Hello Guest April 29, 2024, 01:07:46 *
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Login with username, password and session length
 
Pages: [1]   Go Down

Author Topic: Info Multiplayer spel  (Read 2564 times)

emeg

  • Forum member
  • Posts: 13
Info Multiplayer spel
« on: April 27, 2010, 17:23:24 »

Hallo allemaal.

Ik weet niet of deze vraag hier juist gepost is maar ik heb een vraag over het multiplayer spel. Informatie daarover in de handleiding heb ik nergens kunnen ontdekken, vandaar mijn vraag hier.

Als je online een VSTEP server wilt uitkiezen staat na de server naam onder spelers twee getallen, b.v. 29/25. In eerste instantie dacht ik dat dit het maximale aantal spelers versus het aantal spelers dat op de genoemde server actief is aanduidt. Maar in de praktijk blijkt dat niet het geval te zijn. Vaak blijk je zelfs helemaal alleen op de server te zijn. Mijn vraag is nu, wat betekenen die twee getallen die met de schuine streep van elkaar gescheiden zijn?

Voor het geval er op een server ook met TeamSpeak 3 gewerkt wordt hoe kom je dan het TeamSpeak kanaal te weten voordat je bij de server inlogt?

Groeten. Emeg.
 
Logged

thom301

  • Forum member
  • Posts: 217
Re: Info Multiplayer spel
« Reply #1 on: April 27, 2010, 19:26:11 »

Hallo het eerste cijfer is het aan tal spelers dat totaal online is geweest sinds de server gerefresht ( dus opnieuw opgestart is ) en het laatste cijfer is het maximale spelers aantal dat in de server kan. Bijvoorveeld als er staat 12/25 kunnen er 25 spelers in de server, en zijn er naardat de server opnieuw is opgestart 12 mensen op geweest.

Ik hoop dat dit je geholpen heeft.

Groet Thom
Logged

Opaboot

  • Forum member
  • Posts: 254
Re: Info Multiplayer spel
« Reply #2 on: April 27, 2010, 20:39:06 »

Hallo allemaal.

Ik weet niet of deze vraag hier juist gepost is maar ik heb een vraag over het multiplayer spel. Informatie daarover in de handleiding heb ik nergens kunnen ontdekken, vandaar mijn vraag hier.

Je eerste vraag is beantwoord,

Voor het geval er op een server ook met TeamSpeak 3 gewerkt wordt hoe kom je dan het TeamSpeak kanaal te weten voordat je bij de server inlogt?

Groeten. Emeg.

 

Het is mij (nog) niet bekend wie er gebruik maakt van Teamspeak 3, dit is n.l. nog een betaversie.
DutchShipsim Teamspeak maakt al geruime tijd gebruik, tot grote tevredenheid van de gebruikers, van Teamspeak 2.
Voor de duidelijkheid Multiplayer en Teamspeak zijn twee afzonderlijke diciplines welke echter een zeer waardevolle aanvulling op elkaar zijn.
Het server Ipadres van Dutchshipsim teamspeak 2 is 217.67.250.2
Voor meer info kun je het beste gaan naar de website www.dutchshipsim.nl en je vervolgens even aan te melden op ons forum waar je alle verdere informatie kunt vinden.
vr.gr. Opaboot
Logged
Volunteer and crewmember off the SS Furie

emeg

  • Forum member
  • Posts: 13
Re: Info Multiplayer spel
« Reply #3 on: April 29, 2010, 14:06:39 »

Thom301 en Opaboot, bedankt voor jullie reacties.

Thom301, jouw informatie heeft mij zeer zeker geholpen.

Opaboot, ik denk dat ik mag aannemen dat TeamSpeak3 compatibel is met TeamSpeak2. Ik zal een keer proberen om daarmee bij Dutchshipsim teamspeak in te loggen, anders zal ik TS2 nog eens moeten downloaden. In ieder geval bedankt voor het IP-adres. Ik ben ook even gaan kijken bij www.dutchshipsim.nl maar behalve drie You Tube video's kan op die site niets vinden, er op de homepagina geen enkele link te vinden die mij verder helpt.

Groeten, Emeg.  
Logged

msjansje1900

  • Forum member
  • Posts: 124
Re: Info Multiplayer spel
« Reply #4 on: April 29, 2010, 14:53:45 »

een hele goede middag emeg.

ik heb hier de link van het forum waarop je kunt aanmelden en daar staat alle informatie over teamspeak.
links boven staat registreren als je dat doet wordt je geactiveert en kan je alle informatie opzoeken die op het forum staat.


http://www.dutchshipsim.nl/forum/

MVG Marnix
Logged
Maassluis mijn thuis aan de waterweg.

Ballast

  • Global Moderator
  • Posts: 3490
Re: Info Multiplayer spel
« Reply #5 on: April 29, 2010, 15:53:38 »

Thom301 en Opaboot, bedankt voor jullie reacties.

Thom301, jouw informatie heeft mij zeer zeker geholpen.

Opaboot, ik denk dat ik mag aannemen dat TeamSpeak3 compatibel is met TeamSpeak2. Ik zal een keer proberen om daarmee bij Dutchshipsim teamspeak in te loggen, anders zal ik TS2 nog eens moeten downloaden. In ieder geval bedankt voor het IP-adres. Ik ben ook even gaan kijken bij www.dutchshipsim.nl maar behalve drie You Tube video's kan op die site niets vinden, er op de homepagina geen enkele link te vinden die mij verder helpt.

