Hello Guest April 19, 2024, 02:50:31 *
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Login with username, password and session length
 
Pages: [1]   Go Down

Author Topic: Hoovercraft  (Read 3847 times)

riny

  • Forum member
  • Posts: 137
Hoovercraft
« on: May 15, 2008, 10:25:02 »

Hallo schippers.

Kan iemand een oeroude schipper uitleggen hoe je zo'n "hoovercraft" bedien zodat je met dat ding fatsoenlijk kan manoeuvreren? Waarvoor is de rechter knop op het bedienpaneel?
Groetjes Riny
Logged

Ballast

  • Global Moderator
  • Posts: 3490
Re: Hoovercraft
« Reply #1 on: May 15, 2008, 13:16:31 »

Hoi Riny,


De meest linker handel is om de "skirt", de luchtkussen, onder de hoovercraft op te blazen. Deze moet helemaal naar voren geduwd worden om de luchtkussen volledig op te blazen. De handle ernaast is de regulateur van de hoofdmotoren. Daarnaast het roer (spreekt voor zich) en daarnaast zit de "boegschroef" die 360 graden kan draaien. Als je hier aan draait zie je ook de 2 luchtkokers aan bb en sb voorop draaien. Werkt precies het zelfde als een 360 graden draaibare kopschroef op een schip. Waar de inkeping naar toe wijst, in dit geval naar voren toe, gaat de kop ook naar toe.

Als je met de hoovercraft vaart en manoeuvreert, moet je niet te wild doen met het roerwerk omdat ze nogal gaat driften. Als ik de hoovercraft moet afmeren zet ik altijd beide hoofdmotoren stop en doe het laatste stukkie met de kopschroef. Oefening baart kunst  ;)
« Last Edit: May 15, 2008, 13:20:06 by Ballast »
Logged
It's the crew that makes the difference

riny

  • Forum member
  • Posts: 137
Re: Hoovercraft
« Reply #2 on: May 15, 2008, 22:19:34 »

Hi Ballast.

Hardstikke bedankt voor deze uitvoerige info. Verder goede vaart!

Groetjes Riny
Logged

EvdP

  • Forum member
  • Posts: 10
Re: Hoovercraft
« Reply #3 on: January 04, 2010, 14:14:27 »

Hallo,
Bedankt voor de uitleg. Ik heb nog 1 vraag hierover :
Hoe bedien je het opblazen van de skirt met het toetsenbord?
Ik heb alle toetsen die niet voor iets anders gebruikt worden geprobeerd maar zonder resultaat.

Bij voorbaat dank,
Erik
Logged

JoMach

  • Dutch Moderator
  • Posts: 3490
Re: Hoovercraft
« Reply #4 on: January 04, 2010, 15:00:30 »

Hallo Eric
De skirt kun je alleen met de muis bedienen.
grt
jomach
Logged

EvdP

  • Forum member
  • Posts: 10
Re: Hoovercraft
« Reply #5 on: January 05, 2010, 10:14:42 »

Dat is jammer, maar bedankt voor de tip
mvg,
Erik
Logged

thalys2

  • Forum member
  • Posts: 17
Re: Hoovercraft
« Reply #6 on: February 03, 2010, 23:51:31 »

Hee Ballast
Als ik aan varen ben met de Hoovercraft! Dan ziet er bij mij precies hetzelfde uit als op jou plaatje en de besturing snap ik ook. Maar ik had nog een vraag! Ik heb alle goeie hendels naar voren gezet om vooruit te komen, in de vaargegevens moet deze hoovercraft 50 knopen kunnen!! Maar ik vaar maar 7 knopen zelfs met de pompen! Maar ook de lampen die aangeven of alles aan staat heb ik gecontroleerd en dan zijn ze ook allemaal groen

Hoe kan dit?

Ik heb de Ship Simulator 2008 Collector`s edition gekocht!!

Alvast bedankt voor de medewerking!!

Gr.
Thalys2
Logged

thalys2

  • Forum member
  • Posts: 17
Re: Hoovercraft
« Reply #7 on: February 14, 2010, 21:16:38 »

Hoi
Ik ben een beetje nieuw hier. Maar ik heb de Ship Simulator 2008 Collector`s Edition gekocht via Bol.com. Met deze spel kun je met de Hoovercraft varen, op de vaargegevens staat op hoe hard deze Hoovercraft gaat. Namelijk 50 knopen! Maar ik heb met de Hoovercraft een probleem. Ik begrijp de besturing van de Hoovercraft niet volgens Ballast moet je alle hendels naar voren zetten en de lampen van de moteren moeten aan staan. Dit alles is bij mij precies hetzelfde. Maar zodra ik gas geeft gaat de Hoovercraft niet harder dan 7 knopen.

Kan iemand mij met de besturing van Hoovercraft helpen?

Alvast bedankt voor de hulp
Thalys2
Logged

thalys2

  • Forum member
  • Posts: 17
Re: Hoovercraft
« Reply #8 on: February 15, 2010, 23:31:47 »

Is er echt niemand die mij kan helpen met de Hoovercraft?!
Want ik zit nog steeds te balen dat alles het doet behalve de Hoovercraft en wil ik toch echt uitproberen!!

Gr.
Thalys2
Logged

LucAtC

  • Ship Simulator Developer
  • Global Moderator
  • Posts: 2218
Re: Hoovercraft
« Reply #9 on: February 16, 2010, 00:50:51 »

Hallo Thalys2,
Probeer eens de codecs van je pc te hernieuwen, door eerst de eventuele packs te laten verdwijnen en dan nieuwe te installeren.
Het is moeilijk om een pack aan te raden, omdat er verschillende versies zijn, XP, Vista, Win7,..
http://www.free-codecs.com/  is een site waar codecs kunnen gevonden worden.
DirectX 9.0c volledig herinstalleren zou hetzelfde doen voor een XP systeem, maar codecs vervangen is snel en niet moeilijk. Het is een gekend probleem dat nu minder voorkomt.
mvg
Luc
Logged

thalys2

  • Forum member
  • Posts: 17
Re: Hoovercraft
« Reply #10 on: February 16, 2010, 01:19:10 »

aah ik zal het fftjes uitproberen!!

Bedankt voor je medewerking

Thalys2
Logged
Pages: [1]   Go Up
 
 


SMF 2.0.14 | SMF © 2017, Simple Machines