Hello Guest March 29, 2024, 14:43:50 *
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Login with username, password and session length
 
Pages: [1] 2   Go Down

Author Topic: DutchShipSim.nl  (Read 13730 times)

Opaboot

  • Forum member
  • Posts: 254
DutchShipSim.nl
« on: March 09, 2008, 16:34:02 »

Bij multiplayer in o.a. de haven van Rotterdam wordt veelal teamspeak toegepast.
Speciaal voor de multiplayerserver DutchShipSim.nl  bestaat de mogelijkheid deze teamspeak daar toe te passen.

Om dit te hebben download men Teamspeak en gaat men naar het Ipadres 217.67.250.2
Na aanmelding kan men dan o.a. op het kanaal van DutchShipSim.nl - Rotterdam komen.

De spelregels die we daar hanteren lopen parallel met ALLE VSTEP SPELREGELS.

Bij deze spelregels gelden ook de gedragsregels die gebruikelijk zijn in het officiele marifoonverkeer.
    o.a. het juiste gebruik van de sectorkanalen (behalve als een admin. anders toestaat).
          niet inbreken in een gesprek wat gaande is.(wacht gewoon tot iemand uitgesproken is)
          verkeerskanalen dienen als zodanig gebruikt te worden, dus alleen voor vaarberichten.
          discussies die direct niets te maken hebben met het spel dienen op een soc.kanaal gevoerd te worden.
          heb respect voor de andere gebruikers door niet ongevraagd bij een gaande gesprek zomaar op
          dit soc.kanaal erbij te gaan staan.
          roep eerst diegene bij naam aan die je wilt spreken - vervolgens je eigen naam - wacht op antwoord
          en doe dan je mededeling.

Het is onder geen voorwaarde toegestaan de Dutch Teamspeakserver te gebruiken om teamspeak toe te passen op een priveserver anders dan de server van DutchShipsim.nl

Elke gebruiker van DutchShipsim.nl Teamspeak wordt geacht bovenstaande spelregels toe te passen en te respecteren.


Voor de Dutch Teamspeak zijn er 5 Channel-admin's aangesteld t.w. Opaboot, Moonrider, Zeerob, Traveler en Jomach .
Deze kunnen een nieuwe speler op teamspeak registreren en kunnen ook fungeren als verkeersbegeleider en een speler ( indien nodig )overzetten naar een ander kanaal.
Tevens hebben zij de mogelijkheid om bij oneigenlijk gebruik in te grijpen volgens de spelregels van multiplayer en Dutch Shipsim Teamspeak.

Ten overvloede vermelden we nog even dat: DutchShipSim Teamspeak en Vstep multiplayer twee op zichzelf staande programmas zijn, maar te samen toegepast in het spel is het gebruik van beide een welkome aanvulling op elkaar!


Marifoonkanalen ofwel blokkanalen in de haven van Rotterdam:     
         
In teamspeak hanteren we de blokkanalen zoals die in werkelijkheid zijn en terug te vinden via o.a. www.portofrotterdam.com / feiten_ cijfers / havenkaarten / havengebied en traffic information.

Gemakshalve is de indeling gezien vanuit westelijke richting (zee) naar oostelijke richting (stad).

VHF-3 sector Maasmond.
dit is in Mp eigenlijk een soort algemeen kanaal om te starten.
deze loopt vanuit zee tot km1032.
globaal visueel in het spel: vanuit zee tot de kustlijn

VHF-66 sector Europoort.
van km1032 tot km1030
 globaal visueel: waterweg tot de berghaven en alles beneden de splitsingsdam incl beerkanaal en de daar bevindende havens.

VHF-65 sector Rozenburg
van km1030 tot km1028
globaal visueel:het deel waterweg vanaf de Berghaven tot net voorbij de Stenasteiger BB en SB het deel onder de splitsingsdam ( breeddiep en Calandkanaal met Beneluxhaven ).

