

  • Forum member
  • Posts: 153
Re: nederland-vlaanderen
« Reply #8 on: August 25, 2008, 11:11:19 »

Hey mad fred,

Voor en paar punten heb je gelijk
Rijk moest ik niet zeggen maar het economie.
Maar zo als ik heb eerst gezegd deze topic heeft niks mee te makken met schepen.
En wat liopc zegt is je moet en beetje oppassen van en paar manieren
Je ga toch nooit olie op het vuur stekken??

Groeten

Chris   

En mijn Nederlands is niet zo perfect voor alles mijn idee te kunnen schrijven!!
Logged

Il y a trois sortes d'êtres : les vivants, les morts et les marins.

Mad_Fred

  • Administrator
  • Posts: 8689
  • ✝ In Memoriam
Re: nederland-vlaanderen
« Reply #9 on: August 25, 2008, 11:39:39 »

Wat ik maar zeggen wil, is dat er niemand onvriendelijk gedaan heeft in dit topic, dus wie moet er dan oppassen en waarvoor dan eigenlijk?

De enige die inhoudelijk op iets inging, is Marc, en in zijn post zie ik niets dat politiek incorrect is of ook maar iets waarvoor hij op zou moeten passen. Gewoon een reactie op de gestelde vraag met zijn mening en een blik op de zaak.

Jouw posts gaan er echter wel politiek gezien verder op in en zijn ook wat verhit en je beledigt mensen door hun intelligentie in twijfel te trekken. Da's onbeleefd.

Liopc heeft gelijk, men moet hier oppassen voor de manieren, en dat geld dan dus eigenlijk voor jou en Liopc, want in een andere taal mensen "de les lezen" is ook vrij onbeleefd, dat kun je toch niet ontkennen?

Dus gaarne genoeg van dit alles en laten we deze topic, mits er onbevooroordeeld en objectief over gepraat kan worden, maar zijn voor wat het is.

Oh en de andere Franstalige reacties heb ik maar verwijderd...  ::)

Groeten,
Fred


Logged

chris13

  • Forum member
  • Posts: 153
Re: nederland-vlaanderen
« Reply #10 on: August 25, 2008, 12:41:33 »

Voor intelligent dat is voor het antwoord (Europa is geen land) heb ik nooit gezegd!! Ok het is een beetje brutaal.
Voor LIOPC hij kan en beetje nederlands niet echt veel dus hij schrijf in Frans maar ok
MAAR je gaat nooit in en sekse forum over kinderen spreken (grote exempel sorry)
En wat je heb gedaan met DJDUFF vind ik niet goed hij heeft allen gelijk gegeven aan LIOPC dus zo je kunt zien veel wallen vind deze stem niet goed dus!!!
Ik bedoel dat her toch iets aan de hand is???????

Chris

PS sorry voor mijn oordgebruik maar mijn oordenschap is soms iets beperkter in het Nederlands aangezien dat ik Frans taling ben
Logged

Il y a trois sortes d'êtres : les vivants, les morts et les marins.

Mad_Fred

  • Administrator
  • Posts: 8689
  • ✝ In Memoriam
Re: nederland-vlaanderen
« Reply #11 on: August 25, 2008, 13:26:22 »

Maar het ging helemaal niet over Wallonië en het is deels maar een hypothetische vraagstelling, of Vlaanderen bij Nederland zou moeten/mogen/kunnen komen.

Dat je dan met een paar mensen hier de Waalse belangen komt behartigen, is mooi, maar ik zeg alleen maar, hou het netjes en gooi zelf geen olie op het vuur om daarna dan een ander van te beschuldigen. Ik neem aan - aangezien je weet wiens opmerking is verwijdert - dat jullie daar een en ander over afgesproken hebben?!

Maar zoals ik al zei, het is hier het Nederlandstalige forum, niet het Franstalige. En als ik al gewaarschuwd heb om het in het Nederlands te doen, dan word een volgende 'overtreding' weggehaald, conform the regelementen, want dat beschouw ik dan gewoon als spam, want posten in een taal die anders is dan wat de forum leden op dat deel spreken is zinloos, en zinloos posten is spammen. Zo bekijk ik het. Het niet kunnen schrijven van een taal betekent dat je dan simpelweg niet op dat specifieke forum kan posten. Zo post ik dus ook niet op het Franse forum. Ik kan ook niet aan discussies bij jullie of het Franstalige forum deelnemen in topics waar dingen besproken worden waarover ik misschien wel een hele sterke of gepassioneerde mening heb. Da's dan pech voor mij.

Bij nader inzien kan dit dus waarschijnlijk niet objectief worden besproken en vanuit ons Nederlandse oogpunt kunnen wij misschien niet precies peilen in hoeverre dat bij jullie bepaalde gevoelens oproept en is het dan niet vestandig om daarover te praten op het forum.

Dus ik doe deze topic maar op slot. Maar als je het niet eens bent met een opmerking of een topic, dan hoef je daar nog geen kwade post over te maken met een hoop kwade emoticons en er een politieke draai aan te geven die daarvoor in het topic niet eens echt aan de orde was.

En je Nederlands mag dan trouwens niet 100% zijn, maar je drukt je tenminste wel in het Nederlands uit en dat vind ik dan gewoon goed. Niks op aan te merken, je bent uitstekend te begrijpen hoor. Geen probleem.

Groeten,
Fred

Logged
Pages: [1]   Go Up
 
 


SMF 2.0.14 | SMF © 2017, Simple Machines