Hello Guest November 26, 2024, 19:34:15 *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length

Pages: 1 2 [3] 4   Go Down

Author Topic: Ship Simulator Extremes Patch 1.3 is uit!!!  (Read 25952 times)

MokMok

• Forum member
Re: Ship Simulator Extremes Patch 1.3 is uit!!!
« Reply #50 on: January 08, 2011, 17:57:07 »

@MokMok:
Waarom gaat Vstep niet een add-on voor SS08 maken inclusief al die nieuwe schepen en nieuwe omgevingen van SSE2010? Zodat de gebruikers van SS08 ook veel plezier zullen hebben van de nieuwe schepen en nieuwe omgevingen van SSE2010, zonder te klagen over de slechte performance van SSE2010.

@Aad_The_Pirate:
Dus, omdat de nieuw boorling een beetje tegensputtert wordt de prachtige peuter maar met het badwater weggegooid?

Zou het verstandig zijn om samen met de moderators deze suggestie via de site van ShipSim Vstep zelf voor te stellen, via http://www.shipsim.com/support/contact (http://www.shipsim.com/support/contact). Hoe meer mensen dit doen, hoe sterker we met ons allen staan. SS08 moeten we niet afschrijven.
« Last Edit: January 08, 2011, 18:31:50 by MokMok »

JoMach

• Dutch Moderator
« Reply #51 on: January 08, 2011, 18:38:13 »

Het valt mij op als ik op de brug ga zitten met mijn camera, dat ik geen roer en gashendel(s) heb.
Ook nadat ik een aantal keer het tab-knopje en alt-tab heb ingedrukt.

Hallo Ruitjes probeer de C knop eens.
grt
jomach

mario4382

• Forum member
« Reply #52 on: January 08, 2011, 19:01:16 »

Een uur of wat bezig geweest met SS2010.
Sinds de nieuwe patch heb gedownload start hij inderdaad moeilijker op.Dit duurt veel langer.Daar kan ik mee leven.Maar ik heb veel meer last van dump crashes.Schepen die ergens op het land worden gedumpt. etc etc.
Als ik na wat herstarten het spel aan de praat heb dan draait hij best goed op mijn computertje.
Positief ben ik wel over de bolders her en der op de kades dat vind ik een plus punt.
Ook de verlichting op de boeien en de achtergrond zijn echt prachtig maar als ik echt wil varen dan kies ik toch ook voor SS2008.Ik ben het in grote lijnen eens met mok mok.
Slecht vind ik aan de 2010 versie het gedrag van ai schepen in de havens.Dat lijkt echt nergens naar.
Hopende op de volgende patch.

Mslb_Eemshoorn

• Forum member
« Reply #53 on: January 08, 2011, 19:04:52 »

In de mission editor zitten ook nogal wat rare dingen als ik een object plaats kan ik het niet hoger dan het water krijgen wanneer ik een auto plaats dan staat die op het water , maar die hoort natuurlijk op de kant dus wil ik dat ie niet in de kant staat maar op de kant , simpelweg ik krijg een object niet omhoog op de goeie hoogte.

De besturing in de mission editor is nogal vaag je kan alleen met de cursortoetsen je verplaatsen, vroeger in 08 kon je ook met de muis navigeren en je kleine stukjes verplaatsen, als je de camera wil draaien op een punt bijv. rondom een boot dan gaat dat niet want dan zit het punt vanaf waar je de camera kan draaien bijv. 100 m verderop.  

Het is een beetje moeilijk uit te leggen wat ik bedoel maar....
(http://www.mybannermaker.com)

LucAtC

• Ship Simulator Developer
  • Global Moderator
« Reply #54 on: January 08, 2011, 19:27:47 »

Hallo Eemshoorn,
Om een object vertikaal te verplaatsen kan men erop rechts clicken, en de LocationReal Y-waarde in de Properties for Entity veranderen.
Misschien is er een andere methode, maar ik ken ze dan niet. Probeer misschien ook de andere veranderlijke te veranderen?
grt
Luc

Mad_Fred

• Administrator
  • ✝ In Memoriam
« Reply #55 on: January 08, 2011, 19:49:27 »

@MokMok:
@Aad_The_Pirate:
Zou het verstandig zijn om samen met de moderators deze suggestie via de site van ShipSim Vstep zelf voor te stellen, via http://www.shipsim.com/support/contact (http://www.shipsim.com/support/contact). Hoe meer mensen dit doen, hoe sterker we met ons allen staan. SS08 moeten we niet afschrijven.

