Hello Guest April 25, 2024, 07:18:53 *
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Login with username, password and session length
 
Pages: [1] 2   Go Down

Author Topic: vraagje over ship sim extremes  (Read 11577 times)

decloe

  • Forum member
  • Posts: 8
vraagje over ship sim extremes
« on: June 26, 2010, 13:21:02 »

kan iemand mijn ver tellen wat die gaan kosten bij v step
Logged

krytsch

  • Forum member
  • Posts: 333
Re: vraagje over ship sim extremes
« Reply #1 on: June 26, 2010, 13:22:26 »

this is indeed a very interesting question
Logged

mcmillan8

  • Forum member
  • Posts: 62
Re: vraagje over ship sim extremes
« Reply #2 on: June 26, 2010, 22:17:54 »

this is indeed a very interesting question
you can just talk in english ok
Logged

and with help of Matthew Brown...
ciao monte la aus!

mcmillan8

  • Forum member
  • Posts: 62
Re: vraagje over ship sim extremes
« Reply #3 on: June 27, 2010, 20:53:18 »

sorry voor de 2e post
maar vstep segt dat het ongeveer onder 30 word
Logged

and with help of Matthew Brown...
ciao monte la aus!

michael_taal

  • Forum member
  • Posts: 786
Re: vraagje over ship sim extremes
« Reply #4 on: July 03, 2010, 20:11:18 »

ss 06+08 en de addons kosten rond de 30 euro dus ik denk dat hij ook rond de 30 euro zal kosten maar ik hoop natuurlijk goedkoper
Logged

Aad The Pirate

  • Forum member
  • Posts: 2431
Re: vraagje over ship sim extremes
« Reply #5 on: July 18, 2010, 23:55:22 »

voor een dubbeltje zal wel niet lukken, en ook niet voor een knaak
Dit zijn de nieuwe specificaties voor SS EXtremes:

Operating system: Windows XP (Min. service pack 2), Windows Vista or Windows 7.
32 and 64 bits OS supported
Memory: 2GB (Windows XP) or 3GB (Vista or Windows 7)
Processor: 3 Ghz P4 Intel or AMD equivalent processor
Video card: Geforce 8800GT or ATI Radeon 4850 with 256MB ram (At least Shader model 3.0)
Hard disc space: 3,5GB
Drive: 4x PC DVD-ROM
Input controllers: Mouse with scroll wheel
Sound: DirectX 9.0c compatible
DirectX: Version 9.0c
Controller: Optional controller support DirectX 9.0c compatible
Internet: Broadband Internet connection required for Multiplayer

Dat betekent dus voor een heleboel een nieuwe computer, of op z'n minst een nieuwe processor.
Tot voor een paar dagen stond er nog iets van 2,4 Ghz :evil:
Logged
Feel free to have a look @: http://members.chello.nl/a.vermeulen14/

Mad_Fred

  • Administrator
  • Posts: 8689
  • ✝ In Memoriam
Re: vraagje over ship sim extremes
« Reply #6 on: July 19, 2010, 07:24:34 »

Hoi Aad,

Er is naar geinformeerd hoe dat zit met die stijging. Er komt hopelijk snel duidelijkheid. Waarschijnlijk te vroeg naar buiten gekomen met lagere systeemeisen, vrees ik.

Maar, veel nieuwe processors zijn qua Ghz misschien wat lager aangegeven, maar werken met de nieuwe technologie en meer cores en komen zo veel hoger uit dan een 'enkele 3.0Ghz' processor, om het zo te zeggen.

Een P4 processor van 3Ghz is er al sinds 2002 ofzo. De meeste mensen hebben ondertussen al één of meer generaties nieuwere processoren. En al geeft een Dxdiag aan dat zo'n processor slechts 2.7Ghz is, zoals bij mijn i7 920 processor, is dat niet te vergelijken met een oude P4. Die wil ik er niet eens meer náást hebben liggen.  ;D

Dus voor de meeste mensen zit het wel goed, tenzij ze een cpu van die oude generatie hebben, onder 3.0Ghz.

Groet,
Fred
Logged

Aad The Pirate

  • Forum member
  • Posts: 2431
Re: vraagje over ship sim extremes
« Reply #7 on: July 19, 2010, 22:33:33 »

Hoi Aad,

Er is naar geinformeerd hoe dat zit met die stijging. Er komt hopelijk snel duidelijkheid. Waarschijnlijk te vroeg naar buiten gekomen met lagere systeemeisen, vrees ik.

