Hello Guest April 24, 2024, 16:15:37 *
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Login with username, password and session length
 
Pages: [1]   Go Down

Author Topic: puntjes op de i  (Read 1058 times)

ddbdb

  • Forum member
  • Posts: 3
puntjes op de i
« on: October 20, 2010, 22:51:44 »

Hallo allemaal.

hier heb ik een paar puntjes die misschien bij een volgende update wat beter kunnen.

In verband met de loodslichten , alleen loodsboten(Apollo) kan loodslichten branden want dat is de enige loodsboot. Schepen die een loods aan boord hebben voeren met gewone navigatie verlichting en hebben dus GEEN wit boven rood licht.
Dat is alleen bestemd voor loodsboten.

90% van de schepen hebben de boordlichten op de brug vleugels (makkelijker wisselen bij een stuk lampje)
Alleen containerschepen en feeders willen ze wel eens op de bak hebben.


En de ankers van de Latitude  zijn wel heeeeeeeel erg groot :P en die van de Vermaas te hoog :)

Aan gezien mijn grafische kaart niet het topmodel is, maar ik wel wat zie, lijkt het of de golven bij ,bv oosten wind naar het oosten toe gaan. Helaas is het net andersom, spreken ze van oosten wind, dan komt de wind uit het oosten en waait naar het westen, dus de golven gaan ook naar het westen.(maar dat kan iemand met een toppie pc beter zien denk ik)stroming gaat en wind komt uit een richting.

Verder, als ik bij vrij varen, stormweer , en de haven van Rotterdam uitvaar (de zee op), dan kom ik op een vlakke zee terecht, zonder golfje.

de snelheid van schepen in slecht weer ,vooral tegen de golven in, vermindert in de praktijk  een stuk meer.
bijvoorbeeld met de Agile solution, tegen stormweer in,schat ik de maximale snelheid 8 a 10 knopen, als dat al lukt.Zekers als de schroef gedeeltelijk of helemaal uit het water komt.

Het zou ook leuk zijn, moesten de schepen bij wind verlijeren (wegwaaien) en de heading en grondkoers ook verschillend zou zijn, maar dat is misschien te ingewikkeld om te realiseren.


Verder heb ik voorlopig niet zoveel ideeën die in mij opkomen en vind ik het gewoon een top programma, na 122 zijn de bewegingen van de meeste schepen wat realistischer geworden in slecht weer en ik doe mijn petje af voor het hele shipsim team.

mvg Bigsailor
« Last Edit: October 20, 2010, 23:29:21 by ddbdb »
Logged
likes serieus game play, TS, and....big vessels :)
Pages: [1]   Go Up
 
 


SMF 2.0.14 | SMF © 2017, Simple Machines