Hello Guest November 22, 2024, 23:44:39 *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length

Pages: [1]   Go Down

Author Topic: Niet werkende missies  (Read 4114 times)

moonrider

• Forum member
Niet werkende missies
« on: July 13, 2008, 07:08:46 »

OK, even een vraag.
Ik merk dat er missies zijn en hoor dit ook van andere leden die NIET uit te spelen zijn of niet goed uitgespeeld worden waardoor er verwarring ontstaat of dit aan de missie of de schipper ligt.
Als iedereen nou hier zijn missies weergeeft die NIET werken hebben we een lijstje waar je op kunt kijken of het aan jezelf of echt aan de missie ligt.
En ligt het aan je zelf kun je natuurlijk hulp vragen aan een van de medeleden die het dan wel voor elkaar heeft kunnen krijgen.

Alvast bedankt voor de medewerking, Frank

Os      : Windows 7 ATI Ultimate 64-bit
Cpu     ; AMD Phenom II X6 1090T Clocked op 6x 4.0 ghz
video   ; 2x XFX HD5970 Black Edition 2048 mb
mem     ; 12 gb ddr3 1333 mhz
HD      ; 2x 1 TB  (2000 gb)
screen ; Dell 27# W

Werktuigkundige

• Forum member
Re: Niet werkende missies
« Reply #1 on: July 18, 2008, 10:17:58 »

de missie vergeten containers loopt halverwege vast,dacht eerst dat het aan mijn pc lag,diagnosetest uitgevoerd voor de pc,maar die blijkt goed te werken.
gr.Herman

ACM van Oudheusden Jr.

• Forum member
« Reply #2 on: July 27, 2008, 20:18:28 »

bij mij doet inderdaad ook alleen vergeten containers het niet

moonrider

• Forum member
« Reply #3 on: July 27, 2008, 20:22:23 »

die werkt bij mij dus wel, ik kan de boot niet inhalen, maar als je ver genoeg achter hem aanzit, komt ie aan de andere kant weer te voorschijn, kwestie van tegemoet varen en alsnog leveren.
Succes, Frank

screen ; Dell 27# W

Mad_Fred

• Administrator
  • ✝ In Memoriam
« Reply #4 on: July 27, 2008, 21:24:53 »

Dag heren,

Voor de missie vergeten containers is er wel een remake beschikbaar.

Zie hier: http://www.shipsim.com/ShipSimForum/index.php/topic,4010.msg40803.html#msg40803

Groet,
Fred

Capt. Jim

• Forum member
« Reply #5 on: July 30, 2008, 10:52:46 »

Ik kreeg dit bij die missie vergeten containers. Kwam aan bij de vermaas maar der was helemaal geen vermaas erg vreemd maar goed kon wel verder. Daarna kwam ik terug bij de Parkkade en kwam ik de vermaas tegen die dwars door de Erasmusbrug vaarde  ;D ;D

Henkmusic

• Forum member
« Reply #6 on: August 04, 2008, 11:06:26 »

8)Hallo schippers,
Ik heb een aantal missies gedaan en de volgende zaken geconstateerd. ???

Bij de missie "Goede zaken in Cornwall" met de watertaxi is er soms na de 8e waypoint na de "Sherpa" geen waypoint meer.  ::)Er moet dan een drenkeling naar het jacht worden gebracht. Je ziet de drenkeling wel, maar zoals gezegd geen waypoint en dus kan de missie niet worden uitgespeeld.  ;DBij een volgende keer was het er wel.

Bij de missie "Pleziertochtje bij Padstow" is het bijna onmogelijk om het jacht uit de haven te varen omdat een afgemeerde vissersboot de haveningang blokkert.  :-[Met heel voorzichtig manouvreren is het mij gelukt. :D

Dit zelfde doet zich voor bij de missie "Eerste reis naar Padstow". Alles gaat goed tot de overstap naar het klassieke jacht. Het 3e waypoint is niet bereikbaar door die afgemeerde vissersboot. :-[ Wat je ook doet, het is onmogelijk om de haven in te varen. Het jacht is te breed om tussen de afgemeerde vissersboot en de haveningang door te varen. :'(

Dan nog een opmerking over de missie met de duwboot in de haven van Rotterdam. Zoals eerder opgemerkt door andere spelers is het bijna onmogelijk om de duwboot met twee-, laatstaan vier bakken zonder aanvaringen uit de Waalhaven naar Vlaardingen te varen. Door heel precies te manouvreren is het mij uiteindelijk toch gelukt. :D Het zou veel beter zijn als daarbij een hulpsleepboot gebruikt zou kunnen worden. Bovendien moet het toch bekend zijn bij de maker van deze animatie dat het verplicht is om voor de stad een (stuur)sleepboot te gebruiken. ::)

Tenslotte nog een vraag over de missie "Vergeten containers"  ???Ik zag dat er een remake van is. Hoe moet ik dat in het spel installeren ???

::)Ben benieuwd naar de reacties.

moonrider

• Forum member
« Reply #7 on: August 04, 2008, 15:47:53 »

8)Hallo schippers,
Ik heb een aantal missies gedaan en de volgende zaken geconstateerd. ???

Bij de missie "Goede zaken in Cornwall" met de watertaxi is er soms na de 8e waypoint na de "Sherpa" geen waypoint meer.  ::)Er moet dan een drenkeling naar het jacht worden gebracht. Je ziet de drenkeling wel, maar zoals gezegd geen waypoint en dus kan de missie niet worden uitgespeeld.  ;DBij een volgende keer was het er wel.

