Hello Guest March 28, 2024, 18:07:19 *
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Login with username, password and session length
 
Pages: [1]   Go Down

Author Topic: Ship Simulator Professional!?  (Read 5136 times)

marijn

  • Forum member
  • Posts: 274
Ship Simulator Professional!?
« on: January 01, 2008, 17:19:09 »

Wat is Ship Simulator Professional eigenlijk, want het is €250 dat lijk me best duur voor een spel. :P
Ja ok er staat professional maar wie koopt zoiets behalve een universiteit?
Logged

member at mmps
made by TJK

javel

  • Forum member
  • Posts: 30
Re: Ship Simulator Professional!?
« Reply #1 on: January 01, 2008, 18:55:26 »

Hoi Marijn
Er zijn (zeevaart)scholen die deze simulator (men spreekt niet meer van een spel) gebruiken in de basis opleiding. Deze simulator (maar ook "onze" SS08) leent zich goed om basis manoeuvreerbegrippen maar ook de Rules of the Road ("RoR" (voorrangsregels op zee)) te leren.
Ik ken docenten die deze professionele versie thuis gebruiken om bepaalde situaties in elkaar te zetten en die op school voor leerlingen gebruiken.
Groeten
Javel
Logged
heaven's light (and gps) is our guide

marijn

  • Forum member
  • Posts: 274
Re: Ship Simulator Professional!?
« Reply #2 on: January 01, 2008, 19:12:47 »

Hoi Marijn
Er zijn (zeevaart)scholen die deze simulator (men spreekt niet meer van een spel) gebruiken in de basis opleiding. Deze simulator (maar ook "onze" SS08) leent zich goed om basis manoeuvreerbegrippen maar ook de Rules of the Road ("RoR" (voorrangsregels op zee)) te leren.
Ik ken docenten die deze professionele versie thuis gebruiken om bepaalde situaties in elkaar te zetten en die op school voor leerlingen gebruiken.
Groeten
Javel
ok bedank voor de informate Javel
(het lijkt me best leuk om er mee te werken ;D)
Logged

member at mmps
made by TJK

Opaboot

  • Forum member
  • Posts: 254
Re: Ship Simulator Professional!?
« Reply #3 on: January 01, 2008, 21:33:54 »

ok bedank voor de informate Javel
(het lijkt me best leuk om er mee te werken ;D)
Goed je best doen op school ;)
Er is een groot gebrek aan hollandse maroff's :P
Dus kan er een toekomst voor je zijn om het in het echt te gaan doen ::)
Logged
Volunteer and crewmember off the SS Furie

marijn

  • Forum member
  • Posts: 274
Re: Ship Simulator Professional!?
« Reply #4 on: January 01, 2008, 21:48:38 »

Goed je best doen op school ;)
Er is een groot gebrek aan hollandse maroff's :P
Dus kan er een toekomst voor je zijn om het in het echt te gaan doen ::)
ach ik zit op het VWO (atheneum) dus zal wel goed gaan denk ik.... ;D
Logged

member at mmps
made by TJK

Shipwreck

  • Forum member
  • Posts: 215
Re: Ship Simulator Professional!?
« Reply #5 on: March 05, 2008, 21:56:57 »

hoi
Logged
Developer

Mad_Fred

  • Administrator
  • Posts: 8689
  • ✝ In Memoriam
Re: Ship Simulator Professional!?
« Reply #6 on: March 06, 2008, 05:03:47 »

Sorry, mensen, even een stukkie in het Engels.. 

Shipwreck,

If you're going to bump a two month old thread about something that is totally irrelevant to you, at least make sure that you post more than just a one-word-spam-message..  :)

It's nice that you want to greet us in our own language, but make it worthwhile next time, please!
At least make it a full sentence and contribute something with it...  ;)

Groeten, 
Fred
Logged

DJ Snowhite

  • Forum member
  • Posts: 57
Re: Ship Simulator Professional!?
« Reply #7 on: March 18, 2008, 21:43:24 »

Hoi Marijn
Er zijn (zeevaart)scholen die deze simulator (men spreekt niet meer van een spel) gebruiken in de basis opleiding. Deze simulator (maar ook "onze" SS08) leent zich goed om basis manoeuvreerbegrippen maar ook de Rules of the Road ("RoR" (voorrangsregels op zee)) te leren.
Ik ken docenten die deze professionele versie thuis gebruiken om bepaalde situaties in elkaar te zetten en die op school voor leerlingen gebruiken.
Groeten
Javel

ik zit op Scheepvaart en Transport College in Stellendam. voor de zeevisvaart is dat. en ze willen daar voor in de simulator ook ss08 Professional aanschaffen. ik hoop dat ze dat doen want ik heb het spel en je kan er veel van leren. hoop alleen dat er in de professionele versie niet zo veel fouten zitten als in het spel..

grts
Logged

Mad_Fred

  • Administrator
  • Posts: 8689
  • ✝ In Memoriam
Re: Ship Simulator Professional!?
« Reply #8 on: March 18, 2008, 21:45:56 »

Even voor de duidelijkheid hier.. er is geen Ship Simulator Professional uitvoering van SS08.. alleen van SS06.

Groet,
Fred
Logged

LucAtC

  • Ship Simulator Developer
  • Global Moderator
  • Posts: 2218
Re: Ship Simulator Professional!?
« Reply #9 on: March 18, 2008, 22:55:17 »

Fred,
Wat de Pro versie 2006 bracht tegenover de normale versie, is de mogelijkheid op een zee of havenkaart afgezonderd van je pc te varen, waarop de gegevens (positie, heading, ...) van alle schepen in de omgeving kunnen gezien worden, een AIS op kaart bijna kompleet.

Nochtans is ShipSim2008 een prachtig tool voor het aanleren van bepaalde begrippen zoals Javel vertelde in zijn post, net zoals Lisim van Delius Klasing was voor de navigatie lichten.
Er zou nog een radar simulator, GMDSS en vooral een lokale multiplayer moeten zijn om het echt bruikbaar te maken.
Een simulator is... niets meer dan een simulator, en groot of klein, ook bijna nutteloos zondeer leraars / onderrichters. Men leert inderdaad niet vliegen of rijden in een simulator, maar toch zijn ze zeker nuttig.
Daarom denk ik dat ShipSim2008 even aangepast is voor het onderricht als SS06Pro, dankzij vooral het verbeterd manoeuvreren van de schepen, en dat het geen vals concept meer geeft.
Het is beter zaken niet te simuleren dan ze te misrepresenteren. Daarom ben ik ook niet echt voor die rare mastlichten... hmm... verstaanbaar pfff ::)?
mvg
Luc
Logged
Pages: [1]   Go Up
 
 


SMF 2.0.14 | SMF © 2017, Simple Machines