Hello Guest April 26, 2024, 16:15:29 *
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Login with username, password and session length
 
Pages: [1]   Go Down

Author Topic: Geen motor aan geen roer?!  (Read 1995 times)

PotentialBuyer

  • Forum member
  • Posts: 2
Geen motor aan geen roer?!
« on: April 16, 2008, 14:49:26 »

Kan het kloppen dat, wanneer je 6, 7 knopen vaart, de gashendels op 0 zet, dat dan plotsling het roer niet meer werkt? Vooral bij aanleggen wel zo handig als je de snelheid van je schip door het water gebruikt, met de motor standby bijv. aanlegt op een steiger of in de sluis. Dat is wel een van de basis eigenschappen van een boot, zeil of motor. Wordt hier in de toekomst aan gesleuteld en, wat ik wel eens zou willen weten, zit deze eigenschap wel in de Pro versie?
Logged

Mad_Fred

  • Administrator
  • Posts: 8689
  • ✝ In Memoriam
Re: Geen motor aan geen roer?!
« Reply #1 on: April 16, 2008, 17:22:15 »

Hallo Potentialbuyer en welkom op het forum.

Het ligt er wel aan welk schip je gebruikt. Elk schip met een conventioneel roer zal bij voorwaartse snelheid het roer kunnen benutten.

Maar als je bijvoorbeeld de Arie Visser neemt, die heeft geen normale schroeven en roeren maar water jets waarbij de straalpijpen gedraaid worden om te sturen. Als je dus geen gas geeft, kun je ook niet sturen.

Zo ook voor de schepen die met azipods werken i.p.v. conventionele aandrijving en besturing. Die hebben aandrijving nodig om te kunnen sturen.

Dus als het toevallig deze schepen gaat, dan is je observatie inderdaad correct en werkt je roer niet zonder gas te geven.

Groeten,
Fred
Logged

marijn

  • Forum member
  • Posts: 274
Re: Geen motor aan geen roer?!
« Reply #2 on: April 16, 2008, 19:53:07 »

er zijn toch geen schepen in shipsim met azipods ofwel?
Logged

member at mmps
made by TJK

Mad_Fred

  • Administrator
  • Posts: 8689
  • ✝ In Memoriam
Re: Geen motor aan geen roer?!
« Reply #3 on: April 16, 2008, 20:00:36 »

nou ja, azimuth steering komt voor op de bugsier 2 en de Ocean Star.

Of die onder de bugsier ook als "pods" gezien worden weet ik niet... bij de OS in principe wel.

En ook nog een ander schip dat geen conventionele besturing heeft is uiteraard de red eagle.
En de red jet 4 heeft ook nog water jets natuurlijk, net als de pioneer en volgens mij de powerboot ook. Dus een hoop schepen in het spel zullen niet reargeren op het "roer" zonder aandrijving.

Groet,
Fred
Logged

PotentialBuyer

  • Forum member
  • Posts: 2
Re: Geen motor aan geen roer?!
« Reply #4 on: April 17, 2008, 07:48:23 »

Dank je voor je antwoord. Je hebt gelijk, dat zijn situaties waarbij je roer functie verlies. Ik neem aan dat besturingstype is opgenomen in de beschrijving van het schip dat je kiest? Ik ga meteen kijken!

Mvg, Matt
Logged

marijn

  • Forum member
  • Posts: 274
Re: Geen motor aan geen roer?!
« Reply #5 on: April 17, 2008, 13:07:34 »

de powerboat het wel schroeven maar geen roeren dus ik denk dat of de ene moter langzamer gaat draaien als je stuurt ot de hele 'buitenboordmotor' draait ;D

Logged

member at mmps
made by TJK
Pages: [1]   Go Up
 
 


SMF 2.0.14 | SMF © 2017, Simple Machines