Hello Guest April 23, 2024, 16:00:23 *
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Login with username, password and session length
 
Pages: [1]   Go Down

Author Topic: teleurstellende patch!!  (Read 2460 times)

carambole1

  • Forum member
  • Posts: 252
teleurstellende patch!!
« on: May 22, 2008, 23:07:12 »

jammer een gemiste kans , ons als multyplayer spelers keken er naar uit,
zou het eindelijk zover zijn dat een arievisser een vermaas en andere schepen niet meer zomaar kan zinken,
zoals ook in het echt niet mogelijk is , en zou het eindelijk zover zijn dat iedereen met dezelfde snelheid zal varen bv vermaas/vermaas 24 kn ook werkelijk geijkt (en dat is nou jammer dat je met dezelfde als je mede speler toch 2x word ingehaald  daar had echt iets aan moeten gebeuren,
je kunt er niet van uitgaan dat iedereen dezelfde pc en provider heeft,dan zou logisch gezien de snelheden kloppen.
naar mijn inziens moeten we af van het systeem wat er nu is (questview).

groet,
tico.

















questvieuw

« Last Edit: May 22, 2008, 23:16:19 by carambole1 »
Logged

Mad_Fred

  • Administrator
  • Posts: 8689
  • ✝ In Memoriam
Re: teleurstellende patch!!
« Reply #1 on: May 23, 2008, 01:21:20 »

Ik snap niet precies wat je bedoelt, Tico..

Quest3D heeft niks te maken met verschillen in snelheid door snellere of tragere internetters op één server in principe. De 3d engine kan niks doen aan lag of aan mensen die met een te slechte verbinding voor een goede MP ervaring, toch evengoed meedoen aan het spel.

Wat betreft die andere dingen die je noemt.. Hoezo zou het eindelijk zo zijn? Ik kan iets gemist hebben want ik ben momenteel ook erg druk met het "echte leven" dus ik krijg niet alles mee dat er gepost word, maar ik heb nergens gelezen wat er precies in deze patch zou worden gereleased.

Men werkt uiteraard nog continue door aan verschillende zaken waaronder ook het verbeteren van de MP ervaring alsmede dus ook het tegengaan van de mogelijkheden voor rammers en ook de schademodellen zijn al eens genoemd in verband met geplande verbeteringen. Maar ik zag geen concreet nieuws over die dingen voor deze patch.

Maar zover ik weet is er niet gezegd dat dit met deze patch zou komen. Dus dat is geen gemiste kans, maar komt waarschijnlijk nog.

Er worden nu toch in 1.41 al weer heel wat dingetjes veranderd/verbeterd, zoals je kunt zien:

[ Features ]
Improved Azimuth controls
Support for Ship Simulator 2008 New Horizons
Towing performance improved
Sorted ships alphabetically
Improved ocean bumpmaps
AI ships stop for the playership
Pushboat connection
Improved dynamics
Minor multiplayer interface improvements

[ Bug fixes ]
WakeEffects improved performance
WakeEffects loading fix
FloatingBox better update-rate, better behaviour static ships
Minor language file fixes
Mission "Leaving the new terminal" fixed
Bow splashes 'huge splash' fixed
Bow splashes effect jitter in large environments fixed

en we kunnen natuurlijk niet verwachten dat we alles in één keer krijgen. Er is ontzettend veel te doen en maar een bepaalde hoeveelheid tijd (en geld) om het te realiseren. Zo gaat het overal mee. De dingen die nog niet aangepakt zijn maar waar wel over gesproken is o.a. in de nieuwsbrief bijvoorbeeld, komen ook nog wel aan bod.

Als zometeen de server software komt kan men in ieder geval als host de schade uitzetten als tijdelijke oplossing voor dat rammen/zinken probleem. En diegenen die toch realisme willen in de vorm van schade moeten dan nog even wachten denk ik. Maar dat die dingen bij VSTEP bekend zijn en dat er aan gewerkt word is een ding dat zeker is.

