Hello Guest March 29, 2024, 01:53:06 *
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Login with username, password and session length
 
Pages: [1]   Go Down

Author Topic: De kwaliteit van ship simulator 2008?  (Read 3468 times)

johnths2

  • Forum member
  • Posts: 1
De kwaliteit van ship simulator 2008?
« on: July 09, 2008, 08:26:44 »

Begonnen met versie 1.0, nu op versie 1.42 en meer dan de helft van de missies getracht te spelen.

Ondanks enkele updates ben ik tot de conclusie gekomen, dat ship simulator 2008 een slechte simulatie is die aan alle kanten mank gaat.

- Schepen zinken wanneer zij er zin in hebben.
- Grafisch is het op veel fronten bagger.
- De simulatie loopt nog trager dan Flight Simulator X.
- De bedieningsoppervlakte is slecht uitgewerkt.
- en het aantal bugs is zo groot, dat je de tel kwijtraakt.

Het programma is van mijn harddisk verwijderd, omdat het niet de kwaliteit bied die je van een goede simulatie mag verwachten. Eigenlijk bied het alleen maar ergernis.  :'(
« Last Edit: July 09, 2008, 08:28:18 by johnths2 »
Logged

devin15

  • Forum member
  • Posts: 130
Re: De kwaliteit van ship simulator 2008?
« Reply #1 on: July 09, 2008, 09:34:49 »

tja de meeste vermaken zich er toch mee  ik ook het spel loopt traag en bugs is ook een aantal maar met zen alle kunnen we ervoor zorgen dat we die bugs minder krijgen en zo slecht vind ik het nog niet online is het altijd wel leuk
Logged

Capt. Jim

  • Forum member
  • Posts: 229
Re: De kwaliteit van ship simulator 2008?
« Reply #2 on: July 09, 2008, 16:15:00 »

Eigenlijk wel meej eens john. Eigenlijk koop je een spel met nog mankementen er in. Wel jammer eigenlijk maar ik speel het spel nog wel eens af en toe. Binnekort misschien NH  ;D
Logged

Mr Robville

  • Administrator
  • Posts: 2931
Re: De kwaliteit van ship simulator 2008?
« Reply #3 on: July 10, 2008, 11:18:12 »

ligt volgens mij gewoon aan de engine die zij gebruiken, ik denk als vstep zelf hun game engine ontwikkelen dat dat veel beter zou uitpakken
Logged

boei 30

  • Forum member
  • Posts: 2
Re: De kwaliteit van ship simulator 2008?
« Reply #4 on: January 12, 2009, 18:53:28 »

Waardeloos programma net als 2006, zit vol met bugs en missie's die niet kunt volbrengen. Nu new horizons erbij gekocht wat denk je, werkt ook niet. Ik koop die rommel NOOIT meer.
Logged

Mad_Fred

  • Administrator
  • Posts: 8689
  • ✝ In Memoriam
Re: De kwaliteit van ship simulator 2008?
« Reply #5 on: January 12, 2009, 19:23:01 »

Toch raar dat ik, en velen met mij, al die problemen niet hebben. Als het zo'n rommel is, heb ik denk ik super veel geluk gehad tot zover, met beide spellen.

Keer op keer blijkt bij technische ondersteuning weer dat het spel zelf niet de oorzaak van de problemen is, maar dat er toch iets met de pc niet in orde is, met drivers, of codes, of dat er niet is gekeken naar patches, of dat men gewoon niet goed gevraagd of gezocht heeft op het forum, waar bijvoorbeeld voor bijna alle missies met een foutje, een oplossing is gepost. Sommige updates brachten fouten in missies met zich mee, maar de auteurs van deze missies (niet eens allemaal van vstep trouwens) hebben hun best gedaan alles te repareren.

Het spel werkt prima, als je pc prima in orde is. Ik heb er nog nooit problemen mee gehad, en ik heb maar een middelmatig pc-tje.  Dus tja, je kunt het meteen opgeven, of even je dxdiag posten, en dan zullen we eens kijken waar het aan kan liggen. Met 'werkt ook niet' komen we niet ver natuurlijk.

Tuurlijk zou de ideale situatie zijn dat je het installeert en alles het prima doet, maar helaas is dat bij elk spel niet voor iedereen zo. En daarom doen er hier een hoop mensen hun best je zo goed mogelijk te helpen.

Ik lees hier verder alleen verwijten waarvan ik weet dat ze bijna nooit overeind blijven als er nader naar gekeken word. Dus als je hulp wilt, is dat best voorhanden. Gewoon ff je dxdiag posten, en je dan zo goed mogelijk de details van je problemen doorgeven.

