Hello Guest April 26, 2024, 03:46:42 *
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Login with username, password and session length
 
Pages: [1]   Go Down

Author Topic: Questviewer  (Read 6930 times)

Amirante

  • Forum member
  • Posts: 11
Questviewer
« on: September 28, 2010, 23:07:30 »

Questviewer wil niet opstarten ook niet na herhaalde installaties.
Windows 7
I7 processor
6GB geheugen
Nvidia 330
Alles nieuw en origineel.

Wie weet hier een oplossing voor
Logged

Holland

  • Guest
Re: Questviewer
« Reply #1 on: September 28, 2010, 23:23:53 »

Hallo beste shipsimmer,

Wat je beschrijft is mij bekend.
Als je een firewal hebt adviseer ik je deze even uit te zetten bij de installatie van het spel.
Zelf heb ik soortgelijke problemen gehad met Norton 2010.

Veel succes het gaat zeker lukken.   :thumbs:
Logged

moonrider

  • Forum member
  • Posts: 295
Re: Questviewer
« Reply #2 on: September 29, 2010, 06:59:41 »

Windows 7 vraagt om te starten als administrator.

Rider
Logged


Os      : Windows 7 ATI Ultimate 64-bit
Cpu     ; AMD Phenom II X6 1090T Clocked op 6x 4.0 ghz
video   ; 2x XFX HD5970 Black Edition 2048 mb
mem     ; 12 gb ddr3 1333 mhz
HD      ; 2x 1 TB  (2000 gb)
screen ; Dell 27# W

Amirante

  • Forum member
  • Posts: 11
Re: Questviewer
« Reply #3 on: September 29, 2010, 19:30:18 »

Helaas beste mensen, wat ik ook probeer het gaat echt niet werken.
Het gekke is dat versie 2008 ook niet meer werkt.
Ik heb daarom het programma ook op een andere laptop gezet en daar krijg ik exact hetzelfde.
Toch vreemd en dat is ook een windows 7 versie en ook origineel gekocht.
Ik ga dan ook denken dat er een of ander update van windows 7 hier debet aan is temeer omdat extreme wel gewerkt heeft op eind augustus maar door allerlei omstandigheden heb ik er nu pas weer tijd voor om te spelen maar helaas............

Ik kan mij niet voorstellen dat ik de enigste ben die hier last van heeft...
Heb de firewall uitgeschakeld en de virusscanner en heb alles weer opnieuw geïnstalleerd en uitgevoerd als administrator

Ik hoop op een of ander helder idee en tevens heb ik nog een mailtje naar support van Shipsim gestuurd maar daar heb ik ook nog niets van gehoord.
Logged

Snakebyte92

  • Forum member
  • Posts: 409
Re: Questviewer
« Reply #4 on: September 30, 2010, 15:32:26 »

Kan mezelf niet voorstellen dat het aan windows 7 ligt. Want dan zou je zeker de niet de enigste zijn. En ik heb er zelf geen last van, en je bent de eerste waarvan ik het lees.
Dus lijkt me eerder dat het aan je computer ligt.

Heb je er aangedacht om misschien je hardware te updaten???
Logged
Cadet Holland America Line

Snakebyte92

  • Forum member
  • Posts: 409
Re: Questviewer
« Reply #5 on: September 30, 2010, 15:35:29 »

Kan mezelf niet voorstellen dat het aan windows 7 ligt. Want dan zou je zeker de niet de enigste zijn. En ik heb er zelf geen last van, en je bent de eerste waarvan ik het lees.
Dus lijkt me eerder dat het aan je computer ligt.

Heb je er aangedacht om misschien je hardware te updaten??? En doe dan eerst je nvidia grafische kaart. Want als je de oudste driver hebt dan werkt PhysX niet. Want dan heb je minimaal de 200 driver serie nodig. Gewoon naar nvidia.com gaan en dan downloads.
Logged
Cadet Holland America Line

TheZenMeister

  • Forum member
  • Posts: 79
Re: Questviewer
« Reply #6 on: September 30, 2010, 16:27:20 »

Start je questviewer op of de koppeling van SSE ?
Logged

moonrider

  • Forum member
  • Posts: 295
Re: Questviewer
« Reply #7 on: September 30, 2010, 17:00:58 »

Wat mogenlijk zou kunnen zijn dat je GEEN rechten hebt in de map Vstep, dan kan de snelkoppeling het proggy niet vinden en start dus niet.
Dit word mede veroorzaakt door een nieuwe security update van microsoft die alles weer in de begin stand zet.
Ga naar de map Vstep en klik rechts, dan eigenschappen, beveiliging.
Klik op bewerken, klik op users/jou naam en vink volledig beheer aan en klik op ok, hij gaat nu de map en alle onderliggende mappen/programma's toewijzen aan jou.
Het zou nu weer moeten werken.

Rider
Logged


Os      : Windows 7 ATI Ultimate 64-bit
Cpu     ; AMD Phenom II X6 1090T Clocked op 6x 4.0 ghz
video   ; 2x XFX HD5970 Black Edition 2048 mb
mem     ; 12 gb ddr3 1333 mhz
HD      ; 2x 1 TB  (2000 gb)
screen ; Dell 27# W

Amirante

  • Forum member
  • Posts: 11
Re: Questviewer
« Reply #8 on: September 30, 2010, 22:37:17 »

Beste mensen

Allereerst hartelijk dank voor het meedenken met dit probleem.
Ik heb de suggesties allemaal uitgevoerd maar helaas mocht dit ook niet baten.
Ik start Shipsim op met de snelkoppeling die gewoo n op het bureaublad wordt gezet tijdens installatie en krijg dan na een 5 seconden een popupscherm met de mededeling "Questviewer.exe werkt niet meer"
Verder komt er dan nog een tekst "Er is een probleem opgetreden waardoor het programma niet meer goed werkt.Het programma wordt gesloten en er wordt een melding weergegeven als een oplossing beschikbaar is"en dan programma sluiten.
Nou een melding wordt natuurlijk nooit weergegeven.

