Hello Guest November 23, 2024, 22:33:35 *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length

Pages: [1]   Go Down

Author Topic: Tja  (Read 2509 times)

The Sailing Dutchman

• Forum member
Tja
« on: November 20, 2010, 20:39:59 »

Dames en heren,

Ik heb niks tegen het spel. Het ziet er goed uit. De servers werken al stukken beter. Je wordt er niet na 5 minuten uitgegooid. (Althans ik niet) Helemaal goed. Tuurlijk zijn een paar minpunten, maar volgens mij wordt daar aan gewerkt. Hoop ik ten minste.

Waar ik wel iets tegen hebt, is de mentaliteit/gedrag van sommige spelers in de servers. Dit betreft ook zeker niet iedereen. Het grote merendeel van de shipsimmers is gewoon leuk bezig.

Ik snap ook totaal dat niet iedereen even goed kan manoeuvreren met een schip. Ook dat niet iedereen de "Bepalingen ter Voorkoming van Aanvaring" uit zijn hoofd kent of totaal niet weet. Dit is ook geen probleem.

Maar mensen zouden wel eens hun botte verstand mogen gebruiken.

- Met een auto of een fiets ga je toch ook niet op de linker weghelft rijden, vaar dan ook niet met je schip aan de bakboordzijde van het vaarwater (linkerkant voor de landrotten onder ons), blijf dus aan de voor JOUW stuurboordzijde van het vaarwater. Als je dat toch doet, communiceer dit dan even, dan kan iedereen daar rekening mee houden. Der is een chatbox. Gebruik deze dan ook.

- Met een auto rij je ook niet met 120km/u door een woonwijk. Doe dat in nauw vaarwater ( krappe havens en dergelijke) ook dan niet. Ten eerste ligt je schip niet in 2 tellen stil. Ten tweede er zijn ook nog andere vaarwatergebruikers. We moeten nou eenmaal rekening met elkaar houden. Dus pas je snelheid aan, aan de omstandigheden die er heersen. 

En nu het hoofdpunt:
- Verder zijn er mensen die je rammen, of dat nou expres of per ongeluk is, doet er even niet toe. Maar "sorry" of "het was niet de bedoeling om jouw schip te rammen" kan er op zijn minst toch wel vanaf.

Zo, ik heb mijn hart gelucht. Het is eruit. Nou hoop ik dat de personen, waar dit voor bedoeld is ,het ook begrijpen. En ik benadruk weer dat het grote merendeel gewoon gezellig met elkaar aan het varen is.

Dus hierbij een paar handige tips:

1. Communiceer! Er is een chatbox! Meldt gewoon even dat je van "die" haven naar "die" haven gaat of wat je gaat doen. Dan is het voor de andere kapiteins ook duidelijk, wat je gaat doen. Heb je geen zin om te typen, gebruik dan de geluidssignalen in Voorschrift 34 van het BVA. (Link in punt 6)

2. Zeg eens sorry als je iemand ramt! Het zijn maar 5, ik herhaal, 5 letters die je moet intikken. (misschien wel handig om de naam van de persoon voor wie het bedoeld is erbij te zetten)

3. Pas je snelheid aan! Zeker in nauw vaarwater! Je schip ligt niet zomaar stil en niet alle schepen manoeuvreren zo goed bij hogere snelheden.

4. Als je met een schip gaat varen die voor jouw nog onbekend is, hoe hij reageert en hoe hij vaart. Probeer hem eerst is uit in vrij varen.

5. Vaar zoveel mogelijk aan de voor jouw stuurboordskant (rechterkant) van het vaarwater.

6. Bij tegenliggers en koerskruisers wijk altijd en bijtijds naar stuurboord uit of ga naar de stuurboordwal.

7. http://www.binnenvaart.be/nl/regelgeving/documents/int%20bep%20aanvaring%20op%20zee.pdf (http://www.binnenvaart.be/nl/regelgeving/documents/int%20bep%20aanvaring%20op%20zee.pdf)
Dit is een link naar het BVA ( bepaling ter voorkoming van aanvaring ) Lees gewoon is deel B (voorschrift 4 t/m 19) door. Je hoeft het niet uit je kop te leren (wat ik trouwens wel moet doen voor me opleiding HBO Marof), maar lees het gewoon is een keer door in je vrije tijd.

Ik hoop dat deze tips helpen om het varen op SSE leuker te maken.

Met vriendelijke groeten,

Koen

maartenlammers

• Forum member
Re: Tja
« Reply #1 on: November 20, 2010, 21:13:09 »

hoi,

Ik vind dat je gelijk hebt daarin maar een ding is wat ik me afvraag wie geeft er 35 euro uit aan een spel om in multiplayer alleen maar te kloten om het zo maar te zeggen. Ik zelf heb het spel gekozen omdat ik aan watersport doe: zeilen. Ik weet dan ook het BPR binnenvaart politie reglement dat lijkt in een aantal opzichten op wat jij hier noemt. Nu hopen dat mensen dit lezen....

Groet
Maarten

The Sailing Dutchman

• Forum member
« Reply #2 on: November 21, 2010, 10:35:36 »

Je mag eigenlijk SSE niet met SS08 vergelijken. Maar in 2008 zaten we met een gezellig vaste groep op multiplayer. Een beetje tuffen en een beetje slepen, je gooide je schip is op de kant. Konden de andere weer stoeien om je van de kant te krijgen. We verschafde elkaar werk.

