Hello Guest April 19, 2024, 18:12:17 *
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Login with username, password and session length
 
Pages: [1]   Go Down

Author Topic: Questviewer reageert niet  (Read 8431 times)

Le Zwanzeur

  • Forum member
  • Posts: 1
Questviewer reageert niet
« on: February 13, 2015, 21:04:55 »

Alles wat beschreven staat op het forum heb ik geprobeerd maar SSE loopt vast (Questviewer dan toch). De demoversie draait perfect terwijl mijn aangekochte versie vastloopt. Kan het zijn dat het komt door mijn processor (IntelCore i3-3110M - 2.4GHz, 3MB L3 cache) of mijn grafische kaart (NVIDIA GEFORCE 710M)? Indien ja, waarom draait de demoversie dan zonder vast te lopen? Jammer dat ik deze game niet kan spelen, ziet er mij een prachtig programma uit! Alvast bedankt voor jullie constructieve tips  :)
Logged

mike415

  • Forum member
  • Posts: 154
Re: Questviewer reageert niet
« Reply #1 on: February 26, 2015, 02:11:36 »

Goedenavond,

Na een aantal jaar kom ik weer eens kijken op dit forum en ik geef u een tip zet shipsim uit uw hoofd.
Het idee is super ze waren ook goed op weg maar het is blijkbaar moeilijk om een spel uit 2010 goed te laten draaien het is nu al momenteel 2015.

Het forum staat vol met questviewer breek mij de mond niet open ik heb veel van die vensters gezien terwijl shipsim 2008 op het laatste moment voordat extremes kwam super draaide en was het altijd leuk en gezellig online en veel geleerd.

Hier heb ik het nog niet over de anderen problemen in het spel.

Helaas beginnen sommige mensen meteen als het probleem zich voor doet bij de meeste mensen toch het bij jou te zoeken dat het aan je computer ligt want twee personen van de 100 want dit is de verhouding ongeveer heeft er geen last van.

En door hier wat over op het forum te zetten hierover wordt je gebanned van het forum zodat je geen vuil meer kan spugen.

Ik heb mij een periode hier heel druk om lopen maken omdat ik een fan ben van het idee en zou het zelf ook zo goed mogelijk willen hebben. Niet alleen mensen buiten de nautische sector hebben hier iets aan om te leren hoe een schip reageer maar ook mensen binnen de nautische sector wat je het beste kan doen in bepaalde situaties.

Shipsim heeft ook de duurdere simulators waar niks over te zeggen is uit verhalen die ik heb gehoord. Ik heb er zelfs aan zitten denken om zelf hiervan één te kopen. Zou dit heel graag willen ervaren, wat ook gaat gebeuren binnenkort hoop ik.

Het gevolg hiervan is wel wat te merken is shipsim voor de particulier staat op een laag pitje staat.

Ik hoop dat er ooit een goed lopende shipsim komt met realistische elementen in het spel m.b.t. slepen etc.

Met vriendelijke groet,
Mike

p.s. dit is mijn email om met mij in contact te komen: mikexraven@gmail.com





« Last Edit: February 26, 2015, 02:13:47 by mike415 »
Logged

Mr Robville

  • Administrator
  • Posts: 2931
Re: Questviewer reageert niet
« Reply #2 on: February 26, 2015, 09:30:39 »

Goedenavond,

Na een aantal jaar kom ik weer eens kijken op dit forum en ik geef u een tip zet shipsim uit uw hoofd.
Het idee is super ze waren ook goed op weg maar het is blijkbaar moeilijk om een spel uit 2010 goed te laten draaien het is nu al momenteel 2015.

Het forum staat vol met questviewer breek mij de mond niet open ik heb veel van die vensters gezien terwijl shipsim 2008 op het laatste moment voordat extremes kwam super draaide en was het altijd leuk en gezellig online en veel geleerd.

Hier heb ik het nog niet over de anderen problemen in het spel.

Helaas beginnen sommige mensen meteen als het probleem zich voor doet bij de meeste mensen toch het bij jou te zoeken dat het aan je computer ligt want twee personen van de 100 want dit is de verhouding ongeveer heeft er geen last van.

En door hier wat over op het forum te zetten hierover wordt je gebanned van het forum zodat je geen vuil meer kan spugen.

Ik heb mij een periode hier heel druk om lopen maken omdat ik een fan ben van het idee en zou het zelf ook zo goed mogelijk willen hebben. Niet alleen mensen buiten de nautische sector hebben hier iets aan om te leren hoe een schip reageer maar ook mensen binnen de nautische sector wat je het beste kan doen in bepaalde situaties.

