Hello Guest March 28, 2024, 22:39:04 *
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Login with username, password and session length
 
Pages: [1]   Go Down

Author Topic: zelf maken omgeving  (Read 12122 times)

jeffrey

  • Forum member
  • Posts: 1
zelf maken omgeving
« on: November 24, 2007, 00:20:32 »

Ik weet nu vanaf het engelse forum hoe ik zelf schepen kan maken, niet dat ik daar al mee bezig ben geweest maar als technisch tekenaar werkzaam in de scheepvaart gaat dat wel lukken, met een flinke dosis tijd natuurlijk, maar hoe maak je eigenlijk een omgeving. Ik las al dat er andere members waren die de Westerschelde in ss08 willen zien, en ik als west-zeeuws-vlaming natuurlijk ook, maar kunnen we hier ook zelf aan werken. Als je met een paar man eraan werkt en ieder een deel ervan doet moet het toch redelijk haalbaar te zijn dacht ik zo.
Logged

marcstrat

  • Global Moderator
  • Posts: 2626
Re: zelf maken omgeving
« Reply #1 on: November 24, 2007, 07:20:18 »

Hallo,
Dat zou natuurlijk wel fantastisch zijn.
Je zou wel kunnen proberen om met Vstep in contact te komen,en zeggen wat je plan is.
Probeer eerst dan bv,met een haven zoals Terneuzen(met het sluizencomplex)werk dan van daaruit verder.
Dit is wel een groot project,mischien krijg je wel hulp via Vstep.
Van Vstep,zou je dan ook kunnen vernemen,wat hun minimum eisen zijn van je 3-D werk.
Marc
Logged
N

JoMach

  • Dutch Moderator
  • Posts: 3490
Re: zelf maken omgeving
« Reply #2 on: November 24, 2007, 08:47:50 »

Dit zou idd fantastisch zijn, kom zelf ook van omgeving Terneuzen en afkomstig van de binnenvaart.
Logged

Sam

  • Forum member
  • Posts: 1041
Re: zelf maken omgeving
« Reply #3 on: December 01, 2007, 10:14:36 »

Ja, de Westerschelde zou een erg goed idee zijn!

Later, zou het Schelde-Rijn kanaal ook een goede add-on zijn.
Dan hebben we eens wat voor de binnenvaart.

Maarja, dan zou het mischien wat te groot worden.
Logged

thunderxxl

  • Forum member
  • Posts: 6
Re: zelf maken omgeving
« Reply #4 on: February 25, 2008, 09:37:31 »

mischien stadskanaal is er
ook mooi voor
Logged

carl

  • Forum member
  • Posts: 262
Re: zelf maken omgeving
« Reply #5 on: February 25, 2008, 10:17:29 »

Erg leuk idee! :)
Zou het ook leuk vinden als de binnenvaart wat meer betrokken wordt.
Logged

Thank you TJK for this sig! ;D

marcstrat

  • Global Moderator
  • Posts: 2626
Re: zelf maken omgeving
« Reply #6 on: February 25, 2008, 10:47:03 »

Ja,daar sta ik zeker ook achter,binnenvaart is belangrijk.
Dus zouden we wat goed gemaakte binnenschepen kunnen voorstellen,van even goede kwaliteit dan onze grote schepen.
Zandschepen(beunschepen),binnenvaarttankers,bunkerschepen,containervaart enzovoort.
Bv:een pakket samenstellen van 4a6 schepen(payware),die je dan kan downloaden.
De mogelijkheden zijn onbeperkt(zoland je computer het kan trekken natuurlijk),maar daar kan je altijd wat aandoen hé.
Zou mooi zijn!!
Marc
Logged
N

marcstrat

  • Global Moderator
  • Posts: 2626
Re: zelf maken omgeving
« Reply #7 on: February 25, 2008, 10:54:09 »

Over het idee Westerschelde,
Deze staat nog niet echt op het programma van Vstep,voor zover ik weet.
Dit vraagt natuurlijk veel werk,aan de hand van foto's moet er gewerkt worden,om het zo echt mogelijk te laten lijken.
Dus iemand op de binnenvaart,die zich wil bezig houden met het nemen van foto's(hoge resolutie),kan deze naar mij opsturen,zodat ik ze kan doorsturen(doe dit niet via mail naar Pjotr of Mark(dan zitten deze mailboxen direct vol.Da's dan ook niet echt de bedoeling.
Foto's mogen altijd via mij gaan,dit was op het oude forum al gevraagd door Mark,om dit eventueel zo te doen.
Meer uitleg geef ik via PM.
Marc
Logged
N

carl

  • Forum member
  • Posts: 262
Re: zelf maken omgeving
« Reply #8 on: February 25, 2008, 10:55:20 »

