Hello Guest April 28, 2024, 05:03:45 *
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Login with username, password and session length
 
Pages: [1] 2 3 4   Go Down

Author Topic: Buiten Shipsimmen,welke hobby's heb je nog?  (Read 33033 times)

marcstrat

  • Global Moderator
  • Posts: 2626
Buiten Shipsimmen,welke hobby's heb je nog?
« on: November 13, 2007, 18:38:57 »

Natuurlijk bestaat er buiten Shipsim,nog een leven.Welke hobby's heb je nog?Mischien vind je via deze weg nog iemand(of meerdere met dezelfde hobby).Wat zeer zinvol kan zijn,om gedachten uit te wissellen.

Waarbij ik het voorbeeld zal geven.
Ik speel al meer dan 30 jaar gitaar,heb ook een klasieke opleiding gevolgd(muziekschool).
Ik speel nu meer rock,blues,Ballads,maar een klasiek stuk spelen op mijn american Fender klinkt zeker zo mooi.
Vragen omtrent deze hobby,mogen zeker afgevuurt worden.mischien kan ik je wel helpen.Wie weet??
Marc
« Last Edit: November 13, 2007, 22:44:45 by marcstrat »
Logged
N

JoMach

  • Dutch Moderator
  • Posts: 3490
Re: Buiten Shipsimmen,welke hobby's heb je nog?
« Reply #1 on: November 13, 2007, 18:48:02 »

Nou mijn hobby is veel met de pc werken, bv, foto's en video bewerken, heb een bepaalde game met trucks, waar je zelf je trucks kan skinnen, in je eigen kleuren en met je eigen logo's, is wel mooi dan zie je je truck over de wegen met je eigen kleuren, wel jammer dat het bij shipssim niet kan, zou echt mooi zijn vooral bij multyplay. en dan doe ik ook nog aan lezen. Lees het liefst oorlogsboeken vooral de zeeoorlog,Maar doe ook veel aan fitness spinnen bv. heb er nu tijd genoeg voor ben al drie jaar met pensioen.
Logged

Opaboot

  • Forum member
  • Posts: 254
Re: Buiten Shipsimmen,welke hobby's heb je nog?
« Reply #2 on: November 13, 2007, 22:24:31 »

Naast dat shipsimmen voor mij een verslaving begint te worden, sinds een paar weken
nadat ik de add-on Elbe/Furie heb gekregen, is mijn grootste hobby mijn bijdrage als
vrijwillig bemanningslid op neerlands enige zeegaande stoomsleepboot de Furie.
Verder gaat mijn interesse uit naar alle vormen van maritieme zaken.
Hoop naast onze winterperiode in rust op de Furie vele genoegelijke momenten te hebben met het Shipsimmen.
Logged
Volunteer and crewmember off the SS Furie

Mad_Fred

  • Administrator
  • Posts: 8689
  • ✝ In Memoriam
Re: Buiten Shipsimmen,welke hobby's heb je nog?
« Reply #3 on: November 13, 2007, 22:30:36 »

Mijn grootste hobby is ook musiceren. Nou ja, passie is misschien een beter woord.

Ik ben op het moment drummer. Ik speel in een Bluesrock band waarmee we veel eigen werk schrijven en dat op het podium afwisselen met eigenzinnige covers.

Ik ben vroeger al met de drumkit in aanraking gekomen maar was eigenlijk het grootste gedeelte van de +/- 15 jaar dat ik nu in bands speel bassist. Daarnaast speel ik thuis ook gitaar, maar niet in een band.

De pc is ook wel een hobby, ik maak af en toe vrijblijvend een websites voor iemand en heb in het verleden gewerkt aan addons voor "operation flashpoint". Maar daar kom ik niet meer zoveel aan toe tegenwoordig, door het drukke schema met de band. Ik sim nog wel veel. o.a. SS, FS, Falcon, LockOn, IL2, SH, OFP, ArmA.