Groet,
Fred
Logged

Amirante

  • Forum member
  • Posts: 11
Re: De kwaliteit van ship simulator 2008?
« Reply #6 on: December 19, 2010, 14:26:10 »

Nou ik heb de mensen van Vstep er ook na laten kijken, dxdiag opgestuurd maar die kwamen er kennelijk ook niet uit,pc mankeerde niets aan.
Ik heb zelfs nog rechtstreeks mailverkeer gehad met een van de ontwikkelaars maar ineens hoor je nooit meer wat,toch raar eigenlijk.
Als je dan geen afwijking in de pc kunt vinden kom dan met een oplossing in het programma maar laat in ieder geval wat van je horen.
Ik heb een dure en snelle pc waarvan alle programma's goed werken maar met shipsim alleen maar problemen.
Heb diverse navigatieprogramma's zoals Tsunamis,Navigo,ozieëxplorer en maak ook videomontage's waar nooit problemen zijn en de pc soepel draait dus men maakt mij niet wijs dat al die problemen met shipsim alleen maar aan de pc liggen.
Natuurlijk zal dat bij sommigen wel voorkomen maar ik heb nog nooit zoites slchts gezien als Questviewer.
Zeer veel ergenis zowel met 2008 als met extreme.
Je verwacht toch wanneer zo'n spel op de markt komt dat je na de normale installatie kunt spelen en niet dat je allerlei problemen eerst nog moet oplossen, een update achteraf prima om eventuele probleempjes op te lossen maar dan moet het ook werken.
Als je een tv koopt verwacht je ook dat je kunt kijken maar niet dat je nog maandenlang moet lopen klungelen.
Waarom werken van alle missies de ene wel en de andere niet,toch merkwaardig,dan kun je de pc toch ook niet de schuld blijven geven.
Wat mij betreft kom dan met een spel die iets duurder is maar wél goed werkt,het plezier blijft dan tijdens het spelen terwijl je de wat hogere aanschafprijs al lang bent vergeten.
« Last Edit: December 19, 2010, 14:35:06 by Amirante »
Logged

marcstrat

  • Global Moderator
  • Posts: 2626
Re: De kwaliteit van ship simulator 2008?
« Reply #7 on: December 19, 2010, 20:44:02 »

Hoy,
Ja, ook bij mij loopt het spel goed,er zijn natuurlijk de bugs,maar die worden er met een simpele update uitgehaald.
Mijn computer is nu niet direct meer een van de recenste,laatste volledige overhaul is in 2008 gebeurt.Er zijn al wel veel betere te krijgen,maar hij doet zijn werk nog.
Dat Questviewer niet direct de beste beslissing was,om als engine te gaan gebruiken.Kan ik nog wel volgen.
Maar als je, zoals Mad_Fred zegt even wat info vraagt,zou je al een heel eind komen.Naar Vstep mailen/bellen is zeker geen goede oplossing.Deze mensen zijn volop bezig met de sim,en hebben vrijwel geen tijd om zich individueel met members bezig te houden.Het forum heeft al zeer veel fouten kunnen rechtzetten,dank zij de knowhow van sommige mods en admins.
Mischien even deze weg bewandelen,kan een uitweg bieden.
Aja, voor de proffesionele versie van de sim,betaal je een ietsje meer.Trouwens hij is al op de markt te verkrijgen.Is ook trouwens al op vele locaties in de wereld geplaatst.PRIJS 4000 Euro ongeveer.Dit kan ook een optie zijn.
Regards
Marc
Logged
N

Kobus Post

  • Forum member
  • Posts: 308
Re: De kwaliteit van ship simulator 2008?
« Reply #8 on: December 22, 2010, 19:22:01 »

Amirante, zou je hier dan eens even je dxdiag kunnen posten? Misschien vinden wij wel iets.

Hier draaien ss2006 & ss2008 CE op een 10 jaar oud barrel wat zelfs nog een tijdje op zee gezeten prima.
SSE draait hier op een pc van 3 jaar, met een p4 en ik heb alleen er een nieuwe videokaart ingedaan(een EVGA GTX 260 core 216) en dat draait prima
« Last Edit: December 22, 2010, 19:24:20 by Kobus Post »
Logged
MacBook Pro Retina 15"
Pages: [1]   Go Up
 
 


SMF 2.0.14 | SMF © 2017, Simple Machines