Hello Guest April 20, 2024, 05:51:36 *
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Login with username, password and session length
 
Pages: [1]   Go Down

Author Topic: moedwilige aanvaringen  (Read 2332 times)

gradus

  • Forum member
  • Posts: 71
moedwilige aanvaringen
« on: May 11, 2008, 14:33:55 »

kart me off australie
server 1
rotterdam
tijd 15 30
Logged

marcstrat

  • Global Moderator
  • Posts: 2626
Re: moedwilige aanvaringen
« Reply #1 on: May 11, 2008, 19:34:06 »

Hoy,
Ik heb geprobeerd deze persoon op te sporen,maar ik denk dat hij onder een andere naam is geregistreerd.
Report het het zeker aan Wout.
Marc
Logged
N

Mad_Fred

  • Administrator
  • Posts: 8689
  • ✝ In Memoriam
Re: moedwilige aanvaringen
« Reply #2 on: May 11, 2008, 19:54:37 »

Ik wil wel graag even toevoegen dat er een voorkeur uitgaat naar het rapporteren van spelers via een PM aan één der moderatoren. Liever niet openlijk op het forum. Dat kan eventueel aanleiding geven tot discussies en zorgt er daarnaast ook voor dat het voor ons lastiger is om bij te houden. Bij voorbaat dank!

Zoals je ook kunt lezen in de MP regels, is het ook noodzakelijk om de forum naam van de speler te rapporteren omdat het anders vaak onmogelijk is om actie te ondernemen.

Groeten,
Fred
Logged

Opaboot

  • Forum member
  • Posts: 254
Re: moedwilige aanvaringen
« Reply #3 on: May 11, 2008, 23:41:56 »

Er is al zoveel geschreven en zeker ook gesproken op de Dutch Shipsim Teamspeak over het schadevaren dat ik een oproep wil doen aan de geleerden van Vstep:
Schakel gewoon de damagezone uit op Rotterdam server1!!!!!! :(
Het geeft nu, en zal voorkomen, een hoop ergenis :o
We maken nu veel gebruik van een NH test server met een uitgeschakelde damagezone en dat maakt het varen daardoor een stuk plezieriger voor iedereen ;D
Dat deze server deze dagen warm loopt komt komt niet alleen door het huidige mooie weer maar ook doordat
het een gewilde server is zonder damagezone::)
Hierbij is gebleken dat diegene die een aanvaring veroorzaakt alleen maar een deuk in zijn stuurmanskunst krijgt ( in de ogen van zijn medespelers ) :o
Maar zal anderen niet tot zinken brengen ;)
Dus hooguit is dan de kans dat de veroorzaker een deuk aan zijn eigen beeldscherm zal toe brengen ::)
« Last Edit: May 12, 2008, 06:36:29 by Opaboot »
Logged
Volunteer and crewmember off the SS Furie

marcstrat

  • Global Moderator
  • Posts: 2626
Re: moedwilige aanvaringen
« Reply #4 on: May 12, 2008, 07:07:07 »

Hoy Opaboot,
Ja,gelijk heb je.Op jullie server is het prettig om te varen,zeer zeker.
Maar,er was ooit de vraag als je een aanvaring doe,er ook zichtbare schade zou kunnen zijn(lak eraf of een deuk)Ik denk dat het dan ver genoeg zou zijn.
Persoonlijk vind ik het wel erg,want wat is er nu echter dan de zogenaamde"echte schade"tot zelfs zinken toe.
Het is wel erg dat de mensen die het echt goed willen doen,mee moeten opdraaien voor de "Kleuters"onder onze leden.
Eigenlijk zou er gewoon een 'nul' tolerantie moeten zijn,indien je express botst,ga je er onmiddelijk uit,en kom je die dag nergens meer op de servers.
Indien deze persoon zich herhaaldelijk op deze manier gedragen,dat kijkt hijn gewoon aan tegen  een permanente ban,op alle servers.
Marc
Logged
N

JoMach

  • Dutch Moderator
  • Posts: 3490
Re: moedwilige aanvaringen
« Reply #5 on: May 12, 2008, 09:19:50 »