Shipsim heeft ook de duurdere simulators waar niks over te zeggen is uit verhalen die ik heb gehoord. Ik heb er zelfs aan zitten denken om zelf hiervan één te kopen. Zou dit heel graag willen ervaren, wat ook gaat gebeuren binnenkort hoop ik.

Het gevolg hiervan is wel wat te merken is shipsim voor de particulier staat op een laag pitje staat.

Ik hoop dat er ooit een goed lopende shipsim komt met realistische elementen in het spel m.b.t. slepen etc.

Met vriendelijke groet,
Mike

p.s. dit is mijn email om met mij in contact te komen: mikexraven@gmail.com


Niet gek dat er eerst naar de PC wordt gekeken van diegene die een crash rapporteert vind u ook niet? En maar goed ook, want 9 van de 10 keer is de hardware ver beneden peil (Intel HD Graphics bijv.). Het is dan uiterst onterecht om de game hiervan de schuld te geven. De verantwoording ligt dan ook bij de klant om voor toereikende hardware te zorgen en zichzelf te informeren over de minimum systeemeisen die gewoon vermeld staan op de DVD cover of op de product pagina.

Het lijkt mij daarnaast ook logisch dat een technisch support forum gevuld staat met topics voor... technisch support...
Als iedereen waarbij het spel gewoon werkte een topic zou maken om te vertellen dat de game werkt, dan was het forum overbelast geweest. Heeft u ooit een topic gemaakt om te vertellen dat een game precies doet wat het hoort te doen? Inderdaad.

Quote
En door hier wat over op het forum te zetten hierover wordt je gebanned van het forum zodat je geen vuil meer kan spugen.
Ik snap niet waar u deze informatie vandaan haalt. Het is volkomen onzin dat leden gebanned worden wanneer zij een probleem aankaarten. En nee die leden waar u aan denkt zijn niet gebanned omdat zij een probleem netjes als volwassenen gemeld hebben, maar omdat zij na vele waarschuwingen over hun beledigende en haatzaaiende gedrag er voor kozen er gewoon mee door te gaan. Het is belangrijk verder te kijken voordat u dit soort beweringen maakt.

Commentaar is prima, maar verbuig niet de waarheid naar wat u denkt dat er gebeurt, want in realiteit is dat vaak heel anders.

Als laatste, als iemand om constructieve tips vraagt, dan wordt het op prijs gesteld om ook constructieve tips te geven. Anders had de topic starter wel om meningen en ervaringen gevraagd.



Alles wat beschreven staat op het forum heb ik geprobeerd maar SSE loopt vast (Questviewer dan toch). De demoversie draait perfect terwijl mijn aangekochte versie vastloopt. Kan het zijn dat het komt door mijn processor (IntelCore i3-3110M - 2.4GHz, 3MB L3 cache) of mijn grafische kaart (NVIDIA GEFORCE 710M)? Indien ja, waarom draait de demoversie dan zonder vast te lopen? Jammer dat ik deze game niet kan spelen, ziet er mij een prachtig programma uit! Alvast bedankt voor jullie constructieve tips  :)

Hallo Le Zwanzeur,
Mogelijk heeft uw systeem twee grafische kaarten. Een Intel voor lichtere applicaties en een Nvidia voor games e.d.
Het kan zijn dat de game probeert te draaien op de Intel GPU wat in een crash resulteert. In dit geval moet de Nvidia GPU worden toegewezen aan de game. Dit kunt u doen door de volgende stappen te volgen:

1.Klik op het "Nvidia GPU activity" icoon rechts-onderaan de menu balk.
2.Klik op de "Customize which programs use the GPU" knop
3.Een venster zal tevoorschijn komen. Bij de "Program Settings", klik op het uitrol menu binnen de eerste stap.
4.Als ShipSim Extremes in de lijst staat, verander de GPU instellingen binnen de tweede stap naar "High performance NVIDIA processor" vanuit het uitrol menu.
5.Als ShipSim Extremes niet in de games lijst staat, klik dan op de ADD knop en zoek voor SSE.exe. (Standaard installatie map: C:\Program Files(x86)\Vstep\ShipSim Extremes\SSE.exe)
6.Herhaal stap 4 nadat u de game heeft toegevoegd.
« Last Edit: February 26, 2015, 09:32:17 by Mr Robville »
Logged

mike415

  • Forum member
  • Posts: 154
Re: Questviewer reageert niet
« Reply #3 on: February 26, 2015, 15:00:49 »

Goedemiddag,

Heel verhaal goed dat u er volop mee ingaat ik hoop en neem aan dat wij het zelfde doel hebben !?