VHF-80 sector Maassluis
van km1028 tot km1017
globaal visueel: waterweg stena steiger bij de containers aan BB tot huisje aan de boulevard van Rozenburg ( voorbij de veersteiger ) aan SB.

VHF-61 sector Botlek
van km1017 tot km 1011
globaal visueel: waterweg boulevard Rozenburg bij huisje aan SB  tot net voorbij de 1e petroleumhaven met de daaraan liggende havens.

VHF-63 sector Eemhaven
van km1011 tot km1007
globaal visueel: SB net voorbij 1e pet. tot de werkhaven na de Eemhaven.

VHF-60 sector Waalhaven
van km1007 tot km1003
globaal visueel: Sb werkhaven na de Eemhaven tot aan BB het nieuwe scheepvaart en transportcollege ( vlak voor de St.Jobshaven).

VHF-81 sector Maasbruggen
van km1003 tot km998
globaal visueel: BB St.Jobshaven tot aan het voormalig DWLterrein na de bocht van het Noordereiland.

Uitleg van het gebruik:
Omdat er nu al veelal gebruik gemaakt wordt van de uitgebreide haven van Rotterdam is het voor de andere spelers niet makkelijk te zien waar een ieder zich bevindt.
Indien men normaal in de opvaart of afvaart aan het varen is en men komt een sector binnen meldt dit dan op teamspeak op binnenkomende kanaal of meldt dit in teamspeak in het kanaal waar men vaart.( dit kan doormiddel van de F.toetsen voor te programeren)
Indien men in een bepaalde sector met ander aan het manouvreren is - slepen afmeren etc.- doe dit dan in die sector op channel 6 voor de inkomende scheepvaart en op channel 8 voor de uitgaande scheepvaart, ter voorkoming van overbezetting van de andere kanalen.
Channel 77 Social channel is expliciet voor gesprekken die niet direct verband houden met het MP varen.
Indien 77 bezet is kan men uitwijken naar Channel 72.
Channel 16 is het Algemene oproepkanaal( dus geen vaar of soc.kanaal ) indien men daar op staat zal 1 van de admin's ( indien aanwezig ) naar je toekomen om je te woord te staan.
Tevens wordt dit kanaal gebruikt voor de afhandeling van de Searce And Resque.



Succes en een behouden vaart namens de Channel-admin's











« Last Edit: February 06, 2009, 22:23:34 by Opaboot »
Logged
Volunteer and crewmember off the SS Furie

Opaboot

  • Forum member
  • Posts: 254
Re: Nieuw: Dutch Shipsim Teamspeak & Marifoon kanalen
« Reply #1 on: March 19, 2008, 22:16:26 »


Voor diegene die nog geen Teamspeak hebben geinstalleerd doe je het volgende:
download Teamspeak via http://www.teamspeak-online.nl.tt./
bij Teamspeaksection (rechts bovenin) Teamspeak aanklikken.
Dan komt men in het volgende scherm en neemt men de keuze Free download.
In het daarop volgende scherm heeft men de keuze om het programma te downloaden.
Voor Windows gebruikt men de twee bovenste te weten:
Teamspeak2client en
Teamspeak2client update
Het lijkt moeilijk maar het valt allemaal wel mee.

Voer hierna het Ip.adres 91.196.168.136 in.
Dan komt men op het aanmeldingskanaal waarna een channeladmin, indien aanwezig, je zal registreren en verder uitleg zal geven van de werking van Dutch ShipShim Teamspeak.