Hallo allemaal
Het grote probleem is als je maar even elkaar aanraakt heb je gelijk zoveel schade dat je beide zinkt, uitgezondert de Arie Visser en de pioneer, en dit zijn juist de gewilde schepen voor die dwarsliggers die het leuk vinden om te rammen en iemand spel te bederven.
In het echt als je zo'n tanker of een grote vermaas afmeert wordt er aan de zij ook geduwd om het tegen de wal te drukken,, dit is nu niet mogelijk, omdat je dan gelijk een hoop schade heb.
Het mooiste zou zijn bonus punten vergaren en een hogere rang als je schade vrij vaart, als je elkaar eens raakt dat je dan procentueel schade heb bv 5% en dan zogezegd naar de werf moet voor reparatie en zo je bonus punten verliest. Ik weet niet of er iemand het spel Port Of Call kent maar daar werkt het zo, ook bij de Serie truck spellen  18 wheels of steel. hoe meer je schade vrij blijft hoe meer je verdiend, en bij schade zie je je budget zakken zelfs tot je bankroet bent, zodat je weer helemaal opnieuw kan beginnen om een kapitaal te vergaren. Maar ja ik weet niet of dit mogelijk is bij shipsim, mss in de toekomst.
En mensen laten we eerlijk zijn er zijn ook mensen bij die niks weten van de scheepvaart maar toch graag willen spelen met shipsim, ik vind die moeten wel de kans krijgen om het onder de knie te krijgen, wanneer ze echt seriues willen meedoen geen probleem er zijn genoeg mensen die ze daar bij willen helpen,  Ik zelf heb hier op het NL forum  een paar linken gezet waar ze heel veel kunnen uithalen wat betreffende de scheepvaart regels en uitdrukkingen die gebruikt worden ed.
Dus met een beetje begrip en tolerantie bereik je veel meer. :D ;D
http://www.shipsim.com/ShipSimForum/index.php/topic,7509.0.html
Voor de rest iedereen veel vaarplezier. ;D
« Last Edit: May 12, 2008, 09:25:43 by JoMach »
Logged

marcstrat

  • Global Moderator
  • Posts: 2626
Re: moedwilige aanvaringen
« Reply #6 on: May 12, 2008, 09:59:59 »

Hoy Johan,
Volledig akkoord,met wat je zegt,sommige schepen lenen zich nu niet om eens een duwtje te krijgen,want dan ga je gelijk naar de kelder,dit is mischien in een extra patch te verhelpen.Natuurlijk zijn er 2 schepen zeer erg in trek om de rest te kelderen,omdat deze imuun zijn voor schade.
Zelf heb ik echt geen problemen met members die iets willen (bij)leren,met varen of manouvreren hoor.Maar dit spel heeft ook een gewone play functie,of zelf een free-roam,dit zijn wel de plaatsen waar je echt kan leren,zeker de basis van sommige besturingen.
Als je dat even gedaan hebt kan je gerust op de servers komen,en als er dan eens iets gebeurt,Ja dit gebeurt in het echt ook.
Voorbeeld:
Ik moet de besturing van de bugsier2 nog een beetje onder de knie krijgen,dus ga ik zeker nu met dit schip nog niet op de servers.Er is zeker al voldoende keus van schepen waar dat je zeker plezier aan kan hebben,zonder de andere echt te hinderen.
Ik vind het alleen spijtig,dat er sommige juist de bedoeling hebben om andere te pesten,zeker als ze hun zin niet krijgen.
Echt meegemaakt hoor,een pioneer-vessel,wou een towline aan mijn vermaas vastmaken,ik heb dit zeker 15 keer moeten afwijzen(omdat het gewoon geen zin heeft om zo een scheepje te koppelen aan zo een grote)
Resultaat,die kerel heeft me dan maar gewoon de grond in geboord.Het is dus echt voor die kerels dat ik echt een hard optreden wil,niet voor iemand die aan het leren is,gewoonlijk maakt die dat zelfs nog bekent dat hij aan het leren is.
Groetjes
Marc
Logged
N

JoMach

  • Dutch Moderator
  • Posts: 3490
Re: moedwilige aanvaringen
« Reply #7 on: May 12, 2008, 10:18:22 »

Ha die Marc
Ja dat verhaal klinkt mij bekend in de oren. idd zulke mensen zijn er ook, maar die weten dus echt niet waar ze mee bezig zijn, zo'n arie visser is mooi om eens een jachtje  naar binnen te slepen maar geen vermaas of zo, ;D
grt
jomach
Logged

jemagnussen

  • Forum member
  • Posts: 113
Re: moedwilige aanvaringen
« Reply #8 on: May 12, 2008, 13:01:16 »

Ik wil wel graag even toevoegen dat er een voorkeur uitgaat naar het rapporteren van spelers via een PM aan één der moderatoren. Liever niet openlijk op het forum. Dat kan eventueel aanleiding geven tot discussies en zorgt er daarnaast ook voor dat het voor ons lastiger is om bij te houden. Bij voorbaat dank!

Zoals je ook kunt lezen in de MP regels, is het ook noodzakelijk om de forum naam van de speler te rapporteren omdat het anders vaak onmogelijk is om actie te ondernemen.

Groeten,
Fred


Hi Fred,

I'm sorry, but it could very well be my fault that he posted pics and detail here, I forgot to tell everybody to PM the moderator with this when I told the folks on the server yesterday what to do, and warned the player in question of the consequences if he kept on ramming on purpose.

Jesper

"MS Magnus"
Logged


Cpt. of "MS Magnus"
Pages: [1]   Go Up
 
 


SMF 2.0.14 | SMF © 2017, Simple Machines