Hello Guest April 26, 2024, 19:37:43 *
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Login with username, password and session length
 
Pages: [1] 2   Go Down

Author Topic: whale wars  (Read 10610 times)

michael_taal

  • Forum member
  • Posts: 786
whale wars
« on: September 10, 2010, 19:38:53 »

voor de gene die whale wars leuk vinden
het begint weer op 19 september 2010 om 22:35 op discovery channel
trailer 1
http://www.youtube.com/watch?v=FHpEFKgNoTc&feature=related
trailer 2
http://www.youtube.com/watch?v=wM04c9BxVVk&feature=related
« Last Edit: September 15, 2010, 17:09:32 by michael_taal »
Logged

Mad_Fred

  • Administrator
  • Posts: 8689
  • ✝ In Memoriam
Re: whale wars
« Reply #1 on: September 10, 2010, 20:08:09 »

Oh leuk..  :)

Ik was ondertussen wel weer toe aan nieuwe propaganda.  :2thumbs:


Thx voor de headsup!  ;D
Logged

Ballast

  • Global Moderator
  • Posts: 3490
Re: whale wars
« Reply #2 on: September 10, 2010, 20:36:32 »

Ben benieuwd of dezelfde 1e stuurman nog aan boord zit..  ;D
Logged
It's the crew that makes the difference

marcstrat

  • Global Moderator
  • Posts: 2626
Re: whale wars
« Reply #3 on: September 10, 2010, 21:18:09 »

Ben benieuwd of dezelfde 1e stuurman nog aan boord zit..  ;D
Toch niet die met zijne bandana aan hoop ik.
Hij had nog een brilletje op ook.Hij was stuurman en kon niet varen.En hij lag met iedereen overhoop.
Nee, zo iemand bij aanboord en die kon direct na één reis zijn zak pakken.
Marc
Logged
N

Ballast

  • Global Moderator
  • Posts: 3490
Re: whale wars
« Reply #4 on: September 10, 2010, 23:08:19 »

Yep, dat was 'm Marc. Een 1e stuurman die het verschil niet weet tussen bakboord en stuurboord, en die niet op de hand kon varen..  ;D
Logged
It's the crew that makes the difference

Matthew Brown

  • Forum member
  • Posts: 1169
Re: whale wars
« Reply #5 on: September 10, 2010, 23:58:19 »

Ja, dat domme man heet Peter Brown.
En nee hij is niet terug in de serie 3, heb ik al bekeken serie 3 en hij is er niet.
Als u merkt, dat hij werkelijk heeft verlaten halverwege serie 2!
 :thumbs:
Logged

larsdehaan

  • Guest
Re: whale wars
« Reply #6 on: September 11, 2010, 07:50:34 »

Ja, dat domme man heet Peter Brown.
En nee hij is niet terug in de serie 3, heb ik al bekeken serie 3 en hij is er niet.
Als u merkt, dat hij werkelijk heeft verlaten halverwege serie 2!
 :thumbs:
lol kun jij nederlands en bedankt voor de headsup heb eigenlijk de heledag discovery op staan maar nog niet de reclame gezien(die van deadliest catch is ook vet)
Logged

Matthew Brown

  • Forum member
  • Posts: 1169
Re: whale wars
« Reply #7 on: September 11, 2010, 08:49:14 »

Helaas kan ik niet krijgen, hetzij Animal Planet of Discovery, hier in Spanje.  :thumbdown:
Ik heb net kijken gratis online, maar ik ben niet een internet piraat! Ik houd niet van downloaden.  :captain:
En het is toch goed omdat ik nog steeds te koop de DVD's zodra ze zijn vrijgegeven, om de betrokkenen te ondersteunen!

Matthew
Logged

marcstrat

  • Global Moderator
  • Posts: 2626
Re: whale wars
« Reply #8 on: September 11, 2010, 10:00:50 »