Veel succes,
namens de channeladmins,
Opaboot

« Last Edit: March 22, 2008, 18:07:26 by Mad_Fred »
Logged
Volunteer and crewmember off the SS Furie

DRK

  • Forum member
  • Posts: 16
Re: Nieuw: Dutch Shipsim Teamspeak & Marifoon kanalen
« Reply #2 on: April 22, 2008, 16:13:04 »

bij die gene die teamspeak hebben kun je dit in het spel ook zien want ik zag dat sommige een blauw tekentje hebben, zo ja hoe kom je daaraan??? verder was de beschijving perfect ik moet alleen nog aangemeld worden die gene die dit doet komt vanavond. De link naar dat teamspeake adon  ??? of zoiets werkt bij mijn alleen niet heb je hier nog iets anders voor nodig.

nou dat was het zoal bedankt nogmaals,

Grtzz Dirk (Beaufort) ;D ;D ;D
« Last Edit: April 25, 2008, 11:18:17 by DRK »
Logged
Dirk Tukker
Vlijmen
RWS Limburg
:D:)(B)

Opaboot

  • Forum member
  • Posts: 254
Re: Nieuw: Dutch Shipsim Teamspeak & Marifoon kanalen
« Reply #3 on: May 25, 2008, 14:08:10 »

EEN REALISTISCHE AANVULLING OP TEAMSPEAK !!!

Het is mogelijk geworden om in het teamspeak het zgn. ATIS signaal mee te sturen.
Automatic Transmitter Identificatie System.
Meer info hierover is o.a. te vinden op Wikipedia

Kort gezegd: Atis is een mogelijkheid op een marifoon waarbij de registratiegevens van deze marifoon meegezonden worden.

Welliswaar zal dit atis-registratiesignaal in teamspeak niet meegezonden worden zoals in werkelijkheid gebeurd, maar de korte ruis is wel hoorbaar.
Dat is handig om te horen dat een spreker zijn mic.activatie loslaat cq op dat moment uitgesproken is.

Om dit toe te kunnen passen ga naar: http://punkr.de/ts-noise-download

LET WEL DIT PROGRAMMA WERKT (nog) NIET OP WINDOWS VISTA :'(

SUCCES
« Last Edit: May 25, 2008, 17:25:44 by Opaboot »
Logged
Volunteer and crewmember off the SS Furie

Opaboot

  • Forum member
  • Posts: 254
Re: Nieuw: Dutch Shipsim Teamspeak & Marifoon kanalen
« Reply #4 on: May 27, 2008, 22:29:59 »

Om enig misverstand betreffende het juiste gebruik van Kanaal 16 in het scheepvaartverkeer weg te nemen, hierbij de tekst voor het juiste gebruik van dit kanaal.

Kanaal 16: Onderling scheepvaartverkeer / noodverkeer

Op elk zeeschip zal men ten allertijde minimaal 1 marifoon uitluisteren, kanaal 16.
Kanaal 16 is voor(zee!)scheepvaart het primaire nautische kanaal, inclusief veiligheidsverkeer (S.A.R.).
Niet alleen op de diepzee maar ook op de Noordzee en in kust en/of havengebieden.


Opmerkingen of oproepen voor all ships (de generale oproep)of tussen twee schepen onderling worden eerst via kanaal 16 opgestart.
Lange gesprekken van nautische en/of sociale aard zullen na het opstarten van het gesprek op kanaal 16 verder vervolgd worden op een ander, daartoe geschikt, marifoonkanaal.
Korte nautische afspraken en andere korte mededelingen worden in principe ook eerst via kanaal 16 gedaan.

Indien er gevaar is zal een Pan,Pan (geen direct menselijk gevaar) of een Mayday,Mayday (wel direct menselijk gevaar) altijd eerst via kanaal 16 plaats vinden.
Ook zal hiervan de generale afhandeling op dit kanaal plaatsvinden.


Kortom een belangrijk kanaal dus; kanaal 16




« Last Edit: May 27, 2008, 23:04:56 by Opaboot »
Logged
Volunteer and crewmember off the SS Furie

Opaboot

  • Forum member
  • Posts: 254
DutchShipSim.nl
« Reply #5 on: July 08, 2008, 20:42:58 »

Een topic speciaal  voor de gebruikers en geinteresseerden van de server dutchshipsim.nl
en de Dutch Shipsim Teamspeak.
Logged
Volunteer and crewmember off the SS Furie

javel

  • Forum member
  • Posts: 30
Re: DutchShipSim.nl
« Reply #6 on: July 11, 2008, 14:10:59 »