Nogmaals, SS08 word niet meer ontwikkeld. Men gaat SSE beter maken. SS08 is verleden tijd. Als je jezelf blijft herhalen overal ga ik beginnen met wat posts te schrappen vanwege double-posting/duplicate posts. Ik hoop dat je dat kunt begrijpen.

Het is duidelijk dat je ontevreden bent over SSE, maar er word hard gewerkt om dat in orde te krijgen, en de SS08 waar je nu naar terug wilt is ook zo begonnen. Het zij zo, maar terug naar SS08 gaan zo werkt het niet, en zoals ik al had uitgelegd de game content in SSE is niet compatibl met SS08..

Je zou nog eens je huidige DXDiag kunnen posten, want het probleem dat je hebt is geen structureel probleem dat iedereen heeft. Er is dus mogelijk een conflict  met bepaalde hardware of software in combinatie met SSE. Een goed idee de dxdiags van probleem gevallen eens naast elkaar leggen en vergelijken met die van ons waarbij het wel goed loopt.

Als iedereen het had was het puur de patch die fout zit, maar er is maar een klein deel van mensen die deze drastische vermindering van prestaties heeft. Er moet dus een oorzaak zijn die niet alleen in de patch ligt. En we zouden eigenlijk moeten proberen die te vinden i.p.v. in herhaling te vallen over dingen die niet relevant meer zijn.

Als de mensen bij wie er zo dratische problemen zijn opgedoken na de patch, mij hun dxdiags willen sturen naar fred@shipsim.com, dan zal ik ze verzamelen en overhandigen aan Vstep zodat er naar gekeken kan worden!

Als het kan ook aangeven wat je op de achtergrond hebt draaien. Wat je eventueel in software van de grafische kaart heb ingesteld. (nView of nHancer of CCC etc). Hoe meer info, hoe beter!!

Ik kan niks beloven, alleen mijn best doen! Maar zal graag proberen er wat aan te doen!

Groeten,
Fred

mark_nl

• Forum member
« Reply #56 on: January 08, 2011, 19:54:29 »

hoe zit het eigenlijk met die contest?? wat me ook bruut lijkt op de Black Pearl(van COC) in shipsim te hebben maarja

Mad_Fred

• Administrator
  • ✝ In Memoriam
« Reply #57 on: January 08, 2011, 19:57:52 »

De contest is nog in gang. Maandag is de deadline. Dan moeten alle deelnemers hun uiteindelijke product inleveren.

Dan volgt het jureren, dan het stemmen, etc. Duurt nog even voort voordat het tot toevoegen aan het spel komt uiteraard.

MokMok

• Forum member
« Reply #58 on: January 08, 2011, 20:16:39 »

Dan wacht ik verder gewoon netjes op de volgende patch. Uiteraard gebruik ik GameBooster om onnodige programma's en processen af te sluiten.

Om gedetaillerde systeemrapporten te maken die je naar Fred kunt opsturen, kun je naast Dxdiag ook CPU-Z en System Information for Windows gebruiken.

CPU-Z:
http://www.cpuid.com/softwares/cpu-z.html (http://www.cpuid.com/softwares/cpu-z.html)

System Information for Windows:
http://www.gtopala.com/ (http://www.gtopala.com/)
« Last Edit: January 08, 2011, 20:23:43 by MokMok »

Mad_Fred

• Administrator
  • ✝ In Memoriam
« Reply #59 on: January 08, 2011, 20:25:50 »

:thumbs:

En hoe meer informatie en specifieke details hoe completer het plaatje en hoe makkelijker het zal zijn om een boosdoener aan te wijzen die dit conflict geeft bij sommige configuraties!

Opaboot

• Forum member
« Reply #60 on: January 08, 2011, 21:28:55 »

Er wordt nogal geklaagd over de lagere FPS.
Deze is inderdaad lager op de SSE dan op de 2008.
Bij mij gemiddeld 10FPS
Maarrrr:
Vanavond op onze server 2008 aan het draaien met een FPS van rond de 25.
Een medespeler had een dubbel zo hoge FPS.
Op mijn vraag wat voor verbinding hij had bleek dat hij
 werkte via een glasvezelverbinding met 120 mb.
Zelf heb ik (helaas) een verbinding met de veel gebruikte koperdraadjes met 20 mb.
Dit is voor mij wederom  een bewijs dat de vele verschillen ook te maken hebben met de verbinding waar mee men werkt.
Het is al zo vaak besproken maar ik herhaal het nog maar eens.
« Last Edit: January 08, 2011, 21:36:35 by Opaboot »
Volunteer and crewmember off the SS Furie

Ruitje95

• Forum member
« Reply #61 on: January 08, 2011, 22:50:46 »

Hallo Ruitjes probeer de C knop eens.
grt
jomach

Ha Jomach,
Het is gelukt! Bedankt!