Verder lees ik ook graag. Maakt niet zoveel uit wat, ik heb een brede smaak, als het me maar pakt dan verslind ik een boek in no time.   :)

Fred




Logged

Sam

  • Forum member
  • Posts: 1041
Re: Buiten Shipsimmen,welke hobby's heb je nog?
« Reply #4 on: November 14, 2007, 18:59:51 »

Natuurlijk is er een leven buiten shipsim! ;D

Ik ben een zeiler(tje)

Ik heb een splash, een klein open bootje. Foto's hier
Wetstrijden vaar ik niet, ik zou het wel kunnen, maar het is allemaal wat te gestresseerd voor mij.

En mijn ouders hebben een 10.5m zeilboot.


Natuurlijk is mijn leven niet alleen maar varen.
Uitgaan(fuiven), poolen, modelbouw en lopen doe ik ook graag.
Logged

marcstrat

  • Global Moderator
  • Posts: 2626
Re: Buiten Shipsimmen,welke hobby's heb je nog?
« Reply #5 on: November 15, 2007, 09:28:44 »

Hallo Mad_fred,
Ja,ik schrijf ook al jaren zelf muziek,heb vroeger muziekacademie gevolgd.4 jaar klasieke opleiding gitaar,1 jaar basis klavier,speel nu nog een beetje mandoline(zelfstudie),en heb ook basis drum geleert.Dit was enkel voor mijn eigen nr in te spelen.
Heb ook extra lessen gaan volgen voor ballads,bluess,rock.
Opgetreden heb ik voor de academie,en voor nog een andere muziekclass(Privéschool),daar heb ik mijn eigen nr gespeeld,+Local hero(dire straits)live versie,staat trouwens op de "On the Night tour"DVD.Exact dezelfde versie,en nog albatros van Fleetwood mac.
Was wel tof om te doen.
Vroeger zelf een duo gehad,met een vriend.Zelf blijf ik graag bezig met muziek,en willme even toeleggen op wat commercial muziek(reclame-muziek).Dit zijn korte stukken,maar dat brengt nog wat geld op.Heb onlangs een producer leren kennen,die wel even verder wil met mij.Voorlopig geen grote hits verwachten,want reclame muziek heeft dat niet nodig.
Logged
N

Mad_Fred

  • Administrator
  • Posts: 8689
  • ✝ In Memoriam
Re: Buiten Shipsimmen,welke hobby's heb je nog?
« Reply #6 on: November 16, 2007, 14:50:23 »

Hallo Marc,

Dat is mooi spul dat je hebt.

Ik heb geen camera bij de hand maar wil nog wel eens mijn spul op de foto zetten. De drumkit staat ingepakt voor een gig trouwens. Ik heb zelf een aziatische strat.. zo'n -onder licensie gebouwde - nepper.  ;) Verder nog een strat 'replica' van het merk Morris, een Ibanez "super strat", twee yamaha BB bassen (4 en 5 snarig) en een paar acoustische gitaren, een klassieke- en een western gitaar.

Ik heb verder geen opleiding gevolgd of les gehad. Ik heb het mezelf geleerd, met dank aan mede muzikanten waarvan ik de kunst afkijk als we samen spelen. Op gitaar ben ik alleen als slaggitarist inzetbaar. Ik speel wel wat solo's en doe wat improvisatie als ik thuis op de bank zit te spelen, maar niet goed genoeg voor een band. Ik ben dus op geen enkel instrument een virtuoos  :D  Maar ik kan me goed redden en krijg er nog steeds meer en meer plezier in, en daar gaat het tenslotte om.

Dat reclame werk kan erg tof zjn trouwens, ik ken ook een producer die dat doet. Ik heb zelf ooit ook al eens een paar keer aan zoiets meegewerkt. Dat was toen niet voor relcame maar voor wat radio jingles voor een regionale zender. Vond dat best leuk werk. Oké je scoort er geen hits mee, maar toch, ik denk dat meer mensen "mijn" jingle hebben gehoord dan dat er mensen zijn die de eigen nummers van mijn band hebben gehoord  ;D  En een beetje bijverdienen met zoiets is natuurlijk ook niet mis.