Opaboot volledigheidshalve veel gebruikte VHF kanalen:
VHF16: Nood-, Spoed- en Veiligheidsverkeer. (op zee altijd standby op de navigatiebrug zetten)
VHF13: Oproep ander schip t.b.v. veilige navigatie
VHF67: Opsporings en reddingsdiensten (OSRD) verkeer (Engels:Search And Rescue (SAR))
VHF6 en 8: Schip naar schip tbv veilige navigatie
VHF70: Mag enkel voor Digital Selective Calling worden gebruikt

SOLAS:
"All ships should, where practicable, maintain watch on channel 16 when within the service area of a VHF maritime coast station. Ships fitted only with VHF marine radios should also maintain watch on channel 16 while at sea. Ships with digital selective calling-equipped VHF marine radios should keep watch on channel 70".

Mvrgr
Javel
Logged
heaven's light (and gps) is our guide

Opaboot

  • Forum member
  • Posts: 254
Re: DutchShipSim.nl
« Reply #7 on: July 11, 2008, 19:34:31 »

Opaboot volledigheidshalve veel gebruikte VHF kanalen: enz.
Mvrgr
Javel

Dank voor je aanvulling Javel ;)
Ik heb ze in de quote niet herhaald maar de meeste kanalen die u aanvult zijn ook al aangehaald in de openingstopic,
zie uitleg van het gebruik.
Dat we niet alle officiële marifoonkanalen in het spel gebruiken in de Dutch Shipsim Teamspeak is louter om het simpel te houden voor de gebruikers.
Maar dank voor uw informatie ;)
Behouden vaart,
Opaboot
« Last Edit: July 11, 2008, 22:36:11 by Opaboot »
Logged
Volunteer and crewmember off the SS Furie

Yossick

  • Forum member
  • Posts: 10
Re: DutchShipSim.nl
« Reply #8 on: September 23, 2008, 23:29:02 »

Moet men hier geen Marcom A of Marcom B certificaat hebben?  :P
Dit is een leuk medium om de maritieme communicatie te oefenen!!  ;D

Nog een vraagje, hoe kan ik zo'n 'verkeersleider' worden?
« Last Edit: September 23, 2008, 23:30:56 by Yossick »
Logged
Maritime Officer All Ships ;D

Opaboot

  • Forum member
  • Posts: 254
Re: DutchShipSim.nl
« Reply #9 on: September 24, 2008, 20:10:16 »

Moet men hier geen Marcom A of Marcom B certificaat hebben?  :P
Dit is een leuk medium om de maritieme communicatie te oefenen!!  ;D

Nog een vraagje, hoe kan ik zo'n 'verkeersleider' worden?

De server van DutchShipsim.nl kent geen rangen of standen :-*.
Dat betekend dus dat als men bij ons vaart er ook geen onderscheid gemaakt wordt tussen gediplomeerden en niet gediplomeerden.
Wij hebben een groep enthousiaste gebruikers van het Shipsim-simulatiespel ::),van ervaren kapiteins tot mensen die niet van de vaart afkomstig zijn, maar allen dit spel beoefenen :P

Wij kennen bij ons ook niet de specifieke functie van 'verkeersleider' ;)
Meer weten?? meld je aan op het Ip adres van DutchShipsim.nl-teamspeak, dan zie je vanzelf hoe wij dit Shipsimulatiespel beoefenen ::)
Logged
Volunteer and crewmember off the SS Furie

Capt. Jim

  • Forum member
  • Posts: 229
Re: DutchShipSim.nl
« Reply #10 on: September 25, 2008, 01:41:14 »

In welke servers varen jullie dan meestal. Ik zie vaak alleen maar lege servers van V-step en een paar andere servers. Ik heb patch 1.4.2. Moet ik nog ook een speciale patch voor multiplayer downloaden?
Logged

marcstrat

  • Global Moderator
  • Posts: 2626
Re: DutchShipSim.nl
« Reply #11 on: September 25, 2008, 08:14:07 »

Voor zover ik weet hoeft dat niet.
Ga gerust eens kijken,het is er altijd wel tof.
Marc
Logged
N

eggy1991

  • Beta Tester
  • Posts: 409
Re: DutchShipSim.nl
« Reply #12 on: September 25, 2008, 09:28:27 »

Ik heb ook even een vraagje mbt. multiplayer. Voordat ik mn computer ging restoren waren de vstep servers verdwenen uit mijn lijst.