JoMach

• Dutch Moderator
« Reply #62 on: January 08, 2011, 22:53:03 »

Ha Jomach,
Het is gelukt! Bedankt!
Hallo zonder dank en veel vaarplezier :2thumbs: ;D
grt
jomach

dhaluc

• Forum member
« Reply #63 on: January 10, 2011, 11:01:11 »

:doh: :2thumbs:
er komen oplossingen : om de grijze scheepsicoontjes op de kaarten zwart te maken kijk op het Engels forum.
http://80.95.161.114/shipsim/forum/index.php/topic,23415.0.html

:captain:

moonrider

• Forum member
« Reply #64 on: January 12, 2011, 13:18:22 »

Rare framedrop.
Vanmorgen gevaren op dover server, 4 mensen uit europa erop, geen probleem.
Met de komst van een amerikaan zakte de framerates met 30% getest of het door hem kwam en in en uit laten loggen, en inderdaad toen hij eruit was waren de frames weer normaal.
Dit zelfde gebeurde diverse malen met mensen over zee en steeds als ze er uit stapte weer normale framerates.
Misschien is het niks maar meld het maar bij deze.

Rider

Os      : Windows 7 ATI Ultimate 64-bit
Cpu     ; AMD Phenom II X6 1090T Clocked op 6x 4.0 ghz
video   ; 2x XFX HD5970 Black Edition 2048 mb
mem     ; 12 gb ddr3 1333 mhz
HD      ; 2x 1 TB  (2000 gb)
screen ; Dell 27# W

MokMok

• Forum member
« Reply #65 on: January 12, 2011, 15:38:58 »

Inzakkende framerates gebeuren vooral bij Multiplayer servers als er veel spelers er bij zijn aangesloten. Zijn er maar 1 of 2 spelers er bij aangesloten, dan wil het nog wel. Maar sluiten er zich nog meer spelers aan, dan zakt de FPS dramatisch in naar 5 frames per seconde. Kan ik daar wat aan doen?
« Last Edit: January 14, 2011, 16:15:23 by MokMok »

TheZenMeister

• Forum member
« Reply #66 on: January 19, 2011, 15:52:27 »

Vstep draait kapot als het zo door gaat, door het ene probleem op te lossen creeren ze een ander probleem.
Ik koop iig geen Shipsim meer van Vstep totdat hij in de budget bak ligt. Die 40 euro voor deze slecht geprogrameerde meuk vind ik het bij lange na niet waard.

ArmA 2 draait stukken soepeler op hoge instellingen dan dit spel op lage instellingen en ArmA2 is vele malen zwaarder.

En ik zag dat filmpje over patch 1.3 , Jullie durven te zeggen dat een Aantal features NIEUW zijn terwijl dat allang in SS08 zit. Lekker beleid daar in Rotterdam, zelfde bestuur als Feyenoord mischien ?

Aad The Pirate

• Forum member
« Reply #67 on: January 19, 2011, 16:58:24 »

Vrij vertaald uit de nieuwsbrief:
"Ter gelegenheid van het uitbrengengen van de patch 1.3 is het feest, en daarom hebben wij een filmpje ....bla bla bla."   :doh:

Ik weet niet wat er zo feestelijk is aan het uitbrengen van een systeembronnen vretende patch, maar totdat er een echte verbeterende patch uitkomt zie ik geen aanleiding om wat voor feest dan ook te vieren.   :evil:
Feel free to have a look @: http://members.chello.nl/a.vermeulen14/

innovl

• Forum member
« Reply #68 on: January 19, 2011, 19:18:40 »

wordt er nu quadcore ondersteund?

TheZenMeister

• Forum member
« Reply #69 on: January 20, 2011, 20:30:20 »

Is het ook al sommige mensen opgevallen dat over het internet bijna geen een review van de game is ? Het lijkt wel alsof Vstep van te voren wist dat deze game niet goed was en geen review copies uitdeelde een game redacties :S

MokMok

• Forum member
« Reply #70 on: January 20, 2011, 21:11:44 »

@TheZenMeister:

Is het ook al sommige mensen opgevallen dat over het internet bijna geen een review van de game is ? Het lijkt wel alsof Vstep van te voren wist dat deze game niet goed was en geen review copies uitdeelde een game redacties :S

Is er wel al een review van dit spel geweest door de computerbladen PCM en Computer Totaal?