Mijn vaste computer die thuis staat speciaal een zware aangeschaft die aan de eisen volgens de site en het spel hoesje.

En nog steeds problemen.

Op het forum gemeld dat het probleem nog het zelfde is. Want het is namelijk niet leuk als jij, je best probeert te doen en goede spullen aan te schaffen en je meldt het dat het nog steeds niet goed is. Dat sommige mensen nog steeds beweren dat jou spulletje niet klopt thuis. (ook een beroemde oplossing installeer het spel eventjes opnieuw en defragmenteer je computer hoe vaak ik dat al niet gehoord en gedaan heb) Als ik daarop weer reageer dat ik aan de eisen voldoe die op het hoesje staan en dat hij nog steeds crashed. Krijg ik een grote mond van iemand van het forum en wordt ik gebannen van het forum. Ik heb toen vstep opgebeld en het hele verhaal uitgelegd die snapte het gelukkig en waren bereid mij te helpen om mij weer te ontbannen.

En over dat het forum overbelast zou zijn als iedereen zou reageren dat het een foutloos spel zou zijn daar ga ik verder maar niet op in vind u anders ook niet dat de actieve leden een stuk minder is geworden? Rara hoe komt dat.

Ik vind het verder niet zo fijn dat u mij uit maakt als leugenaar, dit is namelijk echt gebeurt en niet wat ik denk wat gebeurt is.

En ik kan u vertellen ik heb heel veel geduld maar na 4 jaar aan modderen is mijn geduld op en mag er wel eens gezegd worden het klopt het spel werkt niet altijd naar behoren maar wij doen ons uiterste best om het zo goed mogelijk te krijgen.

Dat wil ik namelijk ook daarom reageer ik ook op een topic als dit.
Alsnog de topic starter heeft een probleem maar wie ben ik om niet te reageren met mijn probleem/ervaringen dit lijkt mij niet verboden en dit kan u mij ook niet verbieden.

Met vriendelijke groet,
Mike
Logged

Mr Robville

  • Administrator
  • Posts: 2931
Re: Questviewer reageert niet
« Reply #4 on: February 27, 2015, 09:36:31 »

Ik heb even de geschiedenis bekeken. En ik kom wat punten op uw naam tegen die ik toevallig in mijn vorige post genoemd heb.
Ik zie dat u twee keer een ban ontvangen heeft in het verleden. Één omdat uw PC niet voldeed aan de hardware, en u daar Vstep & QuestViewer hiervan de schuld gaf.
En de ander vanwege ongepast en beledigend gedrag.

En u beweert dat wij mensen bannen omdat zij netjes en volwassen een probleem melden en daarvoor technisch support zoeken? Volkomen onzin.

Quote
En over dat het forum overbelast zou zijn als iedereen zou reageren dat het een foutloos spel zou zijn daar ga ik verder maar niet op in vind u anders ook niet dat de actieve leden een stuk minder is geworden? Rara hoe komt dat.
Totaal irrelevant. De game is aan het einde van zijn commerciële levensduur (zoals elke andere game dat uiteindelijk heeft). En bij dat einde hoort minder activiteit. Lijkt me toch vrij duidelijk.

Quote
Alsnog de topic starter heeft een probleem maar wie ben ik om niet te reageren met mijn probleem/ervaringen dit lijkt mij niet verboden en dit kan u mij ook niet verbieden.
Daar vraagt de topic starter toch niet om of wel?

Als u uw verhaal kwijt wilt dan maakt u daar zelf een topic voor aan en gaat u niet dat van een ander kapen. Wij hebben toch echt een regel over off-topic posts in de forum regels staan. Dit topic gaat over Le Zwanzeur die zijn game niet werkend krijgt. Niets anders.

Ik stel dus voor om zelf een topic aan te maken en daarin uw probleem goed uit te leggen zonder iets of iemand gelijk de schuld te geven of eventueel beledigende opmerkingen te maken. U kunt daar dan meteen uw DxDiag bijvoegen in de attachments.
Logged
Pages: [1]   Go Up
 
 


SMF 2.0.14 | SMF © 2017, Simple Machines