Groeten,
Fred
Logged

traveler

  • Forum member
  • Posts: 90
Re: teleurstellende patch!!
« Reply #2 on: May 23, 2008, 16:09:48 »

 >:(Fred ik begrijp de kritiek van tico wel.
Ook is er weinig veranderd waarom gevraagd is,in het forum word telkens gezegd men is er mee bezig en dan verwacht je als klant dat een patch vebetering brengt waar om gevraagd is hier.
De server software hoor je niks van heel slechte zaak vind ik.
De hoorn van de Elbe en de fluit van de Furie, de bbzijkant van de hercules geen berghout,de ondieptes in rotterdam en patstow,sorry maar dit had simpel kunnen worden aangepast.
Wat er staat over andere verbinding tussen de bakken vreemd die was er al in de horizon hoor.
Dat er geen geld is is vreemd want men ontwikkled wel de 2009versie,dus de prioriteit word verlegd.
V-step mag deze 2008 eerst beter afleveren,hier betaal ik veel geld voor de 2008 de elbe en furie en de horizon, dan verwacht ik service.
Op de bakken zitten geen bolders dus koppelen kan niet onderling,ook de aansluitstukken van de hercules en de bakken zijn van ongelijke afstand zie screen.
Hier staan meerdere opmerkingen van op het forum.
Hopelijk leest men bij vstep dit ook,ik twijfel er soms aan.
Als ik bel en zeg dat de hercules roeren niet werken weet men van niks ik heb het 2 keer hier geplaatst dus, komt het wel door?
De verbeterigen zijn mooi ,geen commentaar op maar ondieptes en kleine verbeteringen zoals hierboven hadden veel goed gedaan.

met vriendelijke groet piet



Logged

Mad_Fred

  • Administrator
  • Posts: 8689
  • ✝ In Memoriam
Re: teleurstellende patch!!
« Reply #3 on: May 23, 2008, 17:44:20 »

Hoi Traveler,

Ben ik deels wel met je eens hoor, maar die dingen zijn niet de enige of langstlopende onderwerpen waarover op het forum gepraat word of waarom gevraagd word. De lijst is heel lang.

En niet alles is zo makkelijk te veranderen of verbeteren als men soms wel eens denkt. Vaak zijn de dingen die voor de hand liggen om als makkelijk op te lossen te worden gezien een stuk moeilijker dan men denkt.
Als het echt met b.v. een paar uurtjes gepiept was, had men dat allang gedaan, logischerwijs.

De server software komt eraan, dat zal spoedig uitkomen. En de tijd en geld opmerking gaat meer over tijd restricties dan geld hoor, dat was gewoon een uitdrukking van me.

Men kan nou eenmaal niet alles tegelijk. Men moet prioriteiten stellen en de lijst van A tot Z maar afwerken. Als ze op die manier geen orde houden word het een zooitje met dingen die 'voorgetrokken' worden en andere dingen die half af op een schap belanden, om het even makkelijk te verwoorden. Ik weet dat dat niet altijd helemaal is hoe het gaat, dus hou me ten goede, maar je snapt wel wat ik bedoel denk ik.

We moeten toch ook wel blij zijn met de constante ontwikkeling van het spel, want ik heb ook genoeg simulators en games in de kast staan die op dat gebied, en ook op het gebied van het luisteren naar de klanten, behoorlijk waardeloos zijn. Die zitten ook vol met mogelijkheden en kansen op verbetering, maar op die fora houden de ontwikkelaars zich volledig stil en is er nagenoeg geen doorontwikkeling. Dus zo slecht heb ik het persoonlijk met dit spel niet getroffen. Maar als je dat vergelijk niet hebt, ja dan snap ik wel dat je er ook heel nders tegen aan kunt kijken natuurlijk.  ;)

Maar goed, een patch kan nou eenmaal niet ineens ALLES dat op het forum ter sprake komt, of van elders op de to-do lijst is gekomen, in orde maken, dat gaat met stappen, per patch weer wat nieuws. En zo komt er dus nog wel het één en ander lijkt mij...

