Hello Guest March 29, 2024, 01:54:40 *
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Login with username, password and session length
 
Pages: [1]   Go Down

Author Topic: vraag over verschil in snelheid  (Read 2988 times)

The Sailing Dutchman

  • Forum member
  • Posts: 33
vraag over verschil in snelheid
« on: December 23, 2010, 16:54:42 »

Ik had pas geleden een discussie met iemand op multiplayer over het verschil in snelheid van de schepen. Ik wilde het dus wel even zeker weten, dus een kort antwoord is genoeg. Ik dacht dat het al eerder een topic over dit onderwerp ging, maar die kon ik 1,2,3  niet vinden via search.

De volgende situatie was gaande:

Ik vaarde met mijn Agile 10 knopen, achter mij voer een sherpa en die zei dat hij 18.1 knoop vaarde. Maar ik liep ruim uit op hem. Echt heel ruim. Zal bijna wel 3 keer zo snel zijn geweest.

Dus toen kregen we de discussie waar dat nou aan lag. Ik zei dat het aan je computer ligt en aan je internet snelheid. Hij zei dat het een bug in de shipsim was. Want onze computer specs kwamen aardig overeen.

Dus nu de vraag: Wat is het nou? Computer of Bug?

Ik hoor het wel.

Fijne kerst en groeten,

Koen

Logged

moonrider

  • Forum member
  • Posts: 295
Re: vraag over verschil in snelheid
« Reply #1 on: December 23, 2010, 17:09:00 »

Dit zal altijd zo blijven helaas, het is een combinatie van internet verbinding, snelheid daarvan plus de gebruikte computer.
Er word data verstuurd over de locatie waar je vaart naar alle spelers, het ligt er dus aan hoe snel je dit ontvangt en je computer verwerkt.
Soms zit er ook een vertraging in en zie je de schepen " springen" helaas is dit niet te verhelpen of we zouden allemaal op de zelfde lijn en met de zelfde apparatuur moeten spelen, het is dus GEEN bug.

Rider
Logged


Os      : Windows 7 ATI Ultimate 64-bit
Cpu     ; AMD Phenom II X6 1090T Clocked op 6x 4.0 ghz
video   ; 2x XFX HD5970 Black Edition 2048 mb
mem     ; 12 gb ddr3 1333 mhz
HD      ; 2x 1 TB  (2000 gb)
screen ; Dell 27# W

The Sailing Dutchman

  • Forum member
  • Posts: 33
Re: vraag over verschil in snelheid
« Reply #2 on: December 23, 2010, 17:14:30 »

ik merk het al, iedereen moet aan de glasvezel en aan de super computers.

Mag ik u danken,

Koen
Logged

zeerob

  • Forum member
  • Posts: 43
Re: vraag over verschil in snelheid
« Reply #3 on: December 23, 2010, 21:05:03 »

Dit zal altijd zo blijven helaas, het is een combinatie van internet verbinding, snelheid daarvan plus de gebruikte computer.
Er word data verstuurd over de locatie waar je vaart naar alle spelers, het ligt er dus aan hoe snel je dit ontvangt en je computer verwerkt.
Soms zit er ook een vertraging in en zie je de schepen " springen" helaas is dit niet te verhelpen of we zouden allemaal op de zelfde lijn en met de zelfde apparatuur moeten spelen, het is dus GEEN bug.

Rider

HI,

 Ik ben het er niet mee eens, in Sail en Flight simulator heb je er geen last van en daar heb je ook met snelheid te maken in wetstrijd verband werk perfect, dus daar gaat het wel Goed!
 

