Hello Guest April 26, 2024, 13:12:35 *
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Login with username, password and session length
 
Pages: [1]   Go Down

Author Topic: WIE WEET WAAR DIE ANDORRA,s VANDAAN KOMEN????????????  (Read 3630 times)

zeerob

  • Forum member
  • Posts: 43
WIE WEET WAAR DIE ANDORRA,s VANDAAN KOMEN????????????
« on: April 18, 2008, 23:01:10 »

Wie zijn dat die drie flaggentjes in het spel er staat andorra bij en ze zijn niet in het spel van engels flaggetje woord het ineens een andorra flaggetje is dat van Vstep en wie heb er ook last van ??? ??? ??? ??? :o >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(

groet ROB
« Last Edit: April 18, 2008, 23:08:48 by zeerob »
Logged

Mad_Fred

  • Administrator
  • Posts: 8689
  • ✝ In Memoriam
Re: WIE WEET WAAR DIE ANDORRA,s VANDAAN KOMEN????????????
« Reply #1 on: April 18, 2008, 23:32:18 »

Hallo Rob,

Dit kwam al eerder ter sprake op het Engelse forum en er was een redelijke theorie over.

Het is hoogstwaarschijnlijk zo dat deze "spelers" mensen zijn die probeerden op de server in te loggen, maar dit is dan niet gelukt. Een inlog probleem dus.

De inlog procedure is dan bijvoorbeeld halverwege afgebroken, en dus kwam de persoon niet op de server. Maar de server had al wel de speler aangemaakt.

Omdat de profile gegevens van de speler(s) dan niet overkwamen, is er dus een anonieme speler zonder naam in de lijst gekomen. En dat de vlag van Andorra gebruikt word, komt dan waarschijnlijk doordat het spel dan gewoon de eerste vlag uit de nationaliteiten lijst gebruikt, als default setting.

Dat is de theorie en lijkt het meest waarschijnlijk. Niks om je druk over te maken dus, gewoon mislukte inlog pogingen van spelers.

Groeten,
Fred
Logged

zeerob

  • Forum member
  • Posts: 43
Re: WIE WEET WAAR DIE ANDORRA,s VANDAAN KOMEN????????????
« Reply #2 on: April 18, 2008, 23:46:31 »

Wie zijn dat die drie flaggentjes in het spel er staat andorra bij en ze zijn niet in het spel van engels flaggetje woord het ineens een andorra flaggetje is dat van Vstep en wie heb er ook last van ??? ??? ??? ??? :o >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(

groet ROB


ZE WAREN NU WEL MET ZE DRIEEN!!!!!! DIT KLOPT NIET!!!!!!ZE ZIJN 2a3 UUR BIJ MIJN GEWEEST!
« Last Edit: April 18, 2008, 23:49:44 by zeerob »
Logged

carambole1

  • Forum member
  • Posts: 252
Re: WIE WEET WAAR DIE ANDORRA,s VANDAAN KOMEN????????????
« Reply #3 on: April 19, 2008, 00:03:06 »


ZE WAREN NU WEL MET ZE DRIEEN!!!!!! DIT KLOPT NIET!!!!!!ZE ZIJN 2a3 UUR BIJ MIJN GEWEEST!

hallo,
waarom niet duidelijk zijn en uitzoeken waar dit fenomeen weg komt,
verder wil ik graag dat de moderators meer infomatie geeft voor het reilen en zeilen in het spel,(meer comunicatie met VSTEP) voor de mensen die dit spel spelen.
de moderators zouden meer informatie moeten kunnen geven (via VSTEP)ten behoeve van de vele spelers in de game.

groet,
tico.
« Last Edit: April 19, 2008, 00:28:25 by carambole1 »
Logged

marcstrat

  • Global Moderator
  • Posts: 2626
Re: WIE WEET WAAR DIE ANDORRA,s VANDAAN KOMEN????????????
« Reply #4 on: April 19, 2008, 00:35:55 »

Hoy,Carambole
Hoe zie je dit eigenlijk voor ogen.
Welke info zou je graag willen zien van ons.
Ook al zijn we mods op dit forum,Vstep is een firma die niet alle kaarten openlegt,wat ik wel goed vind.Je weet bv:ook al hoe mensen reageren nog maar als de release datum overschreden is.
Het is zeer moeilijk om daar op in te spelen,maar ik luister hoe jij dat ziet,geef mischien suggesties,van wat voor jou (en de andere belangrijk kan zijn).
Marc

