Ik ging er eens goed voor zitten en start het spel op. Duurt wel wat lang voordat alles geladen is,maar ja zwaar spel zullen we maar zeggen. Als ik dan zo links en rechts met wat schepen in de weer ga vraag ik me af of er overleg is geweest met echte varensmensen tijdens de ontwikkelingsperiode van SSE.
Ik waag het te betwijfelen.
Een paar dingen die me opvallen:
- Schroefwater bij div schepen wel wat sumier. Zou wel wat meer mogen zijn
- De scheepshoor mag ook wel wat harder. In de stuurhut (bijna) niet te horen, laat staan dat andere schepen het horen.
- In 'Vrij varen' geen enkel ander schip te zien varend noch afgemeerd.
- Deinen van schepen wat erg extreem vooral in binnenwater (Waalhaven/Nieuwe maas).
Vooral bij stuurbewegingen met bv de RPA 12 helt het schip over van SB naar BB
- En dan vind ik ook dat er wel een beetje meer speelsigheid in mag.
bv, de gondel van de Euromast omhoog laten gaan (en weer terug).
- Dan Missie "Vertrek van Down Under". De Agile S maakt zwaar slagzij over bakboord.
Dat blijft een hele tijd zo.
Op onverklaarbare wijze de reddingboot 'verloren' . Deze is dan niet meer te manouvreren
alleen nog 10 meter voor en achteruit. Dus niet meer terug te varen naar de A S.
Bij uitvaren van de haven nadert er van BB een schip. Je ziet alleen een deuk in het water.
Dan bij de overgang naar de Esperanza is er van de AS ook alleen nog maar een deuk in het water te zien.
Oja wel met een stuurwiel; je kunt er niks mee.
Ik heb het spel gesopt omdat ik me mateloos zat ergeren.
Zit het in mijn PC of zijn het allemaal 'Bugs" in SSE?
€ 40.- betaald voor een Shipsimulator die het ( ik hoop:nog) niet haalt bij SS 2008.
Misschien ben ik wel een muggezifter maar ik wil het toch even melden. Misschien kunnen ze bij VSTEP er nog wat mee.
Voor alle zekerheid stuur ik mijn DXDIAG mee.
mvg,
Nipper