VSTEP leest wel degelijk de dingen die op het forum gezegd, gevraag of voorgesteld worden, als het niet zelf is, dan worden ze wat betreft de zaken die nodig zijn, door de moderators wel op de hoogte gehouden, en de meeste veranderingen die het spel ondergaat zijn dan ook dingen die uit wensen van de klant ontstaan.

Helaas dus nu nog niet de dingen waar jullie op gehoopt hadden, maar wel andere dingen waar andere spelers op gehoopt en om gevraagd hadden. Niet iedereen kan tevreden gesteld worden met elke patch, zo denk ik maar. :)

Groeten,
Fred
Logged

marcstrat

  • Global Moderator
  • Posts: 2626
Re: teleurstellende patch!!
« Reply #4 on: May 24, 2008, 06:10:12 »

Hallo,
Ja,ik volg wel even deze conversatie.Er zijn nog wel veel zaken te verbeteren en/of te veranderen.Zeker waar.
Maar,bug fixes,en andere zaken van dit alles,nemen ook zeer veel tijd in beslag.Natuurlijk kan Vstep zeggen we gaan nog even wachten met een extra patch,maar zolang blijf je dan wel met een probleem zitten,ikzelf vind dat deze manier van werken wel goed is,nu zijn er al een deel gefixt.Er zullen ongetwijfeld in de toekomst nog patches nodig zijn om het spel helemaal zuiver te krijgen,en vrij van deze (soms)wel zeer irriterende bugs.
Bekijk het zo"Rome en Parijs zijn gewoon ook niet op één zelfde dag gebouwd"Dit project is iets van lange duur,het is gewoon zo.
Marc
Logged
N

traveler

  • Forum member
  • Posts: 90
Re: teleurstellende patch!!
« Reply #5 on: May 24, 2008, 23:24:34 »

 ;)even ter aanvulling Fred ik ben tester bij een andere sim en op 2 forums dus weet wel ongeveer waar he tover gaat hoor.
Als v step gewoon nu hier 4 a 5 dingen van hun tedoen lijstje neerzet die ze in de volgende patch gaan meenemen,dan doen ze vele een plezier.
Zo gebeurd het bij andere games ook.
Multipalayer games hebben forums die prima werken en ook daar verschijnen uitbreidingen die prima zijn.
 De tijd heb ik best wel , maar geef wat meer info dat maakt het beter naar een ieder toe te begrijpen.
met vriendelijke groet

piet

Logged

Kobus Post

  • Forum member
  • Posts: 308
Re: teleurstellende patch!!
« Reply #6 on: June 18, 2008, 15:10:37 »

jullie vergeten dat VSTEP ook aan andere opdrachten werkt.
en dat ze soms niet genoeg mensen beschikbaar hebben voor ship simulator
Logged
MacBook Pro Retina 15"

moonrider

  • Forum member
  • Posts: 295
Re: teleurstellende patch!!
« Reply #7 on: July 09, 2008, 10:24:47 »

Ik begrijp de reactie ook maar al te goed, je koopt ook geen auto en de wielen komen volgend jaar aan de beurt.
Wel merk ik dat er ten opzichte van de allereerste uitvoering al heel wat aangepast is, das wel een plus punt.
Het geheel ziet er toch wel goed uit anders kochten we het niet, maar updates die de boel alleen maar erger maken zitten we niet op te wachten, dan maar geen update tot dat ie perfect in orde is.
Er is veel geld gestoken in de voorbereiding en research van de simulatie en dat dit er snel uit moet komen begrijpen we, maar niet ten koste van de koper en deze met updates zoet houden.
Maar ok, we wachten af, misschien dat ze wakker worden bij vstep.


Greetz, frank
Logged


Os      : Windows 7 ATI Ultimate 64-bit
Cpu     ; AMD Phenom II X6 1090T Clocked op 6x 4.0 ghz
video   ; 2x XFX HD5970 Black Edition 2048 mb
mem     ; 12 gb ddr3 1333 mhz
HD      ; 2x 1 TB  (2000 gb)
screen ; Dell 27# W
Pages: [1]   Go Up
 
 


SMF 2.0.14 | SMF © 2017, Simple Machines