Hello Guest March 28, 2024, 09:00:18 *
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Login with username, password and session length
 
Pages: [1]   Go Down

Author Topic: einde ship simulator  (Read 28086 times)

joostmansjr

  • Forum member
  • Posts: 80
einde ship simulator
« on: March 09, 2015, 17:05:23 »

waarom geeft vstep geen bericht dat ze stoppen met deze simulator?
dat is voor de mensen die hier voor betaald hebben wel zo netjes.
bij deze bedankt voor een mooie simulator jammer dat ze de handdoek in de ring gooien.
groetjes joost mans
Logged

Mr Robville

  • Administrator
  • Posts: 2931
Re: einde ship simulator
« Reply #1 on: March 10, 2015, 09:53:26 »

Omdat zij daartoe niet verplicht zijn?
Ik vind het raar dat er ineens dit soort beschuldigende berichten verschijnen die impliceren dat Vstep de klanten opgelicht heeft o.i.d. Het lijkt mij toch vanzelfsprekend dat iedere game op ten duur ophoudt ontwikkeld te worden, niet waar? Niks fout aan. Bovendien lijkt het toch al vrij duidelijk als je op het forum rondkijkt.
Logged

Mad_Fred

  • Administrator
  • Posts: 8689
  • ✝ In Memoriam
Re: einde ship simulator
« Reply #2 on: March 10, 2015, 23:24:14 »

En uiteraard is het spel nog steeds in de handel en wordt er ook nog technische ondersteuning gegeven aan mensen met problemen, dus dat hoort ook nog bij de levensduur van het spel dat dus op die manier nog niet helemaal ten einde is.

En het klopt dan wel dat er verder niks meer ontwikkelt wordt door Vstep, maar dat is best vaak aangegeven in diverse topics, en zowel dát als het feit dat ook verder geen officieële uitbreidingen of patches meer verwacht werden, is op het forum zeker menigmaal door forumstaf leden opgemerkt in topics her en der. Daarnaast zijn er ook nog dingetjes die door vrijwilligers gedaan worden om community patches te maken. Voor ons als spelers is het dus nog niet helemaal het einde.

Wat het 'betalende klant' betreft, tja,.. ik snap je bedoeling wel hoor en je hebt wel gelijk dat duidelijke berichtgeving over grote veranderingen m.b.t. het spel, altijd netjes is naar de klant toe... , maar ja de game is nu alweer zo oud, een berichtje over het stoppen van de ontwikkeling van het spel zoveel jaar later, zat volgens mij iig niet echt bij de originele aankoop prijs inbegrepen hoor.  ;D

Maar ja, wat ik ook al zei, het spel is nog steeds te koop... als je dan met grote letters op je site zet 'dit spel is ten einde', tja, dan verkoop je minder exemplaren..  eerlijk/oneerlijk?   tja...   reclame is van nature onbetrouwbaar dus informatie weglaten kan ook een reclame strategie zijn he.  ::)
Logged

MokMok

  • Forum member
  • Posts: 1204
Re: einde ship simulator
« Reply #3 on: March 15, 2015, 11:49:28 »

En zal European Ship Simulator op http://www.excalibur-publishing.com/games/european-ship-simulator/ het stokje van Ship Simulator overnemen?
Logged

TheZenMeister

  • Forum member
  • Posts: 79
Re: einde ship simulator
« Reply #4 on: March 17, 2015, 23:16:00 »

Is dat niet hetzelfde?
Zelfde engine(Questviewer). Zo ziet het er wel naar uit.
Lijkt wel dat Vstep het verkocht heeft aan de ontwikkelaars van Euro Ship Sim.
Logged

MokMok

  • Forum member
  • Posts: 1204
Re: einde ship simulator
« Reply #5 on: March 18, 2015, 16:29:57 »

Is dat niet hetzelfde?
Zelfde engine(Questviewer). Zo ziet het er wel naar uit.
Lijkt wel dat Vstep het verkocht heeft aan de ontwikkelaars van Euro Ship Sim.

Ik kan daar geen uitspraken over doen, ik weet namelijk niet of dat zo is.
Logged

pverberght

  • Forum member
  • Posts: 16
Re: einde ship simulator
« Reply #6 on: May 29, 2015, 14:56:12 »

ben tijdje weggeweest, maar ziet er dus uit dat ik me zal moet haasten om nog paar bootjes te downloaden voor de deur dichtvalt :)
Vermoed dat ze stoppen omdat er voor de maritieme games veel minder vraag achter is dan bv de vliegtuigen waar bijna elke week iets nieuw op de markt komt.
Logged

joostmansjr

  • Forum member
  • Posts: 80
Re: einde ship simulator
« Reply #7 on: July 21, 2015, 11:52:09 »

l.s.
alles van v.step is weg ik ook bedankt voor een simulator die heel groot had kunnen worden als jullie het goed gedaan hadden.
dus weg geld en speel plezier.
geen groeten joost mans jr
Logged

Mad_Fred

  • Administrator
  • Posts: 8689
  • ✝ In Memoriam
Re: einde ship simulator
« Reply #8 on: July 29, 2015, 17:29:26 »

weg geld? 