De gedachtte dat het aan windows 7 ligt haal ik uit het feit dat het programma op een andere laptop ook niet werkt waar een schone en originele inst.van windows 7 op staat.
Het betreft een HP laptop welliswaar een paar jaar oud maar wel up to date en de specs zijn zeker toereikend voor het spel.
Mijn laptop betreft een Vaio type VPCF11S1 waarvan de specs wel bekend en zeker toereikend zijn.
Geen illegale programma's geïnstalleerd en alles origineel en alle update's uitgevoerd en tevens geen virussen.
Ook geprobeerd om de virusscanner en firewall uit te zetten.
Videokaart Nvidia GT 330M met als stuurprogramma 8.17.12.5896 heb ik net geupdate.

Ik hoop nog op een helder idee en heb ook nog een collecdatefile naar het support team van Shipsim gestuurd
Logged

Amirante

  • Forum member
  • Posts: 11
Re: Questviewer
« Reply #9 on: October 07, 2010, 17:55:34 »

Bij deze nog even een mededeling hoe het is afgelopen.
Ik zag dat er verder ook geen nieuwe ideeën meer waren en ben toen maar rigoreus aan de slag gegaan en heb alles eraf gegooid en de laptop geheel terug gezet naar fabrieksinstelling.
Dat is wel een behoorlijke klus maar is uiteindelijk met wat nachtwerk toch gelukt. (ja je moet er wat voor over hebben)
Maar uiteindelijk draait Extreme nu dus wel en wat het geweest is, geen idee maar ik denk dat er toch ergens een of ander bestandje weg was wat je toevallig voor de questviewer nodig hebt.
Heb uiteraard al meerder mensen met behoorlijk veel verstand van computers gevraagd maar helaas.
Dat alles weer werkt is mooi maar ik mag altijd graag weten wat het geweest is want daar leer je van.
Logged

Amirante

  • Forum member
  • Posts: 11
Re: Questviewer
« Reply #10 on: October 22, 2010, 22:31:38 »

Het questviewer verhaal krijgt toch nog een vervolg.
Na aanvankelijk een goede start blijkt dat wanneer je een spel speelt het begin wel goed loopt maar wanneer het 2e gedeelte van een spel geladen moet worden het spel crasht en alles weer opnieuw moet.
Dit is mij meerdere keren gebeurt zodat de aardigheid er wel afgaat wanneer je eerst een 1 uur bezig bent om vervolgens tegen een crash aan te lopen.
Het is mij nog niet gelukt om een spel uit te spelen.
De laatste patch staat er op.
Logged

Knarkie

  • Forum member
  • Posts: 31
Re: Questviewer
« Reply #11 on: October 23, 2010, 23:11:48 »

Het questviewer verhaal krijgt toch nog een vervolg.
Na aanvankelijk een goede start blijkt dat wanneer je een spel speelt het begin wel goed loopt maar wanneer het 2e gedeelte van een spel geladen moet worden het spel crasht en alles weer opnieuw moet.
Dit is mij meerdere keren gebeurt zodat de aardigheid er wel afgaat wanneer je eerst een 1 uur bezig bent om vervolgens tegen een crash aan te lopen.
Het is mij nog niet gelukt om een spel uit te spelen.
De laatste patch staat er op.

Hoi,

Ik neem aan dat je bedoelt dat je het spel aan het spelen bent en dat hij dan crasht? Ik had hetzelfde probleem, met bijna de zelfde laptop (vaio vpcf11c5e), de videokaart is niet voldoende (tot mijn stomme verbazing). Met alle graphics op low kan je een beetje vrij varen maar het beeld blijft schokkerig en af en toe crasht hij, campagnes uit spelen zit er niet in.

Quote from: Captain Spencer(Adam)
Important Information about the minimum computer requirements

Here is a good performance comparison of graphics cards:
http://service.futuremark.com/hardware/
The minimum card needed to play the game is a Nvidia 8800 GT, with a score of 6000. So please look at your own graphics card score before posting messages about a too low performance.

SSExtremes is very demanding on the graphics card. That's what's needed to show the nice ocean and other graphics details. Most missions run fine at 15 fps, because the ships don't move that fast as say racing cars.

You can increase performance by running at lower resolution and with lower AA and AF settings on the graphics card, and lowering the graphics features in-game. The default in-game graphics quality settings are pretty high, you can easily lower them.

These are actually to be used when the game runs slower than expected.

1. If your 3D card has a good score (above 6000) on the 3DMark06 graph, and the game runs very slow, plase install and run the 3DMark06 benchmark on your PC. If the score on your PC is much lower than the "official" score in the graph, there may be a hardware issue with your 3D card.

2. Similarly, to test if the other components of your PC are running fine, please install and run PerformanceTest and compare your result with the other ones with the same spec, reported on their site.

De videokaart die jij beschrijft (Videokaart Nvidia GT 330M) heeft een score van 2124 (http://service.futuremark.com/hardware/graphics_cards/nvidia_geforce_gt_330m) waar 6000+ nodig is.

Ik had nog een oudere desktop computer staan, met een videokaart die net de 6000 haalde. Daar loopt het spel met de goeie settings redelijk lekker op. Ik vrees dat de enige oplossing is een betere videokaart krijgen is, of ermee leren leven dat je het spel maar half kan spelen :-\
Logged
Pages: [1]   Go Up
 
 


SMF 2.0.14 | SMF © 2017, Simple Machines