Die members van Andorra,die willen waarschijnlijk 'Tax-free' meespelen :D ;D :D ;D :D ;D
Logged
N

carambole1

  • Forum member
  • Posts: 252
Re: WIE WEET WAAR DIE ANDORRA,s VANDAAN KOMEN????????????
« Reply #5 on: April 19, 2008, 00:51:48 »

Hoy,Carambole
Hoe zie je dit eigenlijk voor ogen.
Welke info zou je graag willen zien van ons.
Ook al zijn we mods op dit forum,Vstep is een firma die niet alle kaarten openlegt,wat ik wel goed vind.Je weet bv:ook al hoe mensen reageren nog maar als de release datum overschreden is.
Het is zeer moeilijk om daar op in te spelen,maar ik luister hoe jij dat ziet,geef mischien suggesties,van wat voor jou (en de andere belangrijk kan zijn).
Marc

Die members van Andorra,die willen waarschijnlijk 'Tax-free' meespelen :D ;D :D ;D :D ;D

hallo marcstrat,

natuurlijk hoeft VSTEP niet alle kaarten op de tafel te leggen,
maar zolang zij bv een server hebben voor mp kunnen ze best wel informatie geven via admin
wanneer er problemen zijn, ze hebben tenslote wel mp (multyplayer) in hun game.

groet.
tico.
Logged

Mad_Fred

  • Administrator
  • Posts: 8689
  • ✝ In Memoriam
Re: WIE WEET WAAR DIE ANDORRA,s VANDAAN KOMEN????????????
« Reply #6 on: April 19, 2008, 02:37:23 »

Dag heren,

WAt betreft de inlog fout "theorie".... Ga er maar vanuit dat dit is wat er aan de hand is.

Gewoon een mislukte inlog poging waarbij de server de speler aanmaakt en vervolgens verder geen info krijgt. De vlag is dan de default bovenste uit het rijtje. Andorra in dit geval.

Dit kan waarschijnlijk toch niet 100% met zekerheid gezegd worden maar het is het meest waarschijnlijke. Totdat VSTEP het op één of andere manier uitzoekt of ons verteld, moeten jullie het daarmee doen, maar ik ben er wel van overtuigd dat dit is wat er aan de hand is.

En dat ze er uren staan, dat kan kloppen. Server updates liggen vaak ver uit elkaar. Zo zie je soms ook nog servers in de lijst die er eigenlijk niet meer zijn. Dan staan ze er wel, maar kom je er niet op. Een paar uur later bij een update zijn ze dan ineens verdwenen. Dit zal dan voor die "spoken" die bij je in de server zitten ook wel zo zijn.

En tja, wat betreft het andere punt. VSTEP is een bedrijf. Als 's avonds of 's nachts de servers down gaan.. tja, dan verwacht ik eigenlijk niet meteen nieuws van ze.. Die mensen hebben dan vrij.

Het is allang mooi dat dit bedrijf kostenloos MP servers aanbied. De meesten doen dit niet. Bij de meeste games is het zo dat spelers zelf servers hosten. Dit komt zoals jullie weten binnenkort voor SS ook. En dus kun je het ook zo bekijken, dat VSTEP nu gratis al een hele poos MP aanbied waar we van kunnen genieten.

Een ander bedrijf had misschien gewacht tot de server software helemaal klaar was en dan hadden we binnenkort pas MP gekregen. Dan hadden we die maanden MP gemist die er nu geweest zijn. Zo kun je het ook bekijken.

En er is soms geen tijd om elke keer melding te maken van problemen, omdat er genoeg op het bord ligt bij VSTEP om ze bezig te houden. In het begin deden ze dit trouwens wel, maar aangezien het al erg vaak besproken is kunnen we allemaal ook weten dat de MP functie nog volop in ontwikkeling was/is.

Dus als een server down is, dan is ie zichtbaar down.. en dan maakt het toch niet echt uit of VSTEP dat bevestigt. Ze doen hun best om het te verbeteren en zo snel mogelijk weer online te krijgen. Dat hebben ze een paar keer zo gezegd in het begin en dus als er een probleem is kun je zelf wel bedenken hoe het zit, lijkt me. De servers worden niet offline gehaald voor de lol, dus het optelsommetje is gauw gemaakt.

