Hello Guest April 24, 2024, 03:09:48 *
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Login with username, password and session length
 
Pages: [1]   Go Down

Author Topic: Split screen  (Read 4896 times)

jobzwaan

  • Guest
Split screen
« on: February 23, 2008, 18:13:26 »

heey,

volgende vraagje...
ik heb dus een secundair scherm en zou daar dus de kaart op willen hebben
nou click ik in de graphic options split screen aan en word op mijn primaire monitor
beeld in 2 gedeeld linker helft "het spel" rechter helft "de kaart projectie" het secundaire beeldscherm
blijft gewoon mijn bureaublad, en kan niet door met het pijltje te slepen (in het spel zelf) de kaart projectie op het secundaire scherm krijgen, dit zou toch moeten kunnen want er staat achter deze split screen optie tussen haakjes (dual monitor preferable)

bvd
« Last Edit: February 23, 2008, 18:16:00 by jobzwaan »
Logged

Mad_Fred

  • Administrator
  • Posts: 8689
  • ✝ In Memoriam
Re: Split screen
« Reply #1 on: February 23, 2008, 18:17:47 »

Hallo jobzwaan en welkom op het forum!  :)

Om de splitscreenoptie over je twee schermen te gebruiken, moet je in windows, met je videokaart driver utility bijvoorbeeld, je beeldschermen instellen als "horizontal span".  Dan in het spel zelf de resolutie ook aanpassen naar "dubbele breedte x normale hoogte.  (dus als je normaal 1024x768 hebt, word dat nu 2048x768, etc)

Daarna dus ook nog dat vakje aankruisen voor split screen.
Dan krijg je het wel op twee schermen. Als je daar nog iets verder over te vragen hebt dan hoor ik het wel!

En je licensie code kun je in je hoofdpagina van je profiel ingeven. Een stukje naar beneden scrollen en dan staat daar een deel met de titel 'license key registration'.  De code in het witte vak invullen en register drukken en dan moet het in orde zijn.

Veel vaarplezier!!!

Groeten,
Fred
« Last Edit: February 23, 2008, 18:19:44 by Mad_Fred »
Logged

Jasper van Dam

  • Forum member
  • Posts: 2
Re: Split screen
« Reply #2 on: February 26, 2008, 19:37:19 »

Zelf heb ik Ship sim 2008 met de laatste patches geinstalleerd op mijn pc met windows Vista.

Echter nu kan ik geen splitscreen krijgen.

Ik heb een kaart geinstallerd met 2 onafhankelijke uitgangen.

Verder heb ik begrepen dat je je het programma niet in fullscreen moet draaien maar ik kan mijn beeld niet kleiner krijgen.
Via de setting van graphics heb ik het ook geprobeerd om aan te passen maar dat lukt niet.

Kan iemand mij verder helpen?

Logged

Mad_Fred

  • Administrator
  • Posts: 8689
  • ✝ In Memoriam
Re: Split screen
« Reply #3 on: February 26, 2008, 23:33:51 »

Hallo Jasper,

Welkom op het forum.

(De report to moderator was niet nodig geweest hoor, die is eigenlijk alleen om iets 'fouts' te melden, niet om iets te vragen. Even als tip)

Kun je jouw denktop op de twee monitoren met de videokaart utility wel als één horizontaal geheel instellen?

Dat is de stand die je nodig hebt om dit te kunnen doen. Verder kun je shipsim gewoon fullscreen draaien hoor, ik zou niet weten waarom niet.

Heb je geprobeerd wat ik hierboven heb uitgelegd? En lukt dat dus niet op die manier?

Groet,
Fred
Logged

Jasper van Dam

  • Forum member
  • Posts: 2
Re: Split screen
« Reply #4 on: February 26, 2008, 23:48:50 »

Fred,

Als je bedoelt dant mijn desktop horizontaal doorloopt met de muis dan is dat idd zo. In deze setting kan ik 2 programma's naast elkaar open zetten of 1 programma doortrekken over 2 schermen (dus niet full screen)

Heb je vorige bericht gelzen en geprobeerd maar dat werkt niet.
Nog enige suggesties?

Jasper.
Logged

Mad_Fred

  • Administrator
  • Posts: 8689
  • ✝ In Memoriam
Re: Split screen
« Reply #5 on: February 27, 2008, 00:08:49 »

Hoi Jasper..

Als Shipsim full screen loopt,
Je desktop een horizontal span is,
Je resolutie (2x breedte x  1x hoogte)  is,
En het splitscreen hokje in de spel opties is aangevinkt,

Dan zou ie het moeten doen..

Wat zie je als je dat heb aangezet.. wat krijg je dan.. heb je wel op twee schermen beeld, in het spel.. dus een breedbeeld image?



Fred
Logged

Black ship

  • Forum member
  • Posts: 1
Re: Split screen
« Reply #6 on: August 05, 2010, 16:49:40 »

ik heb windows 7 en krijg het niet voor elkaar weet iemand miss wat ik er aan kan doen om het wel voor elkaar te krijgen ?
Logged

matt5674

  • Guest
Re: Split screen
« Reply #7 on: August 05, 2010, 17:52:24 »

Gelieve niet open te stellen een onderwerp dat is bijna 3 jaar oud. De kwestie zou al zijn opgelost (Dit is wat ik denk omdat het een oud topic) en welkom op het forum
Logged

Ballast

  • Global Moderator
  • Posts: 3490
Re: Split screen
« Reply #8 on: August 05, 2010, 18:13:51 »

I think you missed the point here Matt, perhaps lost in translation?  ;) In this case there is nothing wrong with digging up an old topic, since Black Ship has the same problem.
Logged
It's the crew that makes the difference

matt5674

  • Guest
Re: Split screen
« Reply #9 on: August 05, 2010, 18:42:51 »

 :doh: Sorry bout that.
Logged

Ballast

  • Global Moderator
  • Posts: 3490
Re: Split screen
« Reply #10 on: August 05, 2010, 18:48:20 »

No problem!  :)
Logged
It's the crew that makes the difference
Pages: [1]   Go Up
 
 


SMF 2.0.14 | SMF © 2017, Simple Machines