Hello Guest March 28, 2024, 23:50:19 *
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Login with username, password and session length
 
Pages: [1]   Go Down

Author Topic: verlichting  (Read 6090 times)

mart

  • Forum member
  • Posts: 34
verlichting
« on: September 08, 2011, 15:37:12 »

hallo allemaal,

wederom een vraag, nu dat we 1.4 hebben en de daarbij komende missies is het mij opgevallen dat je niet de juiste verlichting kan kiezen bij de situatie, klopt dat ??

bv als je een loods aan boord hebt kun je kiezen voor beloodst maar hij pakt heel die verlichting niet .


mvg mart
Logged

Ballast

  • Global Moderator
  • Posts: 3490
Re: verlichting
« Reply #1 on: September 08, 2011, 15:51:47 »

Er bestaan geen lichten om kenbaar te maken dat een schip een loods aan boord heeft. Dat kan alleen middels door de 'H' vlag te hijsen. De loodslichten (wit boven rood, rondom schijnend) worden alleen gebruikt door de loodsboot zelf.

Als je dus een licht niet kan selecteren in SSE, is het dus niet van toepassing op dat type schip  :) Het zou duidelijker geweest zijn om dan heel die optie weg te laten voor dat type schip, maar dat is helaas niet zo.
« Last Edit: September 08, 2011, 15:53:47 by Ballast »
Logged
It's the crew that makes the difference

mart

  • Forum member
  • Posts: 34
Re: verlichting
« Reply #2 on: September 09, 2011, 12:24:02 »

hmm toch vreemd als de term " beloodst " word gebruikt, maar evengoed bedankt voor de info :thumbs:
Logged

larsdehaan

  • Guest
Re: verlichting
« Reply #3 on: September 09, 2011, 14:09:58 »

hmm toch vreemd als de term " beloodst " word gebruikt, maar evengoed bedankt voor de info :thumbs:
ja daar heb je wel gelijk in ik vond het ook een beetje raar
Logged

mart

  • Forum member
  • Posts: 34
Re: verlichting
« Reply #4 on: September 09, 2011, 16:39:03 »

als je het zo leest zou je zeggen dat op het moment dat er een loods aan boord is dan zouden die lampen aan moeten kunnen zo staat ie ook int rijtje. en zeker als daar het woord beloodst bij word geplaatst.

mvg mart
Logged

Snakebyte92

  • Forum member
  • Posts: 409
Re: verlichting
« Reply #5 on: September 09, 2011, 17:41:17 »

Sorry maar waarom zou een "normaal"schip nou loods lichten moeten krijgen? ???
Ligt misschien aan mij maar ik snap het niet. En dan beloodst.. Het is natuurlijk verplicht in verschillende havens. Maar iets veranderen aanboord van het schip doet het niet. De kapitein blijft gewoon verandwoordelijk. Als stuurman heb je even wat minder te doen... Maar ja, een ander schip interesseert dat echt niet. :) Dus denk dat het eerder alleen maar meer verwarrend is..  :-\
Logged
Cadet Holland America Line

JoMach

  • Dutch Moderator
  • Posts: 3490
Re: verlichting
« Reply #6 on: September 09, 2011, 17:54:56 »

Beste mensen
Dit is zo gedaan om dat het praktisch ondoenlijk is om voor ieder schip apart een verlichtings panel te maken, dus de lichten die er nu inzitten zijn bruikbaar voor alle schepen, dus vaar je met een visser dan vislicht, loods boot loods licht, mensen die bekend zijn met de vaart weten dus welke lichten ze moeten kiezen, mss dat er in de toekomst verandering ingebracht wordt, maar ja spel is al zo zwaar en het wordt alleen maar zwaarder met dit soort dingen.
grt
jomach
Logged

Snakebyte92

  • Forum member
  • Posts: 409
Re: verlichting
« Reply #7 on: September 09, 2011, 18:06:30 »

Beste mensen
Dit is zo gedaan om dat het praktisch ondoenlijk is om voor ieder schip apart een verlichtings panel te maken, dus de lichten die er nu inzitten zijn bruikbaar voor alle schepen, dus vaar je met een visser dan vislicht, loods boot loods licht, mensen die bekend zijn met de vaart weten dus welke lichten ze moeten kiezen, mss dat er in de toekomst verandering ingebracht wordt, maar ja spel is al zo zwaar en het wordt alleen maar zwaarder met dit soort dingen.
grt
jomach

Maak je een digitale handleiding met de dagmerken van het BVA boek :)
En voor de zeevarende onder ons het is VS 29  ;D
Logged
Cadet Holland America Line

mart

  • Forum member
  • Posts: 34
Re: verlichting
« Reply #8 on: September 09, 2011, 18:09:37 »

tjees mensen nie zo serieus, was gewoon nieuwschierig zoals het er staat ist mischien onduidelijk maar voor de rest gen probleem en ja ik weet voor de rest niks van schepen. alhoewel het me wel interesseert. vandaar de vraag thats all
 :thumbs:
Logged