Nu weet ik dat het slepen niet werkt in SSE, maar dat schijnt opgelost te worden. Maar je kan gewoon nog lekker tuffen. Een zo groot mogelijk schip in een zo klein mogelijk haventje persen.

Maar nu is er bij SSE een hele grote groep nieuwe shipsimmers erbij gekomen. Wat ik ook totaal niet erg vind, maar iedereen moet wel die grijze massa gebruiken en bedenken dat we met meerdere kapiteins op de server zitten. En dat je niet klakkeloos zomaar alles kan doen. Wil je elkaar rammen, start dan een botsauto-server.

Koen

lala

• Forum member
« Reply #3 on: November 21, 2010, 14:52:24 »

hey
ik vindt het wel goed wat jullie zeggen maar aldie regels daar wordt het minder leuk van .
je kan beter zeggen dat je normaal moet varen en onder normaal versta ik ongeveer die regels.
maar ik ben het er wel mee eens dat als je mensen wil aanvaren dat je dan er een server moet aan maken.
(ik heb ook het bpr moeten leren )

gr lala

The Sailing Dutchman

• Forum member
« Reply #4 on: November 21, 2010, 15:55:46 »

Mijn tips zijn bedoeld voor de kleine groep shipsimmers die als een stel zombies door de havens scheuren zonder uit te kijken voor de andere schepen. Het is totaal niet de bedoeling dat de regels van het BVA en de BPR in shipsim gaan gelden. Het moet wel speelbaar blijven. Maar men moet wel rekening met elkaar houden.

Koen

Capt. Jim

• Forum member
« Reply #5 on: November 22, 2010, 16:08:32 »

Waterdieptes kloppen ook niet overal. Maar zijn ze al bezig met een nieuwe patch/updates  :sleepy:

Is wat je zeg Koen. Heb al paar keer meegemaakt dat er zo idioot met een speedboot je weer tot zinken moet laten brengen daarom waarschuw ik ze altijd online als iemand met zo boot vaar. 2008 was ook veel leuker en gezeliger online.. !!! Als je 2010 ziet iedereen maar met speedboots/kustwacht schepen .... En de willen ze langs zij komen terwijl je op snelheid zit met je vrachtschip zeg je 100x nie doen en beuken ze alsnog tegen je dat je weer zink -_- .
« Last Edit: November 22, 2010, 16:11:01 by Capt. Jim »

Mad_Fred

• Administrator
  • ✝ In Memoriam
« Reply #6 on: November 22, 2010, 16:40:33 »

Hoi allemaal,

Hele goeie punten hier, en goede raad ook!! Als iedereen dat in acht zou nemen dan kom je een heel eind.

Hou er natuurlijk ook wel rekening mee dat er spelers zijn die helemaal niks met scheepvaart hebben in het echt, en ook niks weten over waar/hoe je varen moet.

En je kunt niet alles weten natuurlijk. Soms word er ook wel eens te hard tekeer gegaan tegen onervaren spelers en dan denk ik ook weer 'mannen, het is een spelletje, en er spelen ook kids die de regels op het echte water niet kennen'.  Dus ook van die kant moeten we het leuk houden.

Maar inderdaad als er echt heel vervelend word gespeeld en dat anderen hun plezier vergalt, dan is het balen. Als er weer eens iemand met een speedboot een schip tot zinken brengt, nadat er een uur of meer gespeeld is om eindelijk ergens aan te komen en jezelf te positioneren, o.i.d., dan word je daar niet blij van.

Komt dat voor en wil men niet luisteren, rapporteer het dan aan me, en volg de MP regels wat betreft die dingen, dan pakken wij het voor je aan!! In het ergste geval halen we zo iemand een tijdje van de servers zodat ze even de tijd hebben om zich bekent te maken met regels en protocollen.

Kortom, begrip moet ook wel van twee kanten komen en het moet ook niet vergeten worden dat het niet de echte wereld is. Als iemand te hard, maar wel veilig, vaart..  moeten er ook niet allerlei politiemannetjes opstaan om een ander hun wil op te leggen. Dat gebeurt ook nog wel eens, en da's nou ook weer niet nodig.. samen moeten we het met iedereen een leuke ervaring maken om online te spelen. Zowel voor de beginner als voor de doorgewinterde zeeman.

En als er dan toch mensen zijn die het nodig vinden, ondanks goede raad, advies en zelfs waarschuwingen, om anderen tot zinken te brengen of anderszijds het plezier te bederven, dan zijn wij er nog om daar een stokje voor te steken. Aarzel dan ook niet om er een berichtje over te doen, en we helpen er graag mee!!

Groeten.
Fred

The Sailing Dutchman

• Forum member
« Reply #7 on: November 22, 2010, 19:58:05 »

Fred, je hebt helemaal gelijk.

Niet iedereen is zo'n goeie kapitein als ik.  ;D

Nee, geintje, maar we moeten inderdaad ook rekening houden met de mensen die geen ervaring hebben met varen.

En hard varen moet ook zeker kunnen, maar doe het waar het kan en doe het op zo'n manier waardoor niemand er last van heeft.

Ik blijf hopen dat mijn punten bij de juiste mensen is binnengekomen en dat we zo sociaal mogelijk met elkaar moeten omgaan.

Nou ja , we kunnen hierover blijven doorzeuren. Dus ik ga deze topic sluiten.

Groeten,
Koen

Pages: [1]   Go Up

SMF 2.0.14 | SMF © 2017, Simple Machines