Ja,daar sta ik zeker ook achter,binnenvaart is belangrijk.
Dus zouden we wat goed gemaakte binnenschepen kunnen voorstellen,van even goede kwaliteit dan onze grote schepen.
Zandschepen(beunschepen),binnenvaarttankers,bunkerschepen,containervaart enzovoort.
Bv:een pakket samenstellen van 4a6 schepen(payware),die je dan kan downloaden.
De mogelijkheden zijn onbeperkt(zoland je computer het kan trekken natuurlijk),maar daar kan je altijd wat aandoen hé.
Zou mooi zijn!!
Marc

zeker leuk plan! :)
Logged

Thank you TJK for this sig! ;D

jojojo

  • Forum member
  • Posts: 11
Re: zelf maken omgeving
« Reply #9 on: March 28, 2008, 16:30:58 »

Is er ook geen mogelijkheid dat de haven van Antwerpen ontworpen kan worden? Ben zelf bootman in de antwerpse haven en om te varen in het eigen werkgebied zou wel tof zijn.
Logged

marijn

  • Forum member
  • Posts: 274
Re: zelf maken omgeving
« Reply #10 on: March 28, 2008, 18:47:20 »

of maas-waal kanaal daar woon ik in de buurt 8) :D
Logged

member at mmps
made by TJK

marcstrat

  • Global Moderator
  • Posts: 2626
Re: zelf maken omgeving
« Reply #11 on: April 19, 2008, 16:00:18 »

Natuurlijk is alles mogelijk maar we moeten ook afwachten wat de planning van Vstep is,voor de toekomst.
Er kunnen natuurlijk al foto's naar mij worden gestuurd van goede locaties,voor een nieuw gebied,bij de foto's moet natuurlijk wel een uitleg bij.
Voor de haven van A'pen en de Schelde is dat niet direct nodig,omdat ikzelf van kindsbeen af op deze waterwegen ben opgegroeid.
Ik zal deze dan rangschikken,en in files zetten zodat doorsturen een stuk gemakkelijker gaat.
Groetjes
Marc
P.S.Altijd high-resolution pics.
Logged
N

Ballast

  • Global Moderator
  • Posts: 3490
Re: zelf maken omgeving
« Reply #12 on: April 19, 2008, 20:41:07 »

Misschien is het ook een idee om de haven van Rotterdam wat verder uit te breiden, het Caland kanaal tot aan de rozenburgsluis, het Hartelkanaal van het Beerkanaal via Rozenburg naar Spijkenisse en daar weer onder de Botlekbrug door naar de Botlek. Dan zou de haven echt af zijn  ;D
Logged
It's the crew that makes the difference

marcstrat

  • Global Moderator
  • Posts: 2626
Re: zelf maken omgeving
« Reply #13 on: April 20, 2008, 06:51:12 »

Ik denk dat ze dat aan het doen zijn,want telkens er een update of een extra nieuw spel bijkomt,is er van de haven van Rotterdam ook een extra stukeje bijgekomen.
Toen het spel uitkwam(06-versie),kon je maar tot de Erasmusbrug,en kon je er niet onderdoor,nu heb je daar al een heel stuk verder dat je kan varen.
Maar we zullen zien hoe dit verder verloopt.
Marc
Logged
N

Rowica

  • Forum member
  • Posts: 106
Re: zelf maken omgeving
« Reply #14 on: May 02, 2008, 22:53:33 »

Ik vind persoonlijk dat de Westerschelde omgeving aan de beurt is als Add-on.
Met als hoogtepunten natuurlijk het sluizencomplex Terneuzen en Havengebied Antwerpen.

