Hello Guest March 28, 2024, 18:37:41 *
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Login with username, password and session length
 
Pages: [1]   Go Down

Author Topic: Game kwijt...  (Read 5565 times)

rik752

  • Forum member
  • Posts: 17
Game kwijt...
« on: November 22, 2012, 22:17:25 »

Hallo.
Ik ben de cd van sse kwijt, (uitgeleend maar niet meer terug gekregen)  maar heb de serial-key nog wel kunnen vinden.
Zou ik de sse gewoon ergens kunnen downloaden en dan me oude serial-key gebruiken?
Of kan dit niet?

Alvast bedankt.

Groeten mij.
Logged

zilverenmist

  • Forum member
  • Posts: 862
Re: Game kwijt...
« Reply #1 on: November 23, 2012, 02:54:42 »

Quote
"uitgeleend maar niet meer terug gekregen"
Zou je de disk dan niet eens terug vragen?
Quote
Of kan dit niet?
wel/niet   :o
« Last Edit: November 23, 2012, 18:10:07 by zilverenmist »
Logged

Mad_Fred

  • Administrator
  • Posts: 8689
  • ✝ In Memoriam
Re: Game kwijt...
« Reply #2 on: November 23, 2012, 09:55:51 »

Hallo rik752,

Als je bedoelt downloaden van een torrent site, in de volksmond 'illegaal downloaden', dan mág dat wel in dit geval, want je hebt immers al een geldige licentie voor de software, maar we raden het af vanwege de risico's die verbonden zijn met het downloaden van software van torrent websites en zo.

We hebben wel een betere oplossing voor je. Ik heb je een persoonlijk bericht gestuurd.


Groet,
Fred
Logged

MokMok

  • Forum member
  • Posts: 1204
Re: Game kwijt...
« Reply #3 on: November 23, 2012, 12:06:32 »

Het is inmiddels wel zo duidelijk geworden dat je altijd een backup van je originele installatie-CD van SSE 2010 moet maken! Mocht je je CD kwijtraken, dan heb je je backup nog.
Logged

rik752

  • Forum member
  • Posts: 17
Re: Game kwijt...
« Reply #4 on: November 23, 2012, 16:15:50 »

Hallo ik heb de game gedownload met de link die ik via PB kreeg.
Maar als ik de serial key invoer staat er: deze serial key is niet geldig.
Terwijl die bij de disc zat.
Hebben er meer mensen dit probleem?
Logged

JoMach

  • Dutch Moderator
  • Posts: 3490
Re: Game kwijt...
« Reply #5 on: November 23, 2012, 16:30:04 »

Hallo ik heb de game gedownload met de link die ik via PB kreeg.
Maar als ik de serial key invoer staat er: deze serial key is niet geldig.
Terwijl die bij de disc zat.
Hebben er meer mensen dit probleem?
Dan heeft vermoedelijk de gene die je disk geleend heb de key ook ingevuld en ja dan heb je een probleem. dus mss het beste als je de gene die het geleend heeft er even op attendeert. grt
jomach
Logged

zilverenmist

  • Forum member
  • Posts: 862
Re: Game kwijt...
« Reply #6 on: November 23, 2012, 18:33:09 »

Hallo ik heb de game gedownload met de link die ik via PB kreeg.
Maar als ik de serial key invoer staat er: deze serial key is niet geldig.
Terwijl die bij de disc zat.
Hebben er meer mensen dit probleem?
Heb dit probleem nooit gehad, ik leen nooit software uit die gekocht is en waar een serial nummer bij zit.

Had je het serienummer van je forum profiel goed overgenomen?

Mocht het niet lukken, leen nooit meer software uit, hoe mooi het verhaal ook is.
Je hebt gewoon je eigen disk nodig.
Omdat de ervaring is dat mensen shipsim op meerdere computers kunnen installeren zou de persoon die de disk nu heeft het spel evengoed kunnen blijven spelen als jij je disk terug krijgt.
Ik zou om die reden toch de disk terug vragen, omdat anders dan Mad Fred opmerkt, volgens mij elke versie zijn eigen serienummer heeft, en een download versie niet met een disk serienummer kan draaien of worden geinitialiseerd.
Is er niemand die kan helpen de disk terug te vragen?

 
Quote
Dan heeft vermoedelijk de gene die je disk geleend heb de key ook ingevuld en ja dan heb je een probleem. dus mss het beste als je de gene die het geleend heeft er even op attendeert.

Dat is dan weer niet logisch, omdat het extremes logo wel wordt vermeld onder rik752, en dat kan volgens mij maar 1 keer worden geregistreerd.

« Last Edit: November 23, 2012, 18:44:05 by zilverenmist »
Logged

saltydog

  • Forum member
  • Posts: 7828
Re: Game kwijt...
« Reply #7 on: November 24, 2012, 00:12:38 »

Je hebt de DVD toch niet nodig om het spel te spelen?
Je installeert het spel, registreert, en klaar..
« Last Edit: November 24, 2012, 15:16:26 by saltydog »
Logged

zilverenmist

  • Forum member
  • Posts: 862
Re: Game kwijt...
« Reply #8 on: November 24, 2012, 04:15:16 »

Ik hoor liever van rik752 of hij nu een sympathieke oude analfabeet is, of een hele jonge gamer die nog niet alle groepen heeft doorlopen.

In het eerste geval is het mogelijk dat rik is vergeten dat hij het spel op een speciaal daarvoor aangeschafte pc heeft gezet.
Voor iemand die nog niet voorbij groep 8 is, zijn er weinig goede excuses om een spel "uit te lenen" aan derden, waar je het kennelijk niet van terug krijgt, of niet terug durft te vragen.



heey ik heb dat niet maar ik heb een pc alleen voor games gekogt ik weet nieyt op dat uit maakt
?:p

Ik wil het hier maar bij laten, dit is een topic waaraan ik mijn vingers liever niet brand.

Vooral omdat MokMok al op 08-03-2011 uitlegt
"Je kunt ook al je installatiebestanden, updates en de Sigitta Bonus op een DVD'tje branden. Dan heb je daar in ieder geval een backup van."
http://80.95.161.114/shipsim/forum/index.php/topic,24558.msg325164.html#msg325164
Logged

Mad_Fred

  • Administrator
  • Posts: 8689
  • ✝ In Memoriam
Re: Game kwijt...
« Reply #9 on: November 24, 2012, 13:27:52 »

Hoi Rik752,

Waarschijnlijk is het een verschil in versie tussen jouw oude spel en de download versie die ik je gelinkt heb.

Ik zal je even een nieuwe pb sturen, en we zullen zorgen dat ie het gaat doen... komt goed!  :thumbs:


Groet,
Fred
Logged
Pages: [1]   Go Up
 
 


SMF 2.0.14 | SMF © 2017, Simple Machines