Logged

marcstrat

  • Global Moderator
  • Posts: 2626
Re: Buiten Shipsimmen,welke hobby's heb je nog?
« Reply #7 on: November 16, 2007, 14:54:07 »

Ik heb nog foto's van mijn drumstel ook,zal dat ook even online zetten.Maar dit heb ik verkocht nu een jaar geleden,maar op mandoline kan je me ook nog zien,die heb ik en doe ik niet weg.
Marc
Logged
N

marcstrat

  • Global Moderator
  • Posts: 2626
Re: Buiten Shipsimmen,welke hobby's heb je nog?
« Reply #8 on: November 16, 2007, 14:59:39 »

Ja, over de aankoop van mijn american strat,heb ik maar 30 jaar over gedaan.
Heb verschillende gitaren gehad(16) in de loop der jaren.Dit is voor mij de beste die ik heb gehad,nu ook mijn zus en haar vriend(die trouwens ook zeer goed speeld).Hebben we meer vooruitzichten in de muziek.
Dus bouwen we dat verder uit.
Groetjes
Marc
Logged
N

Mad_Fred

  • Administrator
  • Posts: 8689
  • ✝ In Memoriam
Re: Buiten Shipsimmen,welke hobby's heb je nog?
« Reply #9 on: November 16, 2007, 15:19:17 »

Hoi Marc,

Leuk drumkitje, ben je trouwens links met drummen? Omdat hij andersom opgezet staat dan "normaal" op die foto.

Ik heb laatst nog een mandoline en een banjo in de handen gehad.. Mijn pa die heeft een paar van die instrumenten in huis, maar meer voor de sier, zal ik maar zeggen.., die hangen aan de wand  :D

Kon er echter geen fatsoenlijke noot uit krijgen heh heh.. Blijkbaar toch wel even wat anders dan gitaar spelen.  ;)

Máár 30 jaar gedaan over de aankoop van je strat? Dat is dan nog vrij vlot gelukt.  :P  hehe..  ik heb eigenlijk géén instrument waarvan ik kan zeggen dat ik er echt super tevreden mee ben. Er scheelt bij alle gitaren wel iets aan. De bassen zijn redelijk goed, maar kan beter. Het enige waarvan ik datzelfde zal zeggen als jij van je strat is mijn basversterker. Een Trace Elliot AH1200... 1000 watt stack.  Dat heeft me ook jaren en jaren gekost om bij elkaar te sparen. Daar kan ik alles mee, welke stijl dan ook. En die gaat dus ook nooit meer weg.  :D

Fred
Logged

marcstrat

  • Global Moderator
  • Posts: 2626
Re: Buiten Shipsimmen,welke hobby's heb je nog?
« Reply #10 on: November 16, 2007, 15:30:56 »

Ja,ik was links,maar moest dat zelf uitvinden.
Ja,dit kan ik met zekerheid zeggen,deze gitaar is een superinstrument,als je het vergelijkt met goedkopere gitaren die ik heb gehad.
Ik heb een marshal versterker gekocht DFX100 watt,omdat het meer voller klinkt dan mijn klein fender versterkertje.
Natuurlijk gaat er niets boven lampen,maar dat is voorlopig iets te veel van het goede(te duur!!!!)
Mandoline heb ik mezelf bij gebracht,vond dat niet al te moeilijk,maar 5-string banjo,da's een anderpaar mouwen.Ik had die toen in bruikleen,maar als je dat wil kunnen,moet je toch even lessen nemen.Ik was daar wel van verwittigd.
Groetjes
Marc
Logged
N

KriBoo

  • Forum member
  • Posts: 32
Re: Buiten Shipsimmen,welke hobby's heb je nog?
« Reply #11 on: November 21, 2007, 22:01:02 »

Naast het spelen van computergames waar onder SS08 (aan verslaafd aan het raken aan de game sinds de add-on van de Furie en de Elbe).
Werk ik net als opaboot als vrijwilliger op de s.s. Furie, gelukkig niet aan dek  ;) net als opaboot maar in de mooie machinekamer.  :P
Verder fiets ik graag met mijn kids.
Logged

Opaboot

  • Forum member
  • Posts: 254
Re: Buiten Shipsimmen,welke hobby's heb je nog?
« Reply #12 on: November 21, 2007, 23:06:23 »



Werk ik net als opaboot als vrijwilliger op de s.s. Furie, gelukkig niet aan dek  ;) net als opaboot maar in de mooie machinekamer.::)