En de wetenschap dat het gemeld is en dat ze ervan weten en eran werken heb je sowieso, want dat doen de mods voor jullie. Als jullie hier klagen over problemen, geven wij dat door aan VSTEP. Dus dan verandert een berichtje van hen over problemen niet zo veel aan de concrete situatie. Zo zie ik het in ieder geval.

Binnenkort komt de volgende uitbreiding van MP, en dan kunnen spelers zelf hosten. Dan word MP weer een stuk volwassener.

Trouwens, wat het gebrek aan informatie betreft valt het allemaal nog best mee. Ik speel al simulatie spellen zolang ze er zijn en als er een forum voor de spellen die ik speelde was, dan ben ik er geweest, en ik moet toch eerlijk zeggen dat er vele ontwikkelaars zijn die niet tot nauwelijks met hun spelers of forum staff praten. Soms is er niet eens een fatsoenlijk officieel forum! En dan moet je het maar zelf uitzoeken als je problemen hebt.

Soms ligt in mijn ogen het verwachtings patroon iets te hoog met betrekking tot deze dingen. Maar dat bedoel ik niet verkeerd, hoor. Dat zeg ik met in mijn achterhoofd de ervaring die ik met andere sims en hun fora heb.

Groeten,
Fred
Logged

Zelfinvullen

  • Ship Simulator Developer
  • Forum member
  • Posts: 11
Re: WIE WEET WAAR DIE ANDORRA,s VANDAAN KOMEN????????????
« Reply #7 on: April 21, 2008, 09:54:58 »

Jullie theorie klopt bijna. De Andorra-spelers zijn spelers die niet goed verwijderd worden uit de spelerlijst. Ze blijven dan als een lege speler zichtbaar. Het veroorzaakt geen problemen tijdens het spelen. Het ziet er alleen raar uit.

Met de 1.4 update is dit probleem verholpen.

Logged

Mad_Fred

  • Administrator
  • Posts: 8689
  • ✝ In Memoriam
Re: WIE WEET WAAR DIE ANDORRA,s VANDAAN KOMEN????????????
« Reply #8 on: April 22, 2008, 00:43:59 »

Aha, dus geen inlog probleem maar een uitlog probleem.  ;D

Hartelijk dank voor deze opheldering!


Groet,
Fred
Logged

carambole1

  • Forum member
  • Posts: 252
Re: WIE WEET WAAR DIE ANDORRA,s VANDAAN KOMEN????????????
« Reply #9 on: April 22, 2008, 01:30:01 »

Jullie theorie klopt bijna. De Andorra-spelers zijn spelers die niet goed verwijderd worden uit de spelerlijst. Ze blijven dan als een lege speler zichtbaar. Het veroorzaakt geen problemen tijdens het spelen. Het ziet er alleen raar uit.

Met de 1.4 update is dit probleem verholpen.



hallo,

ok maar dan is mijn vraag hoe kan het dan dat het op 1 ip adres is (dus alleen zichtbaar bij 1 speler) en niet bij andere spelers, op dat moment zou dit fenomeen toch bij iedereen zichtbaar moeten zijn die ingelogt zijn op dat moment.

groet,
tico.
« Last Edit: April 22, 2008, 01:36:51 by carambole1 »
Logged

saltydog

  • Forum member
  • Posts: 7828
Re: WIE WEET WAAR DIE ANDORRA,s VANDAAN KOMEN????????????
« Reply #10 on: April 22, 2008, 14:52:59 »

waar een mens zich al niet druk over kan maken.. :D
Logged

marijn

  • Forum member
  • Posts: 274
Re: WIE WEET WAAR DIE ANDORRA,s VANDAAN KOMEN????????????
« Reply #11 on: April 24, 2008, 19:17:31 »

waar een mens zich al niet druk over kan maken.. :D
ik moest wel lachen toen ik het zag..... ;D :D ;) :P
Logged

member at mmps
made by TJK
Pages: [1]   Go Up
 
 


SMF 2.0.14 | SMF © 2017, Simple Machines