Hello Guest April 25, 2024, 21:23:04 *
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Login with username, password and session length
 
Pages: [1]   Go Down

Author Topic: Voorrang Stena Line ferry's Hoek van Holland  (Read 2236 times)

MokMok

  • Forum member
  • Posts: 1204
Voorrang Stena Line ferry's Hoek van Holland
« on: July 11, 2010, 15:55:07 »

Bij het aan- en ontmeren van de Stena Line Ferry's bij de Stena Line terminal in Hoek van Holland, wie heeft er voorrang? Het overige in- en uitgaand verkeer op de Nieuwe Waterweg, of de ferry die bezig is met het aan- of ontmeren? In het wegverkeer weet ik dat als je een bijzondere manoeuvre wilt maken, bijv. parkeren, keren, achteruit insteken, dat je dan al het overige verkeer voor moet laten gaan.
« Last Edit: July 11, 2010, 16:02:04 by MokMok »
Logged

JaVaZee

  • Forum member
  • Posts: 21
Re: Voorrang Stena Line ferry's Hoek van Holland
« Reply #1 on: July 13, 2010, 20:11:20 »

Bij het aan- en ontmeren van de Stena Line Ferry's bij de Stena Line terminal in Hoek van Holland, wie heeft er voorrang? Het overige in- en uitgaand verkeer op de Nieuwe Waterweg, of de ferry die bezig is met het aan- of ontmeren? In het wegverkeer weet ik dat als je een bijzondere manoeuvre wilt maken, bijv. parkeren, keren, achteruit insteken, dat je dan al het overige verkeer voor moet laten gaan.
Gewoon dwars erdoor rammen!:p Ik heb nog nooit een schip gezien dat wachtte voor mij....  :-[
Logged

martinos

  • Forum member
  • Posts: 14
Re: Voorrang Stena Line ferry's Hoek van Holland
« Reply #2 on: July 23, 2010, 15:07:33 »

de VTS operators regelen het zo met de schepen verder in de haven dat ze even moeten wachten met uitvaren. dan kan de stena ferry gewoon aanleggen zonder enige problemen.
Logged

edwin1992

  • Forum member
  • Posts: 102
Re: Voorrang Stena Line ferry's Hoek van Holland
« Reply #3 on: August 06, 2010, 15:50:01 »

Nou kijk mensen die al op de weg varen die gaan meestal gewoon door wanneer er een zeeboot vanaf rotterdam stad komt voor de stroom die kan je niet stilleggen voor de stroom en recthouden dat lukt wel bij een ferryboot aangezien die veel manouvre mogelijkheden hebben.
Maar er wordt meestal een goed en veilig en toch snel te verlopen.

groetjes edwin

Koppelverband Calisto
Logged
Kvb Calisto                          
Lengte   :183 mtr                    
Breedte  : 11,45                    
Tonnage : 5606      
Diepgang: 3,60 mtr      
Hoofdmotoren: 2x 1700 pk Mitsubushie    
Boegschroeven: 2 x 750 pk Mitsubushie
                      1 x 525 pk Scania achterschip bak
Pages: [1]   Go Up
 
 


SMF 2.0.14 | SMF © 2017, Simple Machines