Hello Guest March 29, 2024, 16:18:25 *
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Login with username, password and session length
 
Pages: [1]   Go Down

Author Topic: Stuurrad  (Read 2234 times)

Miny

  • Forum member
  • Posts: 5
Stuurrad
« on: April 18, 2008, 15:45:37 »

Hoi,

Ik heb een probleempje met het toewijzen van de functies van mijn stuurrad aan ShipSimulater 2008. Ik heb eerst een Demo van dit spel geprobeerd, die kregen we gratis bij het weekblad Schutteveaer, en daar werkt het stuurwiel en gaspedalen prima bij, maar nu heb ik dus het volledige spel gekocht en hier werkt het niet. Toch heb ik alles precies zo gedaan als bij de demo, eerst naar scheepsbesturing, dan dubbelklikken op de functie en dan het stuur of de pedalen gebruiken. Wie weet hoe je dit kunt verhelpen. Het stuurrad is van Logitech.
Logged

Ballast

  • Global Moderator
  • Posts: 3490
Re: Stuurrad
« Reply #1 on: April 18, 2008, 16:44:51 »

Heb je de officiele software van Logitech geinstalleerd en is die up-to-date? Mijn controller werkte eerst ook niet, na het downloaden van de nieuwe software werkte alles.

Ik heb een draadloze gamepad van Logitech met een USB ontvanger op m`n laptop. De ontvanger moet ik wel in de USB poort stoppen, voordat ik het spel opstart. Anders werkt het ook niet  :)
Logged
It's the crew that makes the difference

Miny

  • Forum member
  • Posts: 5
Re: Stuurrad
« Reply #2 on: April 23, 2008, 10:05:26 »

Ja, alles is goed aangesloten en geinstalleerd. Dat blijkt wel doordat alle andere games het wel doen. Ik ben er wel achtergekomen dat het originele spel Ship Simulator 2008 gemaakt is in augustus 2007 en de demo van datzelfde spel in oktober 2008. Ik vroeg mij af of het er soms mee te maken heeft dat de demo meer up-to date is en aangepast voor logitech? Of zou er met het installeren iets fout kunnen zijn gegaan, hoewel het spel het voor de rest goed doet, maar alleen met het toetsenbord en de muis helaas. De enige functie die je aan het stuurwiel kunt toewijzen is het gebruik van de hoorn, dit is de bovenste optie en alleen die reageert. Je kunt dus de hoorn laten blazen als je het stuur naar rechts draait of als je het gaspedaal indrukt of een van de andere knoppen gebruikt, maar verder dan de hoorn kom ik niet. Ik snap er niets van, want bij de demo werkt alles prima. :(
Logged

Miny

  • Forum member
  • Posts: 5
Re: Stuurrad
« Reply #3 on: April 23, 2008, 10:06:26 »

Ik bedoelde i.p.v. oktober 2008 natuurlijk oktober 2007, sorry. :D
Logged

Opaboot

  • Forum member
  • Posts: 254
Re: Stuurrad
« Reply #4 on: April 23, 2008, 21:44:48 »

Denk dat je in de off.versie 2008 die je nu hebt bij spelbesturing je instellingen moet aanpassen.
Logged
Volunteer and crewmember off the SS Furie

Miny

  • Forum member
  • Posts: 5
Re: Stuurrad
« Reply #5 on: April 29, 2008, 08:13:45 »

Ja maar hoe doe je dat? Als je naar spelbesturing gaat kun je daar niets voor elkaar krijgen dan alleen de functie van de hoorn aan het stuurrad toewijzen. Verder geeft hij gewoon geen andere mogelijkheden.
Logged

saltydog

  • Forum member
  • Posts: 7828
Re: Stuurrad
« Reply #6 on: April 29, 2008, 08:49:17 »

Dit probleem had ik ook, maar na het downloaden van de update was het probleem opgelost..
Hier is de site.. :)

http://www.shipsim.com//downloads/patches.php
« Last Edit: April 29, 2008, 08:55:22 by saltydog »
Logged

Miny

  • Forum member
  • Posts: 5
Re: Stuurrad
« Reply #7 on: May 05, 2008, 19:48:11 »

Oeps! Ik heb niet zoveel verstand van downloaden via internet. Ik neem aan dat ik van die site dan de Benelux Patch moet nemen, want ik heb mijn spel gewoon in de winkel gekocht, maar als ik daarop klik, dan vraagt mijn computer: "uitvoeren of opslaan?" Wat moet ik dan doen uitvoeren of opslaan?  :)  (en indien ik het moet opslaan, waar moet ik het dan opslaan? Installeert het programma zich dan vanzelf of moet je nog bepaalde handelingen verrichten?)  Help deze digibeet a.u.b. ???
Logged
Pages: [1]   Go Up
 
 


SMF 2.0.14 | SMF © 2017, Simple Machines