Snakebyte92

  • Forum member
  • Posts: 409
Re: verlichting
« Reply #9 on: September 09, 2011, 18:15:13 »

tjees mensen nie zo serieus, was gewoon nieuwschierig zoals het er staat ist mischien onduidelijk maar voor de rest gen probleem en ja ik weet voor de rest niks van schepen. alhoewel het me wel interesseert. vandaar de vraag thats all
 :thumbs:

In dat geval bij deze:

A. Een schip bezig met de uitoefening van de loodsdienst dient te tonen:
i)aan of nabij de top van de mast twee rondom zichtbare lichten, het ene loodrecht onder het andere, het bovenste wit en het onderste rood;
ii) wanneer het varende is, tevens boordlichten en een heklicht;
iii) warneer het ten anker light, behalve de lichten, voorgeschreven onder (i), tevens het licht, de lichten of het dagmerk, voorgeschreven in voorschrift 30 voor ten anker liggende schepen.

b. Een loodsvaartuig dat niet bezig is met de uitoefening van de loodsdienst dient de lichten of dagmerken te tonen, voorgeschreven voor een schip van zijn lengte.


Kunnen daar geen discussies meer over bestaan  ;D
Logged
Cadet Holland America Line

JoMach

  • Dutch Moderator
  • Posts: 3490
Re: verlichting
« Reply #10 on: September 09, 2011, 18:37:43 »

In dat geval bij deze:

A. Een schip bezig met de uitoefening van de loodsdienst dient te tonen:
i)aan of nabij de top van de mast twee rondom zichtbare lichten, het ene loodrecht onder het andere, het bovenste wit en het onderste rood;
ii) wanneer het varende is, tevens boordlichten en een heklicht;
iii) warneer het ten anker light, behalve de lichten, voorgeschreven onder (i), tevens het licht, de lichten of het dagmerk, voorgeschreven in voorschrift 30 voor ten anker liggende schepen.

b. Een loodsvaartuig dat niet bezig is met de uitoefening van de loodsdienst dient de lichten of dagmerken te tonen, voorgeschreven voor een schip van zijn lengte.


Kunnen daar geen discussies meer over bestaan  ;D
En om het nog verder te omschrijven de dubbele lichten van de loodsboot is om de dode hoek van de mast te omzeilen, is mij wijsgemaakt door een loods ;D jomach
Logged

Snakebyte92

  • Forum member
  • Posts: 409
Re: verlichting
« Reply #11 on: September 09, 2011, 18:43:13 »

En om het nog verder te omschrijven de dubbele lichten van de loodsboot is om de dode hoek van de mast te omzeilen, is mij wijsgemaakt door een loods ;D jomach

Ik vroeg het me al af. Ik geloof het zo. Het is nog niet zo onlogisch  :D
Logged
Cadet Holland America Line

mart

  • Forum member
  • Posts: 34
Re: verlichting
« Reply #12 on: September 09, 2011, 22:08:06 »

lol..... bedankt een ieder
 ;D
Logged

Ballast

  • Global Moderator
  • Posts: 3490
Re: verlichting
« Reply #13 on: September 13, 2011, 14:29:23 »

Ligt misschien aan mij maar ik snap het niet. En dan beloodst.. Het is natuurlijk verplicht in verschillende havens. Maar iets veranderen aanboord van het schip doet het niet. De kapitein blijft gewoon verandwoordelijk. Als stuurman heb je even wat minder te doen... Maar ja, een ander schip interesseert dat echt niet. :)

Als stuurman wat minder te doen hebben? Integendeel, als stuurman in loodsvaarwater heb je het alleen maar drukker. Een goede Kapitein laat de stuurman zelf navigeren en houd daarbij zelf het overzicht, het zgn. 'helicopter overview'. Als de Kapitein zelf gaat navigeren verliest hij het overzicht en is er niemand meer om de fouten eruit te halen. Dát is de funktie van de Kapitein, leiding geven en overzicht houden  :) Als een stuurman zijn vaarbevoegheid heeft, mag je er ook van uit gaan dat diegene zelfstandig kan varen.

Een loods heeft alleen maar een adviserende rol en doet de communicatie met de wal. Bemanningen die het commando van het schip over geven aan iemand die het schip niet kent, zijn niet erg goed bezig  ;)
Logged
It's the crew that makes the difference

Snakebyte92

  • Forum member
  • Posts: 409
Re: verlichting
« Reply #14 on: September 13, 2011, 18:37:10 »

Ik weet ook niet waarom ik dat zei... Beetje dom van me..  :o :-\

Ik geloof je zo. Ik heb het NOG niet gezien. Ga binnenkort een keer meevaren met een loods. Dus zal het dan wel zien.   ;D
Logged
Cadet Holland America Line
Pages: [1]   Go Up
 
 


SMF 2.0.14 | SMF © 2017, Simple Machines