Maar, veel nieuwe processors zijn qua Ghz misschien wat lager aangegeven, maar werken met de nieuwe technologie en meer cores en komen zo veel hoger uit dan een 'enkele 3.0Ghz' processor, om het zo te zeggen.

Een P4 processor van 3Ghz is er al sinds 2002 ofzo. De meeste mensen hebben ondertussen al één of meer generaties nieuwere processoren. En al geeft een Dxdiag aan dat zo'n processor slechts 2.7Ghz is, zoals bij mijn i7 920 processor, is dat niet te vergelijken met een oude P4. Die wil ik er niet eens meer náást hebben liggen.  ;D

Dus voor de meeste mensen zit het wel goed, tenzij ze een cpu van die oude generatie hebben, onder 3.0Ghz.

Groet,
Fred
Ahoy Fred,
Kijk eens naar mijn DXDIAG en zeg maar of het wel (of niet) mee zal vallen.
Groetjes
Aad
Logged
Feel free to have a look @: http://members.chello.nl/a.vermeulen14/

Mad_Fred

  • Administrator
  • Posts: 8689
  • ✝ In Memoriam
Re: vraagje over ship sim extremes
« Reply #8 on: July 20, 2010, 08:25:10 »

Ahoy Aad,

Pin me nergens op vast want er komt meer bij kijken dan hardware alleen, maar zo te zien zit jij zeker aan de goede kant van de streep.

Ruim voldoende RAM, 1GB 'teveel' voor XP,  je videokaart is ruim voldoende, en die processor ken ik niet (niet zo op de hoogte van AMD) maar - en iemand zal me vast wel corrigeren als ik het mis heb - zover ik weet is bijvoorbeeld de AMD Athlon XP 3000+ het equivalent van een P4 3.0Ghz (vandaar de 3000+).

Dan is de jouwe weer een stuk beter en sneller, en dus zover ik weet zeker toereikend.

ALS de specificaties dit keer zo blijven, natuurlijk..   ::)

Groeten,
Fred
Logged

VirtualSkipper

  • Forum member
  • Posts: 2047
Re: vraagje over ship sim extremes
« Reply #9 on: July 20, 2010, 12:54:40 »

Logged
"There is a plaque laid next to the remnants of the Titanic which reads, "Only Chuck Norris is unsinkable"

dycore

  • Forum member
  • Posts: 179
Re: vraagje over ship sim extremes
« Reply #10 on: July 20, 2010, 15:33:22 »

bij Bol zal de Sigita niet op SSE staan,als je bij Vstep koopt krijg je die als bonus erbij,tenminste zo heb ik het begrepen
Logged

oceandream

  • Forum member
  • Posts: 1777
Re: vraagje over ship sim extremes
« Reply #11 on: July 20, 2010, 16:06:33 »

en ook moeten ze dan zeggen waneer de pre-order kan om het schip te krijgen
Logged


Join Greenpeace virtual today
We need more members too keep out forum active

Aad The Pirate

  • Forum member
  • Posts: 2431
Re: vraagje over ship sim extremes
« Reply #12 on: August 09, 2010, 16:34:01 »

bij Bol zal de Sigita niet op SSE staan,als je bij Vstep koopt krijg je die als bonus erbij,tenminste zo heb ik het begrepen

Het Bonus schip, de Sigita, is, zoals een oud maar mooi Nederlands gezegde zegt, een sigaar uit eigen doos.
Immers, bij bol.com kost de ss ex in de voorbestelling € 34,99 en bij VSTEP € 39,99
Als ik dan even terug ga in de tijd, en kijk wat bijvoorbeeld de Furie bij Vstep in de ShipYard moest opbrengen zit ik op een prijs van € 5,00 , dus precies het prijsverschil.
Desondanks heb ik mijn versie, in doos, toch bij Vstep besteld.
Waarom? Misschien als dank voor alle voorvreugde welke ik bij bol.com tot en met gisteren, moest missen.
Overigens, als je nog goedkoper uit wilt zijn moet je eens bij amazon.de gaan kijken. Als je een afleveradres in Duitsland hebt, tenminste. Want de verzendkosten naar Nederland........
Logged
Feel free to have a look @: http://members.chello.nl/a.vermeulen14/