Gr rob
Logged

The Sailing Dutchman

  • Forum member
  • Posts: 33
Re: vraag over verschil in snelheid
« Reply #4 on: December 23, 2010, 21:22:01 »

Nu je het zegt Rob. Ik heb bij FSX ook geen last van het verschil.
Logged

carambole1

  • Forum member
  • Posts: 252
Re: vraag over verschil in snelheid
« Reply #5 on: December 24, 2010, 00:39:51 »

het is heel simpel als je bv met de vermaas 20 knopen vaart en je maat ook en je vaart tegelijk weg van a naar b moet je tegelijk aankomen in een simulatie mag het niet zo zijn dat als een persoon een snellere pc heeft ook eerder bij b is dan zal ik dit zien als een bug, dan zou iedereen op multyplayer dezelfde pc cq confuguraties moeten hebben.

maarja de vraag is nu wel is het een simulator.

greetings,
Tico.

Logged

moonrider

  • Forum member
  • Posts: 295
Re: vraag over verschil in snelheid
« Reply #6 on: December 24, 2010, 08:17:39 »

Helaas rob werkt dit in flightsim het zelfde, niet als je zelf een server opent, wel als je online op ivao of onlinesim speelt, ook daar is dit bekend.
Het zal altijd zo blijven ook al zouden we anders willen, het gaat om ontvangen en verzenden van data en de lijnen zijn niet allemaal even lang en snel.
Het heeft niets met het spel te maken, WEL alles met de server waar het op staat, als deze centraal ergens staat en aangesloten zou zijn op een superlijn, heb je minder last dan wanneer deze via via van jou data krijgt of verstuurd.
Ik zou ook willen dat dit anders was maar helaas is het internet nog niet aan sim programma's toe.
Eerst maar eens kijken wat onze vrienden gebakken hebben van de nieuwe update, mocht er daar iets aan mankeren kunnen we dit altijd kenbaar maken.

Of het een SIM is? ja die vraag heb ik ook al eens gesteld, volgens de titel wel, maar zoals het er uit ziet en zich laat behandelen NIET.
We hadden gehoopt dat ze van 2008 geleerd hadden hoe het niet moet maar ja het is iets anders gelopen.
Wel wil ik ze de kans geven om een en ander te verbeteren, 2006/08 is ook zo begonnen, maar het word nu wel tijd voor spijkers met koppen en geen luchthaken.

Rider
« Last Edit: December 24, 2010, 08:50:42 by moonrider »
Logged


Os      : Windows 7 ATI Ultimate 64-bit
Cpu     ; AMD Phenom II X6 1090T Clocked op 6x 4.0 ghz
video   ; 2x XFX HD5970 Black Edition 2048 mb
mem     ; 12 gb ddr3 1333 mhz
HD      ; 2x 1 TB  (2000 gb)
screen ; Dell 27# W

zeerob

  • Forum member
  • Posts: 43
Re: vraag over verschil in snelheid
« Reply #7 on: December 24, 2010, 10:46:31 »

het is heel simpel als je bv met de vermaas 20 knopen vaart en je maat ook en je vaart tegelijk weg van a naar b moet je tegelijk aankomen in een simulatie mag het niet zo zijn dat als een persoon een snellere pc heeft ook eerder bij b is dan zal ik dit zien als een bug, dan zou iedereen op multyplayer dezelfde pc cq confuguraties moeten hebben.

maarja de vraag is nu wel is het een simulator.

greetings,
Tico.


 
 Hier ben ik het helemaal mee eens, in SAIL SIMULATOR zie je ook wel eens een boot stoppen maar hij spring altijd weer bij, Ja dat heb met internet te maken en of afstand maar als ik 20kn vaar en de ander 10kn per uur DAN BEN IK ER EERDE EN NIET ANDERS OM, wand anders kan je beter stoppen met wetstrijd varen, Simulator staat op SAIL, FLIGHT, en op SHIP Simulator dus het is een BUG,IK hoop dat het goed komte wand anders moeten ze SIMULATOR weg laten van de verpaking en het ship spelletje noemen heb je ook geen verwarring meer !:) :doh:
  
 Fijne kerstdagen en een gezond 2011

Gr Rob
« Last Edit: December 24, 2010, 10:57:23 by zeerob »
Logged
Pages: [1]   Go Up
 
 


SMF 2.0.14 | SMF © 2017, Simple Machines