Blijf jij maar in die vetloods, ik hou me wel bezig met de nautische dienst op de brug :P
« Last Edit: November 21, 2007, 23:08:49 by Opaboot »
Logged
Volunteer and crewmember off the SS Furie

KriBoo

  • Forum member
  • Posts: 32
Re: Buiten Shipsimmen,welke hobby's heb je nog?
« Reply #13 on: November 22, 2007, 16:04:29 »



Werk ik net als opaboot als vrijwilliger op de s.s. Furie, gelukkig niet aan dek  ;) net als opaboot maar in de mooie machinekamer.::)


Blijf jij maar in die vetloods, ik hou me wel bezig met de nautische dienst op de brug :P

HHAHAHAHAHA, graag want voor nautische werk ben ik te soepel gebouwd  ;D
Logged

Opaboot

  • Forum member
  • Posts: 254
Re: Buiten Shipsimmen,welke hobby's heb je nog?
« Reply #14 on: November 25, 2007, 14:42:14 »

HHAHAHAHAHA, graag want voor nautische werk ben ik te soepel gebouwd  ;D
Bedoel je nu met te soepel dat je er eigenlijk te simpel voor ben ;D
Logged
Volunteer and crewmember off the SS Furie

wadskipper jr.

  • Forum member
  • Posts: 5
Re: Buiten Shipsimmen,welke hobby's heb je nog?
« Reply #15 on: November 25, 2007, 21:10:30 »

buiten shipsimulator heb ik nog mijn motorboot(tje) daar zit ik ook veel in (als het weer het toelaat)
Logged

Eelkon

  • Guest
Re: Buiten Shipsimmen,welke hobby's heb je nog?
« Reply #16 on: November 28, 2007, 15:22:18 »

Buiten SS08 speel ik ook nog andere games(COD4,BF2,Crysis,Assasins creed).
Ik ben ook wel goed met computers heb laatst mijn nieuwe pc gebouwd, Ik sport veel(fitniss,kickboxen)
Ook heb ik een speedboot en zeilboot: Glastron SSV-194 270 PK V8- V/D stadt Norman.(zijn eigenlijk van pa)

Later,

Eelkon
Logged

Ballast

  • Global Moderator
  • Posts: 3490
Re: Buiten Shipsimmen,welke hobby's heb je nog?
« Reply #17 on: December 21, 2007, 20:45:24 »

COD4 op xboxlive, fotografie, varen (met een echt schip  ;)), computeren
Logged
It's the crew that makes the difference

marijn

  • Forum member
  • Posts: 274
Re: Buiten Shipsimmen,welke hobby's heb je nog?
« Reply #18 on: January 06, 2008, 10:58:52 »

ik was net even aan het rondkijken ophet franse forum en ik zag dat jij daar ook op stond marc :o
knap hoor ;D (ik ben het nog aan het leren :P)
Logged

member at mmps
made by TJK

Koboi

  • Forum member
  • Posts: 80
Re: Buiten Shipsimmen,welke hobby's heb je nog?
« Reply #19 on: January 06, 2008, 12:28:56 »

Ik verzamel luciferdoosjes !! Vooral oude van Union Match/Union Allemettierre.
Verder ben ik een computerfreak zo een beetje zo. Net nieuwe voeding van Zalman gestoken gisteren (in 5 minuten geklaard!). Binnenkort 2 gb ram erin ipv 1 in de hoop shipsim wat sneller te laten laden.
Ik speel geen wargames, bijna enkel shipsim.
Lol maken met de dochter van 9 maand is ook een hobby !
Verder ben ik fan van Guido Belcanto (was ook 10 jaar lang zijn webmaster).
En ik ben een bali-freak: onze bali-site: http://www.bali-lombok.be
Onze homepage: www.levensgenieter.be
En ik leer ook Indonesisch sinds 1999, das ook een hobby.
Verder rij ik bij mooi weer in m'n overdekte trike-scooter (zie foto).
Ik ben geen schipper. Dat was het!
Logged

mitchellboon

  • Forum member
  • Posts: 18
Re: Buiten Shipsimmen,welke hobby's heb je nog?
« Reply #20 on: January 12, 2008, 00:38:07 »

mijn andere hobby,s zijns
FS2004 omdat ik helemaal gek van vliegtuigen ben en van schepen natuurlijk  8)
vissen op snoek
muziek luisteren 8)
a-team kijken helmaal geweldig  ;D
Logged

mitchellboon

  • Forum member
  • Posts: 18
Re: Buiten Shipsimmen,welke hobby's heb je nog?
« Reply #21 on: January 13, 2008, 12:36:52 »

Natuurlijk is er een leven buiten shipsim! ;D

Ik ben een zeiler(tje)

Ik heb een splash, een klein open bootje. Foto's hier
Wetstrijden vaar ik niet, ik zou het wel kunnen, maar het is allemaal wat te gestresseerd voor mij.