Habu

  • Forum member
  • Posts: 15
Re: vraagje over ship sim extremes
« Reply #13 on: August 10, 2010, 11:12:29 »

Het Bonus schip, de Sigita, is, zoals een oud maar mooi Nederlands gezegde zegt, een sigaar uit eigen doos.
Immers, bij bol.com kost de ss ex in de voorbestelling € 34,99 en bij VSTEP € 39,99
Als ik dan even terug ga in de tijd, en kijk wat bijvoorbeeld de Furie bij Vstep in de ShipYard moest opbrengen zit ik op een prijs van € 5,00 , dus precies het prijsverschil.
Desondanks heb ik mijn versie, in doos, toch bij Vstep besteld.
Waarom? Misschien als dank voor alle voorvreugde welke ik bij bol.com tot en met gisteren, moest missen.
Overigens, als je nog goedkoper uit wilt zijn moet je eens bij amazon.de gaan kijken. Als je een afleveradres in Duitsland hebt, tenminste. Want de verzendkosten naar Nederland........

Tsja maar bij die €39,99 komt ook nog ff €5,35 bij, shipping costs!! dus een totaal van €45,34. ;D
Logged

VirtualSkipper

  • Forum member
  • Posts: 2047
Re: vraagje over ship sim extremes
« Reply #14 on: August 10, 2010, 17:00:27 »

Telt dat ook bij de download versie?  ???
Logged
"There is a plaque laid next to the remnants of the Titanic which reads, "Only Chuck Norris is unsinkable"

Mad_Fred

  • Administrator
  • Posts: 8689
  • ✝ In Memoriam
Re: vraagje over ship sim extremes
« Reply #15 on: August 10, 2010, 17:15:03 »

Nee hoor, daar hoef je geen verzendkosten te betalen, want die word niet verzonden via de post. Die download je gewoon.  :thumbs:
Logged

Aad The Pirate

  • Forum member
  • Posts: 2431
Re: vraagje over ship sim extremes
« Reply #16 on: August 10, 2010, 17:16:59 »

Tsja maar bij die €39,99 komt ook nog ff €5,35 bij, shipping costs!! dus een totaal van €45,34. ;D

Ahoy Habu,
En uit welke hoge hoed tover jij deze wijsheid?

@ VirtualSkipper:
Uiteraard gelden voor de download versie GÉÉN verzendkosten Bedankt, Fred  :thumbs:. Die betaal je al aan je internet provider  :evil:
Logged
Feel free to have a look @: http://members.chello.nl/a.vermeulen14/

Habu

  • Forum member
  • Posts: 15
Re: vraagje over ship sim extremes
« Reply #17 on: August 10, 2010, 22:03:22 »

Ahoy Habu,
En uit welke hoge hoed tover jij deze wijsheid?

@ VirtualSkipper:
Uiteraard gelden voor de download versie GÉÉN verzendkosten Bedankt, Fred  :thumbs:. Die betaal je al aan je internet provider  :evil:

Nou simpel. Bij BOL koop je een boxed versie dus daar vergelijk ik het mee. Als je een boxed versie besteld bij VSTEP dan betaal je dus die extra kosten. Uiteraard als je hem downlad betaal je die niet.

Subtotal: EUR 39.99
Shipping cost: EUR 5.35
Total: EUR 45.34
Logged

Aad The Pirate

  • Forum member
  • Posts: 2431
Re: vraagje over ship sim extremes
« Reply #18 on: August 10, 2010, 22:56:00 »

Ahoy Habu,
Heb de Boxed Versie bij VSTEP besteld en betaald.
Kosten? € 39,99 en geen cent meer. Zou iets moois zijn als VSTEP áchteraf nog eens verzendkosten in rekening zou brengen.
Naar mijn bescheiden mening is deze prijs v.w.b.  de BeNeLux incl.  verzendkosten PUNT IT
Logged
Feel free to have a look @: http://members.chello.nl/a.vermeulen14/

Habu

  • Forum member
  • Posts: 15
Re: vraagje over ship sim extremes
« Reply #19 on: August 11, 2010, 17:01:02 »