Nu na een herinstallatie zijn ze opeens allemaal terug. Ik vraag me af of ik de enige ben die dit ziet en of ik nog gewoon gebruik mag maken van de servers.

Gr,
eggy1991
Logged
15-5-2011 21:04 - PSN Back online. Congratulations Sony Computer Entertainment !

Opaboot

  • Forum member
  • Posts: 254
Re: DutchShipSim.nl
« Reply #13 on: September 25, 2008, 10:38:07 »

In welke servers varen jullie dan meestal. Ik zie vaak alleen maar lege servers van V-step en een paar andere servers. Ik heb patch 1.4.2. Moet ik nog ook een speciale patch voor multiplayer downloaden?

Als je de new horizon hebt en je kunt op multiplayer zul je de blauwe stippen moeten zien.
Dit zijn de vrije servers.
Daarbij staat ook de server van dutchshipsim.nl ( voorlopig meestal pas online in de avonduren).
Indien je ook gebruik wilt maken van onze teamspeak moet gaan naar het ipadres 217.67.250.2
En sinds kort kunt u via onze website www.dutchshipsim.nl ons forum bereiken waar alle verdere info in staat. ::)
Succes.
Opaboot
« Last Edit: March 19, 2009, 22:06:30 by Opaboot »
Logged
Volunteer and crewmember off the SS Furie

eggy1991

  • Beta Tester
  • Posts: 409
Re: DutchShipSim.nl
« Reply #14 on: September 25, 2008, 10:42:39 »

idd, de blauwe servers kun je zelf maken. Maar hoe zit het met groene servers, ben ik de enige die ze nu ziet?
Logged
15-5-2011 21:04 - PSN Back online. Congratulations Sony Computer Entertainment !

Opaboot

  • Forum member
  • Posts: 254
Re: DutchShipSim.nl
« Reply #15 on: September 25, 2008, 10:43:09 »

Ik heb ook even een vraagje mbt. multiplayer. Voordat ik mn computer ging restoren waren de vstep servers verdwenen uit mijn lijst.

Nu na een herinstallatie zijn ze opeens allemaal terug. Ik vraag me af of ik de enige ben die dit ziet en of ik nog gewoon gebruik mag maken van de servers.

Gr,
eggy1991

Kan met deze gegevens niet zien  wat er voor de restore gebeurt was maar als je alle servers nu ziet en je licenciecodes zijn correct kun je gewoon gebruik maken van de multiplayerservers.

Opaboot
Logged
Volunteer and crewmember off the SS Furie

eggy1991

  • Beta Tester
  • Posts: 409
Re: DutchShipSim.nl
« Reply #16 on: September 25, 2008, 10:46:11 »

ok, dankt je. we zien elkaar nog wel op multiplayer ;)

gr,
eggy1991
Logged
15-5-2011 21:04 - PSN Back online. Congratulations Sony Computer Entertainment !