@Ballast en Matthew,
Ja, toen ik zag hoe hij het roer overnam,en de camera liet toch wel een vrij open plaats zien tussen het ijs,toch zeker 3 maal de breedte van hun schip.Iemand riep toen bakboord voor naar die open plek te varen,en hij als verdediging zei:dat ze de graden moesten doorgeven inplaats van bakboord of stuurboord.Ik viel gewoon van mijn stoel van het lachen,hij wist het verschil niet tussen stuur en bakboord,maar wou al wel zogezegd op de graden varen.+hij was toch stuurman(of zag ik dat verkeerd)Ik zou eens graag willen weten of deze kerel uberhaupt enige ervaring had op een schip(aanvaringen had hij daarin tegen wel genoeg met zijn crewmembers aanboord).
Captain Watson zal toen ook wat gedacht hebben,want zo iemand staat wel soms s'nachts aan het roer,of is op de brug met een roerganger.Ik begin me af te vragen door hoeveel ogen van naalden dat de bemanning is doorgegaan met hem achter het roer,terwijl zij lagen te slapen.
Ikzelf heb vanuit Zeebrugge een zeilschip van 15 meter naar Brest gevaren,via de engelse zuidkust.Wat toch wel opzich een onderneming is.Zeker door de het hoofdvaarwater in het kanaal ter hoogte van De panne & Dover,en later tussen Plymouth & Channel du Four(dit ligt tussen het franse vaste land en Ile Quessant)waardat je zeker dan rekening moet houden dat je daar aangekomen het tij meehebt,of je vaart geen meter vooruit.Het tij loopt daar met +/- 6 a 7 knopen doorheen,en door het verschil plotselinge dieptes,staan daar wel een korte golfslag.
Regards
Marc
Logged
N

Matthew Brown

  • Forum member
  • Posts: 1169
Re: whale wars
« Reply #9 on: September 11, 2010, 10:10:54 »

Kan je geloven dat de oude stuurman nu een vliegtuig vliegt! Voor een andere organisatie die hij gemaakt. Ik zou niet graag in zijn vliegtuig!

:doh:
Logged

marcstrat

  • Global Moderator
  • Posts: 2626
Re: whale wars
« Reply #10 on: September 11, 2010, 10:15:24 »

Kan je geloven dat de oude stuurman nu een vliegtuig vliegt! Voor een andere organisatie die hij gemaakt. Ik zou niet graag in zijn vliegtuig!

:doh:
Is die piloot geworden??
Ooh nee!!!En hij kan geen compas lezen!Die gaat vroeg of laat wel fout dan.Bij welk merk van boter heeft hij een vliegbrevet meegekregen??
Marc
Logged
N

Matthew Brown

  • Forum member
  • Posts: 1169
Re: whale wars
« Reply #11 on: September 11, 2010, 10:25:43 »

Ja! Ze heten "The Blue Seals" hier is hun site: http://www.blueseals.org/index/home

 :doh: ;D
Logged

marcstrat

  • Global Moderator
  • Posts: 2626
Re: whale wars
« Reply #12 on: September 11, 2010, 10:43:20 »

Ja! Ze heten "The Blue Seals" hier is hun site: http://www.blueseals.org/index/home

 :doh: ;D
He's listed in de personslist as "experienced seaman",this is more like it.
He can be very experienced on deck,and that part i want to believe.Lucky they did not wrote "experienced wheelman".
I also think that he did not founded this team,he came later on to that team.This is what i understand out of that personslist.It said nothing that he was the founder.
Marc
Logged
N

michael_taal

  • Forum member
  • Posts: 786
Re: whale wars
« Reply #13 on: September 11, 2010, 11:37:14 »

dr staan nu trailers in de het eerste bericht
Logged

Mad_Fred

  • Administrator
  • Posts: 8689
  • ✝ In Memoriam
Re: whale wars
« Reply #14 on: September 11, 2010, 12:27:56 »

Ik hoop dat ze zichzelf dit seizoen wat minder verwonden door domme fouten. Vooral die arme misleidde crewmembers die voor de leeuwen gegooid worden zonder de training die in veel minder extreme omstandigheden normaal zouden zijn.. laat staan bij wat zij proberen te doen.  ;D

Want die gekkigheid is leuk en aardig, totdat er weer iemand naar de ziekenboeg mag omdat ie niet snapt wat golven kunnen doen als je er keihard op in vaart met je rhibje. Tja en dat krijg je als je mensen selecteert op goedgelovigheid en emotionele binding, in plaats van zeemanschap en ervaring.  ::)

Dat Blue Seals promo filmpje heeft me wel even vermaakt trouwens. Echt heel grappig. Waar halen ze het vandaan?   :doh:
Logged

marcstrat

  • Global Moderator
  • Posts: 2626
Re: whale wars
« Reply #15 on: September 11, 2010, 13:37:22 »

Hye Fredje,
Ja,hoor,ze zoeken toch mensen die iets minder ervaring hebben.Mensen die al wat zee-ervaring hebben gaan nadenken,maar zien de golven al van ver aankomen.
De naam "The blue seals"klinkt zo een beetje als een goedkoop feuilleton,waarin Pamela Anderson meespeelt.Het straffe is dat ze daar mensen voor vinden hé,en die daar dan nog geld aangeven ook.
Marc
Logged
N

Matthew Brown

  • Forum member
  • Posts: 1169
Re: whale wars
« Reply #16 on: September 11, 2010, 17:08:41 »

In de tweede video die is getiteld "Welcome to the Blue Seals" het zegt. Ons oprichter Peter Brown.