Groetjes,
Robin
Logged
OS: Windows 7 Ultimate X64
CPU: AMD Phenom II X4 945 3.0 GHz
Mem: Kingston 4 GB DDR2
GPU: Nvidia GeForce GT220 1024 mb

redeagle

  • Forum member
  • Posts: 13
Re: zelf maken omgeving
« Reply #15 on: June 09, 2008, 10:34:45 »

of ijmuiden vanaf zee ,dan de haven en dan het noordzeekanaal tot aan amsterdam (shipdock
Logged
.                                                                          Stagaire on the Svitzer Marken

devin15

  • Forum member
  • Posts: 130
Re: zelf maken omgeving
« Reply #16 on: June 22, 2008, 21:46:24 »

het is haalbaar maar ik denk zelf dat het moeilijk word om dat in 1 map te zetten
Logged

Capt. Jim

  • Forum member
  • Posts: 229
Re: zelf maken omgeving
« Reply #17 on: June 25, 2008, 11:14:52 »

Misschien is het ook een idee om de haven van Rotterdam wat verder uit te breiden, het Caland kanaal tot aan de rozenburgsluis, het Hartelkanaal van het Beerkanaal via Rozenburg naar Spijkenisse en daar weer onder de Botlekbrug door naar de Botlek. Dan zou de haven echt af zijn  ;D


en dan vanaf Spijkenisse naar de Westerschelde/Antwerpen  ;D Maar zijn wel top ideeen ! Meer binnenvaart !

Heb ook nog zo zitte kijken in de Eemhaven waar o.a Steinweg, ECT Home en RST en Interforest terminal waar 2 nieuwe brugkranen staan ( staat nu nog niks ). Valt op dat bij de ECT gedeelde op het einde topkranen staan zeg maar  ??? ??? inplaats van veel brugkranen en containers. Bij de RST zuidzijde in de beatrixhaven staan back-up kranen langs de waterkant  ??? zoude eigenlijk ook brugkranen moeten staan.
Logged

JoMach

  • Dutch Moderator
  • Posts: 3490
Re: zelf maken omgeving
« Reply #18 on: June 25, 2008, 12:33:55 »

Ik vind persoonlijk dat de Westerschelde omgeving aan de beurt is als Add-on.
Met als hoogtepunten natuurlijk het sluizencomplex Terneuzen en Havengebied Antwerpen.

Groetjes,
Robin

Haha Robin 100% mee eens, en met de aftakkingen naar hansweert en rijnschelde verbinding. Met natuurlijk binnenvaart.
groeten
Jomach
Logged

Pimti

  • Forum member
  • Posts: 46
Re: zelf maken omgeving
« Reply #19 on: June 25, 2008, 18:01:17 »

Ja meer binennvaartschepen is inderdaad niet verkeerd, gelukkig hebben we nu al een duwbootje in de nieuwe Add-on, hopelijk komen er meer binnenvaarschepen zoals een paar tankers,containerschepen en de droge lading schepen en helemaal top zou zijn een koppelverband (duweenheind)

Groetjes Pim
Logged
Suurman kvb Triangle-Bermuda
185x11.4 (5920 ton)
http://www.epimare.nl

CWi

  • Forum member
  • Posts: 44
Re: zelf maken omgeving
« Reply #20 on: July 11, 2008, 15:22:56 »

Hallo,

Ik heb jullie posts gelezen over het realiseren van de Westerschelde. Goed idee vind ik het om deze als add-on uit te brengen in de toekomst. Een uitdagende rivier met vele bochten en op sommige plaatsen een krappe vaargeul.

Wat dachten jullie van een stukje nostalgie er in te verwerken ?

Ik weet niet wie er van jullie er goed in is om schepen te maken ? Maar zelf dacht ik dat het leuk idee is om een van de veerboten terug tot leven te brengen.

Groetjes,

Coen
Logged

derpsterPRO

  • Forum member
  • Posts: 4
Re: zelf maken omgeving
« Reply #21 on: April 19, 2013, 10:02:11 »

Leuk idee!!!


Ik ga denk ik ook even iets in elkaar knutselen, ik dacht aan Delfzijl en dan die hele eems en stukje magriet kanaal erbij:-D


Logged

Mr Robville

  • Administrator
  • Posts: 2931
Re: zelf maken omgeving
« Reply #22 on: April 19, 2013, 10:16:38 »

Kijkt u eens naar de datum:
Logged

MokMok

  • Forum member
  • Posts: 1204
Re: zelf maken omgeving
« Reply #23 on: April 19, 2013, 11:07:39 »

Zou wel wat wezen om in AutoCAD of een ander 3D-CAD-programma je eigen schepen en omgevingen te ontwerpen om die vervolgens naar ShipSim te exporteren.
Logged
Pages: [1]   Go Up
 
 


SMF 2.0.14 | SMF © 2017, Simple Machines