Opaboot

  • Forum member
  • Posts: 254
Re: DutchShipSim.nl
« Reply #17 on: October 06, 2008, 19:44:59 »

Een ontmoeting en persoonlijke kennismaking van enkele vaste spelers van Dutchshipsim tijdens de afgelopen Furiade a/b van de Furie ::)
v.l.n.r. Flyer - Pim - Jomach - Zeerob - Opaboot  ::)
Ook RonH had zich de moeite genomen om van verre te komen maar had helaas deze groep misgelopen :-\
Logged
Volunteer and crewmember off the SS Furie

edwin1992

  • Forum member
  • Posts: 102
Re: DutchShipSim.nl
« Reply #18 on: October 15, 2008, 21:15:57 »

Is erg gezeillig zie ik ik ga volgend jaar ook maar ;) :D
Ik woon in Zwijndrecht een klein stukje kan ik ook bij de groepsfoto ;) haha de groep wordt dan steeds groter!

gr edwin
Logged
Kvb Calisto                          
Lengte   :183 mtr                    
Breedte  : 11,45                    
Tonnage : 5606      
Diepgang: 3,60 mtr      
Hoofdmotoren: 2x 1700 pk Mitsubushie    
Boegschroeven: 2 x 750 pk Mitsubushie
                      1 x 525 pk Scania achterschip bak

rollyvibes

  • Forum member
  • Posts: 2
Re: DutchShipSim.nl
« Reply #19 on: October 16, 2008, 16:42:40 »

hoi heb naar site gesurft maar kreeg enkel een index pagina
het is toch www.dutchshipsim.nl
groetjes rolly
Logged

JoMach

  • Dutch Moderator
  • Posts: 3490
Re: DutchShipSim.nl
« Reply #20 on: October 16, 2008, 16:57:45 »

Hallo rollyvibes
Idd de goede site, maar is nog volop onder constructie.
Maar we hebben wel al een server in de lucht, bijna elke dag van +/- 18:00 t/m 23:00 hr.
Dus indien je zin heb, je bent van harte welkom om eens kennis met mp te maken, wij hebben ook een eigen teamspeak in de lucht, dat  werkt makkelijker dan dat gechat in de chatbox. ;D
grt
jomach
Logged

mike415

  • Forum member
  • Posts: 154
Re: DutchShipSim.nl
« Reply #21 on: October 26, 2008, 01:21:58 »

volgendekeer kom ik ook :D als julie het goed vinden natuurlijk
Logged

edwin1992

  • Forum member
  • Posts: 102
Re: DutchShipSim.nl
« Reply #22 on: October 27, 2008, 20:11:11 »

Nou dat wil in niet mike haha :P

gr edwin
Logged
Kvb Calisto                          
Lengte   :183 mtr                    
Breedte  : 11,45                    
Tonnage : 5606      
Diepgang: 3,60 mtr      
Hoofdmotoren: 2x 1700 pk Mitsubushie    
Boegschroeven: 2 x 750 pk Mitsubushie
                      1 x 525 pk Scania achterschip bak

zeerob

  • Forum member
  • Posts: 43
Re: DutchShipSim.nl
« Reply #23 on: October 29, 2008, 11:23:11 »

Een ontmoeting en persoonlijke kennismaking van enkele vaste spelers van Dutchshipsim tijdens de afgelopen Furiade a/b van de Furie ::)
v.l.n.r. Flyer - Pim - Jomach - Zeerob - Opaboot  ::)
Ook RonH had zich de moeite genomen om van verre te komen maar had helaas deze groep misgelopen :-\

Hallo,hier een foto van mij als boot, de ZEEROB naar maassluis ??? ::) :P :) :-X ;)
« Last Edit: October 29, 2008, 11:30:57 by zeerob »
Logged

edwin1992

  • Forum member
  • Posts: 102
Re: DutchShipSim.nl
« Reply #24 on: October 29, 2008, 18:31:05 »

Mooie foto's zeerob van de zeerob!!!

gr edwin
Logged
Kvb Calisto                          
Lengte   :183 mtr                    
Breedte  : 11,45                    
Tonnage : 5606      
Diepgang: 3,60 mtr      
Hoofdmotoren: 2x 1700 pk Mitsubushie    
Boegschroeven: 2 x 750 pk Mitsubushie
                      1 x 525 pk Scania achterschip bak
Pages: [1] 2   Go Up
 
 


SMF 2.0.14 | SMF © 2017, Simple Machines