Bij de missie "Pleziertochtje bij Padstow" is het bijna onmogelijk om het jacht uit de haven te varen omdat een afgemeerde vissersboot de haveningang blokkert.  :-[Met heel voorzichtig manouvreren is het mij gelukt. :D

Dit zelfde doet zich voor bij de missie "Eerste reis naar Padstow". Alles gaat goed tot de overstap naar het klassieke jacht. Het 3e waypoint is niet bereikbaar door die afgemeerde vissersboot. :-[ Wat je ook doet, het is onmogelijk om de haven in te varen. Het jacht is te breed om tussen de afgemeerde vissersboot en de haveningang door te varen. :'(

Dan nog een opmerking over de missie met de duwboot in de haven van Rotterdam. Zoals eerder opgemerkt door andere spelers is het bijna onmogelijk om de duwboot met twee-, laatstaan vier bakken zonder aanvaringen uit de Waalhaven naar Vlaardingen te varen. Door heel precies te manouvreren is het mij uiteindelijk toch gelukt. :D Het zou veel beter zijn als daarbij een hulpsleepboot gebruikt zou kunnen worden. Bovendien moet het toch bekend zijn bij de maker van deze animatie dat het verplicht is om voor de stad een (stuur)sleepboot te gebruiken. ::)

Tenslotte nog een vraag over de missie "Vergeten containers"  ???Ik zag dat er een remake van is. Hoe moet ik dat in het spel installeren ???

::)Ben benieuwd naar de reacties.

BIJ de drenkeling: Direct omdraaien naar bakboord en naar jacht varen om drenkeling af te geven, vaar je even vooruit blijven waypoints weg.

Visserschip in de weg, touwen losgooien ervan en hij springt naar de kant en je kunt er door.

De remakes kun je downloaden (mits je de patch 1.42 hebt geinstaleerd)  via shipsim 2008 zelf, ga naar missies, custum missies, klik op welke je wilt en klik download.

Greetz, Frank

screen ; Dell 27# W

Henkmusic

• Forum member
« Reply #8 on: August 05, 2008, 00:31:28 »

Hi Frank,

Dank voor je reactie. Een paar opmerkingen over jouw oplossingen.
Bij de missie "Goede zaken in Cornwall" mis ik het waypoint na de "Sherpa" . Bij het wegvaren van de "Sherpa" komt de melding: Ga zo snel mogelijk naar Padstow. Daarna moet onderweg die melding van de drenkeling komen en die komt dus niet en dus geen verdere waypoints.

Om de meerlijnen van de vissersboot los te gooien zou je hem moeten kunnen activeren. Dat kan niet want het is geen schip van de missie en kan je dus ook niet de meerlijnen losgooien. Een andere oplossing misschien? Groeten Henk

Evenaar-ships

• Forum member
« Reply #9 on: September 24, 2009, 21:04:44 »

Hoi,

Goed idee..... een lijst maken..
Bij de missie "snelle boot op sleeptouw" krijg ik Ferry geen milimeter van de kant af getrokken met de beide sleepboten. (door op volle snelheid tegen z'n kont aan te varen beweegt hij trouwens wel hihihi)

humpy

• Forum member
« Reply #10 on: October 19, 2009, 18:34:00 »

Het is mij opgevallen dat niet alleen een aantal missies die bij het spel zitten, niet uitgevaren kunnen worden, maar ook een fiks aantal bij custom missies.( veel waar je wel de rode stipjes ziet waar een WP zou moeten zitten, maar geen groene cirkel en ook geen verwijzing via het kompasroos, dan is de volgorde een beetje lastig te vinden )
Zijn de missies bij custom missies niet te verwijderen als ze niet werken, want ze worden allemaal door cmm's gecontroleerd, dat heb ik gisteren geleerd.

m.vr.gr. humpy
De beste stuurlui staan altijd aan de wal !!!

JoMach

• Dutch Moderator
« Reply #11 on: October 19, 2009, 21:22:30 »

Hallo Humpy
over welke custum missies gaat het???
want ze zijn allemaal tot minimaal 2 en soms meerdere cmm getest voor dat ze vrijgegeven worden.
grt
jomach
« Last Edit: October 19, 2009, 21:24:08 by JoMach »

jaffe o

• Forum member
« Reply #12 on: November 14, 2009, 09:57:30 »

ik heb moeite met die simpele missie dat je containers op de vermaas moet zetten.
als ik de containers er op heb gezet komt er geen bericht dat ik het gehaald heb

corjh

• Forum member
« Reply #13 on: November 15, 2009, 13:20:18 »

Hoi,

Goed idee..... een lijst maken..
Bij de missie "snelle boot op sleeptouw" krijg ik Ferry geen milimeter van de kant af getrokken met de beide sleepboten. (door op volle snelheid tegen z'n kont aan te varen beweegt hij trouwens wel hihihi)

Ik heb hetzelfde probleem. Iets dergelijks doet zich voor in een andere missie, waarin geen beweging is te krijgen in de Sherpa, afgemeerd in de haven van Rotterdam. Iemand een oplossing voor deze probleempjes?

JoMach

• Dutch Moderator
« Reply #14 on: November 15, 2009, 14:37:02 »

Hallo beste mensen
Willen jullie bij dit soort vragen aub de naam van de missie zetten, we hebben er al zoveel gedaan dat je op den duur door de bomen het bos niet meer ziet. lol :doh: :thumbs:
grt
jomach cmm team
Pages: [1]   Go Up

SMF 2.0.14 | SMF © 2017, Simple Machines