Het spel kwam eind 2010 uit.. nu alweer bijna 5 jaar geleden.. Ondanks bugs en spel elementen die niet aan de (soms te hoge) wensen van mensen voldoen, is de 'geld weg' benadering wel een beetje naief.

Wat verwacht je dan? Dat alles altijd blijft doorgaan voor een paar tientjes? Kijk eens naar de mainstream spellen.. Call of Duty en dat soort dingen.. bijna elke 6 maanden weer een nieuw spel. Bugs genoeg, die vaak niet eens opgelost worden omdat ze al weten dat ze over enkele maanden weer een nieuw spel op de markt gooien. En die zijn ook nog eens een stuk duurder dan SSE was.

weg speelplezier?

Dus omdat Vstep de produktie (minus de service) stilzet, kun je het spel niet meer spelen en/of er niet meer van genieten? Heb je er dan überhaupt wel eens van genoten, of was dat plezier al die 5 jaren al niet aanwezig dan? Ik neem aan dat je wel speelplezier hebt gehad, anders zeg je niet dat het nu weg zou zijn.
En zonder verdere ontwikkeling van het spel, is het spel dus nog steeds in de staat waarin het verkeerde toen je dus logischerwijs nog wel plezier in het spelen had. En dus, slaat die opmerking helemaal nergens op.

Dat SSE niet is geworden wat velen hadden gehoopt, dat is al lang en breed uitgemolken hier. Dat je daar teleurgesteld en zelfs boos over kunt zijn, weet ik ook uit eigen ervaring... Maar om indirekt te gaan zeggen dat je je bestolen voelt dat is in mijn boekje, en dan zeg ik het maar gewoon botweg zoals het is... dom gel*l.  :-X

Je hebt gekregen waar je voor hebt betaald en het spel blijft van jou en kun je spelen tot er een generatie van pc's of besturingssystemen komt waar ie niet meer op lopen wil. Er was een voordien een demo beschikbaar en er is een forum waar je je van te voren had kunnen laten informeren voor je de aankoop deed en je had reviews kunnen lezen op gaming websites, die ook lang niet altijd rooskleurig waren.

De meeste bugs zijn er uit gehaald, voor zover dat mogelijk was. De rest was helaas simpelweg niet haalbaar, en da's echt niet uniek in de gaming industrie. We balen er allemaal van, maar Vstep is er eerder armer dan rijker van geworden op deze manier. Dus je geld hebben ze echt niet gestolen om met de Noorderzon te vertrekken, ze hebben er vaak meer resources tegen aan gegooit dan menig andere ontwikkelaar zou doen. Dat het dan niet helemaal in orde komt is voor hen net zo goed een bron van frustratie geweest. Maar goed, er is nog steeds klantenservice, je kunt nog steeds ofwel in je eentje, ofwel samen online, het spel spelen...

Er is dus geen sprake van 'geld weg', want je gaat toch ook niet naar een elektronica zaak, 5 jaar na aankoop van een TV, en ze beschuldigen van diefstal omdat je het beeld toch niet zo strak en helder vond dan je had gehoopt en omdat de fabrikant geen verdere verbeteringen gaat maken aan je toestel... terwijl je er thuis al wel 5 jaar naar hebt zitten kijken?   :)


Ik snap je gevoel er over, dat zeker, en ik deel dat ook deels met je, maar wat je m.b.t. geld en plezier zegt is gewoon niet helemaal reëel.

Groet,
Fred
Logged

MokMok

  • Forum member
  • Posts: 1204
Re: einde ship simulator
« Reply #9 on: July 29, 2015, 17:47:10 »

Ik vaar nog steeds met heel veel plezier met de gehele Shipsim-serie. Ik draai ze onder Linux Mint d.m.v. Wine en PlayOnLinux. Zo kun je dit spel tot in lengte van jaren ook onder Linux draaien, ook wanneer nieuwe Windows-versies dit spel niet ondersteunen.
Logged
Pages: [1]   Go Up
 
 


SMF 2.0.14 | SMF © 2017, Simple Machines