Hello Guest April 27, 2024, 20:02:16 *
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Login with username, password and session length
 
Pages: [1]   Go Down

Author Topic: Krappe manoeuvre.  (Read 1619 times)

Robert123

  • Forum member
  • Posts: 51
Krappe manoeuvre.
« on: December 14, 2011, 13:51:42 »

Nadat ik met de sleepboot heb vastgemaakt aan het grote schip ben ik aan het slepen geslagen, dat gaat wel maar heel langzaam. Nu zag ik dat op het gesleepte schip ook voorststuwingsbediening zit die ook nog werkt. Alleen kan ik de instellingen van de vaarttelegraaf niet zien. Ik kan dus niet zien hoe hard ik vaar, de ingestelde instellingen worden niet zichtbaar. Is hier een oplossing voor, want de kans dat ik de sleepboot voorbij vaar als ik de vaartinstelling niet kan zien is natuurlijk heel groot.

Alvast bedankt,

Robert
Logged
Oud opvarende van diverse marineschepen van 175 t/m 2006

eviss

  • Forum member
  • Posts: 895
Re: Krappe manoeuvre.
« Reply #1 on: December 15, 2011, 16:18:41 »

Hallo Robert,

Je zou dit een probleem missie kunnen noemen !  ::)

Er zijn op het Engelse deel van het forum al 2 items aan besteed en de oplossing is niet eensluidend.

http://80.95.161.114/shipsim/forum/index.php/topic,25400.msg337506.html#msg337506

http://80.95.161.114/shipsim/forum/index.php/topic,24691.msg327242.html#msg327242

Je sloeg de spijker echter al op de kop: er zijn WEL voortstuwing mogelijkheden actief, terwijl die nu juist uitgeschakeld hadden moeten zijn, volgens de Missie-bouwer !

Daarom kun je de aanduiding bij de bediening van de handels niet zien ! ( het zou toch NIET moeten werken !)

De Missie (hoewel niet erg realistisch; zo'n groot schip zonder voortstuwing met 1 sleepboot) is te doen, maar op zeer lage snelheid 2-3 kts max ! Dan is e.e.a. onder controle te houden.

Zorg dat je steeds bij stuurcorrecties op de OP, de voortstuwing steeds/weer terugbrengt naar 0 (nul) ! (num. 5)
Mocht die per ongeluk in werking gesteld zijn !  :doh:

Er was een vergelijkbare missie met de OP naar de Waltershofenhafen, (had ook 1 sleepboot) / die is wel in een nieuw jasje verkrijgbaar in de downloadbare missies (Tow Ocean Prince) ! Deze heeft er een 2e sleepboot bij gekregen, om de sturing en vertraging te kunnen realiseren !  8)

Succes,

Erik
« Last Edit: December 15, 2011, 16:26:22 by eviss »
Logged
THX SF!
Redfox
"Dover-Calais in the same environement !"

Robert123

  • Forum member
  • Posts: 51
Re: Krappe manoeuvre.
« Reply #2 on: December 16, 2011, 09:04:28 »

Als die voortstuwing niet zou mogen werken dan is er nog een probleem want spelen met 1 sleper heb ik nog nooit gezien. Als er al geen voorstsuwingsmogelijkheden zijn dan komt alles aan op die ene sleepboot en bij het minste geringste heb je een enorm probleem.

Robert
Logged
Oud opvarende van diverse marineschepen van 175 t/m 2006

eviss

  • Forum member
  • Posts: 895
Re: Krappe manoeuvre.
« Reply #3 on: December 16, 2011, 12:03:50 »

Dat is precies de discussie, zoals eerder hierboven gezegd  ::)

De Missie (hoewel niet erg realistisch; zo'n groot schip zonder voortstuwing met 1 sleepboot) is te . . .  

en in de post items op het Engelse forum !   8)

Erik
 
Logged
THX SF!
Redfox
"Dover-Calais in the same environement !"

Robert123

  • Forum member
  • Posts: 51
Re: Krappe manoeuvre.
« Reply #4 on: December 17, 2011, 13:48:24 »

Nou, het kostte wat moeite en hier en daar een vloek maar ik heb de missie volbracht. De tanker ligt op z'n plaats maar vraag niet hoe! Juist omdat het "onmogelijk leek" is het een missie om te volbrengen.

Rob
Logged
Oud opvarende van diverse marineschepen van 175 t/m 2006
Pages: [1]   Go Up
 
 


SMF 2.0.14 | SMF © 2017, Simple Machines