Hello Guest April 25, 2024, 10:28:43 *
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Login with username, password and session length
 
Pages: [1]   Go Down

Author Topic: Start niet na update 1.42  (Read 3129 times)

Amirante

  • Forum member
  • Posts: 11
Start niet na update 1.42
« on: December 25, 2010, 22:25:33 »

Spel zit kennelijk niet goed in elkaar en werkt niet goed op windows 7.
Na update naar 1.42 werkt spel niet meer.Questviewer lijkt een slechte engine te zijn,crasht voordurend en bij opstarten wordt er steeds melding gemaakt van dll's die ontbreken.
Dit mag gewoon niet gebeuren,na installatie dient een spel gewoon te draaien en moet je nier allerlei kunstgrepen uithalen om het spel draaiend te krijgen.
Als ik dit vergelijk met bv World of warcraft wat grafisch veel zwaarder is start allemaal veel sneller en loopt zeer soepel wat echt een genot is om mee te spelen.
Datzelfde geldt ook voor bv Lord of the Rings wat allemaal zware spellen zijn en uitstekend draaien net als bv videobewerking wat ook veel vraagt van de grafische kaart.
Dus laptop problemen spelen hier totaal geen rol, overigens zijn alle drivers volledig up to date en draait bij alle programma's en spellen uitstekend.
Logged

Opaboot

  • Forum member
  • Posts: 254
Re: Start niet na update 1.42
« Reply #1 on: December 25, 2010, 23:14:52 »

Spel zit kennelijk niet goed in elkaar en werkt niet goed op windows 7.
Na update naar 1.42 werkt spel niet meer.Questviewer lijkt een slechte engine te zijn,crasht voordurend en bij opstarten wordt er steeds melding gemaakt van dll's die ontbreken.
Dit mag gewoon niet gebeuren,na installatie dient een spel gewoon te draaien en moet je nier allerlei kunstgrepen uithalen om het spel draaiend te krijgen.
Als ik dit vergelijk met bv World of warcraft wat grafisch veel zwaarder is start allemaal veel sneller en loopt zeer soepel wat echt een genot is om mee te spelen.
Datzelfde geldt ook voor bv Lord of the Rings wat allemaal zware spellen zijn en uitstekend draaien net als bv videobewerking wat ook veel vraagt van de grafische kaart.
Dus laptop problemen spelen hier totaal geen rol, overigens zijn alle drivers volledig up to date en draait bij alle programma's en spellen uitstekend.

Denk dat je toch een inst.foutje gemaakt heb.
Heb 2008 compleet geinstalleerd onder Win.7 en het werkt perfect.
Heb je alles wel in de goede volgorde gedaan.
Kijk eens op het eng.forum voor de flowcard van Terry Russel!
Opaboot
Logged
Volunteer and crewmember off the SS Furie

Amirante

  • Forum member
  • Posts: 11
Re: Start niet na update 1.42
« Reply #2 on: December 26, 2010, 13:55:57 »

Als je gewoon vanaf de cd installeert en daarna de update erop zet die gedownload is vanaf Sipsim.com dan moet het toch gewoon werken.
De installatie vanaf cd werkt wel maar na de update is het mis, hij geeft dan een foutmelding dat er een dll mist in mijn geval msvcr70.
Dus heb ik dat ergens vandaan gehaald en in de vstep map geplaatst en toen deed hij het wel en dat vind ik geen normale installatie.
Een spel dient na installatie zoals de handleiding ook aangeeft bij alle spellen gewoon te draaien en dan moet je niet allerlei truucjeste hoeven  toepassen.
Verder blijken er verschillende missie's gewoon niet te werken en dat lijkt mij ook niet normaal.
Het spel loopt dan vast of crasht.
Wanneer je mailcontact hebt met de ontwerpers van het spel hoor je ineens niets meer als je het probleem voorlegt.Heb de dxdiag opgestuurd en dat werd allemaal in orde bevonden.
Ook Extreme levert problemen op.
Missie's met een vervolg crashen dwz je begint bv in een haven en gaat dan naar open zee.
Het begin werkt dan en tijdens het laden van het vervolg crasht het spel.
Einde verhaal en dan gaat het plezier er wel af.

Logged

Opaboot

  • Forum member
  • Posts: 254
Re: Start niet na update 1.42
« Reply #3 on: December 26, 2010, 15:07:48 »

Als je gewoon vanaf de cd installeert en daarna de update erop zet die gedownload is vanaf Sipsim.com dan moet het toch gewoon werken.
De installatie vanaf cd werkt wel maar na de update is het mis, hij geeft dan een foutmelding dat er een dll mist in mijn geval msvcr70.
Dus heb ik dat ergens vandaan gehaald en in de vstep map geplaatst en toen deed hij het wel en dat vind ik geen normale installatie.
Een spel dient na installatie zoals de handleiding ook aangeeft bij alle spellen gewoon te draaien en dan moet je niet allerlei truucjeste hoeven  toepassen.
Verder blijken er verschillende missie's gewoon niet te werken en dat lijkt mij ook niet normaal.
Het spel loopt dan vast of crasht.
Wanneer je mailcontact hebt met de ontwerpers van het spel hoor je ineens niets meer als je het probleem voorlegt.Heb de dxdiag opgestuurd en dat werd allemaal in orde bevonden.
Ook Extreme levert problemen op.
Missie's met een vervolg crashen dwz je begint bv in een haven en gaat dan naar open zee.
Het begin werkt dan en tijdens het laden van het vervolg crasht het spel.
Einde verhaal en dan gaat het plezier er wel af.


Wat betreft de (her)installatie op m'n nieuwe pc had ik geen problemen zoals jij omschreef.
Het mag inderdaad niet voorkomen.
Persoonlijk zou ik zeggen dat er bij jou tijdens de installatie 'iets" niet goed gegaan was en een file niet goed binnengekomen is.
Een mogelijkheid zou kunnen zijn dat bij de installatie er op de achtergrond iets meedraaide wat een verstoring zou hebben kunnen veroorzaken.

Ook bij mij werken nu enkele missie's nog niet correct hetgeen ik nog moet uitzoeken.Het kan misschien liggen aan de extra missie's die ik gelijk gedownload had alvorens eerst de shipsim 2008 te activeren.
Zeker weten doe ik dat nog niet.

Om niet in in herhaling te vallen met de hoeveel postings die geplaatst zijn betreffende de extreme, velen van ons wachten met smart op de 1.3 patch, daar ga ik verder niet op in.
Gewoon nog even geduld hebben.

Misschien dat ik je hiermee geen bevredigend antwoord heb gegeven  maar vandaag de dag kan de 2008 heel goed draaien gezien het feit ik wij, dutchshipsim.nl, al zeer geruime tijd actief op multiplayer bezig zijn.
Opaboot
Logged
Volunteer and crewmember off the SS Furie

JoMach

  • Dutch Moderator
  • Posts: 3490
Re: Start niet na update 1.42
« Reply #4 on: December 26, 2010, 15:42:31 »

Hallo Amirante
Ten eerste welke versie heb je de collectors editie dus compleet met de New Horizons of de de gewone cd dus zonder NH die je dan moet d/l. Dit kun je zien als je de cd geinstalleerd heb welke versie je heb en build.
Wanneer je de CE heb dan heb je alles compleet als het goed is tot 1.42, dus hoef je de patch 1.42 niet meer te installeren.Hou er rekening mee dat wanneer je win 7 heb je het spel wel als admin moet opstarten.
grt
jomach
Logged
Pages: [1]   Go Up
 
 


SMF 2.0.14 | SMF © 2017, Simple Machines