Hello Guest April 27, 2024, 16:51:22 *
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Login with username, password and session length
 
Pages: [1]   Go Down

Author Topic: Bepaalde informatie uit het spel halen....  (Read 1314 times)

stefan90kauw

  • Forum member
  • Posts: 1
Bepaalde informatie uit het spel halen....
« on: January 13, 2012, 16:53:13 »

Hallo,

Is het mogelijk om bepaalde informatie uit het spel te halen en bijvoorbeeld om te zetten naar informatie voor hardware.
Ik doel hiermee bijvoorbeeld op een display om je richting aan te geven of bijvoorbeeld je snelheid.

Ik ben momenteel namelijk bezig om te kijken of ik zelf een controller in elkaar kan bakken voor Ship Simulator.
Hij moet dan bestaan uit diverse units zoals:
- Snelheid
- Richting
(-- Bovenstaand misschien gecombineerd)
- Boegschroeven

Zijn er mensen met ideeën hiervoor?
En bestaat er inderdaad een mogelijkheid om bepaalde waardes uit het spel richting USB devices te sturen?

Greetings :-)

Logged
Shipsim Enthausiast......

Ballast

  • Global Moderator
  • Posts: 3490
Re: Bepaalde informatie uit het spel halen....
« Reply #1 on: January 18, 2012, 12:44:50 »

Helaas heeft SSE/SS08 geen NMEA 0183 interface om bepaalde info (GPS, echolood, roerstand aanwijzer etc) door te geven aan externe apparaten.

ShipSim2006 had ook een 'professionele' versie waarbij dat wél mogelijk was, helaas is VSTEP daar nooit mee door gegaan. Wel begrijpelijk, want dan nemen ze de wind uit de zeilen van Nautis, hun professionele sim :)

Logged
It's the crew that makes the difference

lala

  • Forum member
  • Posts: 182
Re: Bepaalde informatie uit het spel halen....
« Reply #2 on: January 22, 2012, 13:18:09 »

maar als je een bestuuring wil maken kan je beter van een bestaande joystick de hardwer afhalen en die gebruiken als gevolg dat je niet hoeft teprogameren.
meschien als je veel weet van progameren dat je er achter kan komen wat de bestanden zijnvoor de standen van je roer en de rest van dat soort dingen ;) .

gr lala
Logged
Pages: [1]   Go Up
 
 


SMF 2.0.14 | SMF © 2017, Simple Machines