En mijn ouders hebben een 10.5m zeilboot.


Natuurlijk is mijn leven niet alleen maar varen.
Uitgaan(fuiven), poolen, modelbouw en lopen doe ik ook graag.
Ik heb zelf geen boot  :( maar me oom wel een 10,5 m moterboot gaat tot 25 km per uur in de vakantie gaan we altijd  ;D mag ik zelf varen dus gas gefen en sturen de hele reis hij leert me ok dingen hij heeft vroeger in de marine gezeten  8).en dan varen we naar een eiland of jachthaven en dan gaan we barbeqeuen(weet niet hoe je het schrijft ben namelijk dislecties sorry) en dan vaar ik em weer terug gaaf man ok een helmooien boot hij heeft bijna alles gemaakt in die boot me oom en tante ze gaan er mee op vakantie naar friesland varen bijvoorbeeld  :).kan niet wachten als de plezierjacht seizoen weer begint ergens in april  :D
Logged

marijn

  • Forum member
  • Posts: 274
Re: Buiten Shipsimmen,welke hobby's heb je nog?
« Reply #22 on: January 13, 2008, 21:04:49 »

Ik heb zelf geen boot  :( maar me oom wel een 10,5 m moterboot gaat tot 25 km per uur in de vakantie gaan we altijd  ;D mag ik zelf varen dus gas gefen en sturen de hele reis hij leert me ok dingen hij heeft vroeger in de marine gezeten  8).en dan varen we naar een eiland of jachthaven en dan gaan we barbeqeuen(weet niet hoe je het schrijft ben namelijk dislecties sorry) en dan vaar ik em weer terug gaaf man ok een helmooien boot hij heeft bijna alles gemaakt in die boot me oom en tante ze gaan er mee op vakantie naar friesland varen bijvoorbeeld  :).kan niet wachten als de plezierjacht seizoen weer begint ergens in april  :D
Dat lijkt me idd ook wel vet: (zelf) op zo`n grote boot varen en een oom die bij de marine zat. Hij zal wel mooie verhalen kennen :D. Wij -of eigenlijk mijn vader- hebben/heeft een zeilboot van ong. 7 meter. Daar varen we in de zomer ook mee.

Alleen niet fijn dat je Dislexie hebt (is het goed geschreven?)

mijn hobby`s buiten shipsim zijn modelbouw, modeltreinen, computeren :P en auto`s (al mag ik nog niet rijden tòch denk ik dat ik het leuk vindt (geoefend op de skelter vroeger ;)))
Logged

member at mmps
made by TJK

Sam

  • Forum member
  • Posts: 1041
Re: Buiten Shipsimmen,welke hobby's heb je nog?
« Reply #23 on: January 16, 2008, 19:20:28 »

Modelbouw?

Enkel treinen of ook nog iets anders?

Ik hou me bezig met modelschepen.

Dit zijn mijn projecten:
www.freewebs.com/modelwerkschepen
Logged

marijn

  • Forum member
  • Posts: 274
Re: Buiten Shipsimmen,welke hobby's heb je nog?
« Reply #24 on: January 16, 2008, 20:58:49 »

nee ik heb ook nog een modelbouw schip (een oude van mijn vader :P)
daar doe ik mometeel niet zoveel aan omdat ik best wel veel huiswerk heb :'(
mooi werk van die schepen daar (op de site)
maar treinen zijn ook nog altijd een grote bobby van mij ;D
Logged

member at mmps
made by TJK
Pages: [1] 2 3 4   Go Up
 
 


SMF 2.0.14 | SMF © 2017, Simple Machines