Capt. Jim

• Forum member
« Reply #71 on: January 20, 2011, 21:18:00 »

Leo dan technisch directeur bij V-step ??  :doh:

Trouwens wat me opviel de belichting LOODS doet het niet meer op de Ocean Prince als je die aanklik gaat alle lichten uit ? zelfde op de Agile Solution. En de boegschroef werkt niet op de Mare Australe  ( binnenvaartschip ) zit nu zo zuma pod geval ding op zie ook geen procenten.

kawaknaller

• Forum member
« Reply #72 on: January 26, 2011, 15:20:20 »

Ben SSE ook weer eens gaan spelen, alle patches erop gezet. Waar ik zeer blij mee ben is de FSAA instelling die nu in-game instelbaar is tot very high.
Met alles op full draait het prima...alleen in havens enzo kan de fps iets terug vallen maar ja...er si echt zo mega veel detail dus begrijp ik dat wel. (Konden we 3 jaar geleden Crysis draaien.....moet je kijken hie het nu op een computer van deze tijd loopt...ff als voorbeeld)

Diegene die dus tegen framedrops aanlopen hebben hoogst waarschijnlijk de FSAA te hoog staan. Je kan ook je buffer (AF) eens wat lager zetten. Deze laatste is eigenlijk alleen erg interessant wanneer je over een dek loopt en dat eruit ziet als echt staal, hout of wat dan ook maar je pcke moet het wel aan kunnen.

Minpuntje (s) die mij tot nu op vallen is dat wanner ik cam 1 (buiten) gebruik ik niet kan naar link/recht met de cam kan....hij gaat nml dan sturen en als 2de...zodra ik naar cam 2 (bridge) ga dan gaat de throttle teurg naar 0% ?? Euh..das niet helemaal goed volgens mij.

Mijn excuus wanneer bovenstaand al door iemand andere gepost is maar ik had nu ff geen zin om alles te gaan lezen..doe ik morgen wel even.
Sailing home....

MrBizarro

• Forum member
« Reply #73 on: January 27, 2011, 14:16:26 »

Ik moet nog uitvinden welke versie ik heb.
Net binnen van Bol.com.
De vorige (2008) was kompleet met de laatste update.

Eerste missie: nou ja, missie. Kampagne dan maar.
Fail.
Een bootje kwijt.
Moet wel even wennen aan de nieuwe besturing.
Wat ik fout deed ?
Geen idee.
Ja, het 2de bootje knalde tegen het kontainerschip aan.

Maar hij begon ineens te dansen: links-rechts, links-rechts.
En die straal deed dus ook raar. Meerdere straaltjes.
Leek mij niet de bedoeling.

Maar stoppen met dumpen ho maar.
Ben er met het moederschip voor gaan varen.
Ja, en toen de leuke mededeling: einde van de omgeving of zoiets.
Moet ik weer hebben.
Het moederschip kon verder varen.
Die eerste knalde nog tegen een ineens onzichtbare barrière naast het schip.

Volgens mij werd eentje al veel eerder en langer door een waterkanon geraakt.

Extreme ? Nou ja, beetje wel. Meer EXtravagant. ;)

Kwam trouwens ineens uit Angola.
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.

kawaknaller

• Forum member
« Reply #74 on: January 28, 2011, 13:57:21 »

De 1.3-patch. Ik merk dat de FPS'en ook nog niet veranderd zijn. De laadtijd bij het opstarten van SSE2010 duurt ook nog steeds zo'n 10 minuten. Ik denk dat lage FPS'en het gevolg zijn van een grafische kaart die niet zo krachtig is, namelijk de Nvidia 9400 GT.

10 minuten??????????  ??? ??? ???Dan is er denk ik wel iets meer aan de hand met je pc dan alleen een niet zo snelle videokaart...Heb je bv wel eens gedefragmenteerd oid?
Ter vergelijk...bij mij start het programma zelf op binnen 30 seconden. Een bewaarde missie of nieuwe duurt wel iets langer maar nooit meer dan 2 minuten. Die 2 minuten is dan ergens in een have oid, op zee is hij er sneller.

Wel vervelend voor je want het is lang wachten. Hoop voor je dat je een oplossing vindt.
Sailing home....
Pages: 1 2 [3] 4   Go Up

SMF 2.0.14 | SMF © 2017, Simple Machines