Groeten, Emeg.  

Teamspeak 3 is niet compatible met teamspeak 2.

Jammer overigens dat mensen gelijk naar Dutchshipsim.nl gedirigeerd worden, terwijl er 'nog meer vissen in de zee zwemmen' waaronder dit Nederlandse subforum van het officiele ShipSim forum  :)
« Last Edit: April 29, 2010, 15:55:54 by Ballast »
Logged
It's the crew that makes the difference

Opaboot

  • Forum member
  • Posts: 254
Re: Info Multiplayer spel
« Reply #6 on: April 29, 2010, 19:59:37 »

Thom301 en Opaboot, bedankt voor jullie reacties.

Thom301, jouw informatie heeft mij zeer zeker geholpen.

 Ik ben ook even gaan kijken bij www.dutchshipsim.nl maar behalve drie You Tube video's kan op die site niets vinden, er op de homepagina geen enkele link te vinden die mij verder helpt.

Groeten, Emeg.  
Emeg,
Als je op de openingsite  ( die van de 3 filmpjes ) even naar beneden scrolt dan zie de tekst ENTER DE WEBSITE.
Dan kom je normaliter in het 2e scherm alwaar je ook naar het forum kan gaan.
Opaboot.
Logged
Volunteer and crewmember off the SS Furie

Opaboot

  • Forum member
  • Posts: 254
Re: Info Multiplayer spel
« Reply #7 on: April 29, 2010, 20:05:13 »

Teamspeak 3 is niet compatible met teamspeak 2.

Jammer overigens dat mensen gelijk naar Dutchshipsim.nl gedirigeerd worden, terwijl er 'nog meer vissen in de zee zwemmen' waaronder dit Nederlandse subforum van het officiele ShipSim forum  :)
Tja Ballast, waarom jammer? :-[
Je mag blij zijn dat er toch nog iemand de vraag van Emeg wil beantwoorden! :thumbs:
Indien er andere teamspeakservers actief zijn staat het hun natuurlijk vrij om ook hun server kenbaar te maken :sleepy:
Wij slapen niet maar zijn 24 uur per dag online en maken gebruik van ons recht onze site te vermelden ::)
Opaboot
Logged
Volunteer and crewmember off the SS Furie

Ballast

  • Global Moderator
  • Posts: 3490
Re: Info Multiplayer spel
« Reply #8 on: April 29, 2010, 21:32:02 »

Natuurlijk is het fijn dat er mensen zijn die de vraag van de topicstarter beantwoord. Maar waarom moet diegene die graag antwoord wil zich aanmelden op een ander forum om uberhaupt zijn antwoord te kunnen lezen, jullie forum is tenslotte helemaal afgeschermd, terwijl het vraagstuk ook hier beantwoord kan worden? Wel zo prettig voor mensen met het zelfde probleem en het houd het Nederlandse subforum ook aan de gang.


« Last Edit: April 29, 2010, 21:33:38 by Ballast »
Logged
It's the crew that makes the difference

emeg

  • Forum member
  • Posts: 13
Re: Info Multiplayer spel
« Reply #9 on: April 30, 2010, 12:52:23 »

Emeg,
Als je op de openingsite  ( die van de 3 filmpjes ) even naar beneden scrolt dan zie de tekst ENTER DE WEBSITE.
Dan kom je normaliter in het 2e scherm alwaar je ook naar het forum kan gaan.
Opaboot.

Opaboot,

Goed dat je dit even heb gemeld, daardoor heb ik het volgende browser probleem ontdekt.

Ik ben nog eens gaan kijken, dit keer met de Microsoft browser Explorer. Toen met Windows Internet Explorer op de openingsite kwam heb ik voor het eerst de "Enter de Website" link gevonden. Echter, ik maak gebruik van Mozilla Firefox en deze browser laat die link niet zien, kortom, de Dutchsimship.nl site lijkt mij niet Firefox compatibel.

Groeten, Emeg. 
Logged

emeg

  • Forum member
  • Posts: 13
Re: Info Multiplayer spel
« Reply #10 on: April 30, 2010, 13:19:11 »

een hele goede middag emeg.

ik heb hier de link van het forum waarop je kunt aanmelden en daar staat alle informatie over teamspeak.
links boven staat registreren als je dat doet wordt je geactiveert en kan je alle informatie opzoeken die op het forum staat.


http://www.dutchshipsim.nl/forum/

MVG Marnix

Beste Marnix.

Bedankt voor de link, ik heb het forum gevonden. Mijn ervaring met de site van Dutchshipsim is dat de rest van die site vanaf haar homepagina met de browser Firefox niet toegankelijk is. Misschien dat het goed is wanneer de webmaster van die site daarover wordt geïnformeerd?

Groeten, Emeg.
Logged

msjansje1900

  • Forum member
  • Posts: 124
Re: Info Multiplayer spel
« Reply #11 on: May 02, 2010, 13:26:04 »

oo dat is wel vreemd ik weet ook niet een twee drie wat dat is.

groetejes Marnix
Logged
Maassluis mijn thuis aan de waterweg.
Pages: [1]   Go Up
 
 


SMF 2.0.14 | SMF © 2017, Simple Machines