Ahoy Habu,
Heb de Boxed Versie bij VSTEP besteld en betaald.
Kosten? € 39,99 en geen cent meer. Zou iets moois zijn als VSTEP áchteraf nog eens verzendkosten in rekening zou brengen.
Naar mijn bescheiden mening is deze prijs v.w.b.  de BeNeLux incl.  verzendkosten PUNT IT

Dan is dit toch iets nieuws voor je. Je moet dus helaas wel die verzendkosten betalen  ;D.
Ik ben het wel met je eens dat dit niet de schoonheidsprijs verdient, maarja, ik kan het ook niet veranderen.
Logged

Aad The Pirate

  • Forum member
  • Posts: 2431
Re: vraagje over ship sim extremes
« Reply #20 on: August 11, 2010, 18:16:09 »

Dus VSTEP stuurt mij een aparte rekening voor de verzendkosten?
Waar kan ik dat bevestigd krijgen?

P.S.

In de aanhang de factuur
« Last Edit: August 11, 2010, 18:25:52 by Aad The Pirate »
Logged
Feel free to have a look @: http://members.chello.nl/a.vermeulen14/

Habu

  • Forum member
  • Posts: 15
Re: vraagje over ship sim extremes
« Reply #21 on: August 11, 2010, 18:44:25 »

Dus VSTEP stuurt mij een aparte rekening voor de verzendkosten?
Waar kan ik dat bevestigd krijgen?

P.S.

In de aanhang de factuur

Thx voor je bijlage. Zal ze morgen wel ff een mailtje sturen met de vraag waarom ik dan wel die verzendkosten berekend heb gekregen. Gaat iets niet helemaal goed dan bij VSTEP.

Ik stuur je wel even een mail met mijn kopie, lukt mij hier nu niet bepaald een bijlage toe te voegen op dit forum.
« Last Edit: August 11, 2010, 18:57:34 by Habu »
Logged

Habu

  • Forum member
  • Posts: 15
Re: vraagje over ship sim extremes
« Reply #22 on: August 12, 2010, 13:51:36 »

Hallo allemaal,

Ik heb vanmorgen even contact opgenomen met VSTEP met de vraag hoe het kan dat de een wel verzendkosten berekend krijgt en de ander niet.
Kreeg eigenlijk een heel simpel antwoord, er zit een bug in het systeem!!
Ik kreeg ook erg de indruk dat het probleem nog niet helemaal bekend was, meneer aan de lijn schrok er eigelijk van  ;D) volgens hem was dat al verholpen maar een collega van mij bestelde hem 2 minuten daarvoor ook nog zonder die verzendkosten.

Voor de duidelijkheid, als je de boxed versie besteld op shipsim.com moet je WEL verzendkosten betalen dus komt er nog €5,35 bovenop de €39,99

Ik denk dat ze op dit moment de bug al hebben aangepakt, zo niet zijn ze er mee bezig.


Groeten,

Jeroen
« Last Edit: August 12, 2010, 13:53:32 by Habu »
Logged

Aad The Pirate

  • Forum member
  • Posts: 2431
Re: vraagje over ship sim extremes
« Reply #23 on: August 12, 2010, 15:38:05 »

Ahoy Jeroen,
Tja, een mens moet ook eens een keertje mazzel hebben  ;D.
Ik hoop dat jouw Engels goed genoeg is om dit: http://80.95.161.114/shipsim/forum/index.php/topic,19597.msg267400.html#msg267400   :2thumbs:
te snappen.
Het komt er in het kort erop neer dat voor de klanten welke tijdens de 'bug' geen verzendkosten berekend hebben gekregen deze achteraf ook niet meer in rekening gebracht worden, domweg omdat het 'papierwerk' betreffende de bestelling al rond is.
Groet  :evil:
Aad  
Logged
Feel free to have a look @: http://members.chello.nl/a.vermeulen14/

jaffe o

  • Forum member
  • Posts: 104
Re: vraagje over ship sim extremes
« Reply #24 on: August 13, 2010, 11:14:55 »

ik heb ook een vraag.

hoe zit het eigenlijk met de sigita?
ik heb gepreorderd maar krijg je hem dan op een extra disk of als een soort code?


gr jaffe
Logged
Pages: [1] 2   Go Up
 
 


SMF 2.0.14 | SMF © 2017, Simple Machines