Maar om eerlijk te zijn kon ik niet om hen bekommeren, het is gewoon een nog erger ongeluk zien aankomen. Peter Brown + vliegtuig = Ramp  :doh: :doh:

U ofwel hou van de jongens van Sea Shepherd of je doet het niet.
Zolang ze zijn actie dat telt voor iets, anders zou er geen een te proberen en te stoppen met de Japanse walvisvloot te worden!  :captain:

Ik ben gewoon te wachten tot serie 4 nu!  :2thumbs:
Logged

larsdehaan

  • Guest
Re: whale wars
« Reply #17 on: September 12, 2010, 08:01:56 »

de kamikaze aanvallen van peter brown maar laat ons maar hopen dat de steve erwin deze niet tegen komt

Logged

michael_taal

  • Forum member
  • Posts: 786
Re: whale wars
« Reply #18 on: September 19, 2010, 09:35:45 »

op animal planet is het om 21:00 uur
Logged

remarknl

  • Forum member
  • Posts: 22
Re: whale wars
« Reply #19 on: October 22, 2010, 12:38:30 »

ik dat filmpje op die site zegt ie dat ie niet weer wat er bij de bp ramp in het water drijft....
Proef het zou ik zeggen!

ik denk niet dat hij de juiste persoon is om een organisatie te leiden. Veel te impulsief. Doe gewoon eerst je huiswerk zodat je weet waar je over praat zou ik zeggen.

Morgen is trouwens een bijeenkomst van seashepherd waarbij ze details bekend maken van een nieuwe snelle boot die ze gaan inzetten deze winter. Spannend! ff kijken of er al wat gelekt is...
Logged
mediatechnologie @ HU

michael_taal

  • Forum member
  • Posts: 786
Re: whale wars
« Reply #20 on: December 12, 2010, 21:55:18 »

vandaag was het voor het laatst

ze hebben 528 minder walvissen gedood het was het slechtste seizoen voor de walvisvaarders maar het beste voor de sea shepherds

pete bethune heeft 1 maand vastgezeten op de shonan maru en 120 dagen in japan hij werd uitgezet naar nieuw zeeland waar hij 2 jaar voorwaardelijk kreeg.

een paar weken terug is het nieuwe seizoen begonnen voor de walvisvaarders en de sea shepherds
Logged

Sam

  • Forum member
  • Posts: 1041
Re: whale wars
« Reply #21 on: December 25, 2010, 14:06:38 »

Tja, tegenwoordig is er niet meer veel op tv om nog eens echt mee te lachen.

Maar gelukkig is er nog whale wars, humor en sarcasme in overvloed.


Ongelofelijk dat er mensen zijn die dat nog willen doen met die bemanning, en zeker onder die kapitein.



Ik herinner me nog dat een machinist zei: 'Ik weet niets van dieselmotoren, en ik sleutel eigenlijk nooit.'
Als ze machinisten van dat niveau aan boord hebben, dan zullen de stuurmannen ook niet veel waard zijn.
Manual van de radar en kaartplotter lezen en je wordt waarschijnlijk bekroond tot 'ervaren stuurman'.

Hun doel is goed, maar ze zijn een schande voor zeemannen.
Logged

Mad_Fred

  • Administrator
  • Posts: 8689
  • ✝ In Memoriam
Re: whale wars
« Reply #22 on: December 25, 2010, 19:57:23 »

Ongelofelijk dat er mensen zijn die dat nog willen doen met die bemanning, en zeker onder die kapitein.


Wie zegt dat ie een kapitein is?? Jezelf zo noemen zonder eigenlijk die rang ooit verdient te hebben met studie en werk, maakt je dat nog niet. Die rang heeft ie nooit verworven.  ;)
Logged

The Ferry Man

  • Forum member
  • Posts: 10787
Re: whale wars
« Reply #23 on: December 27, 2010, 17:03:46 »

Wrong language forum  ;)

try the English one:

http://80.95.161.114/shipsim/forum/index.php/board,87.0.html

larsdehaan

  • Guest
Re: whale wars
« Reply #24 on: January 10, 2011, 18:33:00 »

Wrong language forum  ;)

try the English one:

http://80.95.161.114/shipsim/forum/index.php/board,87.0.html
??? this is a dutch topic in the dutch part of the forum....

hmm heb net iets op het nieuws gehoord over sea sheperd... iets van dat de japanners the internationale nogwat wouden oproepen
Logged
Pages: [1] 2   Go Up
 
 


SMF 2.0.14 | SMF © 2017, Simple Machines